Fitness Seller

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lucky you; ik zit nu ook op 3000 kcal bij een veel hoger BW. Ik ben de eerste 3 dagen al 2 kg kwijt; dat is enkel vocht/glycogeen. :roflol: daarna 1 kg per week. Zo ging t in mn wedstrijdprep ook (toen op 2500-2600 kcal).
vind je 1 kg per week niet veel te veel? leuk voor snel resultaat maar denk dat je hiermee ook snel massa verliest.

vind je 1 kg per week niet veel te veel? leuk voor snel resultaat maar denk dat je hiermee ook snel massa verliest.
Ik heb het vorige contest ook gedaan en in de prep voor m'n wedstrijd ook (met coaching). Om echt droog te staan, gaat er bij mij wel 15 kg af. Dat kost me nu dus 3 maanden zonder cheats. Als ik langzamer ga, ben ik dus nog veel langer bezig. 4-6 maanden cutten lijkt me niet ideaal.

Ik heb het vorige contest ook gedaan en in de prep voor m'n wedstrijd ook (met coaching). Om echt droog te staan, gaat er bij mij wel 15 kg af. Dat kost me nu dus 3 maanden zonder cheats. Als ik langzamer ga, ben ik dus nog veel langer bezig. 4-6 maanden cutten lijkt me niet ideaal.
dus om je doelen te halen ga je sneller afvallen dan nodig is.

Over het algemeen wordt aangeraden in een cut 0,5-1% van je lichaamsgewicht per week te verliezen. In het begin van een cut, zeker als je op een redelijk hoog vetpercentage begint, is 1% volgens mij nog prima te doen (d.w.z. zonder verlies van spiermassa). En als je >100 kg weegt, zit je dan dus op een hele kilo per week. Volgens mij weet Bertje heel goed waar hij mee bezig is. Excuses voor het off-topic gaan @Joostb_2000

Laatst bewerkt:
dus om je doelen te halen ga je sneller afvallen dan nodig is.
Definieer nodig. Ik ga niet sneller dan nodig, ik doe exact wat voor mij werkt (en tijdens de prep simpelweg wat mijn coach, met veel ervaring, mij voorschreef). Dus jou lijkt 6 maanden cutten beter om het doel te halen?

In het vervolg laat ik trouwens denk ik m'n gewicht iets minder hoog oplopen.

Als iemand anders er met een halve kilo per week komt , ook prima. Als je off season vs contest weight 15 scheelt, lijkt mij dit niet echt te doen. Spierverlies op 1 kg p/w valt echt wel mee, ook natty.

• Topic Starter Topic Starter
Ja sub 8% is als natty ook niet heel realistisch plus je houdt echt f**k-all over :roflol:

Ja sub 8% is als natty ook niet heel realistisch plus je houdt echt f**k-all over :roflol:
Het is maar net wat je wilt. Ik heb wel natural bodybuilders op het podium gezien op foto's op 5-6% die er in mijn ogen best indrukwekkend uitzagen. Alleen houden die dan maar iets van 80-82 kg over op 1.80m.

Hier zou ik al vraagtekens bij zetten
Ligt aan de klasse. Ik deed Men's Physique en had wellicht geluk, want in mijn lengtecategorie waren we met z'n vijven, allen met een natty haalbare fysiek. Ik werd derde en had de nummer 2 ook wel kunnen hebben.

Op de INBA weet ik zeker dat 90% natty is, althans de INBA in Nederland. Zou ook een beetje triest zijn om daar te gebruiken, er zal vast een enkeling tussen zitten.

Deze heb ik zelf gemaakt

kusjes
AB7E5866-3B66-4481-9CD1-016555BC067A.jpeg

Deze heb ik zelf gemaakt

kusjes
AB7E5866-3B66-4481-9CD1-016555BC067A.jpeg
Haha moest er wel om lachen.

Vind het toch een beetje jammer dat de sport zo is verpest dat je wel moet. Volgens mij zijn klasses zoals MAP juist ooit bedoeld geweest om met een natuurlijke, atletische fysiek nog normaal mee te kunnen doen. Geen verwijt naar jou, want ik weet dat jij wel nu het maximale eruit haalt op een natuurlijke manier, maar er zijn er genoeg die niet meer de discipline hebben op een natuurlijke manier zonder hulpmiddelen af te zien en ergens voor te gaan. Als ik zie dat het eerste is dat mensen mij hier vragen zodra ik ga cutten 'gebruik je ook fatburners' of 'waarom gebruik je geen T3, want als het gemakkelijker kan, waarom dan moeilijk doen' is, krijg ik niet echt het idee dat veel mensen een echte sportersmentaliteit hebben. (Nogmaals ,geen verwijt naar jou, respect voor hoe jij het aanpakt en serieus je ben; ik heb ook nog even je IvdM gelezen (was een tijdje afwezig geweest.))

M.i. moet iedereen het lekker zelf weten en als er mensen zijn die op een natuurlijke manier iets willen bereiken en wedstrijden willen doen, vind ik dat alleen maar knap. Gelukkig is daar met de INBA een beste leuke en redelijke cleane/eerlijke bond voor.

Haha moest er wel om lachen.

Vind het toch een beetje jammer dat de sport zo is verpest dat je wel moet. Volgens mij zijn klasses zoals MAP juist ooit bedoeld geweest om met een natuurlijke, atletische fysiek nog normaal mee te kunnen doen. Geen verwijt naar jou, want ik weet dat jij wel nu het maximale eruit haalt op een natuurlijke manier, maar er zijn er genoeg die niet meer de discipline hebben op een natuurlijke manier zonder hulpmiddelen af te zien en ergens voor te gaan. Als ik zie dat het eerste is dat mensen mij hier vragen zodra ik ga cutten 'gebruik je ook fatburners' of 'waarom gebruik je geen T3, want als het gemakkelijker kan, waarom dan moeilijk doen' is, krijg ik niet echt het idee dat veel mensen een echte sportersmentaliteit hebben. (Nogmaals ,geen verwijt naar jou, respect voor hoe jij het aanpakt en serieus je ben; ik heb ook nog even je IvdM gelezen (was een tijdje afwezig geweest.))

M.i. moet iedereen het lekker zelf weten en als er mensen zijn die op een natuurlijke manier iets willen bereiken en wedstrijden willen doen, vind ik dat alleen maar knap. Gelukkig is daar met de INBA een beste leuke en redelijke cleane/eerlijke bond voor.

Eens. Maar als ik eerlijk ben, vind ik 99% van de (natty) wedstrijdfysieken gewoonweg niet indrukwekkend.

Honestly heb ik wel respect voor mensen die natty alles eruit willen halen, maar ik vind die INBA enzo gewoon lachwekkend. Ten eerste omdat een groot deel gewoonweg niet natural is (als je met dikke gynoschijven op t podium staat lol) en daarnaast omdat ik echt vind dat de fysieken belachelijk slecht zijn.

Dit is JB cup: kijk naar die guy op 3:10. Die hadden ze nieteens het podium op mogen sturen. Vind sowieso het meerendeel in deze video zeer matig. En ik zal mn mond wel houden over de kwaliteit van posering...

Eens. Maar als ik eerlijk ben, vind ik 99% van de (natty) wedstrijdfysieken gewoonweg niet indrukwekkend.

Honestly heb ik wel respect voor mensen die natty alles eruit willen halen, maar ik vind die NBBF enzo gewoon lachwekkend. Ten eerste omdat een groot deel gewoonweg niet natural is (als je met dikke gynoschijven op t podium staat lol) en daarnaast omdat ik echt vind dat de fysieken belachelijk slecht zijn.

Dit is JB cup: kijk naar die guy op 3:10. Die hadden ze nieteens het podium op mogen sturen. Vind sowieso het meerendeel in deze video zeer matig. En ik zal mn mond wel houden over de kwaliteit van posering...

Jup, dit zijn het soort fysieken dat Je hier in de SARMS only en prohormonen Only logjes vind :p

-

Of t nou natty is of niet. Bodybuilding is gewoon een missverkiezing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven