- Waardering
- 18.834
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Teveel afwisselen werkt juist averechts voor progressie. Set reprange en sets en daarop bouwen. Een high en low dag zou eventueel wel kunnen maar er is echt nul reden om na X weken alles weer om te gooien.Maar is het regelmatig wisselen niet het meest optimaal? Dus een paar maanden 8-12 reps, dan paar maanden 6-8 reps?
Ik ken iemand die push pull legs traint (6-8 reps) en dan 1 dag 5 reps. Dus 3 keer hypertrophy en 1 keer strength. Hij merkt iedere week vooruitgang
+1, alleen maar nadelig omdat je herstel veel langer wordt. Altijd alles submaximaal voor de easypeasy gains

Welke literatuur bevestigd dat dan? Wat ik heb gelezen is falen of @10 setjes draaien niet erg optimaal. Tenzij jouw definitie van tot falen trainen (negatieve?) anders is.Is ook een zeer interessante en uitgebreide discussie.
Literatuur bevestigt dat het niet optimaal is, echter wijst de praktijk ook uit dat het wél positief kan zijn. Denk dat er altijd een soort van middle-ground is.
Waarom zou je alle oefeningen en sets in dezelfde rep range doen dan? Waarom kun je niet in verschillende rep ranges trainen in deze training of oefening?Maar is het regelmatig wisselen niet het meest optimaal? Dus een paar maanden 8-12 reps, dan paar maanden 6-8 reps?
Ik ken iemand die push pull legs traint (6-8 reps) en dan 1 dag 5 reps. Dus 3 keer hypertrophy en 1 keer strength. Hij merkt iedere week vooruitgang
Welke literatuur bevestigd dat dan? Wat ik heb gelezen is falen of @10 setjes draaien niet erg optimaal. Tenzij jouw definitie van tot falen trainen (negatieve?) anders is.
Waarom zou je alle oefeningen en sets in dezelfde rep range doen dan? Waarom kun je niet in verschillende rep ranges trainen in deze training of oefening?
Ooh wacht ik las jouw zin verkeerd zie ik nu. Wat ik bedoelde is hoe wijst de praktijk dan wel uit dat het optimaal is?![]()
New research on training to failure
I've written and talked about training to failure many times before, but this new study by Carroll et al. (2018, 2019 - same study split into 2 publications) provides highly relevant new data. To sum up the previous research, training to failure hasn't performed very well in the literature. It...mennohenselmans.com
Ooh wacht ik las jouw zin verkeerd zie ik nu. Wat ik bedoelde is hoe wijst de praktijk dan wel uit dat het optimaal is?
Maar is het dan niet optimaler je trainingsvolume hoger te hebben door @9 (een rep in de tank) maximaal te doen?Anekdotes van anderen.
Daarnaast als je het vanuit een progressive overload perspectief bekijkt, en failure betekent dat je elke keer nieuwe (volume) PR’s zet.
Ik herstel zelf prima. Enige is dat als je dicht bij/tot failure werkt je trainingsvolume gewoon een stuk lager moet liggen
Reps in de tank laten is hetzelfde als een p**mel in je kont hebben; als jij dat fijn vindt moet je dat zelf weten maar val anderen er niet mee lastig.
Je kan sowieso nooit tot echt een maximale failure gaan aangezien je lichaam dat niet toestaat. Ik train wel altijd tot “failure” en ookal zegt de literatuur dat t niet optimaal is ik krijg meer resultaat zo dan als ik normaal train en nog 2 reps ofzo in mn tank heb
Wss tot failure is niet tot failure moest het écht voor leven of dood zijn. En daarom ook sommigen de pest hebben aan RPE

Tja en dan wekelijks in je log lopen janken omdat je oververmoeid bent en dan butthurt gaan doen wanneer iemand 'zie je nou wel' zegt