MuscleMeat

Sticky Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet

Bevat die thee van jullie transvetten?
:p

Bevat die thee van jullie transvetten?
:p

Thee

12.5gram vet
Waarvan verzadigd: 10
Waarvan onverzadigd: 1
Transvet: 1.5

:)

Transvet houd het langer goed he , thee kan je normaal natuurlijk maar paar dagen bewaren :P

Toch maar eens mijn thee doos legen dan, staat ook al een jaar te vergaan :D

:eek: ...................

Heb gelijk de kastjes maar eens even doorgelopen thuis en toch best wat dingen weggegooid.
Niet dat ik er zoveel van eet, maar vriendje lief moet ook maar eens wat gezonder gaan leven geloof ik :D

Het is echt belachelijk dat dit nog kan in NL.
Ik woon nu een paar jaar op de Antillen, en hier staat er keurig op elke verpakking (van amerikaans voedsel) hoeveel transvet erin zit. (alhoewel, 0 kan dus ook 0.4 zijn......)
Ik ga het in ieder geval beter in de gaten houden.

Heb ook gelezen dat glucose en fructose siroop bar slecht zijn voor de gezondheid. Kan je lichaam ook niet kwijt.
En dat spul zit in heel veel producten tegenwoordig.
(lees het boek, het wasbord dieet, hierin staan veel producten beschreven die schadelijk zijn voor ons mensjes)

• Topic Starter Topic Starter
Grote hoeveelheden fructose zijn idd niet gewenst. Stapelen zich op in de lever en hebben dan de neiging om rechtsreeks opgeslagen te worden als vet. Voor de spieren een onbruikbare suiker die eerst moet worden omgezet.

Hey een vraagje,

Zijn verzadigde vetten net zo erg?

Ik las net op het etiket van de Aromat (kruiden voor in je soep etc) dat daar ook transvet in zit.. is niet echt het eerste waar je aan denkt bij kruiden :(

wow,ff de voorraadkast nagekeken,die rotzooi zit bijna overal in!:eek:
bedankt voor de info iig.

Ik eet toch geen bewerkte rommel, no problemo voor mij dus.

wat bedoel je met bewerkte rommel? ???
ik ben sinds kort heel erg bezig om te letten op wat ik eet dus alle dingen die ik nog neit gehoord heb vraag ik even na :P

groetjes

Billeh

wat bedoel je met bewerkte rommel? ???
ik ben sinds kort heel erg bezig om te letten op wat ik eet dus alle dingen die ik nog neit gehoord heb vraag ik even na :P

groetjes

Billeh

Gewoon alles met toegevoegde synthetische smaak/kleur/geur stoffen en waar extra vet/suiker aan toegevoegd is. Oftewel vrijwel alles dat in fabrieken gemaakt wordt en je dus niet in de natuur terug kunt vinden.

Terug
Naar boven