AndroidHealthClinic

John William' Log Strong Mentality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nice OV! mooi PR

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.222
volgt je trainingsmaat hetzelfde schema?

helaas vanwege bepaalde redenen niet meer , maar als hij meetraint doet hij precies hetzelfde - hij is zich meer gaan richten op droog worden - doet veel cardio en kracht-training , maar dan ook in die volgorde

Succes O!

Ik weet niet of hij een trainingsmaat heeft, maar met tweetjes bedoelt hij met 2 reps of was dat je vraag niet? :o

hij traint af en toe mee - met 2tjes bedoel ik idd 2 rep per set , puur kracht

Pittig supersetje wederom thx rob:)

Dat tricep werk is ook lekker als je het netjes hebt gedaan (waar ik niet aan twijfel ;))

over het negatieve gedeelte van de rep deden we 5 sec en dan gelijk weer snel terug - ik voelde gisteren en vandaag een wezenlijk verschil nl spierpijn

ja lekker he - volgende week ga ik over de 100 heen hoor - zeker weten jongen:D

Cleans heb je helemaal uit je schema gekinkelt zeker, he? Mis je ze niet? Dacht dat jij ze altijd graag deed

• #2.225
Cleans heb je helemaal uit je schema gekinkelt zeker, he? Mis je ze niet? Dacht dat jij ze altijd graag deed

ha die kraft:) - ik ga ze toevallig vandaag doen , maar wel na de squats en niet meer ervoor - dat beviel met uiteindelijk niet zo - daardoor liep ik toendertijd ook een kleine hamstringblessure op -

vandaag dus squats

• #2.227
Ove is waarschijnlijk van Koninklijke bloede. :D

say what :eek:

Goed bzig Ove! :thumb:
thx big man

Vandaag heerlijk getraind - eerst de squats gedaan en daarna op explosiviteit getraind

F3/d15/kt40/conditie20

Warming up

legcurls 10/10x30+8x50
legextenions 10/10x40+8x60
squats 5/5x60

Squats
3x80
3x90
3x100
3x110
3x120
3x130 met belt
3x140
2x150
23reps

Barbell snatches
5x30
5x40
3x50

Barbell powercleans
5x50
5x60
3x70

Barbell hangcleans speedreps
5x50
5x50
5x50

Stiff deadlifts
8x50
8x50

core
Hanging legraises 4 sets
Hanging kneeraises 4 sets

Conditie - 20 min hardlopen - hoppa :)

Laatst bewerkt:
hangclean speedreps? Cleans zijn altijd snel.. :P

Mooie, bijzondere training met al dat gewichtheffen er in! :thumb:

---------- Toegevoegd om 16:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

hangclean speedreps? Cleans zijn altijd snel.. :P
Maar de lichte zijn sneller dan de zware, toch..? ;)

Scheelt niet veel, als je lichterere gewichten pakt kun je wel hoger 'gooien'.
Doe je ze wel eens..? ;)
Ik weet wel dat (als je ze zo wilt noemen) speedreps met bijv. 60kg heel snel omhoog vliegen, maar bijv. 90kg een stuk langzamer gaat.
Als je ziet hoe "langzaam" het eerste gedeelte van een clean gaat bij gewichtheffers die aan hun max bezig zijn...
Maar zinloze discussie in Ove zijn log imo. :thumb:

• #2.232
thx guys geeft niet hoor als het zinvol is

miron heeft wel een beetje gelijk cleans zijn altijd snel
maar mijn gewichten waren niet zwaar , dus dat zou iets kunnen schelen
+ de minimale rustpauzes maken het ook lekker zwaar

Alle oefeningen in een training moeten snel, anders train je te zwaar. ;)
Tenzij je natuurlijk een 1RM gaat vaststellen, maar da's dan weer niet echt trainen...
Ik weet zeker dat Miron zijn zwaarste clean ook langzamer gaat dan één die 30% lichter is. ;)
Net als bij andere oefeningen.

Doe je ze wel eens..? ;)
Ik weet wel dat (als je ze zo wilt noemen) speedreps met bijv. 60kg heel snel omhoog vliegen, maar bijv. 90kg een stuk langzamer gaat.
Als je ziet hoe "langzaam" het eerste gedeelte van een clean gaat bij gewichtheffers die aan hun max bezig zijn...
Maar zinloze discussie in Ove zijn log imo. :thumb:
Bijna elke training ;)

Tenzij je natuurlijk een 1RM gaat vaststellen, maar da's dan weer niet echt trainen...
Ik weet zeker dat Miron zijn zwaarste clean ook langzamer gaat dan één die 30% lichter is. ;)

Een powerclean is natuurlijk niet te vergelijken met bijv een squat, want een squatrep kan bijvoorbeeld 5 sec duren (liever niet :P) . Bij een clean daarentegen MOET een bepaalde snelheid worden bereikt om de bar vanaf je heupen naar je schouders te slingeren. Stel je eens voor dat je een powerclean doet in 5 seconden :D

Mijn lichtere clean zal inderdaad vast wel wat sneller zijn dan mijn zware, maar wanneer ik maximale snelheid ga ontwikkelen met een laag gewicht dan vliegt de bar zijn doel voorbij, namelijk rackpositie :)

En aangezien het doel van powercleans is: het ontwikkelen van power (kracht x snelheid) heeft het IMO weinig zin om lage gewichten te pakken hierop :)

Lekkere sessie! keep up the good work!

vind het toch knap als jij met 85+% van je 1rm nog snel kunt trainen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven