MuscleMeat

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Zondagochtend was ook de laatste keer dat ik shampoo gebruikt heb, er zit nu al meer vorm in ipv de uitgedroogde ragebol die normaal opkomt nadat ik men haar was met shampoo.

Ik gebruik nu wel nog een beetje gel ( niet zoveel meer als vroeger ) en men haar ziet er sowieso al beter uit. Benieuwd wat dit gaat geven op lange termijn.

• Like
Waarderingen: Vipo
Men haar is nu wel wat vettig maar het ziet er niet goor uit ofzo, verdwijnt dit vet gevoel of blijft het zo?

• Topic Starter Topic Starter
Men haar is nu wel wat vettig maar het ziet er niet goor uit ofzo, verdwijnt dit vet gevoel of blijft het zo?

Verdwijnt vanzelf weer en kan daarna ook weer terugkomen. Uiteindelijk vindt je haar z'n balans en maakt je haar niet meer zoveel talg/sebum aan, zodat het niet meer zo vet wordt.

Zondagochtend was ook de laatste keer dat ik shampoo gebruikt heb, er zit nu al meer vorm in ipv de uitgedroogde ragebol die normaal opkomt nadat ik men haar was met shampoo.

Ik gebruik nu wel nog een beetje gel ( niet zoveel meer als vroeger ) en men haar ziet er sowieso al beter uit. Benieuwd wat dit gaat geven op lange termijn.

Je haar ziet er alleen maar beter uit omdat je haren wat vettiger zijn geworden, en je ze daardoor beter kunt stylen en ze dikker lijken.

update: zit op dag 17. Op dag 7 heb ik mijn haar met een beetje soda (baking soda) gewassen. Het voelde daarna erg schoon maar ook vooral een beetje droog en heel erg dik aan. Op het moment is mijn haar iig niet meer zo vettig alleen zit het nogal wat plat en futloos.

Ik denk dat ik nu echt in een overgangsfase zit, maar het boeit me weinig. Ik ben in ieder geval vastberaden om dit door te zetten.

update: zit op dag 17. Op dag 7 heb ik mijn haar met een beetje soda (baking soda) gewassen. Het voelde daarna erg schoon maar ook vooral een beetje droog en heel erg dik aan. Op het moment is mijn haar iig niet meer zo vettig alleen zit het nogal wat plat en futloos.

Ik denk dat ik nu echt in een overgangsfase zit, maar het boeit me weinig. Ik ben in ieder geval vastberaden om dit door te zetten.

Nice bro! Houd ons up to date. :) Wat voor model haar heb je?

Heb nu al 3 weken m'n haren niet meer gewassen met shampoo. Ben er erg tevreden mee, doe er verder geen gel in en is makkelijk in model te brengen. Sinds aantal dagen is het ook bijna niet vettig meer. Heel prettig iedergeval en goede tip Vipo!

Nice bro! Houd ons up to date. :) Wat voor model haar heb je?

kort (rond de 4 cm bovenop, rond de 2 cm aan de zijkanten). Echter mijn haar ruikt wel muf dus ik denk dat ik het tot zeker een maand met soda blijf wassen om de week (ik weet niet in hoeverre dat het natuurlijk proces verdoet?)

In 10 dagen heb jij 2x je haar gewassen met water?
Ok..
jup
Lang verhaal, maar ik kon een tijdje niet douchen of in bad gaan dus ik moest me altijd wassen aan de lavabo en voor mijn haar moest ik dan op een rare manier zo gaan hangen in bad en dan dacht ik als het niet vettig is, ga ik het ook niet wassen.
Normaal was ik me elke dag hoor, wees gerust;)

Enkele jaren mijn haar enkel gewassen met water, en om de paar maanden een keer shampoo.
Haar was nooit vettig, geen vieze geur, zag er altijd goed uit.
Nu sinds enkele maanden shampoo beginnen gebruiken (dom, dom) en na 1 dag niet wassen is het vet en ziet het er niet meer uit. En als het gewassen is ziet het er ook niet natuurlijk uit...

Ik denk dat ik maar weer eens moet doorbijten en geen shampoo meer gebruiken.

Ik heb al altijd strohaar als ik me gedoucht heb, er zit dan totaal geen model in en dat is er ook bijna niet in te krijgen. Daarom ga ik ook proberen om eens mijn haar te wassen zonder shampoo. Ik post de vooruitgang hier :)

Dit is overigens een interessant topic. heb het helemaal doorgelezen :p

Zit nu op 3.5 weken en de resultaten zijn erg goed. Heb het gevoel dat mijn haar echt veel beter zit en dikker is.

En beginnen andere mensen je al te mijden? :P

Zit nu op 3.5 weken en de resultaten zijn erg goed. Heb het gevoel dat mijn haar echt veel beter zit en dikker is.

Nice bro! Ben benieuwd hoe het verder zal uitpakken voor je.

Zelf ben ik ook nog steeds ontzettend tevreden met de keuze. :) Me haar reageert tot nu toe nog steeds elke dag hetzelfde en ik experimenteer wat met verschillende modellen.

Ik heb het 3 weken vol gehouden, ik had toen wat dagen in de zee gezwomme en als ik dan thuis kwam voelde me haar wel heel erg smerig aan dus toen toch maar met Neutral shampoo gewassen. Ik was mijn haar nu eens in de 3 dagen met Neutral dat kan volgens mij ook niet veel kwaad.

Heb 60+ cm haar (metalhead, maand of 50 groei deze keer) en ik was mijn haar of vooral hoofdhuid ongeveer 1-2x in de week met een theelepeltje shampoo, tussendoor ook niet met water. Dat is een andere oplossing voor roos en/of vette hoofdhuid en haar, je haar lang laten groeien zodat het zich kan verspreiden. Met kort haar was mijn haar veel en veel sneller vet.
Helemaal zonder shampoo heb ik nooit geprobeerd maar ga ik binnenkort ook proberen denk ik nu ik dit allemaal lees, dank voor topic! (de shampoo maak ik me geen zorgen over, wel of ik lang zonder conditioner kan om de boel uit de war te houden)

Was mijn haren tegenwoordig 1 x p/w met shampoo nadat ik er wekelijk met de tondeuse op 6mm er overheen ga. Vind 't wel best zo :)

Heb 60+ cm haar (metalhead, maand of 50 groei deze keer) en ik was mijn haar of vooral hoofdhuid ongeveer 1-2x in de week met een theelepeltje shampoo, tussendoor ook niet met water. Dat is een andere oplossing voor roos en/of vette hoofdhuid en haar, je haar lang laten groeien zodat het zich kan verspreiden. Met kort haar was mijn haar veel en veel sneller vet.
Helemaal zonder shampoo heb ik nooit geprobeerd maar ga ik binnenkort ook proberen denk ik nu ik dit allemaal lees, dank voor topic! (de shampoo maak ik me geen zorgen over, wel of ik lang zonder conditioner kan om de boel uit de war te houden)

Ik ben na 2 maanden toch gestopt, ik dacht dat mijn haaruitval naar 0% was verminderd ipv 1% maar dat kwam omdat m'n haar zo dik was dat m'n haren erin vast bleven zitten, als ik dan een borstel er doorheen haalde zat die helemaal vol. Ook was me haar nog vet en heel klitterig. Wat doet conditioner precies? Is dat handig voor het klittige?

Yo vette topic, zoals vele deed ik mee.

Ik heb het een maandje moeiteloos volgehouden. Mijn haar ging steeds beter in model. Merkte wel dat na een maand, het vet nog steeds dik er in zat. Maakt niet uit hoe grondig ik het waste.

Nu na een maand, voor de lol gevraagd aan mn broertje of mn haar stonk en hij zei als de kk. Daarna rest van gezin, iedereen sprong 3 meter naar achter.

Ik schrok and besloot tog shampoo te gebruiken en jongen ik kan niet geloven hoe smooth mn haar aanvoelt nu lol. Ik was vergeten hoe lekker je haar kon zijn na een lekkere shampoo beurt .

Dat wou ik effe mededelen :).

Terug
Naar boven