- Waardering
- 8.521
Haha moest er wel om lachen.
Vind het toch een beetje jammer dat de sport zo is verpest dat je wel moet. Volgens mij zijn klasses zoals MAP juist ooit bedoeld geweest om met een natuurlijke, atletische fysiek nog normaal mee te kunnen doen. Geen verwijt naar jou, want ik weet dat jij wel nu het maximale eruit haalt op een natuurlijke manier, maar er zijn er genoeg die niet meer de discipline hebben op een natuurlijke manier zonder hulpmiddelen af te zien en ergens voor te gaan. Als ik zie dat het eerste is dat mensen mij hier vragen zodra ik ga cutten 'gebruik je ook fatburners' of 'waarom gebruik je geen T3, want als het gemakkelijker kan, waarom dan moeilijk doen' is, krijg ik niet echt het idee dat veel mensen een echte sportersmentaliteit hebben. (Nogmaals ,geen verwijt naar jou, respect voor hoe jij het aanpakt en serieus je ben; ik heb ook nog even je IvdM gelezen (was een tijdje afwezig geweest.))
M.i. moet iedereen het lekker zelf weten en als er mensen zijn die op een natuurlijke manier iets willen bereiken en wedstrijden willen doen, vind ik dat alleen maar knap. Gelukkig is daar met de INBA een beste leuke en redelijke cleane/eerlijke bond voor.
Naar wat ik van horen zeggen heb is de INBA ook niet helemaal clean. Binnen een tijdsbestek kan iemand middelen gebruikt hebben, deze middelen zijn na een x aantal weken niet meer in het bloed aantoonbaar. Diegene kan vervolgens gewoon mee doen onder het mom van "naturel", terwijl hij/zij dat eigenlijk niet is... Wel jammer dat dit de insteek van mensen is natuurlijk. Meedoen aan een naturel wedstrijd, terwijl je dat niet bent. Vervolgens wel pronken met het behalen van een podiumplaats.