Fitness Seller

Jim Wendler 5/3/1

Wendler is idd heerlijk simpel en effectief. Alleen voor squat en bench press heb ik eigenlijk meer frequentie dan 1x per week nodig merk ik. :o

• Topic Starter Topic Starter
Bench als extra oefening bij MP, en Squats bij Deadlifts. ;)

Bench als extra oefening bij MP, en Squats bij Deadlifts. ;)

Misschien dat ik nu nog na deadlift kan squatten omdat ik nu volume gewoon ben. Maar voordien kon ik met alle wil van de wereld niet meer squatten na een deadlift training. :D

Tis te doen, vooral als je oly squat.

Hmm ben na alles nog een keer te bestuderen toch wel verkocht nu. Ik heb 1.5 maandje jim wendler al gedaan maar ik snapte er toen niks van dus weer gestopt want ik ben haast niks opgeschoten. Ik ga het nu dat ik het beter snap (mede dankzij onze vriend markos) het toch nog maar een keer proberen. Ik train nog niet zo lang (sinds ik lid ben hier) en mijn doel is kracht en massa is altijd mooi mee genomen. Rippetoe heb ik even gevolgd maar is niet een optie aangezien 3x lb te veel is voor mij (aan gezien ik ook intensieve roei trainingen heb).
Ik zal dat boek wel proberen te krijgen. Nog 1 vraag, hoe lang dit schema volgen? Lijkt mij dat je op andere assistance na niet echt van schema hoeft te veranderen of heb ik dat fout? Jim Wendler is wel echt een baas trouwens :D.

Nog 1 vraag, hoe lang dit schema volgen? Lijkt mij dat je op andere assistance na niet echt van schema hoeft te veranderen of heb ik dat fout? Jim Wendler is wel echt een baas trouwens :D.

Klopt, je kunt Wendler altijd als basis blijven gebruiken en alleen de assistance aanpassen op je doelen of voorkeuren. Persoonlijk vind ik het wel leuk om af en toe (na 6 maanden Wendler) een ander schema te doen, maar ik keer daarna weer terug :)

interessant topic!!! sticky waardig!

Wendler is idd heerlijk simpel en effectief. Alleen voor squat en bench press heb ik eigenlijk meer frequentie dan 1x per week nodig merk ik. :o

Bij squat merk ik dat ook ja. Ben aan het einde van cycle 6 even overgestapt, van het voorjaar weer terug denk ik. Blijft een lekkere manier van trainen

Je bent ook zo vrij in het schema, je kunt bijna elke trainingen compleet andere oefeningen doen. Alleen de main lifts blijven hetzelfde (en dit hoeft zelfs niet altijd:o).

Ik ben heel erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen qua 5/3/1..

Gezien het nieuwe FUllbody template van 5/3/1, en binnen nu en een paar weken een 2nd edition van het originele 5/3/1 boek..

En het feit dat Jimmy groot fan is van John Broz, die toch wel lijnrecht tegenover hem staat qua frequentie/volume/herstel/intensiteit etc.

• Topic Starter Topic Starter
Broz' pricipes zijn zeker niet voor iedereen als je het mij vraagt...
En als je ziet hoe lekker sommigen gaan op 5/3/1...
Why alter what works..? ;)

Heb ondertussen al 2x 7 cycli van 531 achter de rug + 1x4 cycli. Wat ik opmerk bij mezelf is dat ik altijd, elke keer op squat een pak sterker word. Voor deadlift doet het ook wat, tot mijn aantal reps laag wordt, en op bench heb ik nooit een positieve evolutie.
Zijn er mensen die hetzelfde hebben ervaren of is dit eerder een persoonlijke kwestie?

Heb ondertussen al 2x 7 cycli van 531 achter de rug + 1x4 cycli. Wat ik opmerk bij mezelf is dat ik altijd, elke keer op squat een pak sterker word. Voor deadlift doet het ook wat, tot mijn aantal reps laag wordt, en op bench heb ik nooit een positieve evolutie.
Zijn er mensen die hetzelfde hebben ervaren of is dit eerder een persoonlijke kwestie?

Hangt een beetje van mijn ophogen van gewichten af.

Ik heb gemerkt dat ik bij mijn presses echt maar 2kg per cycle mag bijsteken.
Voor pulls & benen 3kg. Zo moet ik zo goed als nooit deloaden en blijf ik de
laatste tijd toch vooruit gaan.

bij wendler word geadviseerd niet te trainen tot failure.
het zou ten eerste demotiverend zijn en ten tweede zou het je herstel in de weg zitten. Je hebt in principe een week tijd om te herstellen, lijkt mij voldoende om compleet hersteld te zijn?

Ik ben heel erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen qua 5/3/1..

Gezien het nieuwe FUllbody template van 5/3/1, en binnen nu en een paar weken een 2nd edition van het originele 5/3/1 boek..

En het feit dat Jimmy groot fan is van John Broz, die toch wel lijnrecht tegenover hem staat qua frequentie/volume/herstel/intensiteit etc.

Die tweede versie van het boek is er door problemen met de uitgever van de eerste versie van het boek.

bij wendler word geadviseerd niet te trainen tot failure.
het zou ten eerste demotiverend zijn en ten tweede zou het je herstel in de weg zitten. Je hebt in principe een week tijd om te herstellen, lijkt mij voldoende om compleet hersteld te zijn?

en is er ook een nederlandse versie van het boek verkrijgbaar?

Zo ik heb het wendler boek. Net mijn eerste wendler training gehad. Direct vorige vpr van dl van 5*130 verbeterd naar 4*140. En nog wat hams en kuiten pompwerk. Ben helemaal gemotiveerd.

Zo ik heb het wendler boek. Net mijn eerste wendler training gehad. Direct vorige vpr van dl van 5*130 verbeterd naar 4*140. En nog wat hams en kuiten pompwerk. Ben helemaal gemotiveerd.

Hier klopt iets niet. Je vpr is 5x130 en je doet je eerste Wendler training 4x140? Volgens mij ben je de 90 procent vergeten.

Hier klopt iets niet. Je vpr is 5x130 en je doet je eerste Wendler training 4x140? Volgens mij ben je de 90 procent vergeten.

Dat deed ik vorige week, was zelf ook super verbaast. En er zaten nog wel 1-2 herhalingen in. Misschien beter gemotiveerd of ik ben gewoon in super vorm. Voelde me de laatste weken ook niet zo lekker.

Nee, ik bedoel dat je of het boek niet goed hebt gelezen, of verkeerd hebt gerekend: je moet met 90 % van je max beginnen aan Wendler. Als je vpr 5x130 was, dan is je max ca. 145 kg (schat ik). 90 procent daarvan is 130,5 kg. Je eindigt je laatste cyclus (wat jij training noemt, denk ik) met een rep-out (de 1 van 5 3 1) van 95 % daarvan, dus zo'n 122,5 kg. Jij hebt er 140 opgelegd, dus dat klopt niet.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je, maar licht beginnen is één van de kernpunten van Wendler (en vele andere programma's trouwens). Licht beginnen = langer vooruitgang blijven boeken.

Terug
Naar boven