XXL Nutrition

Kaluro - Back in action!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Squat
1x12x20kg
1x5x60kg
1x5x70kg
3x5x80kg
De pijn is zo goed als weg, dus ik ga lekker verder met 80kg+, het stretchen werpt ook wel echt z'n vruchten af.

Bench Press
2x12x20kg
1x5x60kg
1x5x70kg
1x2x80kg
1x12x90kg

1x5x95kg
2x4x95kg - fail -
De tweede keer op rij dat ik faal op de 95kg. Ik denk dat ik misschien toch een ander schema en/of meer volume moet gaan hanteren om bij de bench press nog vooruit te gaan.
Het 'hakende' punt is tussen de lift off en lock out in. De stang komt toch een goede 10cm van mijn borst af, waarna hij heel veel snelheid verliest. Zodra ik over dat punt heen ben, gaat het weer explosief omhoog.

Deadlift
1x10x60kg
1x5x100kg
1x2x120kg
1x1x130kg

1x5x140kg
1x1x145kg - PR -

Dit keer had ik bij de hele set een rechte rug, dus nu op naar de 145kg!

De ohio bar is nog erg wennen.. de Knurling is erg subtiel vergeleken met mijn vorige bar, dus bij het bankdrukken voelt het heel glad aan. Maar niks wat Magnesium niet kan verhelpen. Ik onderhoud de bar netjes, ik doe hem na elke workout af met een doekje en WD40, en 1x per week doe ik het wat grondiger met een borstel met plasic haartjes (niks agressiefs).

De ohio bar is toch de vervanger van de rogue bar?
Apart om te lezen dat je de knurl subtiel/glad is. Ik ervaar de knurl als best agressief en scherp. Wel heel fijn van structuur, ben er zeer over te spreken.

Misschien toch een verschil tussen de bars.

De ohio bar is toch de vervanger van de rogue bar?
Apart om te lezen dat je de knurl subtiel/glad is. Ik ervaar de knurl als best agressief en scherp. Wel heel fijn van structuur, ben er zeer over te spreken.

Misschien toch een verschil tussen de bars.

Correct, het is de rogue bar opvolger.
Ik had voorheen een 32-33mm dikke fitness-seller bar, waarbij de knurling veel dieper en ook scherper/agressiever was - dus het zal ook wel een groot deel contrast zijn.
De Ohio voelt echt super glad aan vergeleken met de FS bar, ik zeg niet direct dat het slechter is maar het is wel heel erg wennen.

Ik heb pas 2 workouts met de ohio bar gedaan. De stang is ook nog eens 4mm dunner wat ook wel mee zal helpen, dat ik de knurling zo 'subtiel' ervaar.

Ik heb ook die 32mm fitness-seller bar (de 700kg professional zoals ze deze noemen) en vond de knurl daarvan te grof van structuur en helemaal niet diep en scherp. Gewoon een knurl voor de vorm maar vreselijk slecht.

De knurl van de rogue power bar is vergelijkbaar met de texas power bar die ik bij Mike heb gehanteerd, lekker scherp en agressief. Echt een kwaliteitsknurl. Je wilt zeker niet meer terug naar het oude spul.

Mooie investering heb je in elk geval gedaan.

Ik heb ook die 32mm fitness-seller bar (de 700kg professional zoals ze deze noemen) en vond de knurl daarvan te grof van structuur en helemaal niet diep en scherp. Gewoon een knurl voor de vorm maar vreselijk slecht.
Yep die heb ik ook :D

De knurl van de rogue power bar is vergelijkbaar met de texas power bar die ik bij Mike heb gehanteerd, lekker scherp en agressief. Echt een kwaliteitsknurl. Je wilt zeker niet meer terug naar het oude spul.
Ja het zal echt grotendeels gewenning zijn voor mij denk ik, ik heb 2 jaar met die FS bar gewerkt, dus een stap naar een smallere bar is niet 'niks'. Misschien(Waarschijnlijk?) dat ik over een maandje mijn mening om gegooit heb.

Mooie investering heb je in elk geval gedaan.

Yep.. ze leveren ook levenslang garantie op defecten bij normaal gebruik las ik, echt heel netjes.
Ik had echt een hele kleine beschadiging op het zwarte knurling gebied, klein krasje.. en als compensatie gaven ze mij een 50 euro waardebon (Waar ik nu de Rumble foam roller voor heb besteld :))

Mijn vriendin Essaphira sport ook mee, en die heeft echt hele kleine handen (vrouwenhanden so to say), die kon echt niet goed overweg met de FS stang, dus wat dat betreft is een smallere stang sowieso uitkomst voor haar.

Ik merk zelf ook dat mijn grip stukken beter is bij de deadlifts.

Laatst bewerkt:
Bij de bench en squat kan een dunne bar inderdaad wennen zijn. Binnen 1 maand voelt het 100% vertrouwd aan.
Voor de deadlift en oly lifts is het meteen een verademing.

Hookgrip met 32mm is heel erg lastig kan ik je verzekeren. :D

Bij de bench en squat kan een dunne bar inderdaad wennen zijn. Binnen 1 maand voelt het 100% vertrouwd aan.
Voor de deadlift en oly lifts is het meteen een verademing.

Hookgrip met 32mm is heel erg lastig kan ik je verzekeren. :D

Klinkt.. pijnlijk :p Ik gebruik of double overhand girp of mixed grip. Met double overhand grip kan ik 3x140 vasthouden (Ik zit aan de 5x145 momenteel) en met mixed grip heb ik geen enkel probleem gelukkig.

Ik heb besloten om een week lang rustig aan te doen, geen lower body lifts (deadlifts/cleans/squats) aangezien mijn iliopsoas aanhechtingen al wel beter voelen maar nog niet compleet hersteld.
En dit is nu al een 5-tal weken aan de gang, waarbij de pijn van 'redelijk extreem' naar 'zeer mild' is geworden, waarbij het na het squatten nog een 24 á 48 uur pijnlijker is.
Dus een weekje geen LB lifts, maar een beetje ondersteunend materiaal zoals overhead weighted crunches/planks en stretches e.d.

Ik heb een hele 'flauwe' workout gehad.
We trainen met z'n 4en bij mij thuis. (Ikzelf, twee maten en mijn vriendin Ess.)
Dus de andere 3 hielden zich netjes aan het schema, ik heb wat 'aangekloot'.

One legged dumbell standing calf raise (met goede verhoging om op te staan)
4x10x12.5kg

Dips
3x12xBW
1x7xBW+25kg ..Ik ging tot onder parallel maar ik zak nooit "helemaal" door, vanwege schouderproblemen. Nog steeds een goede R.O.M. aangezien m'n schouders onder mijn ellebogen komen. Ik boog wel veel voorover, dus geen 'recht naar beneden' Dips

Pull-ups
2x8xBW

Biceps Curl
1x12x20kg
4x8x32.5kg

En ik heb nog heel lichtjes cleans zitten oefenen, met 40kg. Een setje van ca 6 herhalingen. Niks speciaals.
Dus zoals je kan zien een hele trieste workout.. maar het is maar tijdelijk.. :D

Squat
2x12x20kg
1x10x40kg
1x10x50kg
1x5x60kg
1x5x70kg

1x5x80kg

nog lekker rustig aan.. vanaf volgende week lekker knallen. :D

Bench Press
12x20kg
12x40kg
10x60kg
4x80kg

1x90kg
1x100kg
1x1x105kg -fail- Ik denk dat hij wel had moeten lukken, te weinig rust na de 100kg denk ik
1x102.5kg -PR- Ging heel erg vlot omhoog! had ca. 4 minuten rust genomen na de 105kg fail.

Biceps Curl
1x12x20kg
1x8x35kg

En verder nog lekker zitten stretchen, soleus/quad+iliopsoas/hamstring.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:39 ----------

-

Laatst bewerkt:
Das een lekkere bench niee ! :d

Das een lekkere bench niee ! :d

Thanks, m'n bench loopt in verhouding erg veel voor op mijn squat/deadlift. :P
Maar mijn squat gaat qua techniek nog niet lekker vanwege inflexibiliteit in verschillende spiergroepen, waardoor mijn iliopsoas veel te verduren krijgt en ik na 3-4 weken squatten weer pijn heb.. maar ik ben flink aan het stretchen. :cool:

En bij het deadliften moet ik mijn heupen lager houden aan het begin, maar alles voelt dan zo 'tight' aan bij mijn heupen, dus ook daar lijkt het een flexibiliteits probleem.

Squat 5x90kg (maar met deze oefening heb ik echt al een hele lange tijd niet progressief getraind, waarschijnlijk zou hier na 2 maanden actief squatten wel minstens 5x100 in zitten, of meer.)
Deadlift 5x140kg
Bench 5x95kg

Bij de volgende 105kg bench zal ik een filmpje maken.. :D

Ie gaat zeker lukken ! DL is ook niet mis trouwens hoor !

Ie gaat zeker lukken ! DL is ook niet mis trouwens hoor !

Hope so.. Ik heb wel het gevoel alsof mn deadlift nog wat te laag ligt in verhouding met de bench, maar die is de afgelopen 2 maanden flink gegroeid ja :D..

Soleus stretch
Heeft er iemand toevallig nog advies op een goede Soleus stretch?
Naar aanleiding van dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/voorkant-enkel-pijn-soleus-stretches-352448/

Wanneer ik mijn kuit stretch met gebogen knie, raakt mijn enkelgewricht beklemd boven aan, althans zo voelt het.
Ik stretch het momenteel door mijn voet wat naar binnen te kantelen en mijn knie ook, voordat ik mijn knie naar voren beweeg. Op die manier kan ik wat 'knutselend' toch nog een klein stretchgevoel krijgen, maar het is bij lange na niet optimaal. En mijn linker soleus is stukken langer dan mijn rechter na wat tests.

Ik heb het gevoel alsof front squats/high-bar back squats ook soleus als limiterende factor hebben, dat mijn knieën niet ver genoeg naar voren komen (maar amper over mijn tenen) waardoor de buttwink groter wordt. Ik heb in verhouding erg lange bovenbenen en een heel kort torso, om een beeld te schetsen.

Gewoon doorgaan komt het vanzelf weer goed ! :thumb:

Gewoon doorgaan komt het vanzelf weer goed ! :thumb:

Ik stretch momenteel mijn soleus 1x per dag, 4x30 seconden.
het voelt nog steeds awkward tijdens het stretchen maar met wat testen/bewegen vind ik uiteindelijk wel een comfortabel genoege positie.

Gisteren trouwens de vorige workout gedaan:

Squat
2x12x20kg
1x12x40kg
1x5x60kg
1x5x70kg

3x5x80kg

Overhead press Hier heb ik wat lichtjes aan gedaan, vanaf maandag begin ik met een nieuw schema, wilde niet teveel doen de vrijdag ervoor.
1x12x20kg
1x12x30kg
1x5x40kg
1x5x50kg

1x5x60kg
1x12x40kg

Deadlifts
1x5x40kg
1x5x60kg
1x5x100kg
1x3x120kg

1x3x150kg -PR- Onderrug bolde wel een klein beetje op de laatste 2 reps (maar het was nog te doen, geen overdreven/ongezonde bolling)
..gelijk gevolgd door
1x3x140kg

One legged standing calf raise Iemand nog tips om thuis een goede standing calf raise manier te vinden, waar je niet heel de tijd balans hoeft te houden?
4x12x10kg

Dumbell flyes
1x8x5kg
1x8x7.5kg
1x8x10kg

1x8x15kg
1x5x20kg

All-in all wel een oké workout.
A.s. dinsdag krijg ik mijn rumbe roller binnen, dat wordt lekker foam rollen.. :D

Gefeli met die PR op je DL!

Danku.. :D

Squat

12 x 20kg
5 x 60kg
5 x 70kg

5 x 75kg
5 x 75kg
5 x 75kg
Pijnloos squatten.. :D! Ik ga bij de 75kg beginnen en elke workout 2.5kg erbij gooien.

Bench Press
12 x 40kg
10 x 60kg

10 x 75kg
10 x 75kg
10 x 75kg
Ik ga hier op de 8 á 12 herhalingen zitten en met een redelijk rustig gewicht beginnen.

Deadlift
5 x 60kg
5 x 100kg

5 x 120kg
5 x 120kg
2 x 142.5kg
ik ga weer lekker omhoog bouwen vanaf de 120kg, 5kg per keer erbij.

Pull-ups
3x bW wide grip
3x BW wide grip
Ik was vermoeid na het deadliften, ging erg slecht.. :P

Lying triceps extension
10 x 20kg
10 x 20kg
10 x 20kg

Donkey calf raise
12 x Esther
12 x Esther + 10kg
15 x Esther + 20kg
12 x Esther + 30kg
Was leuk, met Esther op m'n rug.. :D, was nog even testen wat voor gewicht ik moest pakken.
De extra KGs gebruik ik een weight-belt voor, hang ik de schijven aan.
Esther weegt ca. 55kg

Ik heb zojuist de blauwe rumble roller binnen gekregen.. dat wordt lekker foam rollen :D!
Ik ga het elke keer voor de workout doen en op off-dagen voor de stretches, eens kijken wat het doet.

D6GecEd.png

Ik ben voor de blauwe gegaan want die is 35% zachter dan de zwarte. En het is mijn eerste keer - vandaar.

Lekkere training gister brah

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven