Fitness Seller

Kaluro going for the triple digits~

Thanks. Het viel me inderdaad niks tegen, als je kijkt hoe instabiel ik nou eigenlijk lag.

Geeft altijd veel voldoening he ff een zware press of lift doen in je training :D Je kan nog wel zwaarder ook als je wat minder reps/sets ervoor doet.

• Topic Starter Topic Starter
Geeft altijd veel voldoening he ff een zware press of lift doen in je training :D Je kan nog wel zwaarder ook als je wat minder reps/sets ervoor doet.

Inderdaad :cool:. Als je de video bekijkt zie je dat de bar-snelheid nog erg hoog lag, dus ik denk sowieso dat 5x102.5kg er ook wel in zit, en inderdaad met minder pre-volume, 5x105kg misschien ook wel (op een goede dag).

anyway........ ORTHOPEDIE UPDATE!! :
.
Ik ben zojuist bij de orthopeed geweest;

Hij heeft wat tests gedaan met mijn knie en toen vertelde hij me het volgende:
Mijn Vastus Medialis is te zwak tegenover mijn andere quadspieren, waardoor mijn knieschijf naar buiten getrokken wordt.
Hierdoor spoort de knischijf niet goed en krijg ik een klik en inderdaad ook chronische irritatie/ontsteking van mijn kraakbeen.

Ik moet de komende 10 dagen 2x per dag 'arthrotec 75' nemen, wat 75ng diclofenacnatrium en 200 microgram misoprostol is, nemen. Dit om de 'vicieuze cirkel' te onderbreken van onsteking/irritatie.
Ook moet ik de komende maand á twee versterkende oefeningen doen voor mijn medialis, waarna ik lowerbody workouts weer op mag gaan pakken.

Dan krab ik mij wel even achter mijn oor, waarom de sport-fysio waar ik heb gezeten mij in maanden tijd niet heeft kunnen vertellen dat dit de oorzaak is, aannemende dat de orthopeed het juist heeft.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------
Workout van vandaag:
Dips
5x BW
5x BW
5x BW
10x BW+10kg
9x BW+15kg
10x BW+15kg

Pullups
3x BW
3x BW+2.5kg
3x BW+5kg
3x BW+7.5kg
3x BW+10kg
3x BW+12.5kg
1x BW+20kg (2e net niet gelocked)

overhead press
5x 20kg
5x 25kg
5x 30kg
5x 40kg
5x 50kg
3x 60kg
1x 65kg
https://www.youtube.com/watch?v=DuaGCb1mW7c

incline cable flyes
12x3.75kg
12x6.50kg
12x8.75kg
12x11.50kg

---------- Toegevoegd 16 August 2014 om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst 15 August 2014 om 21:55 ----------

video'tje er even bij gezet voor OHP.

Laatst bewerkt:
Vandaag moest ik me flink haasten voor werk, ik heb nog net macaroni kunnen maken. Ontbijt eten had ik geen tijd voor, dus wat doe je dan? Ik heb de blender gepakt:

4 bananen, 200ml melk, 40g whey en 20ml olijfolie.
825kcal, 44E, 106K, 25V

Eigenlijk stond er gisteren een workout op het programma, echter heb ik geen oog dicht gedaan.
Zodra ik ga liggen, slaan mijn luchtwegen langzaam dicht. Wanneer ik dan inadem krijg ik een hoestreflex.
Als ik niet hoest krijg ik zo'n "wheezing" geluid, alsof er veel lucht door een te klein gaatje moet.
Dat geluid alleen houdt me al wakker, om nog maar te zwijgen over het gehoest en ademtekort.
Echt klote, ik heb gisteren dan ook totaal geen energie gehad om te sporten.

Vandaag heb ik om 0500 (lag er pas 0030 in, moest om 0630 alweer uit bed) maar wat Atrovent van huisgenoot gepakt, die asthma heeft. Werkte perfect. :D

Vandaag teer ik dus ook weer op maar een paar uurtjes slaap. Ik heb het geluk dat cafeïne echt als een bom in slaat bij mij en ik op 2 kopjes americano 's ochtends, al tot een uur of 15:00 sta te stuiteren. Dus ik zit te denken om als pre-workout 200mg cafeïne te nemen om toch maar die workout erin te krijgen.
Het enige nadelige bijproduct is dat ik door cafeïne té scherp sta en ook echt flink ga zweten zonder inspanning.

/rant

of toch eerst even uitzieken??

of toch eerst even uitzieken??

Kan, het 'probleem' is dat ik overdag dus nergens last van heb, enkel en alleen zodra ik ga liggen.
Kamer is op en top schoon en bed is ook verschoond dus allergie lijkt het niet te zijn (voor zover ik dat al zou hebben).

Oja, nog een update:

a.s. zaterdag eindelijk een MRI van mijn knie laten maken
dan 2 september her-overleg met orthopeed. Hij heeft mij wel heel erg duidelijk aangegeven dat wanneer er géén structurele schade is, het buiten zijn vakgebied valt en hij mij niet kan helpen. (Bijvoorbeeld statiek/spanning nakijken laterele structuren en cöordinatie verbetering VMO, en beenlengtes nakijken etcetc) maar ik neem aan dat hij dan een doorverwijzing regelt.

Ben heel benieuwd, we komen langzaam maar zeker ergens.

tsja hooikoorts kan het nu natuurlijk wel zijn, als we het over allergien, niesaanvallen en piepjes hebben, vooral in de avonden en ochtenden toevallig?
Maakt ook niet uit wat het is, maar als het je training benvloedt, of je denkt flink cafene nodig te hebben om de training te kunnen doorstaan is het misschien toch verstandig om na te denken: beter uitzieken of een deload oid...

Succes met de MRI.

tsja hooikoorts kan het nu natuurlijk wel zijn, als we het over allergien, niesaanvallen en piepjes hebben, vooral in de avonden en ochtenden toevallig?
Maakt ook niet uit wat het is, maar als het je training benvloedt, of je denkt flink cafene nodig te hebben om de training te kunnen doorstaan is het misschien toch verstandig om na te denken: beter uitzieken of een deload oid...

Succes met de MRI.

Zodra ik ga liggen zit mijn neus binnen 2 minuten verstopt en binnen 15 minuten slaan mijn luchtwegen dicht.
Wanneer ik wakker wordt heb ik nog een beetje 'na-hoestjes' en 'na-snot' en verder ben ik de gehele dag hoest/snot vrij. (tot ik weer ga liggen).

En een deload is misschien wel een idee inderdaad, ik heb de afgelopen week heel veel krachtpeilingen (varierend van 5rm tot 3rm tot 1rm) gedaan op oefeningen zoals je terug kan lezen in mijn log, dat zal zijn tol ook wel eisen. :)

Dankje! :D

Afgelopen vrijdag een workout gehad:
Deadlifts

..Goed opgelet of mijn knie geen pijn ging doen maar het ging goed, het lijkt echt pas pijn te doen bij een parallel of onder parallel squat, dus deadlifts lijken veilig.
De weights daar zijn geen 45cm diameter, maar een cm of 4-5 korter. Dus het was een soort van deficit deadlift.
5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
3x130kg
Ik ben positief verbaasd over de kracht die ik nog steeds heb, na minstens 6 maanden geen enkele lower body oefening gedaan te hebben, en na een flinke cut.

Bench Press
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x85kg
5x90kg
5x95kg
3x105kg .. VPR, not bad at all.

Pullups
8x BW
6x BW
Pulldowns

12x28kg
12x28kg

Incline dumbell curls
4x16kg ..te zwaar :')
6x14kg ..nope
8x12kg beter
8x10kg

Wide grip barbell upright rows
12x20kg
12x20kg
12x20kg
12x20kg
..1,5 minuut rust tussen sets

Afgelopen zaterdag MRI gehad voor rechterknie, ik krijg 2 september uitslag. Ben heel benieuwd!
Ik moest 20 minuten muisstil liggen, dat werd wel irritant haha, kleine spierspasmes enzo.. :').

Lekker toch die deadlift na zo'n lange tijd geen lb gedaan te hebben. Hoe is de spierpijn :p
Mirrin bench op 105..

Keep it up!

Lekker toch die deadlift na zo'n lange tijd geen lb gedaan te hebben. Hoe is de spierpijn :p
Mirrin bench op 105..

Keep it up!

Thanks.. M'n hamstrings en trapezius zijn kapot, verder nergens last van. En inderdaad, ik was heel erg positief verrast met mijn deadlifts. :cool:
de bench gaat zeer goed om de een of andere reden, goede biomechanismes zal ik het maar op houden.
Ik doe echt niks speciaals voor mn triceps/borst of wat dan ook, gewoon een beetje bankdrukken en dumbell drukken hier en daar. Ze zijn ook niet uit verhouding groot, alleen sterk op de compounds. Triceps zijn ook uit verhouding sterk lijkt het, borst valt mee.

Cable rows
12x 33kg
8x 38kg
7x 38kg
7x 38kg

Bench press (ramping)
5x80kg
5x85kg
5x90kg
5x95kg
5x100kg
3x105kg

Squats
-
-
-
-

Wide grip upright row
12x20kg
12x25kg
12x25kg
12x25kg
De oefening gaat al een stuk vloeiender, minder/geen shrugbeweging bovenaan en beide schouders gaan even snel omhoog en zitten nu op dezelfde hoogte bovenaan.

Incline dumbell curl
12x10kg
10x10kg
7x10kg + 3x8kg

smith standing calf raise
-
-
-
-

Zoals je kan zien staan er een aantal 'duplicaat' oefeningen van afg. vrijdag in, Ik heb de oefeningen wat omgegooid en op andere dagen geplakt, om zo een wat fijnere workout distributie te krijgen, vandaar.

Ik heb geen tijd meer gehad voor kuiten, een nieuwe maat ging mee naar de gym en moest zich inschrijven enzo, en uiteindelijk duurde alles net iets te lang.

Ik ben ook nog steeds ongelofelijk moe, sinds vorige week maandag heb ik echt maar gemiddeld 4 uur per nacht geslapen ofzo, zonder 's middags ofzo bijgeslapen te hebben. Hoestbuien houden aan. Ik geef mijn zus de schuld, die begon er mee een 2tal weken geleden :'). Ik zit hier nu op mijn werk en ik voel me zo vermoeid dat ik over mijn moeheid heen ben, enerzijds fijn zodat mijn ogen niet dichtvallen, anderzijds klote.

Pullups
5x BW
5x BW
5x BW
5x BW+2.5kg
5x BW+5kg
4x BW+7.5kg
Pulldowns (cable)
12x33kg

Dips
12xBW
12xBW+5kg
7xBW+5kg +5xBW

Leg Press
-

seated cable flyes
12x30lbs
12x30lbs
12x40lbs
10x50lbs

Reverse cable flyes
12x20lbs
12x20lbs
12x20lbs

post workout bestond uit 8 mini-choco donuts en een 200 gram vis .. :D

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

iemand vroeg nog over de 5-ramping sets uitleg.. weet niet meer wie maar here goes:
het idee van de 5-rep ophogende sets is trouwens om door te gaan tot je bij een set geen 5 reps meer haalt, dan de volgende keer dat je die oefening doet hetzelfde doet en hopen dat je 1-rep meer kan, tot je weer 5 reps haalt, daarna het gewicht weer verhogen.

Dus bv.

5x95kg
5x100kg
3x105kg
-->
5x95kg
5x100kg
4x105kg
--->
5x95kg
5x100kg
5x105kg
2x110kg

etc.

Gisteren met een oude vriend gesport die ik al 3 jaar niet had gezien, was nice.
Aangezien ik thuis hele goede homegym equipment heb staan, hebben we bij mij thuis gesport.

Bench press
5x70kg
5x80kg
5x90kg
5x95kg
3x100kg

Deadlifts
5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
-rustig aan ivm knie-

Squats
-

Incline dumbell curl
12x10kg
12x10kg
11x10kg

Wide grip upright rows
12x20kg
12x25kg
12x25kg
11x25kg

Floor standing calf raise
Rustig omhoog, bovenaan halve seconde goed knijpen en dan rustig zakken
100x5kg (5kg schijf in mn handen, dus ook een goede balans oefening)

---------- Toegevoegd om 10:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

Ik heb overigens heel slecht geslapen afgelopen 3 weken, aanhoudende nachtelijke hoest waardoor ik korter slaap/langer wakker lig dan wat ik zou willen. Gemiddelde van 6 uur ofzo.
Ik heb ook nog geen enkele dag bijgeslapen, raar genoeg lijkt m'n lichaam wat te wennen aan het weinige slaap.
Ik ben niet compleet uitgerust maar ik ben wel een stuk fitter/alerter dan wat ik normaal zou zijn op dagenlang <7 uur slaap.
Dit zit ook mijn eetlust en herstel in de weg, maar ik maak er het beste van :).

Morgen orthopedie... Ik ben benieuwd wat de MRI scan te vertellen heeft.

Lekker training. Succes morgen man ben benieuwd ook

Lekker training. Succes morgen man ben benieuwd ook

Training ging wel oké ja, het was een vroege training met alleen een klein ontbijt op de maag maar het viel nog mee. Ik begin wel het idee te krijgen dat de barbells op de sportschool geen 20kg zijn, dat zou ik even moeten navragen. Alles voelde toch net wat zwaarder aan thuis.

En als er bij orthopedie nu niks op de MRI te zien is, dan wordt ik wel een beetje gestoord denk ik :o. Hoewel het beter zou zijn als er geen structurele schade is, wordt k wel een beetje gek van non-diagnoses, waarbij totaal niet bekend is wat er nou mis is of waar(door) het mis gaat.

Ik had het opgezocht, ik had ten tijde dat de film 'runner runner' in de bios draaide, veel problemen met mijn knie. Toen was het ongeveer begonnen, misschien een week of twee eerder.
En dat was begin oktober 2013 (!!), dus ik heb het nu al 11 maanden, echt ziek lang.. :mad::mad:

Dus ik ben zojuist terug van de orthopeed.
Hij zei dat hij de MRI-scan binnenste buiten heeft gekeerd en geen enkele structurele schade heeft kunnen vinden.
En aangezien er geen structurele schade is, kan hij niks meer voor me betekenen.
Hij beweert dat het overbelasting van de knieschijf is. Ik heb gevraagd of de oorzaak niet achterhaald kan worden maar hij zei dat hij me zo niet door kan verwijzen naar een andere afdeling (omdat hij geen nuttige alternatieve afdelingen zou weten) en dat ik me maar moet gaan melden bij een sportarts.

nog wat interessants: Hij zei dat volgens zijn professionele mening ik niks kapot kan maken in mijn knie wanneer ik lowerbody krachttraining gewoon weer op zou pakken, inclusief squats/leg presses/deadlifts.

En toen voegde hij toe van "Als jij zegt van ok met dit advies kan ik weer volop vooruit en ben ik geholpen dan kan dat ook". Dus hij is er heilig van overtuigd dat ik met volledige LB krachttraining geen schade kan aanrichten.

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Net even een tussendoor bulk shake gemaakt:

4 bananen
40g whey
200ml melk
+blender (:D)
709kcal 43E 119K 5V 12Vezels
p.s. de blender heb ik niet mee opgegeten

hmz weet niet wat te denken van de woorden van je orthopeed...

hmz weet niet wat te denken van de woorden van je orthopeed...

Nee inderdaad, sowieso wil ik dat advies nog graag zwart op wit hebben zodat ik sterk sta, mocht er alsnog iets mis gaan. Ik vond het een beetje apart in ieder geval.

Ok heb je daar ook wat aan? Want dit betekent dus dat je gewoon kan gaan trainen. Maar gaat dat dan wel?

Nee inderdaad, sowieso wil ik dat advies nog graag zwart op wit hebben zodat ik sterk sta, mocht er alsnog iets mis gaan. Ik vond het een beetje apart in ieder geval.
naja weet je, als het mis gaat is het wel je lijf. Leuk als er verzekeringstechnisch iets uit te halen is, is dan minder van belang he

koffie is inmiddels koud
donderdag herkansing?

Terug
Naar boven