ironsea
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m67
Ik eet tegenwoordig weer een eierkoek erbij..
Zit dat daar in lekker dan![]()
Jep, je moet wat anders verzinnen

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik eet tegenwoordig weer een eierkoek erbij..
Zit dat daar in lekker dan![]()

Ook eierkoeken en Coup-a-soupHier had ik geen idee van.
Spijtig dat het hiet in België nog zo onbekend is, ik krijg dagelijkse flames naar men kop omdat ik teveel eieren eet, maar over die pot bakboter die ze dagelijks opfreten vol transvet wordt niks over gezegd hoor.
* Progress Multi Omega 3
(*) deze fabrikant maskeert het door het gehydrogeneerde plantaardige olie te noemen !

Maar wel ziek dat ze het in omega 3 doen
Je kunt in olijfolie bakken,maar niet uit de eerste persing er staat dan meestal op als het om de eerste persing gaat staat er "extra virgin" Verder zou je roomboter erbij kunnen gebruiken. en niet de light want daar zit dan weer transvetten in.
Wat ik het ergste eraan vind is dat ze kinderen aan zoveel transvet gooien. In snoep/koek zou je het helemaal moeten verbieden.
Die kids krijgen voor hun lengte en gewicht veel te veel transvetten binnen.

Welke olijfolie moet ik gebruiken dan om te bakken?
geharde vetten zijn geen transvetten! Palm olie bv is in vaste vorm maar is geen transvet en komt wel van een plant.
een geraffineerde olijfolie. Meeste olie gaat verzuren rond de 180 graden.
---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------
geharde vetten zijn geen transvetten! Palm olie bv is in vaste vorm maar is geen transvet en komt wel van een plant.
---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------
In Koffiemelk poeder zit trouwens veel transvet... dus als je dat de hele dag drinkt uit zn automaat... weet je wat je moet laten.
Ah **** natuurlijk, nooit aan gedacht. Dacht dat ik alle transvetten aan het vermijden was, maar drink natuurlijk de hele dag koffie met melk uit zon automaat.. echt verradelijk.

Even contact opnemen met dat bedrijf dan... Zou het wel vreemd vinden, olijfolie wordt geperst waarom zou daar transvet in terecht komen? Maar je weet nooit.vraagje;
Neem savonds altijd lepeltje olijfolie bij me whey shake.
Nu staat er op de verpakking van albert heijn olijfolie naturel,
0 gram transvet.
Is dit nu bedrog? En zit er bijv 0,3 gram transvet in of?
Ik bak bij mij in mn winkel in soja olie..
Dit word opgewarmd tot 175 graden. De olie word elke dag ververst.
Mijn vraag is de volgende: Gaat de sojaolie door het opwarmen tot 175 graden oxideren en/of gaan er zich transvetten vormen?!