Fitness Seller

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Ik heb mijn haar nu ook voor het laatst vorige week woensdag gewassen, vettigheid valt bij mij ook wel mee omdat ik normaal altijd last had van heel droog haar. Ik gebruik nog wel iedere dag gel, wel eentje die makkelijk uitwasbaar is op waterbasis, maar anders ziet het er nog echt niet uit.

Zijn er meer mense die ervaring hebbe met het niet wassen van haar met shampoo, maar die ook nog steeds gel gebruiken?

Ik heb mijn haar nu ook voor het laatst vorige week woensdag gewassen, vettigheid valt bij mij ook wel mee omdat ik normaal altijd last had van heel droog haar. Ik gebruik nog wel iedere dag gel, wel eentje die makkelijk uitwasbaar is op waterbasis, maar anders ziet het er nog echt niet uit.

Zijn er meer mense die ervaring hebbe met het niet wassen van haar met shampoo, maar die ook nog steeds gel gebruiken?

Nou niet meer, sinds ik de tondeuse erover heb gehaald :) Waar je op moet letten zijn ingrediënten als alcohol en siliconen, die kun je het beste vermijden. Als dat in je gel zit is het aan te raden om andere te kopen.

Nee zit er niet in, ik heb van die New Wave gel is ook erg makkelijk uit te wassen. Alleen ik hoop dat ik binnen 2 weken geen gel meer nodig zal hebben omdat er misschien van nature een beetje model in komt. Tot nu toe wordt ik elke ochtend wakker met haar wat alle kante op staat en niet normaal te kammen is, dus wordt ik wel gedwonge gel te gebruike:p

Er zijn ook natuurlijke shampoo's , die kunnen toch niet zo slecht voor je haar zijn.
Dat is iig al stukken beter dan die commerciele rommel.

Iemand ervaring met het gebruik van natuurlijke shampoo ipv commerciele??

Ik heb hier nog wel shampoo staan van het merk NEUTRAL, zonder geurstoffen en andere rommel. Ik zit te overwege een keer daar mee te mijn haar te wassen...

@Jaap ja; De Hennaplus shampoo's schijnen ook erg goed te zijn; geen siliconen, sulfaten en andere chemicalïen.

Kan iemand een voorbeeld geven van een gel die niet zo slecht is voor je haar?
En van een shampoo die je eventueel af en toe kunt gebruiken maar die relatief mild voor je haar is ???
Alvast bedankt!

Ik was mijn haar ook maar één keer per week met shampoo, ik moet dit wel doen omdat ik een klein beetje last van roos heb.

Maar mij bevalt het ook prima, mijn haar is altijd goed in model te brengen, altijd na het wasen van mijn haar met schampoo zit het voor geen meter meer.

Ik gebruik nooit gel of anders spul om mijn haar in model te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was mijn haar ook maar één keer per week met shampoo, ik moet dit wel doen omdat ik een klein beetje last van roos heb.

Maar mij bevalt het ook prima, mijn haar is altijd goed in model te brengen, altijd na het wasen van mijn haar met schampoo zit het voor geen meter meer.

Ik gebruik nooit gel of anders spul om mijn haar in model te krijgen.

Hoe ziet je haar er dan uit na het wassen met de shampoo die jij gebruikt?

Bij mij overigens geen nieuwe updates: me haar is in balans en reageert elke dag hetzelfde. :) Ik experimenteer wel wat met andere modellen af en toe, wel grappig hoe de mensen daar op reageren.

Mijn haar wordt dan heel pluizig en droog.

Shampoo is te duur voor mij... al mn geld geef ik al uit aan kilo's kippenvlees. :mad:

Hoe ziet je haar er dan uit na het wassen met de shampoo die jij gebruikt?

Bij mij overigens geen nieuwe updates: me haar is in balans en reageert elke dag hetzelfde. :) Ik experimenteer wel wat met andere modellen af en toe, wel grappig hoe de mensen daar op reageren.

hoe breng je je haar eigenlijk in model?

hoe breng je je haar eigenlijk in model?

Eerst kam ik het even recht met zo'n varkenshaar borstel, vaak naar links en naar rechts, met de scheiding in het midden zeg maar. Foto van zo'n soort borstel:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Al is dit niet noodzakelijk, mijn haar reageert er gewoon positief op merk ik. Ook ligt het aan wat ik allemaal in me slaap uitspook, de ene keer sta ik op met een "warriger" kapsel dan de andere keer. Met de handen het haar recht leggen werkt ook prima, al is dat in combinatie met de borstel veel makkelijker. :)

Daarna ligt het eraan wat voor model ik wil. Merendeels kies ik het model zoals op de foto die ik postte op pagina 7, dus kam ik het naar voren en leg ik het vervolgens met m'n handen goed in model. Gezien me haar tot nu toe elke dag hetzelfde reageert is dit in enkele minuten gebeurt, echt heerlijk. :D

Hoe staat het er bij jou voor?

het ziet er wel oké uit vergeleken met mijn haar vroeger (zonder gel).
Maar als ik opsta steekt het naar alle kanten en is het moeilijk om het gewoon met mijn handen plat te krijgen. Moet misschien eens een kam gaan kopen:D

het ziet er wel oké uit vergeleken met mijn haar vroeger (zonder gel).
Maar als ik opsta steekt het naar alle kanten en is het moeilijk om het gewoon met mijn handen plat te krijgen. Moet misschien eens een kam gaan kopen:D

Is wel een aanrader ja. :D Zo'n kam is ideaal om je haar even recht te kammen en daarna leg je het zo in model.

heb het net eens in model proberen te brengen met een gewone kam en daarna met de handen ipv alleen met mn handen, en het ziet er eigenlijk ****ing goed uit:roflol: kan zelfs nog beter denk ik als ik ze nog eens wat laat bijknippen, want dat is ondertussen ook alweer een half jaar geleden.

• Like
Waarderingen: Vipo
Nu na 6 weken is het bijna geurloos, was het vaak 2x per dag, zonder shampoo uiteraard, na opstaan en na trainen.

Het is opvallend zacht. Het is wel kort (standje 3 tondeuse), denk dat dat wel wat scheelt in de eerste 4-6 weken.

Ik ga het nu weer wat langer laten groeien, we gaan het zien, heb er goeie hoop op dat het prima blijft.

P.s. mijn kapster zei me dat vooral met kort haar 1-2 x shampoo per week voldoende is.

Laatst bewerkt:
De laatste keer dat er shampoo in mijn haar geweest is, is ondertussen al geleden van donderdag 8 juli. Tot nu toe heb ik het nog maar 2 keer gewassen met enkel water. Mijn haar is (nog) totaal niet vettig, stinkt niet. Zal dan nog wel komen zeker?

als ik in het zwembad zit dan gaat mijn haar altijd naar de kloten

De laatste keer dat er shampoo in mijn haar geweest is, is ondertussen al geleden van donderdag 8 juli. Tot nu toe heb ik het nog maar 2 keer gewassen met enkel water. Mijn haar is (nog) totaal niet vettig, stinkt niet. Zal dan nog wel komen zeker?

In 10 dagen heb jij 2x je haar gewassen met water?
Ok..

Terug
Naar boven