Fitness Seller

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Joost, die pwo die jij altijd zelf samenstelt; ben je gelijk in deze samenstelling/sterkte begonnen of heb je dat geleidelijk opgebouwd? Ik wil ook graag zelf mijn pwo gaan samenstellen maar ik twijfel of bijv. 6g beta alanine niet wat veel van het goede is om mee te beginnen.

zo begonnen

• Like
Waarderingen: GO02
Joost, die pwo die jij altijd zelf samenstelt; ben je gelijk in deze samenstelling/sterkte begonnen of heb je dat geleidelijk opgebouwd? Ik wil ook graag zelf mijn pwo gaan samenstellen maar ik twijfel of bijv. 6g beta alanine niet wat veel van het goede is om mee te beginnen.
Probeer eerst 3 of 4. Als je het niet gewend bent , voel je het mogelijk best heftig.

• Like
Waarderingen: GO02
  • #1.224
6-7-2020: Pull

Gewicht: 86,4kg 's ochtends

Pre: 6g Beta-Alanine, 6g L-Citrulline, 2g L-Arginine, 3g zeezout, 200mg cafeïne

Intra: 2g taurine, 50g maltodextrine, 20g EAA

10 min. warmfietsen - 70kcal

HS underhand pulldown (unilateraal)

42,5kg per kant x 10 --> = reps
Met straps
RDL
180kg x 6 --> +1 rep
165kg x 7 --> = reps
Met straps
Chest supported BB row
80kg x 8, RP 3 --> +1 rep
70kg x 10 --> +1 rep
Met straps
Lat pulldown
65kg x 11, 10 --> +1 rep
Met straps
Straight bar pushdown
25kg x 12, 11, RP 6 --> = reps

HS plate loaded shrug machine

70kg per kant x 10, RP 4 --> +2 reps
Met straps
HS reverse pec deck
65kg x 12, 11, DS 35kg --> = reps

1-arm DB curl (elbow supported)

18kg x 6 --> = reps
14kg x 7, 7, RP 3 --> = reps
Rope hammer curl

22,5 + 1kg x 11, 10, 10, RP 6, DS 15kg --> +1kg/-3 reps

BB wrist curl (behind the back)

25kg x 14, 13 --> +1 rep
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tightness op RDL moet iets beter.

Morgen legs.

:wave2:

• #1.225
7-7-2020: Legs

Gewicht: 86,5kg 's ochtends

Pre: 6g Beta Alanine, 6g L-Citrulline, 2g L-Arginine, 3g zeezout, 200mg cafeïne

10 min. warmfietsen

Leg extension

67,5kg x 12, 11 --> +1 rep
Hack squat

142,5kg x 6 --> +1 rep
122,5kg x 9 --> = reps
Met belt en sleeves
Leg press
320kg x 9, RP 3 --> = reps
Tot hier met sleeves
290kg x 10 --> = reps
Bulgarian split squat

32kg x 12, DS BW, isohold --> = reps

Seated leg curl

60kg x 10, 9 --> +2,5kg/-4 reps
Nautilus glute bridge

70kg per kant x 9, RP 3 --> +1 rep
60kg per kant x 11 --> +1 rep
Seated leg curl (again, nu unilateraal)

30kg x 11, 10, RP 4 --> +2 reps

Adductor

100kg x 10, 9 --> +1 rep
Laatste set laatste rep iets hulp door benen naar binnen te duwen met handen

Standing calf raises op squat machine
27,5kg per kant x 12, 11, 10, 10, RP 5, stretch --> +3 reps
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goeie progressie in log. Was aan het begin misselijk (dunno why) dus kon me niet echt focussen, hack en leg press voelden daarom ook niet 100. Daarna wel qua intensiteit kunnen herpakken op glutes/hams.

Morgen even opladen en dan 's avonds pushsessie knallen.

Laatst bewerkt:
  • #1.226

Had gister geen tijd, wou hier nog even uitgebreider op terugkomen.

Ik heb eigenlijk altijd al met een pwo getraind (veel te vroeg begonnen uiteraard). Nam C4, blast, zo'n goedkope pre van de action of B&F. Ben me toen eens gaan verdiepen in de werkzame stoffen (ook d.m.v. literatuur). Doel hierbij voornamelijk op beta alanine (verhoogt carosinegehalte - zou in theorie moeten leiden tot minder verzuring waardoor je een beter uithoudingsvermogen op high-rep sets moet hebben) en l-citrulline (verhoogt bloedsomloop en zou fatigue moeten verminderen). Daarnaast zijn er volgensmij studies die beweren dat L-arginine ook bloedsomloop stimuleert. Zeezout spreekt voor zich neem ik aan (vochtretentie = pump).

Ik neem deze respectievelijk 6g, 6g en 2g. Heb o.a. naar JP zijn pre formula gekeken en denk oprecht dat je wel minimaal naar 4 a 5g van beta alanine/citrulline moet willen kijken als je daar echt het effect van wil hebben. Daarnaast vind ik 'gewenning' beetje bullshit, gewenning bouw je op met stimulanten maar neem eigenlijk nooit meer dan 200mg cafeine (laat staan DMAA of andere stimulanten, alleen taurine intra).

Neem beta alanine/citrulline ook gewoon year-round inclusief op rustdagen net als creatine. Stims e.d. gaan er dan natuurlijk wel uit.

edit: van beta alanine kun je wel lichte tintelingen krijgen maar dat is niet schadelijk. Trok bij mij ook erg snel weer weg

edit edit: doe er even wat 0-kcal siroop of wat anders zoets bij anders kots je t uit

Laatst bewerkt:
Had gister geen tijd, wou hier nog even uitgebreider op terugkomen.

Ik heb eigenlijk altijd al met een pwo getraind (veel te vroeg begonnen uiteraard). Nam C4, blast, zo'n goedkope pre van de action of B&F. Ben me toen eens gaan verdiepen in de werkzame stoffen (ook d.m.v. literatuur). Doel hierbij voornamelijk op beta alanine (verhoogt carosinegehalte - zou in theorie moeten leiden tot minder verzuring waardoor je een beter uithoudingsvermogen op high-rep sets moet hebben) en l-citrulline (verhoogt bloedsomloop en zou fatigue moeten verminderen). Daarnaast zijn er volgensmij studies die beweren dat L-arginine ook bloedsomloop stimuleert. Zeezout spreekt voor zich neem ik aan (vochtretentie = pump).

Ik neem deze respectievelijk 6g, 6g en 2g. Heb o.a. naar JP zijn pre formula gekeken en denk oprecht dat je wel minimaal naar 4 a 5g van beta alanine/citrulline moet willen kijken als je daar echt het effect van wil hebben. Daarnaast vind ik 'gewenning' beetje bullshit, gewenning bouw je op met stimulanten maar neem eigenlijk nooit meer dan 200mg cafeine (laat staan DMAA of andere stimulanten, alleen taurine intra).

Neem beta alanine/citrulline ook gewoon year-round inclusief op rustdagen net als creatine. Stims e.d. gaan er dan natuurlijk wel uit.

edit: van beta alanine kun je wel lichte tintelingen krijgen maar dat is niet schadelijk. Trok bij mij ook erg snel weer weg

edit edit: doe er even wat 0-kcal siroop of wat anders zoets bij anders kots je t uit

Ik doe er zure appel smaakstof bij. Ook top!

Waar verwacht je op te eindige kwa bw, begin 80?

• #1.230
8-7-2020: Push

Gewicht: 85,8kg 's ochtends

Pre: 6g Beta Alanine, 6g L-Citrulline, 2g L-Arginine, 3g zeezout, 200mg cafeïne +355ml blik monster

Intra: 20g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

Disclaimer: smith machine oefeningen zijn eigenlijk 10kg minder (stang op smith weegt 10kg), maar reken een Olympische BB van 20kg omdat ik dat logischer vind.

10 min. warmfietsen - 70 kcal

HS plate loaded flat press

42,5kg per kant x 10 --> = reps
Incline smith press

90kg x 5 (laatste rep spot) --> +1 rep
Tot hier met wraps
80kg x 7 (fail 8e) --> = reps
TG plate loaded machine press

55kg per kant x 7, RP 1 (weet niet wat er mis ging op de restpause hier :roflol: ) --> +1 rep
Tot hier met wraps
45kg per kant x 9 --> +2 reps
HS pec deck

85kg x 12, 11, RP 4, isohold --> +1 rep

Seated BB overhead press

60kg x 5 (laatste rep spot) --> +1 rep
Tot hier met wraps
50kg x 7 --> -1 rep

CG smith machine press

85kg x 6 (fail 7e)--> = reps
70kg x 9, 8, RP 4 --> +1 rep
Prime handle pushdown

25kg x 12, 10, 9, RP 4, DS 15kg
De 2-handles van XXL waren kapotgegaan en zag JP deze weleens doen. Holy sh*t voelde deze goed. Lekker beetje speling met polsen waardoor load op tricep veel beter voelt
1594240989841.png

Machine lateral raises
40kg x 10 --> +1 rep
30kg x 11, 10, RP 6, DS 6kg dumbells --> +1 rep

Leg raises SS sit-ups

2x failure

Posing
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Top training met veel progressie! Wil op de compounds vaker met spotter werken (die net genoeg helpt zodat ik een extra rep kan halen), kan zo toch wat meer effectief volume in mijn sessies krijgen (zolang herstel dit toelaat uiteraard).

Morgen pull.

Kleine update over het algemeen: grote gewichtsdaling vandaag, voor het eerst onder de 86kg. UB begint echt harder te worden maar vooral beendefinitie moet nog komen. Kracht houdt zich staande maar merk dat ik wel wat flatter wordt. Carbs zitten nu op 330 (M1: 2 snee brood - M2: 50g rijst - M3: 70g havermout, banaan, 50g frambozen - M4: 50g rijst/100g aardappelen/pasta - M5: appel, mandarijn - Intra: 50g maltodextrine - M6: 125g blauwe bessen). Fruitsuikers gooi ik er pas tegen het einde uit. Vooralsnog voel ik me prima, niet echt honger of bingemomenten.

Maandag laatste tentamen en dan vakantie dus daarna valt ook een grote last van mijn schouders af.

Kcal vooralsnog op 3200 met 30min cardio na laatste maaltijd. Verwacht dat gewicht komende 2 weken beneden 85 zal komen, als het te snel gaat voeg ik op rustdag een cheat/refeed van 600-900kcal toe om gewichtsdaling iets af te remmen, om vervolgens weer steady te dalen.

Tips/opmerkingen/opbouwende kritiek wordt trouwens altijd gewaardeerd :) Kan veel van jullie (sommigen dan :p) leren nog

• #1.231
Ohja zon scanding in mijn gym gaf aan dat ik op 13,8% sta. Normaal geloof ik niet in dat soort scans maar schat mezelf wel zo rond 14 op het moment

Benen komen bij mij ook pas als allerlaatst door. Krijg ik daar diepe cuts dan ben ik wedstrijdklaar.

• #1.233
Benen komen bij mij ook pas als allerlaatst door. Krijg ik daar diepe cuts dan ben ik wedstrijdklaar.

ik vind die inschatting maken wel moeilijk. 2 dagen na legday is definitie al vele malen meer dan meteen erna ivm vocht. Wil natuurlijk zoveel mogelijk massa behouden, maar er gaat inderdaad altijd meer af dan je zou willen/denkt voordat je écht droog bent

• #1.234
Ben behoorlijk veel tijd kwijt en gestresst voor laatste tentamen maandag. Train wel gewoon door maar log minder. Deze training ging bijzonder goed dus wou deze even delen.

10-7-2020: Legs

Gewicht: 86,0kg 's ochtends

Pre: 6g Beta Alanine, 6g L-Citrulline, 2g L-Arginine, 3g zeezout, 200mg cafeïne

Intra: 20g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min. warmfietsen

Leg extension

67,5 + 1kg x 11, 10 --> +1kg/-2 reps
Hack squat

142,5kg x 7 --> +1 rep
122,5kg x 10 --> +1 rep
Met belt en sleeves
Leg press
320kg x 10, RP 3 --> +1 rep
Tot hier met sleeves
290kg x 11 --> +1 rep
Alles met belt
Besloten hier een belt te gebruiken voor veiligheid. Bij failure reps komt er toch soms (te) veel druk op onderrug. Ging hierdoor wel meer hamstring-dominant pressen, maar aangezien mijn hamstrings achterlopen t.o.v. mijn quads vind ik dit niet heel erg. De komende tijd hiermee gewoon verder en kijken wat het brengt.
Bulgarian split squat
32kg x 13, DS BW, isohold --> +1 rep

Seated leg curl

60kg x 10, 10 --> +1 rep
Nautilus glute bridge

70kg per kant x 10, RP 4 --> +2 reps
60kg per kant x 12 --> +1 rep
Seated leg curl (again, nu unilateraal)

30kg x 11, 11, RP 4 --> +1 rep

Adductor

100kg x 11, 10 --> +2 reps

Standing calf raises op squat machine

30kg per kant x 11, 11, 10, 10, RP 5, stretch --> +2,5kg/-1 rep
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BW in totaal al 5kg gezakt en progressie op elke oefening bij legs. Me happy.

Cardio komende 3 dagen even afhankelijk van hoeveel tijd ik kwijt ben met tentamenvoorbereiding. Als ik tijd heb doe ik cardio, anders niet. Vanaf maandag vakantie dus dan weer strict.

Morgen rust

Ben behoorlijk veel tijd kwijt en gestresst voor laatste tentamen maandag. Train wel gewoon door maar log minder. Deze training ging bijzonder goed dus wou deze even delen.
Cardio komende 3 dagen even afhankelijk van hoeveel tijd ik kwijt ben met tentamenvoorbereiding. Als ik tijd heb doe ik cardio, anders niet. Vanaf maandag vakantie dus dan weer strict.

Akkoord dat je minder logt! Bodybuilding is niet alles in het leven. Richt je op school. Die 3 dagen zonder cardio overleef je wel. Don't be like me.

Je trainingen gaan lekker man. Klein beetje jaloezie vanuit mijn kant over hoe jij alles aanpakt. Je hebt de brains and de gains. Gouden combinatie, jij komt er wel! :1e:

Eerlijk gezegd kijk ik ook niet naar je trainingen omdat het voornamelijk machinewerk is en dat in elke gym weer anders is, het zegt mij niet veel. Je comments lees ik wel en je foto's zie ik ook graag.

• #1.237
Eerlijk gezegd kijk ik ook niet naar je trainingen omdat het voornamelijk machinewerk is en dat in elke gym weer anders is, het zegt mij niet veel. Je comments lees ik wel en je foto's zie ik ook graag.

fair point wel over de machines

Goed gevoel over de tentamens Joost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven