MuscleMeat

Kcal verbruik op een technogym cross trainer

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Ik maak gebruik van een technogym cross trainer in de cut voor extra verbranding.
Het apparaat geeft aan 600 kcal per uur te verbruiken. Ik vraag me af of dit wel klopt want het is totaal niet zwaar. Dit in vergelijking als ik op een hardloopband ga staan en kapot ga, en dan het zelfde verbruik.
Hoe kan dit nou? Het gaat om dit apparaat:
vario-excite-zwart_005.jpg
 
Je kunt er vanuit gaan dat hoe zwaarder een cardio-inspanning aanvoelt, hoe meer calorieën je per uur verbrandt. Hecht dus niet te veel waarde aan wat er op het display staat.
 
Je kunt er vanuit gaan dat hoe zwaarder een cardio-inspanning aanvoelt, hoe meer calorieën je per uur verbrandt. Hecht dus niet te veel waarde aan wat er op het display staat.
Dus ik sta al die tijd mijn tijd te verdoen op dat apparaat? :p Ik voel mijn benen wel wat zwaar worden na 20 mins ofzo natuurlijk, maar het is echt niet dat ik kapot ga..
Sowieso lijkt mij kapot gaan op hardlopen ofzo ook niet echt handig voor mijn leg days..
 
Sowieso lijkt mij kapot gaan op hardlopen ofzo ook niet echt handig voor mijn leg days..
Dan is een crosstrainer sowieso een betere optie dan hardlopen of loopband. Maar reken je dus niet rijk op wat het display aangeeft!
 
Hangt ook van je intensiteit af hoe harder je gaat des te meer kcal, op oude wijven tempo gaat het niet zo hard, weerstand kan ook omhoog
 
Dan is een crosstrainer sowieso een betere optie dan hardlopen of loopband. Maar reken je dus niet rijk op wat het display aangeeft!
Hm oke thanks.
Hangt ook van je intensiteit af hoe harder je gaat des te meer kcal, op oude wijven tempo gaat het niet zo hard, weerstand kan ook omhoog
Ik zet hem altijd in stand 10, dan heb ik een vermogen van 120 ofzo. Ik dacht dat dat wellicht bepaalde hoeveel kcal je verbrande.
Het gekke is dat het kcal verbruik bij stand5 tov 10 ook nauwelijks verschilt. Daar kwam ik vandaag dus achter dus ik ben bang dat ik mn tijd heb verspild...


Is incline lopen misschien een goede optie? Wil liever niet hardlopen aangezien ik na 10 mins last van de kuiten krijg en vele dagen erna nog last er van heb en zo mijn kracht totaal verlies bij leg days.
 
Vergeet de meter, mijn ervaring met mijn garmin is hartslag 160 is ongeveer 200kcal per kwartier
 
Vergeet de meter, mijn ervaring met mijn garmin is hartslag 160 is ongeveer 200kcal per kwartier
Dat ding geef wel aan dat mijn hartslag 160 is, maar ik zweet niet eens bijvoorbeeld. Ja misschien na 10 mins ofzo een keer wat.
Maar het lijkt mij gewoon sterk dat met de loopband het zomoeilijk gaat om wat kcal te verbranden en met deze crosstrainer zo easy.

Ik kan bijvoorbeeld prima een flimpje kijken en een uur op dat ding staan. Na de tijd merk ik echt wel dat ik wat gedaan heb hoor maar het is niet zo dat ik kapot ben en compleet zweet en echt het idee heb dat ik tot het uiterste ben gegaan. Dit in tegenstelling wat ik op de loopband wel heb.
 
De oplossing is simpel. De weerstand blijven verhogen tot het wel zwaar wordt. Ik geloof niet dat je met de zwaarste weerstand op een hoog tempo niet kapot gaat.
 
Back
Naar boven