Fitness Seller

Jim Wendler 5/3/1

week 1
mndg press
woensd dl
vrijd bench

week 2
mndg sq
woensd press
vrijd dl

....

Das wat ge bedoelt dan ? Zoals in het Ebook staat, twijfel vooral tussen 3x en 4x per week te gaan, doe ik de routine geen schade aan door 4x te gaan in de week terwijl Wendler in zijn beginnota´s er duidelijk op maakt dat 3x beter is ?

Het lijkt op papier ongewoon een week niet te squatten dlén, benchen of te pressen maar als Wendler zegt dat het kan moet er daar waarschijnlijk niet over getwijfeld worden ;)

Ja, da's wat ik bedoel. Is wel apart inderdaad om stelselmatig een lift per week te laten liggen, hoewel je dat natuurlijk in je assistance kunt opvangen (bench erbij op press-dag, squat op dl-dag, etc.). Afijn, niet teveel miepen over kleine dingetjes als 3 of 4 per week: gewoon aan de slag gaan en als het niet bevalt, probeer je toch gewoon iets anders? :)

• Topic Starter Topic Starter
Jongens het ligt helemaal aan jouw persoonlijke herstel vermogen.
"Wij" hebben het 5/3/1 systeem leren kennen waarin 4x/week getraind werd/word.
Ik denk dat iedere gezonde vent (vrouw!) dit makkelijk moet kunnen.
Merk je dat je herstel in de knoop komt doordat je een zwak, ziek, misselijk, flauw, of gewoon ouwe vent bent, dan kun je altijd terugvallen op 3x of zelfs 2x/week trainen.
Het is geen hogere wetenschap mannen.
Maak het niet moeilijker dan het is! ;)

Owkey thx gasten voor de vlugge replies, zal er dan 4x per week van maken !!

P.S. wij zijn alledrie ouwe kerels ;)

Er zijn vrouwen die twee banen hebben en meerdere kinderen moeten voeden. Mensen hebben de holocaust overleefd, er zijn mensen die elke dag moeten overleven op straat.

Verwacht meer van jezelf. 4x trainen per week kan makkelijk.

duidelijk verwoord marrkos :)

gisteren mijn 1rm gemaakt op ohpress en ben tot 65kg mp kunnen gaan daarna waren het meer pushpresses, daar neem ik dan 80% van om te starten en zo omhoog ?

Nee, 90 % :)

Marrkos' argument vind ik eerlijk gezegd flauwekul. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, daar is niks mis mee, zelfs al zijn er Holocaust-overlevenden. Met 3x/week kom je er ook wel, hooguit duurt het wat langer.

• Topic Starter Topic Starter
Markkos is de nieuwe babelfish. :D

Ook ik ben van mening dat je vooral moet kijken waar je lichaam goed op gaat. Voel je weer fit of bijna fit > dan pas weer trainen. Niet zomaar 4x per week trainen , als je merkt dat je lijf het niet trekt maar het schema het wel voorschrijft.
Daarom is 3/5/1 of 5/3/1 van Wendler juist zo prettig, hij onderschrijft zelf in zijn QA ook dat je moet doen waar jij het beste op gaat gezien signalen die je lichaam je geeft.

In het verleden heb ik de fout gemaakt om me teveel vast te houden aan "het schema", terwijl een schema juist een hulpmiddel/richtlijn dient te zijn, geen heilige graal. Ik train ipv 4x per week, nu 3x per week met bbb assistence. Dit bevalt tot op heden goed. Merk ik dat ik vast begin te lopen overweeg ik om 2x per week te doen (1 up en 1 lo) zoals wendler het aangeeft in zijn questions hoofdstuk in 3/5/1 ebook.

Aan de andere kant kan ik Marrkos zijn opmerking ook plaatsen; niet te snel naar een lage frequentie gaan en denken dat je lijf niets aan kan.

Kortom; doen waar je lekker bij voelt en zolang je de gewichten gestaag kan verhogen zonder opgebrand te raken, dan heb je de juiste trainingsfrequentie voor jouw lijf te pakken.

/me high-fives DL-all-the-way ;)

Helemaal eens. En als je lekker voelt bij jezelf pushen mag dat best, maar wees gewaarschuwd en het MOET zeker niet.

Ben terug aan het denken gegaan na een post over Stronglifts 5x5 te lezen :s toch overweeg ik zeer zkr Wendler te gaan doen door zijn variabele opstelling, je kan er alle kanten mee uit terwijl het andere constant blijft, daarom waarschijnlijk Wendler als basis voor 2012.

Ja goeie keuze man genoeg mensen die hierop gainen.
Stronglifts 5x5 is nix mis mee als je 60kg squat

Miss een domme vraag maar kga hem toch maar plaatsen, kan alleen maar goed advies erop krijgen, kan ik per cycle deadlift en squat wisselen ?

Vb;

Cycle I
Deadlift 5/3/1
Squat 5x10
...

Cycle II
Squat 5/3/1
Deadlift 5x10
...

Waarom ik dit zou willen doen, gewoon ik vind deadliften en squatten op 1 dag lekker aanvoelen vind ze beiden belangrijk en daardoor wil ik ze gaan afwisselen, kan zo dan ook mijn wendler routine in 1week afwerken ipv 8dagen. Voor assistance wissel ik dan wat af tussen legcurls en goodmornings of back extensions ?? Zowieso gaat de squat mee de hoogte in per week in cycle I en deadlift in cycle II.

Waarom zou je niet allebei doen dan? 1 dag squatten 5/3/1 + assistance en 1 dag DL 5/3/1 + squatten als assistance kan best. Ik zou DL niet ergens anders inpassen als assistance-oefening: 1 keer per week is wel genoeg.

Als je bedoelt 1lb dag en 2 ub dagen zeg ik ghey

nee koef no ghey, I like big boobs :p

nee twas een dom idee, dl en squat zijn te belangrijk om ze geen aparte dag te gunnen, my mistake...

[Link niet meer beschikbaar]

miss wordt deze het wel ! Is er in deze opzet nog wat ruimte om bv eens een 2x8 bicep curf of 2x10 calf raises en etc te doen of volledig overbodig ??

Terug
Naar boven