AndroidHealthClinic

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar mijn mening meer een rdl

Naar mijn mening meer een rdl

Dorian deadlifte op die manier... kijk maar eens naar blood and guts. Heb het zelf ook een tijdje gedaan. Vond het in principe wel chill... je voelt het echt goed in je rug en veel minder in je reet en hamstrings tov een conventional deadlift van de grond.

• Topic Starter Topic Starter
Het is inderdaad een romanian deadlift. Die til je uit vanaf een rack, begint bovenaan en de lift eindigt ook weer bovenaan. Enige deadlift waar botjebuilders baat bij hebben imo.

Het is inderdaad een romanian deadlift. Die til je uit vanaf een rack, begint bovenaan en de lift eindigt ook weer bovenaan. Enige deadlift waar botjebuilders baat bij hebben imo.

Hebben bodybuilders geen baat bij een ‘gewone’ deadlift? Waarom niet of wel?

• Like
Waarderingen: Apw

Nee. Dedeadlift is erg belastend voor het centrale zenuwstelsel -> meer herstel nodig. Daarnaast moet er veel volume gedraaid worden voor het ontwikkelen van hamstrings en glutes. Wederom zal dat resulteren ik veel herstel. De deadlift heeft een beperkte ROM voor de benen en heeft geen dynamische contracties.

Het is een leuke oefening en daarnaast een vereiste oefening voor powerlifters. Als je het leuk vind, lekker blijven doen. Optimaal voor spiergroei is deze echter niet.

Deadlift spreekt ook meerdere spieren aan, welke pak je nou het meest. Je kan als bber in principe de deadlift vervangen door hem op te delen in andere oefeningen zodat je elke spier maximaal aanspreekt ipv je cns extreem te belasten en merendeels strength gains te maken

Jaloers op die sterke rug man damn. Ik heb al last bij 50kg zo voorover gebogen te staan :roflol:

Deadlift spreekt ook meerdere spieren aan, welke pak je nou het meest. Je kan als bber in principe de deadlift vervangen door hem op te delen in andere oefeningen zodat je elke spier maximaal aanspreekt ipv je cns extreem te belasten en merendeels strength gains te maken
(Conv of sumo dan he) rdl, rack pulls imo allemaal nice.

Jaloers op die sterke rug man damn. Ik heb al last bij 50kg zo voorover gebogen te staan :roflol:

Ik ben inderdaad ook van mening dat er voor bodybuilder betere alternatieven zijn. Denk hetzelfde over SQ/BP

• Like
Waarderingen: Onit
@Robin wil goeie erectors dus denk dat deze pulls (beltless) me daarbij gaan helpen

wat zijn volgens jou de betere alternatieven voor de bp en sq?

ik doe zelf liever een incline bb/db press (upper focus) of een hack squat.

overigens zijn SQ/BP/DL prima oefeningen en als je daar, zeker als beginner, vaardig in wordt ga je daar vruchten van plukken.

alleen tzt gaan andere factoren zoals blessuregevoeligheid, herstel, CNS fatigue etc. ook meespelen en in dat geval zijn er voor mij persoonlijk betere alternatieven.

dat gezegd hebbende, zijn er genoeg mensen die groeien op standaard oefeningen. Kijk maar naar @hoxyz zijn bench/chest en @Camelus zijn squat/legs

Kan me nog goed herinneren dat een bepaalde 50+ dadbod vond dat ik per se moest squatten/benchen/deadliften
5BDB4779-287E-432E-A6C4-DF443185B15E.png

Nou aan zn training te zien echt een ervaringsdeskundige ...

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Hier de andere pullrotatie op legday (glute/ham focus)

zit een beetje met lower back loading. Ik vind de DL’s below knee die ik gister poste erg waardevol, alleen is er wel overlap met deze pull voor lower back. Wou misschien de DL eruit halen en deze glute focus pull/stiff leg doen op legday. Alleen dan moet ik een nieuwe compound voor pullday hebben.

tips hoor ik graag

Sterk. Ik denk dat je nog best wat uit core techniek kan halen tho. Je hoort je in en uit ademen middenin de lift wat alles behalve efficiënt is.

Sterk. Ik denk dat je nog best wat uit core techniek kan halen tho. Je hoort je in en uit ademen middenin de lift wat alles behalve efficiënt is.

klopt, vind ik ook nog steeds moeilijk. Merk dit ook vooral met pressen. Squatten heb ik ademtechniek redelijk onder controle gekregen

Ga rotaties aanpassen:

DL below knee op pulldagen eruit en wordt vervangen door een row variant. Zou t liefst een chest supported T-bar willen doen, maar mijn gym heeft alleen een normale T-bar. Dus zal deze gaan doen:
87999492-3AAE-4D37-8533-0A3BA80CC347.jpeg

lower back loading zal verplaatst worden naar een (beltless?) RDL op beendagen. Zal ook de BB dieper laten zakken tot mid-scheen. Eens kijken hoe dat gaat bevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven