- Waardering
- 34.342
mietje
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nee ff serieus, ik denk altijd dat de isolatiegekkies gewoon geen zin hebben om zwaar te squatten, dat is nou eenmaal ook t*ring hard werken. En vervolgens gaan ze zich verschuilen achter 'ja maar voor mij werkt dat niet' smoes. Hoelang train je inmiddels, hoelang heb je daarvan aan het squatten besteed en hoe heb je je progress op beiden manieren gemeten? Ik snap ook wel dat ieder zijn voorkeur heeft en dat nierts moet en alles mag...maar de gekkies durven gewoon niet toe te geven dat ze niet genoeg balhaar hebben om te squatten als een man.

Niet zo subtiel toch?
Nee ff serieus, ik denk altijd dat de isolatiegekkies gewoon geen zin hebben om zwaar te squatten, dat is nou eenmaal ook t*ring hard werken.
Als ik een legpress zou hebben, kan ik niet garanderen dat ik ooit nog zou squatten zelfs.
Ughh legpress... Dat ding helemaal vol laden en dan nog geen 100kg setjes kunnen squatten. Maar wel heel stoer kijken wanneer ze 300+ pressen.

En een triple op squats met perfect uitvoering is ook weer superieur aan een legpress die helemaal volgeladen is om vervolgens 3 halve kutreps ermee te maken en daarna stoer om je heen kijken.Elke oefening is maar net zo zwaar als je hem zelf maakt dmv uitvoering.
Een 20 rep leg press met constante spanning op je quads dmv nooit te knieën uit te lokken is in mijn ogen veel zwaarder en veel meer challenging dan brullend, met een rode kop en helemaal naar voren leunend 180kg te squatten voor 3 scheve kutreps.
En een triple op squats met perfect uitvoering is ook weer superieur aan een legpress die helemaal volgeladen is om vervolgens 3 halve kutreps ermee te maken en daarna stoer om je heen kijken.
Voor 18 jarige gasten vind ik dat wel redelijk
Zolang intensiteit en overload hebt, groeien je poten. Bij een legpress kan je nu eenmaal meer volume draaien. Omdat daar je onderrug etc niet
de beperkende factor zijn. Benen kunnen veel hebben. Maar dan dat je met een SQ kan bereiken. Mijn ervaring dan![]()
Ik squat zwaar, maar merk dat als ik hoge reps squat doe ik toch veeeel meer progress maak. En ik merk ook dat als ik stop met squaten over maar 1 set squat doe 20 reps aan het einde van het trianen en focus op isolatie ik meer groei zie.Nee ff serieus, ik denk altijd dat de isolatiegekkies gewoon geen zin hebben om zwaar te squatten, dat is nou eenmaal ook t*ring hard werken. En vervolgens gaan ze zich verschuilen achter 'ja maar voor mij werkt dat niet' smoes. Hoelang train je inmiddels, hoelang heb je daarvan aan het squatten besteed en hoe heb je je progress op beiden manieren gemeten? Ik snap ook wel dat ieder zijn voorkeur heeft en dat nierts moet en alles mag...maar de gekkies durven gewoon niet toe te geven dat ze niet genoeg balhaar hebben om te squatten als een man.
Ik kan dit niet ontkennenDe squats van jou @Robin @EigenWereld en @Shadow Project zijn alleen maar sterk omdat jullie de hele dag op pik aan het rijden zijn in gehurkte positie
![]()
![]()
![]()

Maar zou je ook full rom kunnen halen met dat buikje van je?Als ik een legpress zou hebben, kan ik niet garanderen dat ik ooit nog zou squatten zelfs.
Dan heb je echt een zwakke onderrug. Ik kan zelfs 4x per week SBD doen, waarvan 2x alles 2 sec gepauzeerd en mijn onderrug is nooit de beperkende factor geweest. Ook de mannen die in mijn gym trainen hebben nooit de onderrug als beperkende factor gegeven voor hun squats. Knieën daarentegen is een ander verhaal.Zolang intensiteit en overload hebt, groeien je poten. Bij een legpress kan je nu eenmaal meer volume draaien. Omdat daar je onderrug etc niet
de beperkende factor zijn. Benen kunnen veel hebben. Maar dan dat je met een SQ kan bereiken. Mijn ervaring dan![]()
Je kunt dan toch 303 tempo squats doen? Of als je echt een baas bent doe je 606 tempo front squats met 100kg+... eens kijken of je dan niet in huilen uitbarst.Elke oefening is maar net zo zwaar als je hem zelf maakt dmv uitvoering.
Een 20 rep leg press met constante spanning op je quads dmv nooit te knieën uit te lokken is in mijn ogen veel zwaarder en veel meer challenging dan brullend, met een rode kop en helemaal naar voren leunend 180kg te squatten voor 3 scheve kutreps.
Heb ik last van mijn onderrug dan voel ik dat op de legpress, met squats weer niet.

Je kan toch ook gewoon spanning op je benen tijdens het squaten houden en 20 reps doen? Voor hetzelfde geld doe je 3 scheve kut reps op de legpress is hetzelfde principeElke oefening is maar net zo zwaar als je hem zelf maakt dmv uitvoering.
Elke oefening is maar net zo zwaar als je hem zelf maakt dmv uitvoering.