Fitness Seller

Jim Wendler 5/3/1

Ik begrijp je volkomen, ik moet het boek nog gaan lezen. Maar ik dl nog maar net dus die andere vpr kon ook wel poep zijn. Maar ik ga het nog wel even heel goed bestuderen.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 21:20 ----------

En met training bedoelde ik niet cycle, het was echt de eerste keer dat ik op de wendler manier train.

Laatst bewerkt:
Misschien moet je eerst even een paar weken 'gewoon' trainen om je maxen vast te stellen. Succes!

En in je eerste week is het btw de bedoeling om minstens 5 reps te halen, dus met 4x140 kg heb je je eerste repout al niet gehaald...

@crakie, voor squat mp en bench weet ik het wel alleen voor dl niet. Iig bedankt. Ik ben niet echt van plan heel licht te beginnen, assistance licht doen is al heel wat (jong, dom en onbezonnen ik weet). Ik wil gewoon wat prs verbreken en dat kan ook makkelijk aan gezien ik nog maar net ben begonnen. Als ik dan licht begin moet ik eerst 2 cycles afwachte voordat ik dan eindelijk een pr pak.

@rah rah man, ik begin met 3*3 ipv 3*5 dus net even anders. Dit zo dat ik een week heavy, medium, heavy en licht krijg ipv 2 weken hetzelfde. Bevalt me denk ik beter en komt ook beter uit met andere sporten.

Maar goed ik doe deze week wel gewoon even zo en aan het eindevan de week heb ik het boek uit dus als het dan echt helemaal fout is dan kan ik het nog veranderen.

Door het rep-outsysteem pak je bijna iedere training een pr, maar dan in aantal reps. In mijn eerste cycli deed ik rustig sets van 10-7-5 waar ik 5-3-1 moest repouten. Als je nog makkelijk keihard vooruit gaat, is Wendler overigens misschien niet de beste optie.

Door het rep-outsysteem pak je bijna iedere training een pr, maar dan in aantal reps. In mijn eerste cycli deed ik rustig sets van 10-7-5 waar ik 5-3-1 moest repouten. Als je nog makkelijk keihard vooruit gaat, is Wendler overigens misschien niet de beste optie.

Wat zou ik dan volgens jou het beste kunnen doen? Heb dit mezelf ook al bedacht, maar wist niet wat ik anders moest doen. Ub/Lb bevalt me gewoon heel erg goed en iets als rippetoe/ss vind ik maar niks (niks op het schema, andere redenen). Dus toen kwam ik de wendler topic tegen en dit leek me echt allemachtigprachtig. Bovendien gaan squat/bench/mp niet zo hard meer denk ik.

Ik zou het boek maar eens lezen :) Of Hummers startpost, daar staat eigenlijk ook alles in. Beter dat je goed begrijpt wat je doet, dan dat iemand het voorkauwt.

Ik zou het boek maar eens lezen :) Of Hummers startpost, daar staat eigenlijk ook alles in. Beter dat je goed begrijpt wat je doet, dan dat iemand het voorkauwt.

Ok :P, start post inmiddels al 3x gelezen ofzo en ben nu bij bladzijde 15 van het boek. Bedankt voor je hulp. Ik zal af en toe wel eens een berichtje hier achterlaten van hoe het gaat.

Kewl, succes kerel! Wendler FTW :P

• Topic Starter Topic Starter
Succes man.

Mede fans,

kennen jullie jim's eigen site al ? Of heb ik de primeur?:p

www.jimwendler.com

Enjoy!
Laatste tijd weer 3/5/1 voor powerlifting gelezen, en na mijn madcow schema besloten om gisteren met 3/5/1 te starten voor lange tijd:D
Gestaag bouwen is beter.
moet alleen mn log effe uppen...

Laatst bewerkt:
Wow! Goed gevonden man!!!!

Mooi boek om te lezen, begrijp het principe nu pas echt goed. Hij verteld alles op een grappige manier. Deze week wel veelte zwaar begonnen, maar dit is niet erg. Kan ik tenminste me 1rms uitrekenen en het daarna wel juist doen.

@DL, nee je hebt niet de primeur :P. Jim heeft zelfs een youtube kanaal.

Zou ik trouwens side raises als assistance erbij kunnen doen? Ze worden niet in het boek vermeld, geen enkele zijkant delt assistance oefening staat in het boek. Terwijl deze bij de andere oefeningen (behalve mp) ook niet worden gebruikt. En ze lopen al achter bij mij.

1. Als je geen BW MP hebt hoef je je hier niet druk over te maken.
2. Ik heb verhoudingen die helemaal nergens over gaan, en mijn delts groeien pas echt hard van overhead presses.
3. Doe de main lift van de dag, en doe daarna lekker wat je wilt. Als je je energie maar steekt in sterker worden en in de belangrijkste oefeningen (squat, bench, deadlift, MP, rows, chins etc.) Daarna pomp je maar een end weg.

2. Ik heb verhoudingen die helemaal nergens over gaan, en mijn delts groeien pas echt hard van overhead presses.
3. Doe de main lift van de dag, en doe daarna lekker wat je wilt. Als je je energie maar steekt in sterker worden en in de belangrijkste oefeningen (squat, bench, deadlift, MP, rows, chins etc.) Daarna pomp je maar een end weg.

Aha dan doe ik ze er wel gewoon bij, ik probeer wel wat. Bedankt!

Oh, en squaten. Heel veel en heel vaak squaten.

En eten. Heel veel en heel vaak eten.

Zelfde geldt voor chinups en rows.

Thanks man!!Ik maakte ook een vreugdedansje toen ik het intikte en warempel er kwam ook nog een officiële site te voorschijn.:D

Mooi boek om te lezen, begrijp het principe nu pas echt goed. Hij verteld alles op een grappige manier. Deze week wel veelte zwaar begonnen, maar dit is niet erg. Kan ik tenminste me 1rms uitrekenen en het daarna wel juist doen.

@DL, nee je hebt niet de primeur :P. Jim heeft zelfs een youtube kanaal.

Damn it:(..
okay okay, niet van youtube kanaal,,maar wel van zn site...is tenminste iets.:)

Couldn't said it better:)

Al 2 3/5/1 trainingen nu achter de rug....incl begonnen met hill sprints op de lo dagen. Afgelopen vrijdag wel iets te diep gegaan denk ik, maar ik moest mijn 1 rm weten voor de dead.
En nu ga ik dus echt mn log effe uppen.

Gasten raden jullie aan om Wendler 5/3/1 3x per week te gaan doen of kan het ook 4x per week ?? Is het doenbaar om zwaar te duwen en te trekken op 1dag (dl en mp) ??

4x per week gaat prima. Bij tijd te kort deed ik dan DL en MP wel eens samen en ook dat is geen probleem. D'r is nog een derde optie trouwens: 3x per week met een cyclus van 5 weken (ipv 4). Is eigenlijk zelfs het originele programma!

Terug
Naar boven