XXL Nutrition

Jim Wendler 5/3/1 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ach Mark, een kniesoor die daar over gaat zitten kniezen natuurlijk.
Als het met die van jou niet goed komt, koop je gewoon zo'n titanium knie man. ;)

(hoe bedoel je: flauw..?)
 
Nog een leuke 5/3/1 site:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Mooi.
 
handig, had er zelf al een gemaakt in excel, met est max calculator :p
 
Op hoeveel % van jullie training 1RM doen jullie die zware singles na de rep out?

In het ebook staat het niet duidelijk vermeld.
 
Je bedoelt neem ik aan de 3-5-1-variant, waar je op de 3-dag en 1-dag nog zware singles doet. Het advies is volgens mij om op de laatste set van de 3-dag geen rep-out te doen en dan nog een paar zware singles te doen, iets hoger dan wat je al op de stang had. Op de 1-dag natuurlijk ook geen rep-out en dan helemaal los gaan.
 
Ja de powerlifting versie zeg maar.
Zo ver was ik al, in het ebook staat ook dit nog:

work up to a heavy single (no more than 95% of predicted
max)

Vandaag zou dat dan voor mij betekenen:

1RM: 70kg
trainings1rm: 62.5kg

Overhead press:
3x42.5
3x50
+3x55
1x62.5
1x62.5

Doe ik dan in week 3 (in de 5/3/1 week) dezelfde singles (62.5kg) of iets zwaarder.
 
Het staat wel in het boek.
 
Lijkt me goed om op de 3-dag inderdaad niet verder dan je 1RM van twee weken later (5-3-1-dag) te gaan. Ik zou de sets nog wel opbouwen, dus in jouw voorbeeld: na 3x55 misschien 57,5 of 60 en als die goed gaat nog een 62,5. Op de 5-3-1 doe je dan je 1x62,5 en daarna nog hoger (zoveel je kunt).

Geen rep-out dus he, op die single dagen! Dan zou je al opgebrand zijn voor je singles.
 
Het staat wel in het boek.

Welke pagina aub, ik heb de zoekfunctie gebruikt in dat pdf bestand maar vind geen uitgebreide uitleg hoe de singles op te bouwen.

@Crakie: thx
 
Je moet de (3/5/1) Powerlifting variant alleen overwegen als je daadwerkelijk wedstrijden doet imo.
Zo lang je dat niet doet kun je héél goed overweg met de standaard template (5/3/1)

In de 3x3 en 531 week doe je géén rep-out.
(onthoud dat je eigenlijk je eigen manier mag vinden)
De singles zijn % van welk gewicht je op de eerstvolgende wedstrijd wilt drukken.

Dus je training is met gewichten afhankelijk van waar je bent nadat je begonnen bent met 90% van je toenmalige huidige max (?!) en de singles zijn van je doelgewicht voor de wedstrijd.

Vandaar, eigenlijk alleen belangrijk voor wedstrijd atleten in principe.
Ieder ander kan doen wat hij wilt. ;)

En Mark heeft gelijk.
Het staat wel in het boek. ;)

---------- Post toegevoegd Mon 17 Oct 2011 om 19:28 ----------

Ik denk dat je als "gewone" recreatie atleet beter af bent met de rep-out aan het eind.
De zware singles ben je als wedstrijd atleet eigenlijk wel verplicht om er in te brengen om te wennen aan het hoge gewicht dat je op de wedstrijd moet drukken.
 
Haha, de Wendler-fans hier duiken er wel gelijk op hè? ;) Durf bijna niet te zeggen dat ik toch na deze cycle even een Madcow-tje wil doen. Eens kijken wat al dat squatten doet :D

Ben het niet helemaal eens met Hummer. Ik zou graag een paar 3-5-1-cycles erin mixen, zoals ik nu ook BBB afwissel met ander assistancespul. Helaas ben ik na de deload op mijn zwakst (hier eerder besproken), dus heeft dat geen zin.
 
En wat als ik nu de 3/5/1 versie doe zonder singles en gewoon de rep outs doe?

Bij versie 1 was het 3 weken zwaar en 1 week deload
Bij deze versie is het meer: zwaar - medium - zwaar - deload

Lijkt me beter voor het herstel? Werd de laatste tijd nogal snel ziek, wss overtraining want heb ook nog een fysiek zware job.
 
Lijkt me een goed plan.
En als het snel wat te veel word, doe je de rep-outs wat rustiger aan.
Of helemaal niet. ;)
Je moet er een beetje creatief mee durven zijn vind ik.
 
Sommigen worden zo creatief dat je Wendler niet meer herkent in de logs ;)

Voor mij zou 3-5-1 op die manier niks zijn: het is juist de 5-3-1-opbouw die het 'm doet. Eerste week klote, tweede week beter, derde week (meestal) best.
 
na het lezen hier ga ik ook eens beginnen met het 5/3/1 principe van Jim Wendler !

kheb spijtig genoeg nog geen tijd gehad om het boek te lezen daarom post ik het hier even . het boek moet deze herfstvakantie in een ruk uit zijn !

Hoeveel assistent oefeningen doen jullie per training ? ik had gedacht aan 3 oefeningen en sets van 5*10 !!??
 
In principe plan je de hoofdoefeningen zoals je ze gaat doen.
De e.v.t. rep-out is dan de enige variabele per training.
Dus de reps van de rep-out kun je niet plannen. ;)
De assistance doe je gewoon op gevoel.
De ass. ga je niet echt strak plannen.
Heb je veel zin en energie, doe je veel.
Heb je weinig zin of weinig tijd doe je weinig of niks.
Dat moet niet zo heel strak man. ;)
 
Neen, en meende op marundemusle te lezen dat ze daar eerder aanraden van wat doelgerichterde assistance te doen dan gwn 5x10 brollen
 
Back
Naar boven