AndroidHealthClinic

Kaluro - Back in action!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Liquid chalk <3 echt een aanrader.
Je kunt het kopen online bij klimwinkel.nl ofzo, of bij beversports in de stad.
Laat dat geen zooi achter? :o ik neem aan dat je dan wel nog steeds de bar goed moet onderhouden, omdat dat spul vocht aantrekt en de bar dan gaat oxideren.

Lekkere training, klote van je been. Ben je al bij de fysio geweest?
Nee niet bij de fysio geweest, misschien een idee'tje om te doen. Maar of er echt meerwaarde aan verbonden zit weet ik niet.. :P volgens mij is het gewoon een combinatie van inflexibiltieit + 3x per week squatten met inferieure vorm. Ik houdt deze week lekker rust met squatten.

Ik krijg pas pijn/last als ik met mijn heupen bijna bij parallel kom, dus qua deadliften zit het wel goed.

Verhoog je nou elke keer met 10kg? En deadlift je elke training? Je deed toch 5x5 of heb ik wat gemist?

Ik verhoog deadliften met 5kg per workout, en ik deadlift elke workout.
Ik doe 3x5 rippetoe, alleen rippetoe heeft bij workout A deadlifts (1x5), en workout B cleans (5x3).

Cleans durf ik niet aan omdat:
- ik workout thuis en er ligt hier een tegelvloer met daaronder vloerverwarming.. ik heb wel 2 rubberen matten maar ik denk niet dat die veel gaan helpen als er iets mis gaat met cleans.. :D
Ik kan het wel tijdelijk buiten doen maar.. winter is coming.. :(
- Ik heb totaal geen ervaring met cleans, en wacht momenteel op de 45cm diameter 10kgs (nog 2 weken! bijna..), en de rest die meesport ook niet. Ik durf het niet aan hier binnen.
- Ik ben niet super overtuigd dat je jezelf goede techniek met cleans kan aanleren, zonder coaching.

Dus ipv cleans, deadlift ik gewoon een 2e keer. Maar ik wil misschien wel vanaf a.s. workout, de deadlifts gaan verhogen met 2.5kg ipv 5kg - omdat ik de deadlifts dus dubbel zo vaak pak en nu toch wel héél dicht bij mijn max zit.

Momenteel ziet her er zo uit:

Workout A:
3x5 squat (normaal gesproken :P)
3x5 overhead press
1x5 deadlift
2x1-12 pull ups (als ik aan de 12 zit, gewicht erbij gooien)

Workout B:
3x5 squat
3x5 bench press
1x5 deadlift
3x [8-10 standing calf raise - superset - 12-15 sitting calf raise]

Edit: Oeps... ik had inderdaad 125kg moeten deadliften en niet 130kg. ik keek even terug in het schema en zag 125kg staan. ach ja het is gelukt dus wat dat betreft kan ik niet klagen.. vrijdag maar 132.5kg doen.
Edit2: Ik heb nu die liquid magnesium besteld van klimwinkel.nl ..morgen binnen zelfs! ben heel erg benieuwd - thanks :)

Laatst bewerkt:
Het laat niets achter, niet op kleding of de bar. Tenzij je heel enthousiast veel op je handen doet, maar zelfs dan valt het mee.

Voor hetzelfde is het wel een scheurtje oid en misschien dat de fysio je er sowieso sneller van af kan helpen.

Cleans valt wel mee hoor. Je mp clean je toch ook eerst? Je kunt ook met een lege stang beginnen. Sowieso is je clean gewicht geen deadlift gewicht he. Als een bepaald gewicht niet lukt, faalt je grip niet opeens..

Het laat niets achter, niet op kleding of de bar. Tenzij je heel enthousiast veel op je handen doet, maar zelfs dan valt het mee.
Ben heeel benieuwd, zou 't morgen binnen moeten krijgen.

't was iets van 10 euro voor 250ml, ben benieuwd hoe lang zo iets mee gaat.

Voor hetzelfde is het wel een scheurtje oid en misschien dat de fysio je er sowieso sneller van af kan helpen.
Ik heb er al vaker last van gehad, waarna het na een 2 weken rust weer verdween.. en ik heb er ook aan beide kanten last van, het is niet zo dat het maar 1 been is oid.

Cleans valt wel mee hoor. Je mp clean je toch ook eerst? Je kunt ook met een lege stang beginnen. Sowieso is je clean gewicht geen deadlift gewicht he. Als een bepaald gewicht niet lukt, faalt je grip niet opeens..

Nee ik zet mijn barbell stands op schouderhoogte en pak daar de bar vanaf.. :D

Laatst bewerkt:
52fHgsm.jpg

Hij's binnen!
Ik heb het net even getest, het is ietwat plakkerig maar doet wel wonderen.
Vanavond 132.5kg deadliften (mijn grip faalde al bij 130kg dus ben benieuwd).

Squat
Nog steeds even op non-actief bij squats

Overhead press
2x12x20kg
1x5x40kg
1x3x50kg
3x5x57.5kg Voelde minder 'max' aan dan ik had verwacht.

Deadlift
2x5x60kg
1x5x100kg
1x1x120kg
1x5x132.5kg -PR- Ik heb de stang voor 1 rep vast kunnen houden, toen geswitcht naar mixed grip. Iemand nog tips voor grip training?

Pullups
1x8xBW Wide hammer grip
1x1xBW+20kg

Laatst bewerkt:
waarom niet vanaf het begin gewoon mixed grip?
je traint er niet anders van en het houd je concentratie ook bij je deadlift ipv dat je denk dat je gaat falen op je grip.
ik deadlift altijd met mixed grip ook setjes met 50kg, gewoon altijd hetzelfde. dan weet je ook of iets wel of niet goed voelt.

grip kun je op meerdere manieren trainen, dumbell holds, grippers, onderarm oefeningen

waarom niet vanaf het begin gewoon mixed grip?
je traint er niet anders van en het houd je concentratie ook bij je deadlift ipv dat je denk dat je gaat falen op je grip.
ik deadlift altijd met mixed grip ook setjes met 50kg, gewoon altijd hetzelfde. dan weet je ook of iets wel of niet goed voelt.

grip kun je op meerdere manieren trainen, dumbell holds, grippers, onderarm oefeningen

Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat mixed grip veel meer druk zet op de biceps pees van je underhand arm en dat mixed grip op de lange duur zorgt voor minder grip ontwikkeling.
Ik doe mixed grip zodra mijn gewone grip failed aangezien het momenteel mijn zwakke schakel is, maar ik probeer zo lang mogelijk double overhand grip te doen, tot het faalt.. ik zie wel waar ik uit kom :P.

Die chalk werkt wel trouwens, thanks nog ;)!
Zelfs Esther kreeg met double overhand grip 65kg omhoog zonder grip problemen, waar ze voorheen moeite had met 60kg.

Squat
Nog steeds inactief

Bench Press
1x12x20kg
1x12x60kg
1x2x80kg
3x5x90kg-PR- hij voelde lekker! 92.5kg zit er sowieso in, 95kg misschien ook nog wel momenteel. Mijn vorige max was met //heel veel// moeite 1x5x90kg
http://www.youtube.com/watch?v=PkySVjRcDwA

Deadlift
2x5x60kg
1x3x100kg
1x2x120kg
1x5x135kg-PR- De vorige keer had ik niet goed geschud bij het magnesium en was het plakkerig spul.. dit keer wel en waren mn handen ook netjes wit.. :D Deed wonderen voor m'n grip. Ik heb dan ook 3x135kg met double overhand grip weten te liften, alvorens ik switchte naar mixed grip.

http://www.youtube.com/watch?v=WPvlZVlXH9A

Laatst bewerkt:
Haha, bankdruk-koning ;)
Ging lekker vandaag, goed bezig!

Haha, bankdruk-koning ;)
Ging lekker vandaag, goed bezig!

Jazeker.. Elke keer als ik denk dat dit mijn max gaat worden, gaat het weer (relatief) te gemakkelijk.. :D
En volgens mij ben ik biomechanisch gewoon goed gebouwd voor bankdrukken.

Even nog een update:

Net nog even het volgende gedaan:

one legged standing calf raise:
1x10x10kg
1x9x10kg
1x8x10kg

sitting calf raise:

2x14x35kg

One legged siting calf raise:

1x15x10kg
1x15x15kg

Ohh.. jij hebt tenminste nog flink kuit gedaan!
Toen was ik alweer onderweg naar huis ;) Volgende keer beter...
Jij goed bezig hoor! <3

Mijn poging tot een update foto.. :o Ik zal morgen wel eens wat foto's laten schieten door Ess.. dit lukt niet zo :P.

n9qgZe3.png

Vet% ligt rond de 14 gok ik zo.
87kg @ 192cm

Squat
Nog steeds even op non-actief bij squats

Ik heb licht geprobeerd te squatten maar ik had vooral rechts nog erg veel pijn bij mij iliopsoas

Overhead press
1x12x20kg
1x5x40kg
1x3x50kg

1x5x60kg
1x3x60kg -fail- Slechte dag denk ik.. :(

Power Clean
Dit was echt de techniek goed oefenen enzo
2x8x40kg
1x5x60kg
1x7x60kg
1x8x40kg
Het ging verder wel oké op zich.. ik moet alleen de bar goed dicht bij mijn lichaam houden en de bar op mijn schouders laten komen, ipv hem met mijn handen vast te houden.

Pullups
1x5xBW+10kg

Squat

Eventueel a.s. maandag weer proberen! de pijn is nog aanwezig maar echt minimaal.

Bench Press
2x12x20kg
1x5x60kg
1x3x80kg
1x2x90kg

2x4x92.5kg -PR- -FAIL-
1x2x92.5kg -FAIL- Ik had een hele slechte dag vandaag, weinig slaap weinig gegeten, anders had 3x5x92.5kg er misschien wel in gezeten. Woensdag retry.

Deadlift
2x5x60kg
1x3x100kg
1x2x120kg

1x2x140kg -PR--FAIL- Nogmaals, slechte dag vandaag. Weinig energie ook. De eerste twee tilde ik netjes met een hele kleine beginnende bolling in mijn onderrug, de derde heb ik dan maar niet gedaan. Techniek boven kgs. Woensdag retry.

Ik heb trouwens de Rogue Ohio bar besteld zojuist. Mijn huidige bar is 32mm dik (van fitness seller) en begint me steeds meer te irriteren.
Na veel reviews te hebben gelezen schijnt de Rogue Ohio Bar een zeer goede keuze te zijn, kan niet wachten tot ik hem binnen heb.. :D

Ik heb de Black zinc met white zinc sleeves, andere hebben ze niet in europa helaas.

black-zinc-bright-zinc_1.jpg

Laatst bewerkt:
Squat
5x10x20kg
1x5x40kg
1x3x60kg
1x3x62.5kg

De pijn wordt minder maar is (helaas) nog steeds aanwezig

Overhead press
1x12x20kg
1x5x40kg
1x3x50kg

3x5x60kg -PR- Yeahh, alle 3 de sets gehaald. De vorige keer faalde ik op het 2e setje.

Power Clean
Dit keer ging het achteruit zitten bovenaan beter. De vorige keer gingen mn knieën naar voren, in plaats van mijn kont naar achter. De bar bleef ook dichter langs mijn lichaam.
2x8x40kg
3x5x60kg
1x3x70kg

Pullups
1x5xBW+10kg

Squat
1x12x20kg
1x5x60kg
1x5x80kg
1x5x62.5kg

De pijn is nog aanwezig, wel minder. Ik hou nog even rust (in de tussentijd flink stretchen :) )
De pijn is nu vooral aanwezig in mijn rechterbeen, mijn linkerbeen lijkt bijna genezen.

Bench Press
2x12x20kg
1x5x60kg
1x5x70kg
1x2x80kg
1x12x90kg

3x5x92.5kg -PR-
Het ging heel erg soepel, veel beter dan de vorige keer (waar ik faalde). Mede door goede rust en goed eten. En natuurlijk een kopje koffie voor de workout hehe. De stang heb ik gecontroleerd laten zakken en explosief omhoog geduwt, dus geen half werk of bouncing.

Deadlift
1x10x60kg
1x5x100kg
1x2x120kg
1x1x130kg

1x5x140kg -PR- Bij de laatste 2 reps een kleine (maar niet gevaarlijke) bolling in mijn onderrug. Ik doe de volgende workout weer even 140kg om het gewicht wat beter onder controle te krijgen.

Ik krijg volgens UPS, maandag mijn Rogue ohio bar binnen... :D:D
Dinsdag ben ik jarig, dus hij komt mooi op tijd. Ben heel benieuwd.

M'n Rogue Ohio Bar en de 45cm diameter 10kgs zijn zojuist binnen gekomen :D...

Ik merkte op dat mijn fitness-seller bar de knurling marks op 70cm had zitten, terwijl 81cm standaard is voor powerlifting.
Die van de rogue ohio bar zitten wel netjes op 81 en op 91 cm.. Wel apart dat de FS bar geen standaard aanhield qua knurling mark afstand.

De knurling op de ohio bar is ook een stuk minder agressief en hij is ook 4mm kleiner in diameter, dat scheelt echt een hoop.

Bij die 10kgs (rubber coated, 45cm diameter) weegt er eentje 9,8kg wat nog netjes is. Die ander weegt echter 9,5kg wat toch weer een 5% gewichts verschil is. Dat is wel erg jammer. Ik heb Fitness Seller er over gemaild en die zeiden dat ze een maximum afwijking van 10% aanhouden. Is dat niet erg veel?

Dan ga je 220 deadliften, 200 aan plates.. en kan je feitelijk op 180kg uit komen omdat er een 10% marge in mag zitten. Nouja.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven