XXL Nutrition

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Ben sinds een week bezig, en begint al vettig te worden =) ben benieuwd naar hoe het over een maandje gaat zijn :p

ik zie in de zomer een meisje van me uit buitenland. Als ze weg is wil ik het wel proberen

---------- Toegevoegd om 01:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------

Zonder shampoo krijg ik al m'n schilfers van de minoxidil er niet uit, anders zou ik het ook wel doen. .

Wat voor k*t minoxidil gebruik je dan? toch niet die kirkland troep? das een ramp voor je haar namelijk

Wat voor k*t minoxidil gebruik je dan? toch niet die kirkland troep? das een ramp voor je haar namelijk

Idd.:o Heb er nu ook van Amazon.com maar is wel een stuk duurder. Binnenkort ga ik maar weer eens die mousse van kirkland bestellen, had daar namelijk niets van schilfers door.

Idd.:o Heb er nu ook van Amazon.com maar is wel een stuk duurder. Binnenkort ga ik maar weer eens die mousse van kirkland bestellen, had daar namelijk niets van schilfers door.

Heb die zooi een maand gebruikt. Kreeg er juist haaruitval van en harde schilfers, vellen en iriitatie. Snel die zooi weggeflikkerd. Je moet deze halen:
[Link niet meer beschikbaar]
vervelend misschien want met creditcard, en hij is wat duurder. Maar je haar zal je er dankbaar voor zijn :)

Heb die zooi een maand gebruikt. Kreeg er juist haaruitval van en harde schilfers, vellen en iriitatie. Snel die zooi weggeflikkerd. Je moet deze halen:
[Link niet meer beschikbaar]
vervelend misschien want met creditcard, en hij is wat duurder. Maar je haar zal je er dankbaar voor zijn :)

Is idd smerig spul, zelfs na inmasseren heb je nog steeds vlokken als je opstaat en die laag op je huid gaat er vaak na meerdere keren wassen nog niet uit. Heb idd al meerdere keren gelezen dat deze van dr. Lee de beste is. Was ook al van plan om eens 15% te gaan bestellen voor m'n haarlijn dus ga toch eens deze bestellen ook al is hij enorm prijzig, thx. ;)

prrff

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Iets meer dan een maand later dat ik dit topic opende en ik ben nog steeds zeer tevreden met de keuze. :)

Gisteren positieve reacties ontvangen in de kroeg, en krijg zo nu en dan de vraag wat ik zoal voor haarproducten gebruik.

Weer even een update van mij.
Vreselijk k*t.
Mijn haar is nu echt knoer en knoer hard. Het lijkt wel hooi hoe het aanvoelt.
Ik kan er gewoon niks mee.
Gelukkig hoef ik nu nergens mooi voor de dag te komen.
Maar dit gaat nergens over.
Er is heel veel stof enzo ingekomen dat is er echt niet uit te krijgen gewoon.

Maja ik hou vol.
Ben al een maand bezig maar ben pas de eerste week helemaal zonder gel nu.

Groetjes,

Nog steeds zonder hier. Ook al bijna maandje ofzo. Erg tevreden nog steeds. Krijg maar haar goed schoon zonder shampoo, gebruik nauwelijks gel, haar zit gewoon goed. Goed topic, props voor Vipo!!!

• Like
Waarderingen: Vipo
Heb een paar keer me waar gewassen met speciale shampoo van sanex anti roos rommel en anti vet ofzo.

Me haar is wel een heel stuk gezonder en word veel minder snel vet.
Heb ook minder jeuk op me kop.

Me haren laten stuk minder snel los. Normaal als ik een stuk of 10x door me haar gaat met de hand. Liggen er wel een stuk 20 haren op de tafel.
Maar nu heb ik dat minder.

Hoop dat me haar gezond blijft, en dat het weer wat dikker word net zoals vroeger. Maar dat betwijfel ik:(

Wat als je gewoon kort haar hebt? Hoe moet je het dan behandelen, gewoon met shampoo (Head & Shoulders:p)?

Maandag heb ik de tondeuse erover gehaald (lekker kort op 5 mm :cool:), moest in tussentijd toch wel even mijn haar wassen met shampoo, want dat was dermate vettig dat de tondeuse er moeite mee had :D Wel met een neutrale shampoo uiteraard.

Is idd smerig spul, zelfs na inmasseren heb je nog steeds vlokken als je opstaat en die laag op je huid gaat er vaak na meerdere keren wassen nog niet uit. Heb idd al meerdere keren gelezen dat deze van dr. Lee de beste is. Was ook al van plan om eens 15% te gaan bestellen voor m'n haarlijn dus ga toch eens deze bestellen ook al is hij enorm prijzig, thx. ;)

Ik zou als ik jou was ff niets doen, en eerst je huid laten herstellen.

Mmm krijg roos als ik het niet 2x per week met anti roos was :(. Heb het sowieso gemillimeterd, dus het ziet er toch altijd hetzelfde uit, met shampoo gewassen of niet.
Ik had ook ernstige roos. Dit vermoedelijk door uitdroging en/of overmatige sebumproductie.. dat laatste komt doordat je de natuurlijke olieën uit je haar haalt met shampoo. Vervolgens gaat je lichaam extra (snel) sebum aanmaken en krijg je nog vetter haar en/of nog meer schilfers.

Ik raad je aan om toch maar eens "no poo" te gaan. Ik ben nu ongeveer een maand bezig en heb bijna geen jeuk en schilfers meer op m'n hoofdhuid. Ik heb gisteren even m'n haar met gewassen met verdunde shampoo. Dit omdat ik toch hele dikke 'build up' kreeg. Ik heb trouwens behoorlijk lang haar.

Ik zeg niet dat dit per se voor jou zal werken, maar probeer het in ieder geval! Welke anti-roos gebruik je? Resdan? Selsun? Een shampoo met teer?

..
Shampoo is een marketingstunt waar we allemaal ingelopen zijn...
Net zoals fluoride. :p

Wat als je gewoon kort haar hebt? Hoe moet je het dan behandelen, gewoon met shampoo (Head & Shoulders:p)?
Lengte van je haar maakt niets uit. Je kunt met lang en kort haar "no poo" gaan, maar die moeilijke vette periode zal vooral bij lang haar k*t zijn, denk ik. Mijn haar is in ieder geval een stuk meer gaan glanzen. Het is mensen ook al een paar keer opgevallen. :D

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vipo
Ik had ook ernstige roos. Dit vermoedelijk door uitdroging en/of overmatige sebumproductie.. dat laatste komt doordat je de natuurlijke olieën uit je haar haalt met shampoo. Vervolgens gaat je lichaam extra (snel) sebum aanmaken en krijg je nog vetter haar en/of nog meer schilfers.

Ik raad je aan om toch maar eens "no poo" te gaan. Ik ben nu ongeveer een maand bezig en heb bijna geen jeuk en schilfers meer op m'n hoofdhuid. Ik heb gisteren even m'n haar met gewassen met verdunde shampoo. Dit omdat ik toch hele dikke 'build up' kreeg. Ik heb trouwens behoorlijk lang haar.

Ik zeg niet dat dit per se voor jou zal werken, maar probeer het in ieder geval! Welke anti-roos gebruik je? Resdan? Selsun? Een shampoo met teer?

Heb het 5 weken geprobeerd. Een paar willekeurige dagen flinke jeuk gehad, maar eigenlijk vrijwel geen schilfers meer. Na die 5 weken toch maar weer gewassen, gewoon omdat ik dat semi vettige haar niks vind :D.

Gebruik overigens l'oreal elvive ofzoiets? Volgens mij niet echt de beste shampoo op de markt, hij smaakt iig vies :mad:.

Ik was sowieso nooit mijn haren omdat het er altijd zo droog van word, dusja, en ik doe er wel wax in maar dat hoeft niet elke dag omdat het nu altijd al lekker vet is. :P Dat vette moet je gewoon negeren, en volgens me vriendin stinkt het ook niet ;)

Meer dan een maand alweer, nog altijd even blij ermee.

Gebruik overigens l'oreal elvive ofzoiets? Volgens mij niet echt de beste shampoo op de markt, hij smaakt iig vies :mad:.

Met 2 scheppen whey met smaakje er door heen smaakt het vast een stuk beter. Doet vast wonderen voor je haar ook :D

Weer even een update van mij.
Vreselijk k*t.
Mijn haar is nu echt knoer en knoer hard. Het lijkt wel hooi hoe het aanvoelt.
Ik kan er gewoon niks mee.
Gelukkig hoef ik nu nergens mooi voor de dag te komen.
Maar dit gaat nergens over.
Er is heel veel stof enzo ingekomen dat is er echt niet uit te krijgen gewoon.

Maja ik hou vol.
Ben al een maand bezig maar ben pas de eerste week helemaal zonder gel nu.

Groetjes,

Hoe kan je haar nou hard worden van niks er in stoppen? Gebruik je geen gel oid?

Ben zelf naar de kapper geweest. Daar een enorme berg gel er in gekregen, nou toch ff met head & shoulders dr door om al die kleine rothaartjes weg te bonjouren. Ga eens kijken wat het resultaat is met mn korte coupe.

Ben zelf naar de kapper geweest. Daar een enorme berg gel er in gekregen, nou toch ff met head & shoulders dr door om al die kleine rothaartjes weg te bonjouren. Ga eens kijken wat het resultaat is met mn korte coupe.
Head & Shoulders wil je in ieder geval niet gebruiken als je lang haar hebt.. dan word je haar zo droog als stro. :p
Maar ja, je kunt kort haar mishandelen wat je wilt.. je haar groeit met ongeveer 1,25cm per maand.

Lang en kort haar kun je niet echt vergelijken.
Was lang haar maar wat makkelijker, in alle opzichten.

Hm ik heb ondanks alles toch besloten om aan het experiment deel te nemen. Vorige week woensdag was laatste keer dat er shampoo in mijn haren was. Ik zit nu dus op dag 7. Gister in een of andere vieze oost-europese rivier gezwommen, en ik hoop dat het daar door komt, maar mijn broer zei dat mijn haar rook naar een ouwe studenten-bank. Ik hoop dat dit een tijdelijk fenomeen is.

Mijn haar ziet er daarnaast overigens nog niet vet uit of slecht uit.

Terug
Naar boven