XXL Nutrition

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar is het regelmatig wisselen niet het meest optimaal? Dus een paar maanden 8-12 reps, dan paar maanden 6-8 reps?

Ik ken iemand die push pull legs traint (6-8 reps) en dan 1 dag 5 reps. Dus 3 keer hypertrophy en 1 keer strength. Hij merkt iedere week vooruitgang

Maar is het regelmatig wisselen niet het meest optimaal? Dus een paar maanden 8-12 reps, dan paar maanden 6-8 reps?

Ik ken iemand die push pull legs traint (6-8 reps) en dan 1 dag 5 reps. Dus 3 keer hypertrophy en 1 keer strength. Hij merkt iedere week vooruitgang
Teveel afwisselen werkt juist averechts voor progressie. Set reprange en sets en daarop bouwen. Een high en low dag zou eventueel wel kunnen maar er is echt nul reden om na X weken alles weer om te gooien.

Is ook een zeer interessante en uitgebreide discussie.

Literatuur bevestigt dat het niet optimaal is, echter wijst de praktijk ook uit dat het wél positief kan zijn. Denk dat er altijd een soort van middle-ground is.
Welke literatuur bevestigd dat dan? Wat ik heb gelezen is falen of @10 setjes draaien niet erg optimaal. Tenzij jouw definitie van tot falen trainen (negatieve?) anders is.

Waarom zou je alle oefeningen en sets in dezelfde rep range doen dan? Waarom kun je niet in verschillende rep ranges trainen in deze training of oefening?

• Topic Starter Topic Starter
Welke literatuur bevestigd dat dan? Wat ik heb gelezen is falen of @10 setjes draaien niet erg optimaal. Tenzij jouw definitie van tot falen trainen (negatieve?) anders is.

Waarom zou je alle oefeningen en sets in dezelfde rep range doen dan? Waarom kun je niet in verschillende rep ranges trainen in deze training of oefening?

Ooh wacht ik las jouw zin verkeerd zie ik nu. Wat ik bedoelde is hoe wijst de praktijk dan wel uit dat het optimaal is?

Je kan sowieso nooit tot echt een maximale failure gaan aangezien je lichaam dat niet toestaat. Ik train wel altijd tot “failure” en ookal zegt de literatuur dat t niet optimaal is ik krijg meer resultaat zo dan als ik normaal train en nog 2 reps ofzo in mn tank heb

Ik train tot failure en voorbij niet om een wetenschappelijke reden maar meer dat ik het leuker vindt.

• Topic Starter Topic Starter
Ooh wacht ik las jouw zin verkeerd zie ik nu. Wat ik bedoelde is hoe wijst de praktijk dan wel uit dat het optimaal is?

Anekdotes van anderen.

Daarnaast als je het vanuit een progressive overload perspectief bekijkt, en failure betekent dat je elke keer nieuwe (volume) PR’s zet.

Ik herstel zelf prima. Enige is dat als je dicht bij/tot failure werkt je trainingsvolume gewoon een stuk lager moet liggen

Anekdotes van anderen.

Daarnaast als je het vanuit een progressive overload perspectief bekijkt, en failure betekent dat je elke keer nieuwe (volume) PR’s zet.

Ik herstel zelf prima. Enige is dat als je dicht bij/tot failure werkt je trainingsvolume gewoon een stuk lager moet liggen
Maar is het dan niet optimaler je trainingsvolume hoger te hebben door @9 (een rep in de tank) maximaal te doen?

Laatst bewerkt:
Reps in de tank laten is hetzelfde als een p**mel in je kont hebben; als jij dat fijn vindt moet je dat zelf weten maar val anderen er niet mee lastig.

Tja en dan wekelijks in je log lopen janken omdat je oververmoeid bent en dan butthurt gaan doen wanneer iemand 'zie je nou wel' zegt

Wat ik als 'natty' ervaren heb is dat elke keer voluit gaan averechts werkt. Heb je mijn log een beetje gevolgd dan weet je hoe oa mijn squat enorme sprongen heeft gemaakt dmv programmering. Heb er zelfs een alltime pr mee gezet. All out gaan vond ik leuk, lekkere pomp alles vol blaffen zodat je er even wat voller uit ziet. Maarja, op de lange termijn zal je voller en sterker zijn indien je niet dagelijks random reps knalt..en daar doe ik het voor.

Je kan sowieso nooit tot echt een maximale failure gaan aangezien je lichaam dat niet toestaat. Ik train wel altijd tot “failure” en ookal zegt de literatuur dat t niet optimaal is ik krijg meer resultaat zo dan als ik normaal train en nog 2 reps ofzo in mn tank heb

Hoe bedoel je? Het lichaam staat dit niet toe?

Het gros van de mensen traint niet tot failure, daar je dan net nog dat kleine beetje verder moet dan je zou denken!

Dit is inderdaad het leven of dood principe, wat normaliter niet zomaar behaald wordt.

Krijgen we dat ook nog, een discussie over wat de definitie van failure is.

failure = failure

• Haha
Waarderingen: Onit
Ik doe gewoon maar wat

Ene x 25 reps volgende x 5 reps en het liefste helemaal niets

Tja en dan wekelijks in je log lopen janken omdat je oververmoeid bent en dan butthurt gaan doen wanneer iemand 'zie je nou wel' zegt

Hoort er bij. Als bodybuilding makkelijk was en je er nooit moe van werd zou iedereen buff zijn.

• Like
Waarderingen: Onit
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven