XXL Nutrition

Jouw numero uno irritatie in het verkeer?

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan wel een behangrol vol schrijven :D

- Linksplakkers
- Bejaarden
- Mensen die niet opletten
- Lesauto's
- Vrachtwagenmongolen die gaan inhalen
- Niet knipperen
- Snel auto ertussen gooien en dan 45 gaan rijden...
- Mistlampen
Ik rij dagelijks een aantal keer door de Coentunnel op de A10 Ring Amsterdam. Ik zie zoveel mensen, zelfs vrachtwagenmongolen (proff. chauffeurs...) zonder licht rijden, vaak wel een stuk of 3/4 per doorgang. Ik had laatst nog een discussie met iemand, waarom zou je in hemelsnaam je licht überhaupt uit willen zetten? Autofabrikanten moeten gewoon geen lichtschakelaar meer maken. Contact aan => licht aan.

Verder rij ik ook veel in Amsterdam-centrum zelf, ik maak er tegenwoordig een sport van om zoveel mogelijk voetgangers/fietsers proberen te "raken". Let maar eens op, vrijwel niemand let nog op een rood stoplicht, men doet maar wat. Als je dan gewoon normaal optrekt, kijkt men je aan alsof ze vuur op water zien branden.

Met stipt op numero één:
Je staat vooraan bij een stoplicht, hoe ongelovelijk irritant is het dan als er zo'n @#$%& op zo'n @#$%&scooter de rij voorbij rijdt, en dan voor jou, schuin midden op de weg gaat staan?! Motoren oké, die zijn vrijwel altijd sneller weg, hoewel ik daar ook nare ongelukken mee heb gezien (motorrijder ging rechts in de dode hoek van een vrachtwagen staan en lette niet goed op. Vrachtwagen trok op => motorrijder onder vrachtwagen). Ten eerste lette die scooterapen nooit op, en dan gaan ze óók nog eens 45/50 voor je rijden. Rot lekker dat fietspad op :)

Waarom zou je in hemelsnaam je licht aan willen zetten? Op klaarlichte dag, dat begrijp ik niet helemaal.

Waarom zou je in hemelsnaam je licht aan willen zetten? Op klaarlichte dag, dat begrijp ik niet helemaal.

Het is wetenschappelijk bewezen dat je eerder/beter zichtbaar bent met lichten aan. Het voorkomt dus ongelukken. Noem maar eens een negatief punt.

Die is er btw wel, maar dat ligt aan mensen die zelf hun lampen vervangen en ze dan niet correct afstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Het is wetenschappelijk bewezen dat je eerder/beter zichtbaar bent met lichten aan. Het voorkomt dus ongelukken. Noem maar eens een negatief punt.

Die is er btw wel, maar dat ligt aan mensen die zelf hun lampen vervangen en ze dan niet correct afstellen.

Zo kan je bezig blijven, dalijk moeten we nog reflectoren op onze auto's plakken.

Ik snap je wel, maar ik zal zelf niet zo snel het licht aanzetten overdags.

Sneller je lampen kapot dus meer onkosten, en je kunt er tegenwoordig ook zo lekker makkelijk bij NOT. Doe ze zelf pas aan bij schemer of met regenachtig weer.

Naar aanleiding van dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/richting-aangeven-doe-jij-279812/

Bij mij is het toch wel idd geen richting aangeven op rotondes, en langzaam rijdende mensen :mad:

Top 3:

1) Trage bestuurder(s) en lange tijd geen mogelijkheid om in te halen
2) Bestuurder die je plots rechts inhaalt op snelweg, en vervolgens traag rijdt waardoor je op de remmen moet (inclusief vrachtwagens die elkaar erg traag inhalen)
3) Trage bestuurder die op straat gaat parkeren zonder gebruik richtingsaanwijzer

1 en 2 zijn ongeveer gelijk qua irritatie, maar 1 duurt gewoonlijk langer...

Het garantie nogwat blablabla plan vervalt zelfs als je aan een nieuwe auto dat soort klusjes gaat doen (iig audi) Bastards!!

hahahahaha vet goed deze...echt zo van: ''ja hou maar op'' :D

OT:

1. van die wouten die met een lasergun achter een boom staan om mensen te controleren die per ongeluk 2 km ''te hard'' rijden!
2. mensen die onnodig te langzaam rijden
3. geen richting aangeven (op een rotonde)
meer "t niveau is hier echt laag" vind ik:P

ot. +1

Oh behoren (mobiele) flitsers ook tot de mogelijke irritaties in dit topic? In dat geval sowieso op #1.

Agja, geen baan + geen ambitie .. lekker gaan werken bij de politie :)

1.3.1.2 :)

Sowieso mensen op de rotonde die hun pinker niet gebruiken om af te slaan..

1. Mensen die onnodig links rijden.
2. Mensen die 70 rijden waar je 80 mag.
3. Mensen die geen richting aangeven (vooral op rotondes).
4. Vrouwen die hun makeup doen, bellen of SMSen terwijl ze aan het stuur zijn. Wtf, en deze zie ik ook gewoon elke ochtend meerdere op de snelweg.

Gewoon een beuk geven :)

Mensen die uberhaupt niet kunnen rijden, het behelst echt meer dan wat gas geven en remmen. Je ziet ook vaak mensen met dure/snelle auto's die het dan even te moeilijk wordt en dan maar een dot gas geven om uit de problemen te komen. Het zou tijd worden dat er echt meer rijbewijzen worden ingenomen wegens onbekwaamheid op de weg of bijvoorbeeld een opfris cursus voor slecht rijgedrag. Ben je in 5 jaar tijd meer dan 5 keer de sjaak...hoppatee rijbewijs weg.

Als je bang bent op de weg, zorg dan voor alternatief vervoer of voor een chauffeur. Je ziet die mensen ook vaak helemaal in paniek achter het stuur helemaal in focus en in een soort houding, helemaal verkrampt en helemaal tegen het stuur aan.

Laatst bewerkt:
Haha, iemand die link naar de meest slechte chauffeurs van nederland? youtube filmpje :) Haha.. die gasten waren echt ziekelijk gestoord :P

Mensen die uberhaupt niet kunnen rijden, het behelst echt meer dan wat gas geven en remmen. Je ziet ook vaak mensen met dure/snelle auto's die het dan even te moeilijk wordt en dan maar een dot gas geven om uit de problemen te komen. Het zou tijd worden dat er echt meer rijbewijzen worden ingenomen wegens onbekwaamheid op de weg of bijvoorbeeld een opfris cursus voor slecht rijgedrag. Ben je in 5 jaar tijd meer dan 5 keer de sjaak...hoppatee rijbewijs weg.

Als je bang bent op de weg, zorg dan voor alternatief vervoer of voor een chauffeur. Je ziet die mensen ook vaak helemaal in paniek achter het stuur helemaal in focus en in een soort houding, helemaal verkrampt en helemaal tegen het stuur aan.
En rijexamens ook een pak moeilijker maken, minder fouten toestaan. Zou ook een pak schelen denk ik, als je ziet wat er soms rondrijdt...

Mensen die super langzaam afslaan, die bijna stoppen en dan pas afslaan. fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

- Hoger brandstofverbruik -> 2-3% (duurder + milieuvervuilender)
- Meer slijtage koplampen
- Andere chauffeurs denken dat je ze hebt vergeten uitschakelen, reageren erop
- Kan storend zijn voor andere chauffeurs
- Bij oude wagens vergeet je ze uit te zetten = accu leeg

Bejaarden in het verkeer... die bijvoorbeeld ergens 60/70 gaan rijden waar je gewoon 80 mag..
Of dat ze zonder te kijken een voorrangsweg op draaien... Dit soort volk moet je meteen rijbewijs afpakken!

Terug
Naar boven