AndroidHealthClinic

Keuring! statische krachtmeting

ik denk dat wazzup ook een punt heeft :D ik herinner me een topic van PreludE van een tijdje geleden... verreweg het meest kunnen benchen, maar het minst ver met een bal kunnen gooien van een klas.

• Topic Starter Topic Starter
misschien dat sgt skip/m@rsel of iemand anders nog kan aangeven met welke stats het haalbaar zou kunnen zijn.

Nou, sterk is ie iig niet. In de sportschool heeft ie al moeite met 10x10kg dumbbell curl netjes uitvoeren. Hij traint nog maar heel kort, en altijd met machines.

Hij weegt denk rond de 70 kg bij 1.86m en is 20jaar ofzo.

Heb de kracht- en sporttest 5 weken geleden gedaan voor keuring kma. Wat ruben al zei: langzaam opbouwen en ook weer langzaam afbouwen. Vooral afbouw is belangrijk, maar dat zullen ze je daar ook nog zeker vertellen. Neem veel rust en eet genoeg smorgens. Veel succes :)
Ik zat trouwens ver boven het gemiddelde kwa kracht, alleen had ik nogal weinig conditie... waardoor ik op cluster 2 uit kwam :p de eisen zijn niet hoog, vooral kracht niet.

Voor de duidelijkheid:

Voor je rug en buik te testen word je min of meer tussen 2 balken/platen geklemt, daar moet je kracht tegen zetten. Er komt geen beweging in. Bij armen hetzelfde idee. Dan moet je tegen een band aandrukken die in een soort stoelleuning zit. Benen doe je meer als een legpress, alleen weer zonder beweging.

hoe lang moet je dan precies kracht zetten tegen die platen?
van de 1 hoor ik 6 seconden een ander zegt 30 seconden.
En je hoeft dus niet heel de tijd maximaal te geven??

Kun je je tijdens het testen van je rug ook ergens tegen afzetten ?(met je voeten/benen) zoals bij lower back apparaat, waarbij je voeten geklemd zitten tussen kussentje en de plaat waarop je voeten staan. scheelt namelijk nogal in de hoeveelheid kracht die je ermee kan zetten

6 seconden.. ik geloof 2x. Wel gewoon maximaal geven. En je kan je niet afzetten met je voeten als je rug wordt getest.
Je staat trouwens wel als je rug en buik wordt getest.

Ik vond het nogal een klote test, je kan je idd niet afzetten dat is echt klote als ze je been kracht meten, maar verder is het wel voor de meeste mensen haalbaar dus als je hier op het forum lid bent zal die krachttest zekerweten halen. (ik moes voor brugjaar kmar)

SHUTTERSPEED zei:
>Volgende week donderdag heb ik een krachttest ivm mijn keuring voor marinier.

>Tijdens de Krachttest worden 6 spiergroepen gemeten: benen, borst, triceps, biceps, rug & buik.

>De krachttest word echter afgenomen met statische apparatuur, oftewel je moet kracht zetten tegen: 'platen die niet bewegen'
Gedurende 6 seconden moet je maximale kracht uitoefenen.

>Nu is er geen mogelijkheid tot een warming up. dit vind ik wel jammer want in mijn trainingen vind ik het wel fijn om eerst wat opwarmsetjes te doen met een licht gewicht en daarna steeds zwaarder te gaan.
Als ik namelijk gelijk heel zwaar pak dan voelt het namelijk niet zo prettig in mn spieren.

MIJN VRAAG
>Heeft iemand hier wel eens dezelfde of soortgelijke test gedaan?
En zou het dus uitmaken of je eerst nog wat opwarmt als het gaat om explosieve kracht gedurende 6 seconden?

mn neefje heeft die tests ook gedaan en die is daarna ook nog gewoon marinier geworden, dus het zit wel goed ;)

als je daardoor een blessure hebt dan ben je sowieso niet geschikt voor de mariniers..

haha het lid zijn van dit forum is natuurlijk geen garantie of ik die test haal.:rolleyes:

trouwens op defensiekeuring.nl > en dan start zie je een plaatje van een jongedame waarvan de beenkracht word getest,
In welke stand word de beenkracht afgenomen? zoals op het plaatje te zien is? of de knieen in 90 graden gebogen?

edit:

@t RvR
ik weet niet hoe sterk je neefje is dus ook niet of het goed zit:rolleyes:

SHUTTERSPEED zei:
@t RvR
ik weet niet hoe sterk je neefje is dus ook niet of het goed zit:rolleyes:

hij is niet heel groot, maar wel zeer atletisch gebouwd..
maar hij was met het orientatiejaar ook wel een van de beste van zn jaar enzo..

Als ik jou was zou ik maar wat meer cardio gaan doen. Die krachtshit zit echt wel goed.

Heb het weleens gedaan voor keruing van de KMAR. Ik had er geen problemen mee en volgens mij niemand daar. Het was alleen een vrij lange dag, omdat alles zo uitgesmeerd wordt over verschillende dagdelen. Hierdoor moest ik vrij lang wachten, tussen de bedrijven door.
Ik bedoel overigens niet het krachtgedeelte, maar alle andere onderdelen, zoals cardio, urine- en alle andere controles.

hier wat van mijn stats:

lengte: 1.75
gewicht: 67

squat: 120 kg (1RM) 1.8 X lichaamsgewicht
leg press 260 (4 hh)
bench: 75 kg slechts 8 kilo boven mn gewicht :(
triceps: 50 kg set van 12 hh (cable pushdown)
biceps: 50 kg set van 12 hh (cable curl)
concentration curl set van 12 hh 14 kg
hyperextensions 15 hh met schijf van 25 kilo
lower back 60 kg kan ik 6 seconden naar achteren houden
abdominal 55 kg/ 60 kg (12/10 hh)

triceps/biceps/buik/benen - heb ik goed gevoel over
borst/rug - hopelijk net genoeg

Hopelijk kijken ze wel naar verhouding kracht/gewicht

die test stelt niet zoveel voor, niet druk om maken!

heb hem zelf ook gedaan voor het korps, met vlag en wimpel geslaagd:D

alleen dat apparaat voor je onderrug vond ik een beetje lomp

kalosse zei:
die test stelt niet zoveel voor, niet druk om maken!

heb hem zelf ook gedaan voor het korps, met vlag en wimpel geslaagd:D

alleen dat apparaat voor je onderrug vond ik een beetje lomp

zit je nu ook bij het korps?

naja met jouw krachtstats moet je het wel redden..

ze kijken naar het gemiddelde van de kracht van leeftijden ofzo? ik weet niet hoe het precies zit.. maar ik kan het vrijdag pas vragen, want dan is hij pas weer terug van de kazerne :p

don't worry. Je haalt het makkelijk.

SHUTTERSPEED zei:
hier wat van mijn stats:

lengte: 1.75
gewicht: 67

squat: 120 kg (1RM) 1.8 X lichaamsgewicht
leg press 260 (4 hh)
bench: 75 kg slechts 8 kilo boven mn gewicht :(
triceps: 50 kg set van 12 hh (cable pushdown)
biceps: 50 kg set van 12 hh (cable curl)
concentration curl set van 12 hh 14 kg
hyperextensions 15 hh met schijf van 25 kilo
lower back 60 kg kan ik 6 seconden naar achteren houden
abdominal 55 kg/ 60 kg (12/10 hh)

triceps/biceps/buik/benen - heb ik goed gevoel over
borst/rug - hopelijk net genoeg

Hopelijk kijken ze wel naar verhouding kracht/gewicht

Stats zien er goed uit misschien dat ze vallen over je gewicht aangezien die iets lager is dan de norm maar als jij het goed doet op de testen is dat geen probleem.
Veel succes in ieder geval en laat je niet gek maken.

Greetz, Skip

Tot mijn 19e had ik altijd flink ondergewicht, ik woog in december 2004 slechts 50 kg met een BMI van slechts 16,32!!!!!

Met het consequent volgen van een voedingsschema en trainingen heb ik er per maand ongeveer 1 kg bij kunnen krijgen. Nu zit ik dan op de 67 en kan met de zomer makkelijk op de 70 zitten dus hopelijk gaan ze daar niet moeilijk over doen

overigens ik heb nu een bmi van 21,87
tussen de 20-25 word bestempeld als ideaal
22.5 zou je kunnen bestempelen als perfect gewicht daar zit ik dus niet heel ver vandaan.

Als ik deze keuring zou halen dan volgen er nog 4 waaronder 1 geneeskundig onderzoek waarbij opnieuw het gewicht wordt gemeten.
Dit is de laatse keuring en waarschijnlijk zal die in juni plaatsvinden
(mits ik alles haal uiteraard)

dus als ze gaan zeuren over paar kilo vind ik dat wel mierenneukerij, maar goed aan de andere kant het is natuurlijk 1 van de zwaarste keuringen dus daar kan ik dan ook wel weer inkomen.
Ik heb dan ook express tot nu gewacht. Ik had het liefst een paar jaar geleden al gesolliciteerd maar ja toen had ik echt nog een veels te laag gewicht.

Terug
Naar boven