XXL Nutrition

Je haar nooit meer wassen met shampoo

Wat nou als je wel wax wilt gebruiken?

Gaat je hoofdhuid irriteren/dood en krijg je schilfers of roos ofzo hoe dat ook heet. Tenminste dat is mijn ervaring;)

Dus dan is het beter om wel gewoon te blijven wassen met shampoo? Als ik geen wax gebruik dan zit er geen model in m'n haar en kun je me zowat inschrijven voor beauty & the nerd.

Daar kan ik geen antwoord op geven, ben hier niet de expert, maar ik vroeg me dus twee dingen af aan de hand van de vorige pagina:
1. Jullie (Big-T, Vipo) drogen dus nooit je haar af uit de douche?
2. Hoe doen jullie dat dan 's ochtends? want ik douche altijd 's ochtends..

ohja Big-T je zei dat je geen bodyshampoo e.d. meer gebruikte, maar gebruik je dan ook geen deodorant?

Interessant. Bij mij is het probleem, ik heb enorm vettig haar. Als ik het een dag niet was ziet het er echt niet uit en durf ik bijna niet op straat komen.
Maar ik wil het wel echt graag proberen. Ik heb een tijd roaccutane gebruikt niet zo lang geleden en nu is mijn huid vrij droog. Zeker als ik was met shampoo zie je kleine huidschilfers op mijn voorhoofd. Raar genoeg is mijn haar, zoals ik al zei, heel snel vettig. Zou het dan, door het enkel met water te wassen elke dag, mogelijk zijn dat mijn haar terug aan een normaal tempo vettig wordt en dat die droogheid verdwijnt?

Dat is het nu juist. Als je je haar constant wast met shampoo krijg je een tegenreactie van je lichaam waardoor het juist meer en meer vet gaat aanmaken. Waardoor je vervolgens dat vet weer weg gaat wassen met shampoo, en zich zo de cirkel weer compleet is.

Ik was 2x per week met shampoo, maar dit topic heeft me overtuigt om ook eens zonder shampoo te gaan wassen. Ik heb haar tot net op mijn op mijn nek, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden :P
Moet wel zeggen. Toen ik een paar jaar terug op vakantie was in frankrijk, en daar iedere dag aan het meer lag en daar ging zwemmen, heb ik 2 weken niet met shampoo gewassen. Dat meerwater + zonlicht had mijn haar in die 2 weken wel in een extreem gezonde staat gebracht. Wie weet zit er dus toch wat in. Ik ga het iig proberen!

wat ik persoonlijk al jaren doe:
- Elke ochtend wax + wat spuitgel in mn haar
- savonds flink eruit wrijven met handoek, dit doe ik omdat ik geen zin heb om te douchen voor naar bed gaan + zo verspreid je het aangemaakte haarvet, wat je haar verzorgd, en je kussen wordt niet zo smerig.
- sochtends gewoon douchen, haar wassen met water
- 1x per 3 weken ofzo met shampoo grondig ontvetten.

Ik krijg veel complimenten over dat mijn haar altijd zo goed zit, het groeit lekker hard, is dik, ziet er gezond uit. Dus ik zou niet weten waarom ik met deze methode zou stoppen. Hij werkt voor mij in ieder geval PERFECT

interessant idee. Zit te denken om het te doen, ik vrees echter alleen voor de overgangsfase...

Heb hetzelfde stuk tekst gelezen als in de begin post.
Was mijn hare al een jaar ofzo alleen met water.
Ze zijn een stuk gezonder als eerst en ook minder droog. + ik krijg ze beter in model.

Ook stinken ze niet of zijn ze niet overdreven vettig. Eigenlijk alleen maar voordelen.
Ik heb wel op sommige plaatsen gelezen als je gewent bent veel shampoo en conditioners en andere haarproducten gebruikt dat het lang kan duren tegen dat je haren terug normaal zonder deze producten.

Ik gebruikte vroeger alleen shampoo en gel.

Ik heb daarnet op google gezocht en er zijn verrassend genoeg nog best veel mensen die het hebben uitgeprbeerd en bijna allemaal hebben ze een positieve ervaring ermee.

Nog een tip is om nooit een kam te gebruiken. Vraag dit maar aan elke stylist. Je kan gewoon je handen nat maken, misschien met een klein beetje gel erbij (waterbasis) als het niet zonder kan en dan gewoon met je vingers goed leggen.

Met of zonder producten om hun haar in model te krijgen? (gel/wax etc)

zonder helaas. Sommigen zeggen dat je dat niet zonder shampoo eruit kan wassen. Ik zelf wil het gaan proberen omdat ik last heb van roos en jeuk enzo en doe daarom sowieso weinig tot geen gel in mn haar.

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

Nog een tip is om nooit een kam te gebruiken. Vraag dit maar aan elke stylist. Je kan gewoon je handen nat maken, misschien met een klein beetje gel erbij als het niet zonder kan en dan gewoon met je vingers goed leggen.

Big T, was jij je handen wel met zeep? (misschien rare vraag, maar ik heb last van droge handen en was mijn handen best vaak met zeep). Alleen zonder zeep worden je handen nooit schoon lijkt me. Of gebruik je speciaal zeep ofzo ervoor?

Big T, was jij je handen wel met zeep? (misschien rare vraag, maar ik heb last van droge handen en was mijn handen best vaak met zeep). Alleen zonder zeep worden je handen nooit schoon lijkt me. Of gebruik je speciaal zeep ofzo ervoor?
Gewoon een blok zeep, voor douchen ook trouwens. Best een niet agressieve nemen (ph neutraal).

ik had hetzelfde probleem met mijn derde been, en nu ik die niet meer met zeep was is dat ook opgelost. toeval?

nee serieus, kga het ook eens proberen, wanneer mijn haar lang is en ze is pas gewassen heb ik net een hoedje van stro op:D

Terug
Naar boven