XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Anoniem10013

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
229
Lengte
1m85
Johan's Bulk Log

Ik ben weer druk bezig met mijn split schema. Heb veel aangekloot, met training vooral in het begin.. En toen mijn training al aardig erop begon te lijken was mijn voeding gewoon k*t.. :o

Nu heb ik een goed voedingsschema, en mijn trainingsschema ga ik ook lekker op:
Maandag
Rug
Achterkant schouders
Traps
Biceps

Woensdag
Borst
Triceps
Zijkant Schouders

Vrijdag
Benen
Voorkant Schouders

Feb. t/m April deed ik 5x5 Stronglifts krachtprogressie van die tijd:
Squat 1x80 / 5x5 82,5
BP 1x55 / 5x5 52,5
DL 1x115 / 3x120 (weinig progressie helaas)
BOR 1x60 / 5x5 55
MP 1x50 / 5x5 42,5

Ik kan vast nog wel wat leren van anderen. Dus mocht je iets opvallen waarvan je denkt dat het anders kan, zeg het me dan maar. :)

Ik zou ook eens mijn oefeningen vastleggen voor form check.

DL:
Squat:

Progressie 2012
2uiw19x.jpg

Supps Dec 2012
Whey, Omega 3, Vitamin D3 5000 IU, Alive multivitamin, Magic EAA en soms als extra toevoeging Lean Gain.

Begin Mei 2013 begonnen met cut in combinatie met 3 day split schema:
Maandag
Rug / traps & rear delts

Woensdag
Benen / biceps

Vrijdag
Borst / side + front delts
Supps Mei 2013
Whey Isolaat, Omega 3, Vitamin D3 5000 IU, B&F multivitamin, Green Tea, Ripped/Dexaprine, BCAA's/Muscle Protect, Taurine, Melatonine 3mg. En soms Agmatine voor de pomp.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik schouders combineren met borst. Benen kosten genoeg energie, ik zou erna geen zin en energie meer hebben voor schouders. En zo heb je alle press oefeningen op één dag. Nu belast je je triceps na één dag rust opnieuw.
Zo kan ook hoor. Kwestie van proberen en ontdekken wat jij het prettigst vindt.

• Topic Starter Topic Starter
Training Maandag 08-10-12

Deadlift (allemaal pronated)
65 kg 1*8
75 kg 1*5
85 kg 1*5
95 kg 1*3
105 kg 1*1 (PR) met straps

BOR
40 kg 1*12
40 kg 1*10
45 kg 1*8

One Arm Dumbbell Row
10 kg 3*8

Barbell Rear Delt Row
35 kg 1*10
45 kg 1*5

Behind the back Shrugs
85 kg 1*10
75 kg 1*15
65 kg 1*20

EZ-Bar Curl
30 kg 1*8
25 kg 1*8
20 kg 1*10

Incline Hammer Curl
10 kg 1*8

---------- Post toegevoegd Mon 8 Oct 2012 om 15:09 ----------

Persoonlijk zou ik schouders combineren met borst. Benen kosten genoeg energie, ik zou erna geen zin en energie meer hebben voor schouders. En zo heb je alle press oefeningen op één dag. Nu belast je je triceps na één dag rust opnieuw.
Zo kan ook hoor. Kwestie van proberen en ontdekken wat jij het prettigst vindt.

Bedankt voor je reactie :) Daar geef ik je wel gelijk in.. Na benen training moet ik me inhouden bij Millitary Press.. En dan ben ik daarna ook gelijk kapot..

Dus borst, schouders en triceps is op 1 dag wel goed te doen? Of triceps na benen training?

Laatst bewerkt:
Om een huge r*tard te zijn hoef jij niet te trainen hoor :roflol:

:trollface:

Ik zou deadlift zoveel mogelijk zonder straps doen.. Pak je je onderarmen veel meer :)

Je kan beter een extra dagje trainen pakken en schouders+traps op die dag doen. Je doet nu 4 dingen op 1 dag, redelijk veel dus

Om een huge r*tard te zijn hoef jij niet te trainen hoor :roflol:

:trollface:

Ik zou deadlift zoveel mogelijk zonder straps doen.. Pak je je onderarmen veel meer :)

Haha en bedankt. :mad:

Ja ik heb alleen bij laatste keer straps gebruikt.. Anders kon ik het gewicht nooit de lucht in trekken.. :o Maar me onderarmen hebben wel altijd een beste pomp met rug training..

---------- Post toegevoegd Mon 8 Oct 2012 om 16:31 ----------

Je kan beter een extra dagje trainen pakken en schouders+traps op die dag doen. Je doet nu 4 dingen op 1 dag, redelijk veel dus

Dat zou wel kunnen, maar zelf hou ik het liefst bij 3 dagen.. Zonder compounds trainen is voor mij de motivatie weg.. :o Dus moet de indeling nog wat aanpassen, moet lukken. :)

Dus borst, schouders en triceps is op 1 dag wel goed te doen? Of triceps na benen training?

Dat vindt ik persoonlijk goed te doen ja! Zelf begin ik met bankdrukken (of een andere borst-compound) gevolgd door shoulder presses met dumbbells of stang. Daarna chest dips, en verder nog één isolatieoefening voor beide spiergroepen (bvb side raises en flys). Dan heb je drie zware press oefeningen gedaan, dus je triceps hebben niet veel meer nodig. Hooguit een paar (2-3) setjes isolatieoefening. Maar noodzakelijk is het dan niet eens meer.

Zolang het volume, de intensiteit en de frequentie van de training in balans zijn is er niks aan de hand. Met andere woorden, als je vaak traint (hoge frequentie) zal je het volume (aantal setjes) en/of de intensiteit daarop moeten aanpassen (naar beneden). Als je minder vaak traint (lage frequentie) kun je langer en intensiever trainen. Kortom: als de balans maar klopt! Concluderen dat hij nu teveel doet is te kort door de bocht. Zeker zonder te weten hoe zijn trainingen er precies uit zien.

Laatst bewerkt:
Oke, dan wil ik dat woensdag ook wel eens proberen.. Dan kan ik ook een keer alles geven met benen training! Lijkt me wel een lekkere training zoals jij beschrijfd.. Alleen ik kan mijn bodyweight niet dippen met volledige ROM.. Hoe kan ik dit oplossen?? Triceps met isolatie oefeningen sterker maken ofzo? :o

Alleen de maandag is voor mij een training met wat meer spiergroepen (vooral kleine).. En achterkant schouders & traps gaan lekker op rug dag.. En ik kan de training in een uurtje doen. Plus ik heb het hele weekend als herstel gehad.

Het lijkt vooral veel.. Maar ik vind het nog makkelijk te doen. :)

Oke, dan wil ik dat woensdag ook wel eens proberen.. Dan kan ik ook een keer alles geven met benen training! Lijkt me wel een lekkere training zoals jij beschrijfd.. Alleen ik kan mijn bodyweight niet dippen met volledige ROM.. Hoe kan ik dit oplossen?? Triceps met isolatie oefeningen sterker maken ofzo? :o

Alleen de maandag is voor mij een training met wat meer spiergroepen (vooral kleine).. En achterkant schouders & traps gaan lekker op rug dag.. En ik kan de training in een uurtje doen. Plus ik heb het hele weekend als herstel gehad.

Het lijkt vooral veel.. Maar ik vind het nog makkelijk te doen. :)

Waar de grens van 'teveel' ligt verschilt ook ontzettend per persoon! Niemand kan op een forum bijvoorbeeld zien wat jou herstelvermogen is. Daarom is het ook moeilijk om concrete conclusies te trekken. Kwestie van trial & error. Eigenlijk geldt dat voor alle aspecten in onze sport..

Wat mij sterker gemaakt heeft met dippen is negatief trainen. Je benen gebruiken om bovenin de beweging te komen, en dan langzaam zakken met je volle gewicht. Als dat nog te zwaar is kun je ook beginnen in zo'n machine die contragewicht geeft tijdens het dippen. Een volledige ROM is altijd belangrijker dan het gewicht van je oefening. Hoe groter de ROM, deste meer spiervezels je aanspreekt. :)

Probeer ook voorover te hangen met dippen, dan verschuif je het accent naar je borstspier. Hoe rechter je hangt, deste meer je je triceps accentueert!

Leuk zelfbeeld heb je/wil je hebben aan je logtitel te zien.

Verder goed bezig DMX!

Ik was al een r*tard.. Maar ik ga nu voor de titel huge r*tard. :D

Dankje. :P

---------- Post toegevoegd Mon 8 Oct 2012 om 19:40 ----------

Waar de grens van 'teveel' ligt verschilt ook ontzettend per persoon! Niemand kan op een forum bijvoorbeeld zien wat jou herstelvermogen is. Daarom is het ook moeilijk om concrete conclusies te trekken. Kwestie van trial & error. Eigenlijk geldt dat voor alle aspecten in onze sport..

Wat mij sterker gemaakt heeft met dippen is negatief trainen. Je benen gebruiken om bovenin de beweging te komen, en dan langzaam zakken met je volle gewicht. Als dat nog te zwaar is kun je ook beginnen in zo'n machine die contragewicht geeft tijdens het dippen. Een volledige ROM is altijd belangrijker dan het gewicht van je oefening. Hoe groter de ROM, deste meer spiervezels je aanspreekt. :)

Probeer ook voorover te hangen met dippen, dan verschuif je het accent naar je borstspier. Hoe rechter je hangt, deste meer je je triceps accentueert!

Daar geef ik je gelijk in.. Iedereen hersteld weer anders per spiergroep. Als iets ook niet goed aan zou voelen, dan weet je ook wel dat je gas terug moet nemen.. Ook veel luisteren naar je lichaam. :)

Oke, benen gebruiken moet wel lukken denk ik, en dat langzaam zakken ook wel. Dat met die dipmachine word 'm niet.. Ik train namelijk thuis.. Ik heb wel gewoon een squatrack en bankje tot mijn beschikking, en nog wat dumbbells & olympische barbell. Daar let ik ook sowieso op, het gewicht wat ik pak is voor mij ook niet zo heel belangrijk.

Ik zal het woensdag proberen! Dankjewel voor de tips. :)

Laatst bewerkt:
Vandaag geen training. En wanneer wel weet ik ook nog niet.. Mijn pa is gisteravond per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Hij kreeg hartklachten onderweg in de auto, en eenmaal thuis gelijk de dokterswacht gebeld, en die stuurde gelijk een ambulance..

Hij heeft nu medicatie gekregen, dat is dus eerst afwachten.. Anders moet hij naar Leeuwarden om gedotterd te worden..

Ik ga zometeen naar Heerenveen, eens even kijken hoe het nu met hem gaat..

Vandaag geen training. En wanneer wel weet ik ook nog niet.. Mijn pa is gisteravond per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Hij kreeg hartklachten onderweg in de auto, en eenmaal thuis gelijk de dokterswacht gebeld, en die stuurde gelijk een ambulance..

Hij heeft nu medicatie gekregen, dat is dus eerst afwachten.. Anders moet hij naar Leeuwarden om gedotterd te worden..

Ik ga zometeen naar Heerenveen, eens even kijken hoe het nu met hem gaat..

Sterkte er mee!

Als je tijd hebt misschien toch ff trainen, beetje afleiding kan meestal geen kwaad:)

Sterkte er mee!

Als je tijd hebt misschien toch ff trainen, beetje afleiding kan meestal geen kwaad:)

Thanks man! Het komt goed heb ik net begrepen, dikke opluchting nu. Misschien vanavond nog wel even trainen.. Beetje afleiding is niet verkeerd idd.. :)

Hee bro even een abbo man !

Ben benieuwd naar je trainingen, zet hem op en succes :)

Yoo bro! Bedankt man, morgen ochtend als ik me goed fit voel staat borst / schouders / triceps in de planning! :)

Yoo bro! Bedankt man, morgen ochtend als ik me goed fit voel staat borst / schouders / triceps in de planning! :)

Niet nadenken gewoon doen, behalve als je echt niets anders kan dan plat liggen :p

Als je je niet helemaal 100 voelt gewoon minder gewicht pakken en je techniek perfectioneren.

Niet nadenken gewoon doen, behalve als je echt niets anders kan dan plat liggen :p

Als je je niet helemaal 100 voelt gewoon minder gewicht pakken en je techniek perfectioneren.

Ja dat is ook zo :p ik doe het gewoon!! moet sowieso nog even kijken wat ik pak wat gewicht betreft.. het is al meer dan een halfjaar geleden dat ik gewone bench press heb gedaan.. :P

Ja precies, opwarm setje van 35 kg en dan steeds 10 kg er bij op doen.. Moet dacht ik wel minstens de 50 kg kunnen pakken.. :P

haha dat red jij makkelijk joh! als ik dat red, red je wel de 60 minstens. maar succes bro!

ik had aangegeven dat ik emails binnen wou hebben als er een post kwam in je log, maar dat kreeg ik niet.. dus vandaar late reactie :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven