AndroidHealthClinic

Kersenpit log to hugeness

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben je coach brah.. ben je coach..
Funny because its true:D

ot:
Heb trainingsschema gemaakt in excel hier een voorproefje.
Als iemand het hele bestand wilt hoor ik het wel
90ro7b.jpg

SS staat voor superset

Ik vind het een onzinnig schema voor een beginner. Versimpel het gewoon door een compound oefening als leidraad te nemen en daaromheen kies je isolatieoefeningen uit. Je hebt nog nooit gesquat en je wilt al beginnen met front squats.

Ik vind het een onzinnig schema voor een beginner. Versimpel het gewoon door een compound oefening als leidraad te nemen en daaromheen kies je isolatieoefeningen uit. Je hebt nog nooit gesquat en je wilt al beginnen met front squats.
+1

Gewoon een 3x5 of 5x5 schema'tje met bijna uitsluitend compounds nemen, heb je veel meer aan voor zowel groei als kracht.

Hmm ja heb je wel een punt, van sommige oefeningen had ik ook nog nooit gehoord.
Kon alleen geen uitgewerkt beginners schema vinden en vond deze wel mooi uitgewerkt.

Starting strength, bill star?

Als je een 4 daagse split wilt kan ik je mijn oude schema wel geven :)

Squat, lunges, leg curls, extensions & calf raises.
Deadlift, Bent Over Rows, Seated Rows en optrekken/pulldown
Bench press, incline db press, db fly's & dips.
Seated mp press, side raises, L-flies
armen kan je zelf indelen

Goede basis om mee te beginnen imo. Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kan je borst & biceps, benen & schouders, rug & triceps of armen op een aparte dag pakken.

Squat, lunges, leg curls, extensions & calf raises.
Deadlift, Bent Over Rows, Seated Rows en optrekken/pulldown
Bench press, incline db press, db fly's & dips.
Seated mp press, side raises, L-flies
armen kan je zelf indelen

Goede basis om mee te beginnen imo. Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt kan je borst & biceps, benen & schouders, rug & triceps of armen op een aparte dag pakken.
Tijd maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, kijk zowat vannuit me raam tegen die gym aan:p
Wacht nog even schema van born twitchy af, denk dat daar die oefeningenw el in verwerkt zijn isnds hij het met je eens was.

Alles waar geen reps aangegeven staan kan je 3 sets tussen de 6 en 12 reps doen. Isolatiewerk zoals biceps/triceps rond de 10 reps om blessures te voorkomen.
Probeer maximaal een uur over de training te doen, als je in 45 minuten klaar bent is het ook prima :)

Niet onbelangrijk:
Gewichten bij 5 reps oefeningen blijven elke set gelijk en wekelijks verhoog je deze met 2,5kg. Je zal zien dat je het dan elke week net haalt.

Maandag
Borst + Biceps:
- Bench Press 3x5
- Dumble press (incline) / Cable flies
- Dips
- Biceps (welke oefening je leuk vind)

Dinsdag
Rug + Triceps:
- Pendlay rows 3x5
- Power cleans 5x3 (optioneel)
- Lat pulldown / optrekken
- Triceps (welke oefening je leuk vind)

Donderdag
Schouders:
- Military press 3x5
- Arnold press
- Upright rows
- Eventueel buikspieren

Vrijdag
Benen
- Squats (ATG) 3x5
- Deadlift 1x5
- Walking dumbbell lunges
- Kuiten (welke oefening je leuk vind)

Laatst bewerkt:
@Born_Twitchy: erg weinig rugwerk, niet?
Ik mis ook de achterkant schouder in je schema, terwijl je dubbel zo veel voorkant aanpakt ( Benchpress/incline dumbbell press/arnold press/military press ).

Misschien reverse flyes of face pulls toevoegen en die arnold press achterwege laten?
En wat T-bar rows of one arm dumbbell rows toevoegen kan ook geen kwaad met het weinige rugwerk.

Vind ik althans.

@Born_Twitchy: erg weinig rugwerk, niet?
Ik mis ook de achterkant schouder in je schema, terwijl je dubbel zo veel voorkant aanpakt ( Benchpress/incline dumbbell press/arnold press/military press ).

Misschien reverse flyes of face pulls toevoegen en die arnold press achterwege laten?
En wat T-bar rows of one arm dumbbell rows toevoegen kan ook geen kwaad met het weinige rugwerk.

Vind ik althans.
Pendlay rows, powercleans, pulldowns, deadlift is allemaal rugwerk.
Achterkant en zijkant schouders pak je ook met arnold presses, powercleans, pendlay rows, upright rows (waarbij ik upright rows met smalle grip tevens de beste oefening vind om traps te ontwikkelen!).

Mijn traps, bovenrug en rear delts zijn veruit mijn best ontwikkelde spiergroepen dus wat dat betreft zit dit schema echt wel goed.

Laatst bewerkt:
Ben het met Kaluro eens.

Bij borst db presses en fly's, niet of.

Doe die deadlift bij rug. Zou i.p.v Pendlay rows gewoon bent over rows pakken. Zie het voordeel van pendlay rows voor een bb'er niet echt, same mt powercleans. Zou het vervangen door seated rows of t-bar.

Ofwel bij schouders 2 oefening per deel ofwel 1. face pulls/ rear delt pulls o.i.d toevoegen.

Bij benen nog een hamstring oefening.

Als je de tijd hebt om 5x per week te gaan zou ik; benen, armen, schouders, rug, borst pakken. Armen op een aparte dag is ideaal.

Welkom op Dutchstrongbuilding,

heeft u nog doelen?

Groet,
Eduard

Succes in je nieuwe gym brah.

ik volg je brah, voel ik mezelf tenminste sterk:D!

j/k broski, zet hem op!:)

Ben het met Kaluro eens.

Doe die deadlift bij rug. Zou i.p.v Pendlay rows gewoon bent over rows pakken. Zie het voordeel van pendlay rows voor een bb'er niet echt, same mt powercleans. Zou het vervangen door seated rows of t-bar.

Ofwel bij schouders 2 oefening per deel ofwel 1. face pulls/ rear delt pulls o.i.d toevoegen.

Als je de tijd hebt om 5x per week te gaan zou ik; benen, armen, schouders, rug, borst pakken. Armen op een aparte dag is ideaal.
Ik blijf voorstander van dit schema, 3 oefeningen per spiergroep per keer moet genoeg zijn.
Explosieve oefeningen zoals pendlay rows en powercleans zijn goed voor mind-muscle connectie, spreken meer spieren intensiever aan (o.a. hams bij pendlay rows) en de deadstop tussendoor zorgt ervoor dat je het 'verende' effect van de spieren elimineert en ze dus stricter traint. Ook is het resetten van de houding gunstig mbt blessurepreventie.

Op benendag pak je hams goed aan met fullsquats en daarna ook met deadlift en lunges dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
Deadlift op benendag is omdat ik in dit schema een onderscheid gemaakt had tussen boven- en onderrug. Als je deadlift op rugdag vooraan zet is het lastig daarna een goede uitvoering op de overige oefeningen te houden ivm vermoeide onderrug terwijl het lastig is de spanning goed erop te houden bij deadlifts wanneer je eerst de bovenrug volop aangepakt hebt.
At least for the beginner :)

Ben het met Kaluro eens.

Heb besloten om vanavond even te doen wat ik wil omdat ik nog niet uit ben over het schema.
en wacht stiekem deze discussie over wat het beste nou is af :D
Welkom op Dutchstrongbuilding,

heeft u nog doelen?

Groet,
Eduard
Hey hallo,

ja wil mr O worden

Groeten,
Henk
Succes in je nieuwe gym brah.
Thnx broski
ik volg je brah, voel ik mezelf tenminste sterk:D!

j/k broski, zet hem op!:)
Haha ik ga je inhalen joh:D

Zware compounds (squat, bench press, deadlift, overhead press, rows, cleans) is echt waar je training moet om draaien, maar dat hebben ze later in het schema wel een beetje uitgewerkt...

I'm in brah.

Mocht het nou wat worden met jou dan gaan we welleens samen trainen oke:o (srs)

ik bevind me sinds kort voor 1/4 vd maand in de buurt van utrecht.

Ik ga je wle proberen te volgen;)
Ja is goed, ga me nu vooral focussen op techniek omdat veel oefeningen nieuw zijn

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:09 ----------

Zware compounds (squat, bench press, deadlift, overhead press, rows, cleans) is echt waar je training moet om draaien, maar dat hebben ze later in het schema wel een beetje uitgewerkt...

I'm in brah.
thnx bro, zieke stats voor jouw leeftijd man:D

Terug
Naar boven