MuscleMeat

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik als 'natty' ervaren heb is dat elke keer voluit gaan averechts werkt. Heb je mijn log een beetje gevolgd dan weet je hoe oa mijn squat enorme sprongen heeft gemaakt dmv programmering. Heb er zelfs een alltime pr mee gezet. All out gaan vond ik leuk, lekkere pomp alles vol blaffen zodat je er even wat voller uit ziet. Maarja, op de lange termijn zal je voller en sterker zijn indien je niet dagelijks random reps knalt..en daar doe ik het voor.

Maar hoe bepaal je van te voren programmering?

Maar hoe bepaal je van te voren programmering?

Er zijn toch tig schema's te vinden? Of een coach in vertrouwen nemen.... Zelf ben ik hier niet ervaren genoeg in. Dat is ook iets. Ik hoor mensen roepen dat het één beter is dan het ander...maar hoeveel jaar train je? Wat werkt voor je leer je over jaren en jaren.

Er zijn toch tig schema's te vinden? Of een coach in vertrouwen nemen.... Zelf ben ik hier niet ervaren genoeg in. Dat is ook iets. Ik hoor mensen roepen dat het één beter is dan het ander...maar hoeveel jaar train je? Wat werkt voor je leer je over jaren en jaren.

Ik begrijp dat er schema’s online te vinden zijn, maar als ik de filosofie achter een schema zou kennen zou ik het zelf kunnen maken, vandaar. Immers, iedereen traint met een eigen doel en daar kan je je schema op afstemmen. Vandaar de vraag

• Like
Waarderingen: Onit
Ik begrijp dat er schema’s online te vinden zijn, maar als ik de filosofie achter een schema zou kennen zou ik het zelf kunnen maken, vandaar. Immers, iedereen traint met een eigen doel en daar kan je je schema op afstemmen. Vandaar de vraag
Beetje van alles proeven en kijken wat voor jou werkt en wat jij leuk vindt

Dat is ook precies mijn antwoord. Dit is niet zo makkelijk als het lijkt. Vergt veel kennis en ervaring op dat gebied.

• Topic Starter Topic Starter
23-4-2020: Pull

Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout

Intra: 15g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min. warmlopen

Wide grip pull-ups

BW x 10 --> = reps
Vorm is wel steeds beter
Deadlift
175kg x 5 --> +5kg/-1 rep
150kg x 8 --> = reps
Met straps
Vorm zag er goed uit
BB row (Dorian style)
92,5kg x 8, RP 4 --> +2,5kg/-1 rep
82,5kg x 12 --> +2,5kg/-1 rep
Met straps
Incline bench 1-arm DB row
40kg x 10, 10 --> +1,5kg/-2 reps
Met straps
Banded lat prayer
35kg + 15kg x 13, 12, RP 7 --> +1 rep

BB shrugs

135kg x 11, 11 --> +2,5kg/-2 reps
Met straps
DB rear delt fly SS band pulls
12,5kg x 13, 12, partials --> +2 reps

EZ-bar curl

35kg x 10, 9, 9, DS 30kg, DS 20kg --> +1 rep
Incline DB curl SS hammer curl

10kg x 10, 9, 8, RP 6 --> = reps

Reverse BB curl SS wrist curl

31kg x 12, 12 --> +1rep

Totaal 21 werksets.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eindelijk een beetje interactie in dit log:

Ik train tot failure en voorbij niet om een wetenschappelijke reden maar meer dat ik het leuker vindt.
Dit heb ik ook. John Meadows noemt dit ook een fun factor. Als ik overal reps in de tank zou laten zou ik trainen ook een stuk minder leuk vinden. Vind juist die hype leuk om mezelf steeds verder te pushen.
Maar is het dan niet optimaler je trainingsvolume hoger te hebben door @9 (een rep in de tank) maximaal te doen?
Het is ook niet zo dat ik elke set tot failure/RPE10 doe. Momenteel werk ik dichtbij failure (en sommige sets tot en enkele sets zelfs voorbij) en ik maak elke training progressie in mijn logboek en daarnaast in de spiegel. Ik zie dus momenteel geen reden waarom ik variabelen om dit moment zou moeten/willen veranderen. Dat gezegd te hebben, zal ik in de toekomst zeker meer periodiseren.
Wat ik als 'natty' ervaren heb is dat elke keer voluit gaan averechts werkt. Heb je mijn log een beetje gevolgd dan weet je hoe oa mijn squat enorme sprongen heeft gemaakt dmv programmering. Heb er zelfs een alltime pr mee gezet. All out gaan vond ik leuk, lekkere pomp alles vol blaffen zodat je er even wat voller uit ziet. Maarja, op de lange termijn zal je voller en sterker zijn indien je niet dagelijks random reps knalt..en daar doe ik het voor.
Dat heb ik gelezen ja. Ik ben daar zelf ook geweest begin van dit jaar, voor mij hielp het om elke training behoorlijk wat sets te schrappen. Momenteel is mijn herstel erg goed. Specifiek over jou squat; denk dat programmeren op die manier belangrijker is voor powerlifters dan bodybuilders, omdat je op een specifiek moment wil pieken. (zie mijn reactie op Eigenwereld)
Hoort er bij. Als bodybuilding makkelijk was en je er nooit moe van werd zou iedereen buff zijn.
Deels mee eens. Ben van mening dat intensiteit enorm belangrijk is. Ik denk dat @Strive4muscle dat beter kan uitleggen dan ik. Alleen zal op een hoger intensiteitsniveau trainen betekenen dat volume omlaag moet.

:wave2:

• Topic Starter Topic Starter
Dat is ook precies mijn antwoord. Dit is niet zo makkelijk als het lijkt. Vergt veel kennis en ervaring op dat gebied.

@Leeuwarden1998 dit merk ik zelf ook heel erg. Toen ik begon met trainen deed ik bijvoorbeeld ook 5x5 op SQ/BP/DL en zowel qua kracht/massa leverde mij het geringe resultaten op. Ik train nu een X aantal jaar en daarin heb ik geleerd wat voor mij werkt en wat niet. Dat is ook voor iedereen verschillend. Je kunt wel kijken hoe anderen dingen doen (doe ik ook veel) en daar ideeën uit opdoen.

Wss tot failure is niet tot failure moest het écht voor leven of dood zijn. En daarom ook sommigen de pest hebben aan RPE :o
Dit ja, volledige failure zal tot spier afbraak zorgen en voor het scheuren van pezen. Je kan tijdens een training niet 40 reps met een gewicht eruit proberen te drukken wat je eigenlijk maar met 20 reps “kan” omdat je brein het tegen houdt terwijl de spier het onder pressure dus met een gun tegen je hoofd aan wel door zou kunnen pushen. @Camelus als je snapt wat ik bedoel beetje onduidelijk maybe?

@Joostb_2000 je hoeft helemaal niet te pieken, maar dat geregeld pieken was toch juist goed?

Dit ja, volledige failure zal tot spier afbraak zorgen en voor het scheuren van pezen. Je kan tijdens een training niet 40 reps met een gewicht eruit proberen te drukken wat je eigenlijk maar met 20 reps “kan” omdat je brein het tegen houdt terwijl de spier het onder pressure dus met een gun tegen je hoofd aan wel door zou kunnen pushen. @Camelus als je snapt wat ik bedoel beetje onduidelijk maybe?

Nee snap er geen kut van. Failure is een rep op de squat doen en niet meer naar boven kunnen komen.

doelde meer op dat ik zonder programmering zoals jij dat bedoelde, week in week uit nog progressie boek

ongetwijfeld, de eerste jaren maakte ik prima gains met willekeurige piramidesets.

ik denk echter dat ik verder was geweest indien ik meteen planmatig bezig zou zijn geweest

op een gegeven moment ontkom je er niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven