XXL Nutrition

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
100% clean t.o.v. 99% clean en 1% cheat maakt denk ik geen verschil, maar deze cheat was dan 300 kcal en doe sowieso geen dagen waarbij ik 1000+ kcal aan rotzooi binnenwerk. Afgelopen 3 weken niks off-schema en dan vandaag 300 kcal extra. Who cares gewicht neemt af en word leaner
Ik denk zelfs dat het een positief effect kan hebben, net als een refeed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.284
14-7-2020: Legs

Gewicht: 86,8kg 's ochtends (wat zwaarder door pizza gister)

Pre: 6g Beta Alanine, 6g L-Citrulline, 2g L-Arginine, 3g zeezout, 200mg cafeïne

Intra: 20g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min. warmfietsen

Leg extension

67,5 + 1kg x 11, 10 --> = reps
Hack squat

142,5kg x 7 --> = reps
125kg x 8 --> +2,5kg/-2 reps
Met belt en sleeves
Leg press
325kg x 8, RP 3 --> +5kg/-2 reps
Tot hier met sleeves
290kg x 12 --> +1 rep
Alles met belt
Bulgarian split squat
32kg x 14, DS BW, isohold --> +1 rep

Seated leg curl

60kg x 11, 10 --> +1 rep
Nautilus glute bridge

72,5kg per kant x 8, RP 3 --> +2,5kg/-3 reps
62,5kg per kant x 10 --> +2,5kg/-2 reps
Seated leg curl (again, nu unilateraal)

30kg x 12, 11, RP 4 --> +1 rep

Adductor

100kg x 11, 10 --> = reps

Standing calf raises op squat machine

30kg per kant x 12, 11, 10, 10, RP 5, stretch --> +1 rep
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prima treen. Ben te moe om eten te preppen dus dat doe ik morgen wel.

• #1.285
Ik denk zelfs dat het een positief effect kan hebben, net als een refeed.

Absoluut. Alleen hoe ik het zie is een refeed puur functioneel. Een cheat is meer sociaal aspect/diet break, alleen gebruiken mensen vervolgens de term 'refeed' om hun cheat te maskeren. Tuurlijk heeft een cheat ook (deels) het effect van een refeed, maar een cheat is voor mij echt 'valsspelen' op je dieet en een refeed niet.

Edit: refeed is dus deel van je dieet/progressie, cheat niet imo

• Like
Waarderingen: BB_
Absoluut. Alleen hoe ik het zie is een refeed puur functioneel. Een cheat is meer sociaal aspect/diet break, alleen gebruiken mensen vervolgens de term 'refeed' om hun cheat te maskeren. Tuurlijk heeft een cheat ook (deels) het effect van een refeed, maar een cheat is voor mij echt 'valsspelen' op je dieet en een refeed niet.

Edit: refeed is dus deel van je dieet/progressie, cheat niet imo
Zo mee eens. Ik hoorde eens een forumlid bij een DBB-meet zeggen dat de AYCE sushi z'n refeed was. :roflol:

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.288
Meeste mensen liegen zichzelf voor, zogenaamd een refeed maar eigenlijk vreten ze zich gewoon vol :p

Dat was ik vorige cut lol

Heb zelf overigens t idee dat cheats in mijn bulk mij slecht liggen en ik daardoor vet aanzet, terwijl ik ze in een cut makkelijk kan nemen (wekelijks vorig jaar) en gewoon blijf afvallen

Dat was ik vorige cut lol

Heb zelf overigens t idee dat cheats in mijn bulk mij slecht liggen en ik daardoor vet aanzet, terwijl ik ze in een cut makkelijk kan nemen (wekelijks vorig jaar) en gewoon blijf afvallen

Cheat in de cut zal zorgen voor minder snelle daling in vet. Maar een cheat in een bulk zorgt voor sneller aanzetten, omdat je al in een overshot zit. Best logisch.

• #1.290
@BB_ die distinctie tussen cheat/refeed zie ik ook vaak bij body positivity enzo. Tevreden zijn met je eigen lichaam vind ik helemaal top, zou iedereen moeten zijn, maar imo is het idioot om obesitas te accepteren. Zie je van die 150kg dames poseren en ik denk van ja fijn dat je blij bent maar op je 50e ben je dood door dichteslipte bloedvaten...

• #1.291
Cheat in de cut zal zorgen voor minder snelle daling in vet. Maar een cheat in een bulk zorgt voor sneller aanzetten, omdat je al in een overshot zit. Best logisch.

Klopt, kcal overschot + extra kcal van cheat = (te) groot overschot

Maar aan de andere kant zou kcal tekort + kcal van cheat = onderhoud dan ook ongeveer zo moeten zijn, maar viel alsnog flink af en in weken met cheats zelfs meer dan weken waarin ik clean at

• Like
Waarderingen: Onit
  • #1.292

@LM gooi dit topic eens weer open was aan het gymmen, had wel zin in een relletje

• #1.294
No worries na mn contest verneuk ik meteen heel mn progressie door alles te eten wat ik zie

:burger:

• Like
Waarderingen: Apw
Klopt, kcal overschot + extra kcal van cheat = (te) groot overschot

Maar aan de andere kant zou kcal tekort + kcal van cheat = onderhoud dan ook ongeveer zo moeten zijn, maar viel alsnog flink af en in weken met cheats zelfs meer dan weken waarin ik clean at

3 x per week een uurtje fietsen. Dan komen die calorieën niet meer zo nauw ben ik nu wel achter :roflol:

• #1.298
Gewicht neemt weer toe zal wel combo zijn van de cheat en minder stress door vakantie. Als dit aan het eind vd week nog zo is moet ik terug naar 3000 kcal maar eerst even afwachten

Heb je eigenlijk veel last van hongergevoel op 3000 kcal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven