XXL Nutrition

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Ben bezig sinds het bestaan van dit topic, in totaal 1 keer haar gewassen met shampoo want het werd wat goor enzo :D (had meteen weer een hoopje stro op m'n hoofd). Het is alweer terug in de vettige status, hoop dat het binnenkort toch wel minder wordt!

Éen ding scheelt, zomervakantie is begonnen dus **** de gel. Wellicht is dat wel de boosdoener.

Ey te gek dit, m'n shampoo is bijna op en qua haar zit ik bij TS in de buurt denk ik. Klinkt gaaf :cool: Kies er lately steeds vaker voor om geen shampoo te gebruiken omdat m'n haar daarna zo droog en pluizig zit. Tijdje geen gel ook en bevalt goed so far. Dit topic motiveert me wel om nog effe door te zetten :)

Ik was mijn haar nu in de ochtend, 30s onder de kraan ipv onder de douche met heet water. Heb nu geen last meer van roos en vettig haar!

Misschien komt het doordat ik al een tijdje zp bezig ben, of misschien komt het door mijn nieuwe manier van wassen, ik weet het niet, maar het gaat iig goed.

Ik moet wel ff een goede kam of borstel vinden. Wat kost zo'n varkensharen borstel waar hier over gepraat werd? :)

Vandaag bijna 2 weken shampoo loos. Gaat nog steeds goed. Gisteren wel wat gel in mijn haar gedaan tijdens het stappen. Haar is al weer droger vandaag :( Moet echt even een goede alcohol loze gel vinden.

Ik heb eens in de supermarkt gekeken voor een goeie shampoo en douchegel.
Ik zag hier sanex al de ronde doen als goeie douchegel en schwarzkopf als shampoo. Maar er zijn verschillende soorten; welke moet ik nu nemen en waarom?

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet wel ff een goede kam of borstel vinden. Wat kost zo'n varkensharen borstel waar hier over gepraat werd? :)

Vandaag bijna 2 weken shampoo loos. Gaat nog steeds goed. Gisteren wel wat gel in mijn haar gedaan tijdens het stappen. Haar is al weer droger vandaag :( Moet echt even een goede alcohol loze gel vinden.

Ik heb er laatst eentje gehaald voor 9 euro bij de plaatselijke drogist. Qua alcohol in gel hangt het volgens mij ook van het type alcohol af, zal vast iets op internet over te vinden zijn.

Ik heb eens in de supermarkt gekeken voor een goeie shampoo en douchegel.
Ik zag hier sanex al de ronde doen als goeie douchegel en schwarzkopf als shampoo. Maar er zijn verschillende soorten; welke moet ik nu nemen en waarom?

Zie je er toch van af om zonder shampoo je haren te wassen? :) Het bevalt je misschien niet zo goed!?

Omdat ik van nature vrij lui ben. Was dit zeker een poging waard. Maar nu na 10 dagen zo ongeveer, is mijn haar super vet. Gisteren moest ik mijn kam helemaal schoonmaken omdat er zoveel vet op zat, en dat was hard geworden. Haar voelt vet en zacht aan, maar ziet er wel goed uit in principe. Voordeel is ook dat ik minder gel gebruik, doordat ik het het vette haar makkelijker kan modelleren. Kan best goed gaan. Maar hangt denk ik ook van je haarlengte af. Ook wat je voor werk je doet. Want met water en een borstel krijg je echt niet alle smerigheid eruit. Denk dat het na een paar maandjes echt smerig is.

Voor degene die last van roos hebben, ik weet niet of het werkt:

Last van roos?
De European Dermatological Research liet 30 mannen gedurende 57 dagen het probiioticum Lactobacillus paracasei slikken, wat hun roos met 70% verminderde. Ook jeuk, vettigheid en huidschimmels namen af.

Bron: Mens Health Maart 2010, pagina 16

Ik heb er laatst eentje gehaald voor 9 euro bij de plaatselijke drogist. Qua alcohol in gel hangt het volgens mij ook van het type alcohol af, zal vast iets op internet over te vinden zijn.

Zie je er toch van af om zonder shampoo je haren te wassen? :) Het bevalt je misschien niet zo goed!?

Nee ik stop niet. Ik ga deze gewoon aan mijn ouders aanraden; die gaan toch nooit ophouden met haren wassen:rolleyes:

de douchegel wil ik ofcourse wel af en toe gebruiken.

Zo ziet mijn kapsel er nu uit, ben er wel erg blij mee, supermakkelijk er ziet er imo wel goed uit.
Ik hoef na het wassen met water (wasbeurt 1x per dag 30-60s, al 2 weken zonder shampoo) niks meer te doen. Mijn haar valt vanzelf in model, ik hoef geen gel te gebruiken.

Ziet er een beetje uit als een beachboy kapsel, chicks dieken het wel. :sd: :roflol:

edit: plaatje vergeten, hier:

IMG_0032.jpg

Laatst bewerkt:
Zou dit nog geen 2 dagen volhouden.

haar begint weer vettig te worden:( voelt vies. zit op 2 weken. 1 keer shampoo in 3 weken.

Morgen dag 20 alweer. Heb het idee dat de opkomende (vettige) haargeur aan het verminderen is. Deze was redelijk sterk aan toenemen. Misschien 'ben ik er al' aangezien ik al jaren slechts eenmaal per week wat shampoo gebruikte en het dagelijks waste. Dat daardoor m'n hoofdhuid al redelijk in balans was? Zou zoiets kunnen vraag ik aan de kenners hier.

Laatste week 2x een klein beetje cheape gel gebruikt welke je makkelijk kan uitwassen met water. Ben van plan over 3 weken m'n kop weer tondeuse kort te maken net als nu. Bevalt goed met dit weer en lijkt me geschikt voor dit experiment.

Dus...still goin' poo-less !

@wazzup: toffe site

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zo ziet mijn kapsel er nu uit, ben er wel erg blij mee, supermakkelijk er ziet er imo wel goed uit.
Ik hoef na het wassen met water (wasbeurt 1x per dag 30-60s, al 2 weken zonder shampoo) niks meer te doen. Mijn haar valt vanzelf in model, ik hoef geen gel te gebruiken.

Ziet er een beetje uit als een beachboy kapsel, chicks dieken het wel. :sd: :roflol:

Nice kapsel bro... Beetje beachboy idd, diggen chicks over het algemeen wel. :)

Is dit net na het douchen? Het zal toch wel een wat drogere look krijgen niet, anders is je haar wel echt vet.

Is dit net na het douchen? Het zal toch wel een wat drogere look krijgen niet, anders is je haar wel echt vet.

Nope, de post is rond 22:00 geplaatst, de foto haddik kort daarvoor gemaakt (5-10min). Het lijkt een beetje nat, de meeste mensen op straat denken waarschijnlijk dat het gel is maar tis gewoon mijn eigen vet.

Ik was mijn haren altijd in de ochtend.

Zonder shampoo krijg ik al m'n schilfers van de minoxidil er niet uit, anders zou ik het ook wel doen. Ben nu vooral op zoek naar een shampoo die grondig reinigt en me geen jeuk bezorgt. Nu gebeurt het vaak dat ik snachts wakker word al krabbend in m'n haar, en ook overdag moet ik enorm vaak even krabben en kan ik me soms niet bedwingen er even helemaal op los te krabben.

Terug
Naar boven