XXL Nutrition

Keuring! statische krachtmeting

Bij de Kmarns keuring zeiden ze me dat 14% het "gemiddelde" was van de jongens die daar kwamen.

Het hardlopen (35 min) kwam me destijds het minst goed af trouwens, krachtdingen zouden een eitje moeten zijn voor jou Shutter.

dan moet je ook wel extra onderdelen bovenop die cluster vier halen als ik me niet vergis. touwklimmen, opdrukken, boomstam trekken etc... ook geen probleem als je een poosje aan krachtsport doet.

Ja, maar dat is pas als je eenmaal aangenomen bent. Op de keuring in amsterdam hoef je alleen maar die statische apparaten te doen.

nope.. mariniers moesten direct erachteraan nog die andere onderdelen doen toen ik er was

warming up voor een training wordt door sommigen zelfs gezien als een no-no voor bepaalde beroepen (brandweermannen, politie, leger).

ter illustratie:
agent (70 kg): halt! in naam der wet!
bad guy (100 kg): hmz ik denk dat ik even over jou heen loop
agent (70 kg, minus angstzweet): moment, even 5 minuten warmlopen, maar dan ga ik je ook clean and jerken!
bad guy (100kg): MEP
agent (70 kg minus 20 tanden): RIP.

:roflol:

Nu moet ik alleen nog een agent van 70kg vinden, dan ga ik dit ff testen:)

De zwaarte van de opleiding is aardig gelijk, het ene is bij de Marns weer zwaarder en het andere bij Luchtmobiel.

zelf 7 jaar marn geweest en mn beste vriend zat ook bij de lmb, maar lmb is nergens zwaarder. over het algemeen zelfs lichter, bevestigd na enkele bezoekjes mijzelf op de lmb kazernes.

leuk weetje:

standaard voor het Marine Corps in de V.S.:

100 situps in 2 min. tijd.
20 chinups achterelkaar.
5 km rennen binnen 18 min. tijd.

dat zijn niet de echte eissen voor de usmc....
als je dat haalt heb je 100 punten, het vereisste is echter drastisch lager.

monsterbumb btw ahhaa.

zelf 7 jaar marn geweest en mn beste vriend zat ook bij de lmb, maar lmb is nergens zwaarder. over het algemeen zelfs lichter, bevestigd na enkele bezoekjes mijzelf op de lmb kazernes.

Ik precies het tegenover gestelde. Ik bij Lumbl, maat van me bij de Marns.
Ik ken ook iemand die beiden heeft gedaan, weinig tot geen verschil was zijn conclusie.
Achja, de eeuwige discussie...aarbeien vs de vissticks ;)
Net als dat ik regelmatig hoor dat de Marns opleiding zwaarder is dan die van het KCT. *kuch* *kuch*

Maar toen je op de kazerne was zag je dat lumbl lichter was? ???

Sterf nou eens een keer met die k*tbumbs de laatste tijd...niet te zuinig ey...

inderdaad!

En aangezien shutter zich nog steeds ziek post zit hij niet bij de mariniers nu :roflol:

Or am I terribly wrong?

ik doe zelf sterke man wedstrijden maar daar warmen we ook nooit op,en wonder boven wonder gaat het altijd goed,ik wens je in ieder geval heel veel succes!!

Ik precies het tegenover gestelde. Ik bij Lumbl, maat van me bij de Marns.
Ik ken ook iemand die beiden heeft gedaan, weinig tot geen verschil was zijn conclusie.
Achja, de eeuwige discussie...aarbeien vs de vissticks ;)
Net als dat ik regelmatig hoor dat de Marns opleiding zwaarder is dan die van het KCT. *kuch* *kuch*

Maar toen je op de kazerne was zag je dat lumbl lichter was? ???

veel socialere instelling in opleiding, meer vrijheden, minder druk. fysiek kwa eissen zal het idd mekaar nauwelijks of niet ontlopen, maar mentaal is een ander aspect. het is een gedrukt feit dat veel jongens die de marns opleiding niet halen het daarna bij de lmb proberen en het daar wel gewoon halen.

ik ben overigens gewoon objectief want ik vind de kl als bedrijf veel beter geregeld vooral op logistiek gebied en personeels zorg. en ik ben zelf ook niet weg gegaan bij het korps omdat het allemaal rozekleur en maneschijn is.

wat mij betreft is er geen aardbeien vs visticks.
het korps is gewoon een tikkeltje zwaarder als lmb en niet perse op het fysieke aspect. echter als je een keuze voor de toekomst moet maken dan wint lmb het weer, veel betere perspectieven voor de persoon zelf.

Dat zullen wel de testen van de SEALS zijn.

nop, zelfs die testen zijn minder hoog dan je denkt. de seals zijn ongetwijfeld een top eenheid maar de andere helft is vooral de typische zelfverheerlijking van USA is the best waar we allemaal als het goed is van op de hoogte zijn.

ze fixen een hoop natuurlijk, maar ze fixen nog meer praatjes dan wat ze daadwerkelijk fixen. en praatjes vullen geen gaatjes.

maar die test is een soort van standaard basis fysieke fit test zoals hij gegeven word bij de meeste eenheden wereldwijd. het is een schaalverdeling en geen eis waar je aan voor moet voldoen.

je moet die 100 zien als een 10 voor cijfer en het ene leger onderdeel heeft een hogere/lagere eis dan de ander.

Zorg dat je die dag goed uitgerust bent en goed hebt gegeten.

Bouw de kracht tegen die platen gelijkmatig op en zorg dat je na 2 sec. ongeveer maximale druk of trek kracht uitoefend en houd dit de resterende seconden vast. Blessure zal je ws niet zo snel krijgen met zo'n statische belasting.

Je kan natuurlijk wel proberen of je van te voren ff kan opdrukken, optrekken en de ledematen wat los zwaaien, als warming up.

Succes!

Ik zou ook wat opwarmen en opdrukken. Als je al even traint, zal je wel sterker zijn dan de gemiddelde persoon en moet het normaal wel lukken.
In ieder geval veel succes.

Terug
Naar boven