XXL Nutrition

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben wel benieuwd naar je form wanneer je 140kg squat. Heb je filmpje?

• Topic Starter Topic Starter
Voeg bestand toe staat onderin.
checken of t werkt

👀

Bestand is te groot

Ik had in mijn log ook filmpjes geüpload, eerst ingekort.

Alleen deden deze het alsnog niet...

26-4-2020: Push:
Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout

Intra: 15g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min warmlopen

Low incline BB press

77,5kg x 6, 5 (wraps) --> +1 rep
65kg x 9 --> = reps
BB bench press

75kg x 8, 8, RP 4 --> +2 reps
70kg x 9
Low incline DB fly ss BW pushups
17kg x 11, 10, RP 5, isohold 10 sec. --> = reps

Seated BB press

50kg x 5 (wraps) --> +2,5kg/-2 reps
40kg x 10 --> +1 rep

CG BB floor press

62,5kg x 8, 8, 7, RP 3 --> +1,5kg/-2 reps
Low incline EZ-bar skullcrushers SS band pushdown

32,5kg x 10, 9, 8, DS 20kg --> = reps

DB lateral raises seated

10kg x 10, 10, 9, RP 5 SS band raises --> = reps

Leg raises

3 sets

Totaal 19 werksets
----------------------------------------------------------------------------------------------
Prima training weer.

Volume weer licht omlaag geschroefd. Wil volgende pushday beginnen met een flat/incline DB press, low incline BB als eerste oefening voelt af en toe een beetje stroef ookal warm ik flink op.

Ga vast plan voor cut uitschrijven (begin halverwege mei).

:wave2:

27-4-2020: Legs
Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout

Intra: 15g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min. warmlopen

1-leg ext. elastiek

35kg + 25kg x 10, 9 --> +15kg/-6 reps
BB squat

137,5kg x 6 --> +2,5kg/= reps
120kg x 9 --> +1 rep
Met sleeves en belt
EZ-bar walking lunges
47,5kg x 10, 9, RP 3 (stappen per been) --> +2,5kg/-3 reps
DB split squats

23,5kg x 12, DS BW into isohold 10 sec. --> +1 rep

RDL

152,5kg x 6 --> +2,5kg/-1 rep
135kg x 8 --> +5kg/-1 rep
Met straps en belt
1-leg lying leg curl elastiek (op bench)
35kg x 11, 10, 10, RP5 --> = reps

1-leg adductor elastiek

35kg + 15kg x 12, 10 --> +1 rep

Standing BB calf raises

47,5kg x 12, 11, 11, 10, RP 6, DS BW --> +2,5kg/-4 reps

Totaal 18 werksets
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goeie training. Programma is nu Push - Legs - Pull.

Morgen dus pullday met deadlifts (doel is topset van 175kg).

Ik kwam op Youtube een filmpje tegen van een coach (kan me niet meer herinneren welke, was al laat in de avond) die zijn atleet o.a. citroen- en limoensap gaf in zijn intra-wo-shake, tezamen met pink Himalaya zout (dit neem ik al in mijn pre-meal). Dit zou hij doen om hem gehydrateerd te houden (electrolytes). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? @vntl @Strive4muscle @wovano @Shadow Project @Camelus

Morgen nieuwe telefoon binnen dus verwacht van mijn kant de komende tijd geen potato-progressie pics meer :)

:wave2:

@Robin @Zeenius mijn 1RM op squat zou nu op 165 moeten liggen :cool: Snel naar de 4 platen

Tegen ik even oud ben als jij zijn die 4 platen opwarming :trollface:

ps: vind wel leuk dat je squats en gewone bench doet

Tegen ik even oud ben als jij zijn die 4 platen opwarming :trollface:

ps: vind wel leuk dat je squats en gewone bench doet

Als ik eerlijk ben, tegen de tijd dat de gym weer open gaat gooi ik squats er meteen weer uit. De effort-to-reward ratio is het voor mij gewoon niet waard. Moet 15-20 min. opwarmen voor mijn 1e werkset, extreem belastend voor CNS, squat glute-dominant terwijl ik eerst een quad-bouwer wil doen en ik kan niet 'echt' pushen tot failure bij zo'n oefening, merkte ook vandaag veel stress op onderrug (doel voornamelijk op vorm, een hack is bijvoorbeeld veel veiliger).

Gewone bench vind ik prima, maar doe liever een wide/decline machine press als 2e/3e oefening.

Deadlifts hou ik erin. Maar pull niet vanaf de grond, laat de BB tot schenen zakken.

Doei.

Als ik eerlijk ben, tegen de tijd dat de gym weer open gaat gooi ik squats er meteen weer uit. De effort-to-reward ratio is het voor mij gewoon niet waard. Moet 15-20 min. opwarmen voor mijn 1e werkset, extreem belastend voor CNS, squat glute-dominant terwijl ik eerst een quad-bouwer wil doen en ik kan niet 'echt' pushen tot failure bij zo'n oefening, merkte ook vandaag veel stress op onderrug (doel voornamelijk op vorm, een hack is bijvoorbeeld veel veiliger).

Gewone bench vind ik prima, maar doe liever een wide/decline machine press als 2e/3e oefening.

Deadlifts hou ik erin. Maar pull niet vanaf de grond, laat de BB tot schenen zakken.

Doei.
Yep ik snap je op alle vlakken, zou ze ook niet doen echt doen. Maar waarom doe je dan geen frontsquats? Werken wat meer op je quads

Yep ik snap je op alle vlakken, zou ze ook niet doen echt doen. Maar waarom doe je dan geen frontsquats? Werken wat meer op je quads

Vind ik helemaal kut met balans/schouders :o

Maar momenteel moet ik het ermee doen en ik b*ch er ook niet over ofzo. Probeer gewoon zo sterk mogelijk te worden op BB squat en hoop dat dit (enigszins) overdraagt op quad-hypertrofie.

Vind ik helemaal kut met balans/schouders :o

Maar momenteel moet ik het ermee doen en ik b*ch er ook niet over ofzo. Probeer gewoon zo sterk mogelijk te worden op BB squat en hoop dat dit (enigszins) overdraagt op quad-hypertrofie.
Kan je beter 8-10 reps squat doen dan kracht naar mijn mening. Ik heb juist met hoge reps 10+ squat mn quads gebouwd. Had sws altijd grote quads sinds ik trainde maar ze zijn geexplodeerd toen ik overging op 20 rep squat en veel machines

Kan je beter 8-10 reps squat doen dan kracht naar mijn mening. Ik heb juist met hoge reps 10+ squat mn quads gebouwd. Had sws altijd grote quads sinds ik trainde maar ze zijn geexplodeerd toen ik overging op 20 rep squat en veel machines

Imo is het niet zo zwart-wit. Dit werkt momenteel beter voor mij

Wat betreft limoen/citroensap zou dit, omdat het zuur is, je lichaam aanzetten om groter zuurbufferend vermogen te maken, zodat lactaat beter gebuffert kan worden. De precieze logica hierin ontbreekt mij en kan hier verder ook zo 1 2 3 geen wetenschappelijk bewijs voor vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven