23-4-2020: Pull
Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout
Intra: 15g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine
10 min. warmlopen
Wide grip pull-ups
BW x 10 -->
= reps
Vorm is wel steeds beter
Deadlift
175kg x 5 -->
+5kg/-1 rep
150kg x 8 -->
= reps
Met straps
Vorm zag er goed uit
BB row (Dorian style)
92,5kg x 8, RP 4 -->
+2,5kg/-1 rep
82,5kg x 12 -->
+2,5kg/-1 rep
Met straps
Incline bench 1-arm DB row
40kg x 10, 10 -->
+1,5kg/-2 reps
Met straps
Banded lat prayer
35kg + 15kg x 13, 12, RP 7 -->
+1 rep
BB shrugs
135kg x 11, 11 -->
+2,5kg/-2 reps
Met straps
DB rear delt fly SS band pulls
12,5kg x 13, 12, partials -->
+2 reps
EZ-bar curl
35kg x 10, 9, 9, DS 30kg, DS 20kg -->
+1 rep
Incline DB curl SS hammer curl
10kg x 10, 9, 8, RP 6 -->
= reps
Reverse BB curl SS wrist curl
31kg x 12, 12 -->
+1rep
Totaal 21 werksets.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eindelijk een beetje interactie in dit log:
Ik train tot failure en voorbij niet om een wetenschappelijke reden maar meer dat ik het leuker vindt.
Dit heb ik ook. John Meadows noemt dit ook een
fun factor. Als ik overal reps in de tank zou laten zou ik trainen ook een stuk minder leuk vinden. Vind juist die hype leuk om mezelf steeds verder te pushen.
Maar is het dan niet optimaler je trainingsvolume hoger te hebben door @9 (een rep in de tank) maximaal te doen?
Het is ook niet zo dat ik elke set tot failure/RPE10 doe. Momenteel werk ik dichtbij failure (en sommige sets tot en enkele sets zelfs voorbij) en ik maak elke training progressie in mijn logboek en daarnaast in de spiegel. Ik zie dus momenteel geen reden waarom ik variabelen om dit moment zou moeten/willen veranderen. Dat gezegd te hebben, zal ik in de toekomst zeker meer periodiseren.
Wat ik als 'natty' ervaren heb is dat elke keer voluit gaan averechts werkt. Heb je mijn log een beetje gevolgd dan weet je hoe oa mijn squat enorme sprongen heeft gemaakt dmv programmering. Heb er zelfs een alltime pr mee gezet. All out gaan vond ik leuk, lekkere pomp alles vol blaffen zodat je er even wat voller uit ziet. Maarja, op de lange termijn zal je voller en sterker zijn indien je niet dagelijks random reps knalt..en daar doe ik het voor.
Dat heb ik gelezen ja. Ik ben daar zelf ook geweest begin van dit jaar, voor mij hielp het om elke training behoorlijk wat sets te schrappen. Momenteel is mijn herstel erg goed. Specifiek over jou squat; denk dat programmeren op die manier belangrijker is voor powerlifters dan bodybuilders, omdat je op een specifiek moment wil pieken. (zie mijn reactie op Eigenwereld)
Hoort er bij. Als bodybuilding makkelijk was en je er nooit moe van werd zou iedereen buff zijn.
Deels mee eens. Ben van mening dat intensiteit enorm belangrijk is. Ik denk dat
@Strive4muscle dat beter kan uitleggen dan ik. Alleen zal op een hoger intensiteitsniveau trainen betekenen dat volume omlaag moet.