AndroidHealthClinic

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Welke shampoo is dat dan?

Lijkt me standaard, heb die ook een tijdje gebruikt. Niets speciaals aan.

Die droogt juist extreem uit omdat het combo is met douchegel.

Lijkt me standaard, heb die ook een tijdje gebruikt. Niets speciaals aan.
Noujah kijk voor mij werkt het, dus ik dacht het is de moeite waard om te delen.
maar goed, iedereens haar is anders, anders was dit topic er wss niet geweest -.-

Ik was mijn haar nu ook een maand of 2 zonder shampoo.
Als ik nu douche was ik het goed met water, en droog ik het heel goed met een handdoek.

sinds een maand ofwat is het me opgevallen dat mijn haar weer wat glans erin heeft, en ik maar denken dat ik vastzat met doffig haar.

Brylcreem is er gelukkig ook lekker makkelijk af te krijgen met een goede douche:D

Ik gebruik sinds een paar maanden ook geen shampoo meer. Bevalt me best. Ik gebruik wel haarlak en nu mn haar langer wordt valt het wel wat uit maar goed..

Wassen zonder shampoo heeft geen zin.
Aangezien vet niet oplost in water en zich er ook niet aan hecht. Olie drijft namelijk ook niet op water.
Door middel van zeep kan het vuil/vet zich via het zeep wel aan het water hechten en daardoor weggespoeld worden.
Om dezelfde reden gebruik je afwasmiddel voor de afwas en stop je waspoeier in de wasmachine.
vraag me niet waarom ik dit weet.

En ik had het zelf ook, dat nadat ik me haar met shampoo gewassen had dat het 2 dagen voor geen meter meer zat.
Maar ik heb nu shampoo gevonden die me dat probeer niet meer geef. Zolang ik er maar gel in doe voordat het droog is.

Ik waardeer je inzet, maar ik denk dat de meesten hier wel snappen dat je zeep gebruikt als brug tussen het vet en water. Dat is precies het punt, talg is een soort huidvet en als je dat steeds wegwast gaat je hoofd meer produceren. Als je dus stopt met shampoogebruik word het effe vet maar daarna hersteld je hoofdhuid zich. Als je geen andere vorm van vet in je haar smeert is dat dus best relaxed.

Merk wel dat nu mn haar als ik t naar beneden trek tot een centimeter boven t puntje van mn neus komt ik effe naar de kapper moet. Heb vrij stijl haar van mezelf, en met deze lengte gaat t hangen zonder fixatie.

Kan je deze methode eigenlijk ook toepassen als je last hebt van roos? Want als ik men haar niet regelmatig behandel met een goeie shampoo heb ik er nog meer last van. Maar wil het wel heel graag proberen.

Wil dit topic toch even bumpen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik was nu al een half jaar m'n haar alleen nog met water en gebruik weinig tot geen wax/gel meer. Het gaat veel makkelijker in model en voelt dikker en natuurlijker aan. Ben ervan overtuigd dat shampoo overbodige troep is.

Ditto (alhoewel ik vermoed dat het niet echt telt als je het iedere week millimetert)

Heb hetzelfde. Je haar heeft een zelfreinigend vermogen, shampoo is in mijn ervaring dus ook totaal overbodig.

Heb het een tijdje geprobeerd en krijg als ik stop met shampoo vrij snel last van roos. Gebruik ik de shampoo weer gaat het weg, maar dan heb je weer dat probleem uit de openingspost.

mooi topic, ga ik ook doen. Mij haar is ook helemaal dof.

ik heb halflang haar met slag erin wat ook echt t**fus snel gaat pluizen enzo,
gebruik murrays en taft titane om in model te houden..

Ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen wat mijn haar gaat doen?
heb geen zin om 25 pagina's door te lezen :P

Misschien dat ik het wel weer een keer probeer.

Heb toendertijd naar aanleiding van dit topic gestopt met wassen en alleen goed uitgespoeld met water dagelijks. Maar inderdaad na een aantal dagen word het verschrikkelijk vet. In combinatie met vrij dik haar kon ik het niet meer in model krijgen en haakte ik af. Maar ik lees nu dat dat blijkbaar weer overgaat als je doorzet, dat was ik toen vergeten denk ik. :o

Gebruik sindsdien wel minder vaak shampoo, zeker als ik wat korter haar heb. Dat bevalt me in ieder geval beter.

Ik doe mijn haar om de 2 weken met tondeuse dus uiteraard gebruik ik ook geen shampoo. Doe dit al 3 jaar en ga het binnenkort weer eens laten groeien, Ben benieuwd of ik het dan goed in model krijg want omdat ik altijd ruzie had met mijn kapsel ben ik gaan scheren.

koop head and shoulders shampooo

en koop max 8 factor gel en niet zeike :D

Heb het een tijdje geprobeerd en krijg als ik stop met shampoo vrij snel last van roos. Gebruik ik de shampoo weer gaat het weg, maar dan heb je weer dat probleem uit de openingspost.

zoals ik al zei: Niet dat ik veel haar heb. maar sinds kort heb ik geen enkel probleem meer met roos. Lijkt me dat dat op zich niets met het millimeteren te maken heeft, want dat deed ik daarvoor ook al. (misschien dat de nieuwe tondeuse het een fractie korter maakt)

Ok, nou ik daar dus wel een probleem mee. Je punt is...?

Terug
Naar boven