XXL Nutrition

Jim Wendler 5/3/1

Ik denk dat je niet per cycles kan kijken. ik denk dat je het meeste wint door minder kracht te gebruiken dan 100%.
Rust, reinheid en regelmaat.:D

• Topic Starter Topic Starter
Het is geen Tai chi Stuitertje... ;)

Dat hoeft niet.
Je hoeft niet zwaar te trainen om sterk(er) te worden, ;)

Tuurlijk wel, alleen hoef je niet zo dicht bij je 1RM te trainen :trollface:

Maar serieus, het is toch redelijk om te veronderstellen dat je echte max een bepaald percentage (>100) is van je Wendler-max (op het moment dat je die ook echt maar 1x kunt doen)?

Dus ik heb bijvoorbeeld 1x162,5 gedaan en kan ook niet meer reps, maar toch haal ik 1x170 (= 105 %) wel als ik 'm fris doe. Loop ik volgend jaar bijvoorbeeld bij 1x180 (bijna) vast, dan zou ik niet verbaast zijn als mijn echte max 190 (ook ongeveer 105 %) zou zijn. Absoluut neemt het verschil toe (7,5 -> 10 kg) maar relatief blijft het hetzelfde. Dus beweegt je max mee. Of niet?

Tuurlijk wel, alleen hoef je niet zo dicht bij je 1RM te trainen :trollface:

Maar serieus, het is toch redelijk om te veronderstellen dat je echte max een bepaald percentage (>100) is van je Wendler-max (op het moment dat je die ook echt maar 1x kunt doen)?

Dus ik heb bijvoorbeeld 1x162,5 gedaan en kan ook niet meer reps, maar toch haal ik 1x170 (= 105 %) wel als ik 'm fris doe. Loop ik volgend jaar bijvoorbeeld bij 1x180 (bijna) vast, dan zou ik niet verbaast zijn als mijn echte max 190 (ook ongeveer 105 %) zou zijn. Absoluut neemt het verschil toe (7,5 -> 10 kg) maar relatief blijft het hetzelfde. Dus beweegt je max mee. Of niet?
Ja wel, maar het is heel persoonlijk imo. ;)

hahahahaha, of een klas van vmbo leerlingen. Dan is het zo handing;).
Rust reinheid en regelmaat;):p:D
;)

Hallo,

Ik wil ook een tijdje Wendler gaan volgen, 4 dagen per week. Nu kan ik vrijdagavond nooit trainen en zaterdag ontbreekt het me meestal aan energie. Kan ik een Wendler schema volgen op ma (squat) / di (bench) / wo (deadlift) / do (press)?

Kan het natuurlijk gewoon een paar weken proberen maar misschien zijn er mensen die dit bij voorbaat al afwijzen?

Bedankt

Train wanneer je tijd hebt.

De 5/3/1 afdeling weer gevonden...

Is er iemand die weet hoe/waar ik de PAPERBACK versie van Wendler's boek kan kopen, ZONDER in het bezit te zijn van een credit card....?? Zowel bij Wendler zelf als bij Amazon kan het alleen met credit card als ik het goed gezien heb. Wil dit boek wel erg graag hebben.

Ik snap de berekening in de openingspost van Hummer van de theoretische 1RM toch niet helemaal.

Wat je kunt doen is het volgende:
Bedenk wat je zelf denkt dat je 1RM zou kunnen zijn.
Als je dit niet kunt ben je misschien nog wel niet toe aan een programma als dit…
Neem dan van dat gewicht 80% en “warm up” naar dat gewicht toe.
Doe niet te veel “warm up”reps om zoveel mogelijk energie en kracht te sparen voor je reps max poging.
Doe zoveel reps als je kunt met die 80% en gebruik de volgende formule om je theoretische 1RM te berekenen:

Gewicht x Reps x 0,0333+ Gewicht = theoretische 1RM

Neem nu 90% van je theoretische 1RM om de percentages van je trainingsgewichten te berekenen.
Dus als je bijvoorbeeld
Gekozen gewicht: 60kg.
Aantal herhalingen gehaald: 7x
Dan is je theoretische 1RM dus: 72,5kg
Wanneer je dan 90% neemt van die 72,5kg heb je dus 65kg als uitgangsgewicht voor je schema.

Als ik dit nareken (op mijn manier, zal wel iets mis gaan?) kom ik op 74 kg, niet op 72,5 kg??

60kg x 7 reps x 0,0333 + 60kg = 73,98 (74 dus) kg ???????

Wat doe ik hier fout.

Je berekening is goed, 74 kg idd.

Met madcow begonnen crakie? :D Log je nog?

Ja, effe Madcow nu... squatten is mijn favoriete lift :D Begon ook te stallen op Wendler, dus een reset was sowieso snel nodig geweest. Daarom effe wat massa pakken met Madcow en volgend jaar weer lekker door met Wendler!

Loggen doe ik allang niet meer. Weet eigenlijk niet waarom, lees altijd graag logs van anderen! (ook de jouwe :popcorn2:)

Ik rond af naar beneden als ik de wendler formule maak.
Ik vind het niet nodig/onzin om preciese gewichten te gaan maken.
En beter begin je lekker licht. ;)

Maakt ook geen reet uit, maar je wilt mensen natuurlijk niet in de war brengen :)

Dit is precies het geneuzel dat Jim zo graag vermijd. :D

Haha, ja inderdaad... :rolleyes:

</geneuzel>

Terug
Naar boven