MuscleMeat

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Afgelopen zaterdag mijn haar gewassen. Nu ook geen gel meer gebruikt. Haar zit eigenlijk perfect nu, wordt wel weer wat vettig. Chicks dig it:heart:...

---------- Toegevoegd om 07:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:57 ----------

Haar is trouwens zichtbaar mooier, de gel die ik niet meer gebruik scheelt ook een berg qua vet gevoel de volgende dag na het afspoelen.

• Like
Waarderingen: Vipo
Doe het ook al een tijdje, sinds het vorige topic eigenlijk...
Weet niet wie dat juist gestart had, maar Big T zei alleszins dat hij dit ook doet.

Bevalt me wel zo :)

sanex is wel goeie douchegel voor jullie (als je toch eens wil wassen met shampoo) zit geen chemische shit in :)

Nog steeds shampoo loos, dag 8 nu. Haar gaat zeker makkelijker in model, het is wel wat vettig.

Wat is nu eigenlijk de impact van gel? Ik wil eigenlijk wel graag een klein beetje gel blijven gebruiken, wat ik gisteren ook weer gedaan heb. Ik was het wel erg goed uit savonds met koud/lauw water (maakt het uit of je warm of koud gebruikt).

• Topic Starter Topic Starter
Nog steeds shampoo loos, dag 8 nu. Haar gaat zeker makkelijker in model, het is wel wat vettig.

Wat is nu eigenlijk de impact van gel? Ik wil eigenlijk wel graag een klein beetje gel blijven gebruiken, wat ik gisteren ook weer gedaan heb. Ik was het wel erg goed uit savonds met koud/lauw water (maakt het uit of je warm of koud gebruikt).

Tja, zal er sterk aan liggen welke gel je gebruikt. Als het een vrij sterke plakkerige gel is, dan lijkt het me niet dat je die er makkelijk uitwast met alleen water. Ook zit er vaak alcohol in, wat het haar uitdroogt. Misschien een optie om een tijdje geen gel meer te gebruiken om te zien hoe dat later uitpakt!?

Ik heb meerdere keren gelezen dat het haar wassen met lauw/koud water beter is. Of dat echt zo is, is de vraag natuurlijk. Te heet lijkt me iig niet goed voor het haar.

Goed punt van over de temperatuur van het water. Dieren wassen zich ook met koud/lauw water. Denk dat ik voortaan ook wat kouder ga gebruiken.

Interessant dit... Ervaringen met kort ( < 1cm) haar?

Tja, zal er sterk aan liggen welke gel je gebruikt. Als het een vrij sterke plakkerige gel is, dan lijkt het me niet dat je die er makkelijk uitwast met alleen water. Ook zit er vaak alcohol in, wat het haar uitdroogt. Misschien een optie om een tijdje geen gel meer te gebruiken om te zien hoe dat later uitpakt!?

Ik heb meerdere keren gelezen dat het haar wassen met lauw/koud water beter is. Of dat echt zo is, is de vraag natuurlijk. Te heet lijkt me iig niet goed voor het haar.

Ik gebruik niveau creme gel, die wordt niet hard en plakt niet. Ik zie wel dat er wat alcohol in zit. Hmmz, das wel minder. Iemand misschien tips voor een goede gel die niet op alcohol basis is? Ik wil niet dat het hard wordt ofzo.

Ik heb wel een paar dagen geen gel gebruikt vorige week. Het probleem is dat als ik geen gel gebruik ik er echt uit zie als een ****ing beatle. Ik wil mijn haren niet korter, maar dat is gewoon echt niet te doen. Ik werk veel en kom onder de mensen en dan wordt het wel lastig om echt zonder gel te lopen.

Ik gebruik nu echt minimaal gel. Maar merk idd wel dat mijn haar droger is op de gebieden waar ik meer gel gebruik. Toch misschien maar eens ff drastisch afbouwen en proberen naar 0 gel te gaan.

Mijn haar begint nu wat vetter te worden dus zonder gel blijft het beter in model. Behalve voorin waar ik meestal wat meer gel gebruik om die pluk uit mijn gezicht te houden. Die is droger. Hmmmz, toch naar geen gel overstappen denk ik. Ik ga het gewoon proberen.

Ik ben iig erg tevreden voor de rest. Mijn haar stinkt niet (huisgenoot laten ruiken haha).

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik niveau creme gel, die wordt niet hard en plakt niet. Ik zie wel dat er wat alcohol in zit. Hmmz, das wel minder. Iemand misschien tips voor een goede gel die niet op alcohol basis is? Ik wil niet dat het hard wordt ofzo.

Ik heb wel een paar dagen geen gel gebruikt vorige week. Het probleem is dat als ik geen gel gebruik ik er echt uit zie als een ****ing beatle. Ik wil mijn haren niet korter, maar dat is gewoon echt niet te doen. Ik werk veel en kom onder de mensen en dan wordt het wel lastig om echt zonder gel te lopen.

Ik gebruik nu echt minimaal gel. Maar merk idd wel dat mijn haar droger is op de gebieden waar ik meer gel gebruik. Toch misschien maar eens ff drastisch afbouwen en proberen naar 0 gel te gaan.

Mijn haar begint nu wat vetter te worden dus zonder gel blijft het beter in model. Behalve voorin waar ik meestal wat meer gel gebruik om die pluk uit mijn gezicht te houden. Die is droger. Hmmmz, toch naar geen gel overstappen denk ik. Ik ga het gewoon proberen.

Ik ben iig erg tevreden voor de rest. Mijn haar stinkt niet (huisgenoot laten ruiken haha).

Geen vakantie die er aan zit te komen voor je? Maar gewoon proberen zonder gel idd. :)

Je zit nu dag 8 en ik ben wel benieuwd hoe vet het nog gaat worden, mocht het nog vetter worden. Bij mij was het iig het meest vet na 12 dagen ofzo, echt een hel was dat. :D

bzzz tondeuse opgelost :D
en zou het toch zowiezo niet proberen :/

Al 12 dagen zonder shampoo. Mijn haar begint nu wat minder vet te worden, maar ik heb echt super rotzooi in mijn haar (lijkt op roos, misschien is het ook wel :p ). Mijn varkensborstel ben ik kwijt, denk dat ik maar een nieuwe ga kopen, helpt denkik wel tegen al die zooi in mijn haar.

Ik ben al 20 dagen bezig, gaat goooed.

Zou dan overstappen op een shaper ipv een gel. Ongeveer hetzelfde effect maar wordt niet hard en is makkelijk uit te wassen zonder shampoo.

---------- Toegevoegd om 01:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:58 ----------

Al 12 dagen zonder shampoo. Mijn haar begint nu wat minder vet te worden, maar ik heb echt super rotzooi in mijn haar (lijkt op roos, misschien is het ook wel :p ). Mijn varkensborstel ben ik kwijt, denk dat ik maar een nieuwe ga kopen, helpt denkik wel tegen al die zooi in mijn haar.

Huidschilfers?

Ik zou mn haar ook wel zonder shampoo willen wassen maar ik heb twee problemen; Ik heb smetvrees en ik ben een Guido.

Dus als ik met mn haar iets van een fitnessapparaat of een hoofdsteun in bijv. de trein aangeraakt heb vind ik het echt vies om mn haar zonder shampoo te wassen, en ook als ik uit ben geweest voel ik me helemaal vies en zou ik het liefst in een bad met desinfectiemiddel liggen.

En omdat ik een echte GuidoMooiboy ben doe ik altijd best veel gel in mijn haar anders ziet t er echt niet uit. Als ik dan ga douchen en geen shampoo gebruik voelt t een beetje vettig aan (wanneer t nog nat is onder de douche) daarna niet meer als het droog is.

Ik probeer het nu op dagen dat ik mn hoofd niet heb gesteund op 'vieze' dingen mn haar zonder shampoo te wassen, misschien dat dat wat helpt. Ik heb van mezelf wel heel vol en dik haar dus ik heb sowieso geen klachten.

P.S. Ik gebruik 2 soorten gel van L'Oreal, Studioline wax ofzo en een andere van Studioline.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu 17 dagen bezig.

Me haar was iets minder vet geworden, is nu weer iets meer vet.
Heeft denk ook met k*t vochtig weer te maken, waar me huid altijd op reageerd.

Heb nu ook een beetje last van roos.

Ik hoop nu gvd eens op wat fatsoenlijk weer, zodat ik het zeewater in kan duiken. Zee water is tenslotte altijd goed voor de huid.

Ik krijg nu ook aardig wat jeuk op me kop. Komt denk ik door de roos.
Maarja volhouden maar:(

Dag 15 vandaag.

Na 10 dagen wel een tondeusebeurt van m'n kapster gehad. Standje 2 en 3. Vanaf toen ook geen gel meer gebruikt.

Onder de douche masseer ik met m'n vingertoppen m'n hoofdhuid. Je ziet niets aan het haar voor de rest zoals vettigheid.
Heb ook geen jeuk of schilfers. Als ik nu droog m'n handen er doorheen wrijf dan hangt er wel een beetje een lucht aan.
Maar niet echt noemenswaardig.

Denk dat het kort houden tijdens de eerste zoveel weken wel verschil maakt.
Misschien kan je huid er beter door ademen als het niet bedekt is met e.o.a. model?

We gaan door! :D

Ik ben nu 17 dagen bezig.

Me haar was iets minder vet geworden, is nu weer iets meer vet.
Heeft denk ook met k*t vochtig weer te maken, waar me huid altijd op reageerd.

Heb nu ook een beetje last van roos.

Ik hoop nu gvd eens op wat fatsoenlijk weer, zodat ik het zeewater in kan duiken. Zee water is tenslotte altijd goed voor de huid.

Ik krijg nu ook aardig wat jeuk op me kop. Komt denk ik door de roos.
Maarja volhouden maar:(

Ik denk niet dat roos weggaat door je haren niet meer te wassen :)

Ik heb vet haar wat normaal nooit wil zitten. Was nu ook een ruime 2 week zonder shampoo. Het is nog steeds wel wat vettig, maar heb het idee dat het minder aan het worden is. Daarnaast is het makkelijker in model te zetten nu, gebruik amper nog gel.
Same here. Zit op 19 dagen nu. Het is nog steed wel vettig, maarja, de een heeft dat sowieso meer dan de ander. Het is in ieder geval nog lang niet schofterig, en het wordt zelfs steeds minder. Ik gebruik nog minimaal aan gel, echt heel weinig en ook dat ben ik meer aan het afbouwen.

Nog steeds tevreden. Laat af en toe mijn vriendin eraan ruiken en ze zegt dat het nog prima ruikt :P So far so good...

Ben op dit moment 24 dagen bezig.
Op het moment zit mijn haar echt heel fijn.
Het is wel wat korter geknipt maar toch zit het goed.
Lekker zacht en ziet er heel gezond uit.
Wou een aantal dagen geleden echt stoppen.
Mijn haar was echt knoer hard en zo vet als het motorblok van mijn auto.
Op dit moment ben ik er erg over te spreken.

Gebruik een klein beetje gel elke dag maar dit is vreselijk slappe gel die er uit is als je er 4 of 5 keer door heen gaat met je hand.
Er zit jammer genoeg wel wat alcohol in maar met zo'n kleine hoeveelheid die ik gebruik valt het allemaal wel mee denkk.

Ik heb over 2 weken vakantie dan zal ik waarschijnlijk een tijdje zonder gel proberen.

Groetjes,
en geweldig om dit te doen xD

• Like
Waarderingen: Vipo
Terug
Naar boven