RingKing
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 22
- Lengte
- 2m06
- Massa
- 115kg
- Hoger brandstofverbruik -> 2-3% (duurder + milieuvervuilender)
- Meer slijtage koplampen
- Andere chauffeurs denken dat je ze hebt vergeten uitschakelen, reageren erop
- Kan storend zijn voor andere chauffeurs
- Bij oude wagens vergeet je ze uit te zetten = accu leeg
Als ik dagelijks om me heen kijk op de weg zie ik mensen zo idioot kloten met hun auto, dat zij sowieso niet hoeven te zeuren over een hoger brandstofgebruik. Ramen helemaal open, optrekken met 3000rpm etc etc.
Meer slijtage vind ik niet echt een negatief punt, je gebruikt je auto ook om te rijden, en slijt dus ook. Of zou je dan niet meer met je auto willen rijden, anders slijt hij? Het is veiliger voor jezelf en voor andere wegmisbruikers, het lijkt mij logisch om daar wel iets voor over te hebben, en met autorijden wordt je hier in NL sowieso al uitgekleed door de regering en alle belastingen, kan die €10 voor lampjes er ook wel bij.
Waarom vergeten uit te schakelen? Als het goed is leer je met lessen dat je altijd je lampen aan moet hebben, dus waarom zou je het dan vergeten zijn?
Storend voor andere chauffeurs heb ik al benoemd, maar dat moet geen reden zijn om deze regel in te voeren. Je koplampen moeten goed afgesteld zijn, zijn ze dit niet, is dat jouw probleem, want je kan er een boete voor krijgen.
Over het algemeen gaat er een leuk piepje pingelen als je het contact uitdoet bij een oudere auto icm de bestuurdersdeur opendoen.
Nog een irritatie:
Mensen die niet kunnen inparkeren (en daardoor vaak spiegel aan spiegel met je gaan staan, zodat je over je passagiersstoel moet kruipen om achter het stuur te komen)

Niet even nadenken dat hij gewoon een rondje kan rijden haha