Werk het altijd lekker naar binnen. Is het echt zo schadelijk, maar wat kan ik dan het best op brood doen? Pindakaas, kaas of dat lekkere belegvlees![]()
voedsel zonder transvet

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werk het altijd lekker naar binnen. Is het echt zo schadelijk, maar wat kan ik dan het best op brood doen? Pindakaas, kaas of dat lekkere belegvlees![]()

Wtf, in mijn brood zit ook transvet!?
0,11/100 gram.
Wtf, in mijn brood zit ook transvet!?
0,11/100 gram.

Ik heb Panda Pindakaas en daar zit gehard palmvet in, dit is dus ongezond?
Maar als ik het goed begrijp kun je palmvet dus nooit meer kwijtraken en is het ook nog eens schadelijk voor je gezondheid?
---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:15 ----------
Er zit 5.7g vet in
Palmvet is geen Transvet, niet alle harde plantaardige vette zijn transvet zoals cocosvet
Uhh bron? Gehard vet is dacht ik gewoon transvet, ongeacht het soort vet.
Palm vet en cocosvet is niet gehard. Het is van nature in vaste vorm, net als varkensvet enz enz... cocosvet is een van de gezondste vette die er zijn....
Met het foute transvet bedoelen ze eigenlijk vloeibaar plantaardig olie die doormiddel van verhitting of door het binden aan waterstofmoleculen een vaste vorm krijgt. Dit om zo roomboter te vervangen en een langere houdbaarheidsdatum te verkrijgen. En het is een heel stuk goedkoper!
Ik heb Panda Pindakaas en daar zit gehard palmvet in, dit is dus ongezond?
Maar als ik het goed begrijp kun je palmvet dus nooit meer kwijtraken en is het ook nog eens schadelijk voor je gezondheid?

Palm vet en cocosvet is niet gehard. Het is van nature in vaste vorm, net als varkensvet enz enz... cocosvet is een van de gezondste vette die er zijn....
Met het foute transvet bedoelen ze eigenlijk vloeibaar plantaardig olie die doormiddel van verhitting of door het binden aan waterstofmoleculen een vaste vorm krijgt. Dit om zo roomboter te vervangen en een langere houdbaarheidsdatum te verkrijgen. En het is een heel stuk goedkoper!
Ik vertrouw de gewone voedingsproducten uit de supermarkt niet,tenzij het biologisch is.

In mijn pindakaas (Panda Pindakaas (met stukjes noot))
Zit: Pinda's (88%) Pindaolie, dextrose, zonnebloemolie, gehard palmvet.
Weet niemand of dit transvet is want ik eet dit namelijk iedere dag in overvloed.
Frituur maar gewoon even niet!mooi topic ! dus als je gaat frituren, waar kan je dat dan het beste in doen en hoeveel graden ??