Fitness Seller

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Mijn hond zwemt graag, maar gewassen worden is no-no.
Van dat speeksel heb je gelijk; ik laat hem altijd likken op mijn wonden als ik die heb :)
Je kan hygiënisch zijn, maar je kan overdrijven. En dit is nu net wat de dag van vandaag vooral het geval is. Oké, vroeger stierven mensen door een tekort aan hygiëne, maar die leefomstandigheden waren gewoon rampzalig. Je was dan nog beter af als je in de tijd van de neanderthalers zou leven:roflol:

klopt,maar je haar nooit met zeep wassen is dus rampzalig voor de hygiene.
Je kan onmogelijk vuil verwijderen met water alleen.
Een heel klein beetje stof wel,maar de meeste substanties plakken tegen je huid en je kan dit alleen verwijderen door de oppervlaktespanning te breken.
Met zeep dus.

Laatst bewerkt:
klopt,maar je haar nooit met zeep wassen is dus rampzalig voor de hygiene.
Je kan onmogelijk vuil verwijderen met water alleen.
Een heel klein beetje stof wel,maar de meeste substanties plakken tegen je huid en je kan dit alleen verwijderen door de oppervlaktespanning te breken.
Met zeep dus.

Waarom denk je dat de hogedrukreiniger is uitgevonden?:D

Ben nu zo'n 2,5 weken bezig. Het gaat goed ik model en gebruik slechts een vingertopje gel, meer is niet nodig. Wel is m'n haar nog steeds vet, maar dat valt niet op met het oog. Verder heb ik geen jeuk en het stinkt niet.

Oh, ik heb nog wel wat gezeik: Willen de hygiëne freaks met onderbouwing komen voortaan? Al dat gezeik daarover slaat nergens op. Ook mensen hebben een afweer systeem, de reden dat mensen zo snel ziek zijn is OMDAT ze zich te vaak wassen. Mensen die als kind (bijna) elke dag in bad gingen, zijn veel kwetsbaarder voor ziektes omdat ze een belabberd afweersysteem hebben opgebouwd.

• Topic Starter Topic Starter
Niet om Cools direct tegen te spreken mbt hygiëne, maar of je haar nooit met zeep wassen zo "rampzalig" is valt te betwijfelen. Om even te quoten: "Talg (sebum) heeft een beschermende werking tegen uitdroging van de huid en het haar en tegen infectie door bacteriën en schimmels". Daarmee wil ik niet impliceren dat het niet goed is je haren te wassen met een shampoo / zeep oid, ik wil alleen in twijfel stellen of het zo rampzalig is je haar niet te wassen met een product.

Niet om Cools direct tegen te spreken mbt hygiëne, maar of je haar nooit met zeep wassen zo "rampzalig" is valt te betwijfelen. Om even te quoten: "Talg (sebum) heeft een beschermende werking tegen uitdroging van de huid en het haar en tegen infectie door bacteriën en schimmels". Daarmee wil ik niet impliceren dat het niet goed is je haren te wassen met een shampoo / zeep oid, ik wil alleen in twijfel stellen of het zo rampzalig is je haar niet te wassen met een product.

Je lichaam heeft inderdaad zijn eigen bescherming,maar de toxische stoffen waar wij nu dagdagelijks mee in aanraking komen vallen daar niet onder.

Ik waste eerst iedere avond met shampoo, en mijn haar was wel droog altijd. Ik zit nu op dag 5, maar ik heb wel elke dag een tikkeltje gel gebruikt. Was het savonds met koud/lauw water goed uit en dep het beetje droog. De rest laat ik opdrogen. Maar vanmorgen had ik toch wat roos'achtige taferelen op mijn hoofd. Ik denk dat ik de komende dagen ook geen gel meer ga gebruiken, kijken hoe het dan loopt. Beetje vettig haar heb ik eigenlijk niet zo veel moeite mee, beter dan droog haar, want daar valt geen model in te krijgen. Ik heb half lang haar en had dat eigenlijk altijd een beetje in de studentenachtige lullo sfeer zitten met gel. Zonder gel zou op zich wel chill zijn, houdt het ook lekker aaibaar enzo. Ik ga nog ff doorzetten.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je lichaam heeft inderdaad zijn eigen bescherming,maar de toxische stoffen waar wij nu dagdagelijks mee in aanraking komen vallen daar niet onder.

En het staat onomstotelijk vast dat talg hier geen bescherming tegen biedt? Weet je er eventueel meer informatie over? Ben wel benieuwd. :)

Ik waste eerst iedere avond met shampoo, en mijn haar was wel droog altijd. Ik zit nu op dag 5, maar ik heb wel elke dag een tikkeltje gel gebruikt. Was het savonds met koud/lauw water goed uit en dep het beetje droog. De rest laat ik opdrogen. Maar vanmorgen had ik toch wat roos'achtige taferelen op mijn hoofd. Ik denk dat ik de komende dagen ook geen gel meer ga gebruiken, kijken hoe het dan loopt. Beetje vettig haar heb ik eigenlijk niet zo veel moeite mee, beter dan droog haar, want daar valt geen model in te krijgen. Ik heb half lang haar en had dat eigenlijk altijd een beetje in de studentenachtige lullo sfeer zitten met gel. Zonder gel zou op zich wel chill zijn, houdt het ook lekker aaibaar enzo. Ik ga nog ff doorzetten.

Hey bro, nice dat je het ook probeert. :D De eerste tijd toen ik ermee begonnen was, had ik ook wel last van roos. Even een quote van Big T:

Ja je krijgt een overproductie omdat je het normaal altijd uitdroogt... alles moet aanpassen aan de nieuwe situatie. Jeuk en roos is ook normaal, maar gaat over.

Maar probeer idd eens zonder gel, kijken wat je haar dan gaat doen. Hou ons op de hoogte. :)

ben er inmiddels ook aan begonnen nu bijna week zonder haren met shampoo te wassen. (benw el benieuwd wat het opbrangt)
gel gebruik ik echter wel. maar hoop dat hiervan de gevolgen beperkt blijven :P zonder gel is niet echt flex. (power gel titanium van zwarsekopf)

En het staat onomstotelijk vast dat talg hier geen bescherming tegen biedt? Weet je er eventueel meer informatie over? Ben wel benieuwd. :)

Hey bro, nice dat je het ook probeert. :D De eerste tijd toen ik ermee begonnen was, had ik ook wel last van roos. Even een quote van Big T:

Maar probeer idd eens zonder gel, kijken wat je haar dan gaat doen. Hou ons op de hoogte. :)

Talg zit overal op je huid.
Als je je niet met zeep wast zullen veel stoffen die contact met je huid maken erop blijven.
Werk maar eens de hele dag met je handen.
Was deze eerst met water en daarna eens met zeep.
Je zal het veschil wel merken wat er van je handen komt.
Veel stoffen dringen ook gewoon door je huid.Hoe langer deze aanwezig zijn,hoe meer erdoor dringt.

Als je je niet met zeep wast zullen veel stoffen die contact met je huid maken erop blijven.
Veel stoffen dringen ook gewoon door je huid.Hoe langer deze aanwezig zijn,hoe meer erdoor dringt.

Handen met haar en hoofdhuid vergelijken is natuurlijk appels met peren vergelijken. Haar maakt bij lange na niet zoveel contact met andere materialen als dat je met je handen doet, maar misschien douw jij potgrond wel met je hoofd in een bloempot.

Handen met haar en hoofdhuid vergelijken is natuurlijk appels met peren vergelijken. Haar maakt bij lange na niet zoveel contact met andere materialen als dat je met je handen doet, maar misschien douw jij potgrond wel met je hoofd in een bloempot.

Ik gebruik eigenlijk heel zelden zeep voor mijn handen lol. Vergeet het altijd =)

Je bent je ervan bewust dat er geen talgkliertjes op de binnenkant van je handen zitten? Zo ja, hele kromme vergelijking. Zo nee, nog steeds eigenlijk.

Als kapster zijnde moet ik er toch echt niet aan denken iemand in de stoel te krijgen die zijn haar nooit wast.. :eek:

Als kapster zijnde moet ik er toch echt niet aan denken iemand in de stoel te krijgen die zijn haar nooit wast.. :eek:

Ze wassen hun haren wel, gewoon niet met shampoo...

Dit hangt er natuurlijk vanaf wat je dagdagelijks doet. Als je op fabriek werkt of op kantoor. Ik denk dat het dagelijks leven een stuk minder bacterieen zitten dan vroeger (thuisomgeving). Of waarom denk je dat de meeste mensen zo een slecht immuunsysteem hebben (allergieën, exzema enzovoorts)

Ok,was dan je arm een paar weken niet meer of je schouder. Je zal het wel merken. En hier kan je aan ruiken. Zou niet weten hoe je aan je hoofdhuid kunt ruiken.

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Ze wassen hun haren wel, gewoon niet met shampoo...

Dit hangt er natuurlijk vanaf wat je dagdagelijks doet. Als je op fabriek werkt of op kantoor. Ik denk dat het dagelijks leven een stuk minder bacterieen zitten dan vroeger (thuisomgeving). Of waarom denk je dat de meeste mensen zo een slecht immuunsysteem hebben (allergieën, exzema enzovoorts)

Dit heeft meer te maken met het gebruik van antibiotica. De huid heeft natuurlijk ook gezonde bacterien,dus het beste is om de 2 dagen met zeep te wassen.

waar de **** praat jij toch weer over

Ok,was dan je arm een paar weken niet meer of je schouder. Je zal het wel merken. En hier kan je aan ruiken. Zou niet weten hoe je aan je hoofdhuid kunt ruiken.

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Dit heeft meer te maken met het gebruik van antibiotica. De huid heeft natuurlijk ook gezonde bacterien,dus het beste is om de 2 dagen met zeep te wassen.

@Cools: ik was al jaren alleen m'n oksels, bilnaad en jewels met douchegel en niet eens altijd. Ik douche 1-2 x per dag.

M'n haar was ik 1x per week met shampoo, voor de rest altijd met water. En ik stink nooit, heb geen vieze plekken op mn lichaam o.i.d.

Momenteel heb ik 12 dagen m'n haar niet met shampoo gewassen en toevallig was ik deze ochtend bij m'n kapster. Ze vertelde me dat je voor het frisse gevoel het mss 2x per week kan wassen maar qua hygiene is 1x per week shampoo al voldoende. Ik vroeg, joh, is het nog gezond toen ze me knipte. Dat beaamde ze en ze zei niets over vies of vet of reuk terwijl ik dus vandaag op dag 12 zit van no-shampoo gebruik.

Fyi: ik heb kort haar en gebruik cheape gel. En ga, als m'n douchegel op is, overstappen op neutrale douchegel.

Neh toch maar niet. Lang haar en zes weken met een vette kop rondlopen ga ik ten eerste al niet aan m'n vriendin kunnen uitleggen. :D

Maar het signaal dat de hele (haar)cosmetische-industrie een grote berg onzin is: helemaal cool :D Shampoos zijn gewoon vetoplossers (detergenten), iedere verdere toevoeging is een kwestie van placebo.

Terug
Naar boven