Ik slaap al een aantal dagen heel erg slecht, mijn energie levels waren vandaag ook standje nul.
Tijdens de workout kon ik amper energie voor de oefeningen verzamelen, en nu zit ik hier na de workout achter de PC en heb ik moeite met wakker blijven. Ben slap/futloos/lam. Slechte week voor workouts.
Squat
Ik ben gisteren tijdens het door de stad lopen half door mn knie gezakt, nu heb ik er tamelijk veel pijn - squatten was een no-go.
Gisteren had ik naderhand ook extreme steken in mijn knie bij elke stap die ik zette, wat vandaag gelukkig een stuk minder was.
Overhead press
12 x 20kg
8 x 30kg
8 x 47.5kg
8 x 47.5kg
8 x 47.5kg
Bent over rows
8 x 40kg
5 x 65kg
zo energieloos..
11 x 65kg
Heb me maar ff flink opgefokt om er toch nog wat uit te persen
10 x 65kg
" "
incline dumbell flyes
12 x 5kg
12 x 15kg
12 x 15kg
12 x 15kg
Na een kop zwarte koffie ging het al ietsie beter met mijn energie, dus dit ging wel oké.
Ik heb nu eerst mijn rotator cuffs opgewarmd en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil maakt bij de oefening, ik had geen schouderlast en alles voelde veel 'warmer' en beter aan. Ik had extreem goede borst contractie, goede mind-muscle connectie. Ik ben tevreden.
one legged sitting calf raise
15 x 10kg
15 x 15kg
sitting calf raise
12 x 45
12 x 50kg
8 x 55kg
5 x 60kg
Ik doe al een hele tijd 'licht' 12 á 15 herhalingen. Ik had er geen puf voor en had wel eens zin om zwaar te gaan bij de kuit oefening, dus bij deze. Als het gewicht raar/laag lijkt, ik heb een bankje met een hele hefboom constructie waardoor het gewicht effectief zwaarder is dan de genoteerde hoeveelheid.
Eigenlijk moest er nog een triceps oefening gedaan worden maar mijn energie is zo laag dat dat er echt niet in zat.
-------------------------
Ik hanteer met zowel kuiten als biceps/triceps een ABA BAB schema.
A:
Standing calf raise
Biceps curls
B:
Sitting calf raise
Triceps extensions / skull crushers
Hiermee zorg ik ervoor dat ik de ene week 2x biceps/gastrocnemius en 1x triceps/soleus,
en de andere week 2x triceps/soleus en 1x biceps/gastrocnemius.
dus ik pak alles 3x in 2 weken tijd.