AndroidHealthClinic

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan dit niet ontkennen :(

Maar zou je ook full rom kunnen halen met dat buikje van je? :trollface:

Dan heb je echt een zwakke onderrug. Ik kan zelfs 4x per week SBD doen, waarvan 2x alles 2 sec gepauzeerd en mijn onderrug is nooit de beperkende factor geweest. Ook de mannen die in mijn gym trainen hebben nooit de onderrug als beperkende factor gegeven voor hun squats. Knieën daarentegen is een ander verhaal.

Je kunt dan toch 303 tempo squats doen? Of als je echt een baas bent doe je 606 tempo front squats met 100kg+... eens kijken of je dan niet in huilen uitbarst.
Wat is een 303 en 606 tempo?
Is beetje moeilijk aan het worden.

Ik squat zwaar, maar merk dat als ik hoge reps squat doe ik toch veeeel meer progress maak. En ik merk ook dat als ik stop met squaten over maar 1 set squat doe 20 reps aan het einde van het trianen en focus op isolatie ik meer groei zie.

Dat is de discussie ook nie :p Ik ben van mening dat mensen die zweren bij isolations dat zij niet genoeg tijd en vooral effort hebben gestoken in squats. Techniek vergt natuurlijk oefening, hiernaast ben ik bekend met het stemmetje dat tussen je oren zit waardoor je gaat racken of sets gaat skippen. Squats zijn nou eenmaal zwaar en uitputtend. Ga je niet groeien op squats groei je ook niet op die andere meuk.

Dat is de discussie ook nie :p Ik ben van mening dat mensen die zweren bij isolations dat zij niet genoeg tijd en vooral effort hebben gestoken in squats. Techniek vergt natuurlijk oefening, hiernaast ben ik bekend met het stemmetje dat tussen je oren zit waardoor je gaat racken of sets gaat skippen. Squats zijn nou eenmaal zwaar en uitputtend. Ga je niet groeien op squats groei je ook niet op die andere meuk.
True true

Maar durf je dan ook even zwaar gaan? Ik zou zelf harder kunnen pushen op legpress dan squat omdat falen toch niet schaamtelijk is en pijn doet

Wat is even zwaar? Ik heb de squat challenge gewonnen met iets van 50 reps op bw plus een beetje, dus ja dat durf ik wel :D
Met falen is niets mis. Is juist gangsta bruh.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is even zwaar? Ik heb de squat challenge gewonnen met iets van 50 reps op bw plus een beetje, dus ja dat durf ik wel :D
Met falen is niets mis. Is juist gangsta bruh.

True, maar er zit ook een safety factor in.

Ik heb geen degelijke safety’s op het moment dus ik kan niet all-out failure gaan op squats. En daarnaast is het naar mijn mening ook een stuk veiliger om dit op bijvoorbeeld een hack/leg press te doen. Ik merk zelf dat ik mijn onderrug enorm belast als ik bij squats de laatste reps eruit wil persen

True, maar er zit ook een safety factor in.

Ik heb geen degelijke safety’s op het moment dus ik kan niet all-out failure gaan op squats. En daarnaast is het naar mijn mening ook een stuk veiliger om dit op bijvoorbeeld een hack/leg press te doen. Ik merk zelf dat ik mijn onderrug enorm belast als ik bij squats de laatste reps eruit wil persen

Is toch ook helemaal niet nodig?

Maar jullie doen of of, je kan toch prima beide doen?
Niet tot failure gaan op squats en wel op de oefeningen die je wel tot failure wil gaan?

Failure in squats en deadlifts is imo form failure, niet zozeer de failure waarbij je niet meer omhoog komt.

Ik train nooit tot failure, vind het nutteloos.

Is ook een zeer interessante en uitgebreide discussie.

Literatuur bevestigt dat het niet optimaal is, echter wijst de praktijk ook uit dat het wél positief kan zijn. Denk dat er altijd een soort van middle-ground is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven