Fitness Seller

Kcal avondeten

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
5 okt 2022
Berichten
7
Waardering
5
Lengte
1m62
Hoeveel kcal rekenen jullie ongeveer voor avondeten? Of hoeveel zullen jullie hiervoor ong rekenen?

AVG:
2 volle opscheplepels aardappels.
3 volle opscheplepels groente.
1 stuk vlees gebakken. - mn ouders maken dit, dus wel veel bakboter/olie😅
1 juslepel jus.

Eenpansgerecht:
3 volle opscheplepels.

Ik reken vaak rond de 600/700 kcal, maar heb geen idee of dit in de buurt komt?

alvast bedankt :)
 
Ligt er maar net aan wat en hoeveel je eet natuurlijk..
Weeg het eens een keertje af dan heb je al een betere schatting volgende keren.
 
Je eenpansgerecht is wat moeilijker, maar je aardappels/groente/vlees gerecht kan je gewoon netjes allemaal apart wegen op je bord als je opschept.
Zo reken je niet meer met ongeveer, want dat werkt niet en je zit vaak met grote verschillen.
 
Als het echt teveel moeite is zou ik gewoon 700-800 kcal standaard rekenen
En dan 0 macro’s meetellen ervan maar toch zorgen dat je die macro doelen wel haalt
Ene dag zul je minder eten dan de andere, of je moet elke dag pasta’s en kapsalons eten
 
Je eenpansgerecht is wat moeilijker, maar je aardappels/groente/vlees gerecht kan je gewoon netjes allemaal apart wegen op je bord als je opschept.
Zo reken je niet meer met ongeveer, want dat werkt niet en je zit vaak met grote verschillen.
Als het echt teveel moeite is zou ik gewoon 700-800 kcal standaard rekenen
En dan 0 macro’s meetellen ervan maar toch zorgen dat je die macro doelen wel haalt
Ene dag zul je minder eten dan de andere, of je moet elke dag pasta’s en kapsalons eten
Ligt er maar net aan wat en hoeveel je eet natuurlijk..
Weeg het eens een keertje af dan heb je al een betere schatting volgende keren.

Ik mag het dus niet afwegen ivm een eetstoornis in mijn verleden. Vandaar ongeveer :) Wel wil ik het graag weten ivm fitness doelen en dat ik ong globaal weet wat ik binnen krijg. Denken jullie dat het AVG een beetje klopt rond de 700 kcal?
 
Ik mag het dus niet afwegen ivm een eetstoornis in mijn verleden. Vandaar ongeveer :) Wel wil ik het graag weten ivm fitness doelen en dat ik ong globaal weet wat ik binnen krijg. Denken jullie dat het AVG een beetje klopt rond de 700 kcal?
In dat geval kun je gewoon wel 700 kcal rekenen.
Uit nieuwsgierigheid, hoe reken je dan voor de rest van je dag?
 
Ik zou deze maaltijd niet op kcal meten/wegen/schatten ivm je verleden.
Hou in jouw geval de aantallen opscheplepels bij. Als je elke dag dat aanhoudt zal t echt geen enorm verschil maken op het totaal. Dat middelt wel uit.
De rest van wat je eet weet je waarschijnlijk wel gezien alles op verpakkingen staat.
Kom je niet aan of wordt je niet sterker dan voeg je 1 opscheplepel koolhydratenbron als eerste toe.
 
In dat geval kun je gewoon wel 700 kcal rekenen.
Uit nieuwsgierigheid, hoe reken je dan voor de rest van je dag?
De rest van de dag kan ik dus zelf bepalen en kan ik gewoon berekenen. Maar over het avondeten heb ik dus geen controle waardoor ik het niet weet
 
De rest van de dag kan ik dus zelf bepalen en kan ik gewoon berekenen. Maar over het avondeten heb ik dus geen controle waardoor ik het niet weet
Dan kan je dus niet spreken van een eetstoornis verleden.
Gezien je nog steeds overal controle over wil houden en hebt....
Denk voor jezelf na.... heb jij controle over je eetstoornis... of heeft je eetstoornis controle over jou. En dat bedoel ik goed.
 
Dan kan je dus niet spreken van een eetstoornis verleden.
Gezien je nog steeds overal controle over wil houden en hebt....
Denk voor jezelf na.... heb jij controle over je eetstoornis... of heeft je eetstoornis controle over jou. En dat bedoel ik goed.
Zie pb 😉
 
Ik eet vroeg in de middag warm omdat ik vooral dan me energie nodig heb voor mijn workout.
In de avond vaak wat kwark of wat rijstcrackers met kipfilet.
Ik ga niet naar bed met een hongergevoel maar ook niet met een volle pens 😬
Als je heel actief bent in de avond dan heb je wél energie nodig, van mezelf weet ik wat ik nodig heb om op gewicht te blijven en progressie te maken, maar dat is voor iedereen verschillend.
 
Back
Naar boven