MuscleMeat

Sticky Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet

Ook eierkoeken en Coup-a-soup :eek: Hier had ik geen idee van.

Ja veel cup-a-soup. Sowieso veel van die instant sauzen/mixen (zoals de immens populaire, je snapt het niet, wereldgerechten van Knorr) en bouillonblokjes. Allemaal gehard vet.

Spijtig dat het hiet in België nog zo onbekend is, ik krijg dagelijkse flames naar men kop omdat ik teveel eieren eet, maar over die pot bakboter die ze dagelijks opfreten vol transvet wordt niks over gezegd hoor.

Wow dit wist ik niet! Erg bedankt voor deze info!!

ipv eierenkoeken kun je zelfgemaakte kokoskoek. Over het algemeen zit hier geen transvet in. Anders biologische kopen bij de reformwinkel.

Nodig
1 ei
handje kokosrasp
witte stevia (is een zoetstof die gemaakt wordt van planten)
oa te koop bij drogiterij Erica of online bij de Rooij.
of vloeibare zoetstof

Doe wat kokosrasp en een ei en meng dit eventueel beetje water. Maak er een platte koek ervan en doe dit 20 minuten in de oven op 200 graden.
Het is niet enorm zoet er zitten veel goede voedingstoffen in.

ook ipv chips kun je zelf appelchips maken

appelchips

Schil een appel,schil kun je ook gebruiken.
(die is het lekkerst)
En snij flinterdunne schijfjes uit de appel met bijvoorbeeld kaasschaaf
Doe er wat vloeibare zoetstof op
En doe er wat kaneel overheen.

Doe dit 10 minuten op 180 graden (hete luchtoven)
Daarna 20 minuten op 140 graden (hete luchtoven)

En huppa je hebt je appelchips. Eens wat anders dan gewone chips.
Je moet ze bakken tot je min of meer de indruk krijgt dat ze knapperig zijn.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Spijtig dat het hiet in België nog zo onbekend is, ik krijg dagelijkse flames naar men kop omdat ik teveel eieren eet, maar over die pot bakboter die ze dagelijks opfreten vol transvet wordt niks over gezegd hoor.

In gewone roomboter zit geen transvet,maar transvacceenzuur in dat is anders dan transvet. Margarine die veel mensen boter noemen zit wel transvetten in.

hier nog een lijst(je) waar transvetten inzitten

(karma zit links) :D

Laatst bewerkt:
Dit geeft mij toch net dat beetje kracht om niet slecht te gaan eten,

Bedankt Big-T ik heb dit nooit geweten, ga er nu zeker op letten.

Ik eet zo en zo alleen maar "Gezonde dingen" maar als nog het zou zo kunnen dat ik dingen eet waar ook Transfat inzit

Je kunt in olijfolie bakken,maar niet uit de eerste persing er staat dan meestal op als het om de eerste persing gaat staat er "extra virgin" Verder zou je roomboter erbij kunnen gebruiken. en niet de light want daar zit dan weer transvetten in.

Wat ik het ergste eraan vind is dat ze kinderen aan zoveel transvet gooien. In snoep/koek zou je het helemaal moeten verbieden.
Die kids krijgen voor hun lengte en gewicht veel te veel transvetten binnen.

Alle olijfolie tegenwoordig is eerste persing ;)

Welke olijfolie moet ik gebruiken dan om te bakken?

een geraffineerde olijfolie. Meeste olie gaat verzuren rond de 180 graden.

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

hier nog een lijst(je) waar transvetten inzitten

(karma zit links) :D
geharde vetten zijn geen transvetten! Palm olie bv is in vaste vorm maar is geen transvet en komt wel van een plant.

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

In Koffiemelk poeder zit trouwens veel transvet... dus als je dat de hele dag drinkt uit zn automaat... weet je wat je moet laten.

een geraffineerde olijfolie. Meeste olie gaat verzuren rond de 180 graden.

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

geharde vetten zijn geen transvetten! Palm olie bv is in vaste vorm maar is geen transvet en komt wel van een plant.

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

In Koffiemelk poeder zit trouwens veel transvet... dus als je dat de hele dag drinkt uit zn automaat... weet je wat je moet laten.

Ah **** natuurlijk, nooit aan gedacht. Dacht dat ik alle transvetten aan het vermijden was, maar drink natuurlijk de hele dag koffie met melk uit zon automaat.. echt verradelijk.

Ah **** natuurlijk, nooit aan gedacht. Dacht dat ik alle transvetten aan het vermijden was, maar drink natuurlijk de hele dag koffie met melk uit zon automaat.. echt verradelijk.

Tja vroeger pakte je gewoon een fles melk en dat doe je in je thee en koffie..... lijkt zo simpel he....???
Nu hebben we poeder en we gaan daar dood aan leuk he :p

vraagje;
Neem savonds altijd lepeltje olijfolie bij me whey shake.
Nu staat er op de verpakking van albert heijn olijfolie naturel,
0 gram transvet.

Is dit nu bedrog? En zit er bijv 0,3 gram transvet in of?

• Topic Starter Topic Starter
vraagje;
Neem savonds altijd lepeltje olijfolie bij me whey shake.
Nu staat er op de verpakking van albert heijn olijfolie naturel,
0 gram transvet.

Is dit nu bedrog? En zit er bijv 0,3 gram transvet in of?
Even contact opnemen met dat bedrijf dan... Zou het wel vreemd vinden, olijfolie wordt geperst waarom zou daar transvet in terecht komen? Maar je weet nooit.

Ik bak bij mij in mn winkel in soja olie..

Dit word opgewarmd tot 175 graden. De olie word elke dag ververst.

Mijn vraag is de volgende: Gaat de sojaolie door het opwarmen tot 175 graden oxideren en/of gaan er zich transvetten vormen?!

Ik bak bij mij in mn winkel in soja olie..

Dit word opgewarmd tot 175 graden. De olie word elke dag ververst.

Mijn vraag is de volgende: Gaat de sojaolie door het opwarmen tot 175 graden oxideren en/of gaan er zich transvetten vormen?!

Transvet word gemaakt door de mens... door bv zonnebloemolie te binden aan waterstof daardoor word het een hardvet, zo als roomboter.

Terug
Naar boven