XXL Nutrition

Kevinve's 5x5 Road to Recovery

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Na 5kg te zijn afgevallen zijn ze toch alweer gegroeid :)

Ja dat is wel positief, ma veel daarvan is weer muscle memory en beginnergains die je terug kreeg denk ik.
Op begin maakt het niet uit wat je doet, belangrijkste is dat je iets doet. Maar als je echt effectief wilt zijn ga je op den duur toch echt wel progressief moeten overladen, oftwel met meer gewicht of reps of setjes.

Op begin deed ik ook jou stijl zowat, maakte wel gains, maar vooral beginnergains, maar nu maak ik zelf meer gains dan in het begin gewoon doordat ik alles goed plan en progressief overlaad.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat is wel positief, ma veel daarvan is weer muscle memory en beginnergains die je terug kreeg denk ik.
Op begin maakt het niet uit wat je doet, belangrijkste is dat je iets doet. Maar als je echt effectief wilt zijn ga je op den duur toch echt wel progressief moeten overladen, oftwel met meer gewicht of reps of setjes.

Op begin deed ik ook jou stijl zowat, maakte wel gains, maar vooral beginnergains, maar nu maak ik zelf meer gains dan in het begin gewoon doordat ik alles goed plan en progressief overlaad.

Gooi het nu ook gewoon hierop, en blijf onder failure. Merk bij bijvoorbeeld benen spierpijn, terwijl ik van mijn armen gister niks voel. Volgende week bij armen dus meer gewicht pakken en bv CGBP, Dumbbell Press over failure gaan met spotter.

Gooi het nu ook gewoon hierop, en blijf onder failure. Merk bij bijvoorbeeld benen spierpijn, terwijl ik van mijn armen gister niks voel. Volgende week bij armen dus meer gewicht pakken en bv CGBP, Dumbbell Press over failure gaan met spotter.

Onder failure blijven is inderdaad het beste, dan kan je lichaam snel genoeg herstellen en kan je die volgende training net iets meer gewicht of reps op sets meer aan. Zou niet over failure gaan dus bij dumbbell press.

Bij benen is het heel normaal dat je spierpijn voelt, in het begin had ik soms voor meer dan een halve week, nu heb ik maar 1 of 2 dagen héél lichte spierpijn. Wat niet slecht is, spierpijn hoeft GEEN indicatie te zijn voor een goede training.

In je armen voel je echt HELEMAAL niks, of gewoon een beetje? Als je nu je biceps flexed of triceps, voel je dan niet een beetje spierpijn? Dat is al genoeg hoor.
Laatste training heb ik skull crushers gedaan, nieuwe oefening, en heb dus spierpijn gehad, omdat je lichaam dat niet gewoon is, maar over paar weken gaat dat ook weg.
Zelfde met barbell lunges die ik pas heb toegevoegd, echt een aanrader!

Laat me nu bijvoorbeeld jou BB row nemen en zeggen hoe ik daar progressie zou maken, dit kan je bij elke oefening doen, zelfs bij bicep curls.

Je zit nu op 4x8x50 bij BB row.
Dus volgende keer gaan voor die 5x8x50, 5 setjes is max vind ik.
De training daarop zou ik oftwel gaan voor 3x10x50 oftewel 3x8x52,5 (of 52/53, maakt niet uit zolang je maar progressie maakt).

Voordat je het weet doe je 3x8x70 over een half jaar, en bij progressie hoort muscle gains, en daar gaat het allemaal om.

Even een insight view op hoe ik het doe.:p

Ik snap je principe. Doe ik normaal ook. In principe de ene week 8x60, daarna 10x60 en daarna 8x62.5. Voel nu inderdaad helemaal geen spierpijn. Totaal niks.

Ik snap je principe. Doe ik normaal ook. In principe de ene week 8x60, daarna 10x60 en daarna 8x62.5. Voel nu inderdaad helemaal geen spierpijn. Totaal niks.

Ja dat is inderdaad niet goed, daarom is het het beste dat je die shouder/arm dag net zoals een rug dag behandeld, dus niet allemaal supersetjes, ik gebruik ook supersetjes, maar niet men hele training :p.

Squat
15x30
8x62.5
8x62.5
8x62.5
8x62.5
8x62.5

Zercher Squat
8x42.5
8x42.5
8x42.5

Walking Dumbbell Lunges (32kg totaal)
8x per been
8x per been
8x per been

One-Legged Horizontal Leg Press
10x40 per been
10x40 per been
10x40 per been

Total Abdominal Dropset
10x50-10x40-10x30-10x20
10x50-10x40-10x30-10x20

Lekker volume op die squats!

Hoe bevalt die Zercher Squat? Is dat vooral quads dominant zoals een front squat of zelfde als een back squat?

---------- Post toegevoegd Mon 15 Oct 2012 om 15:32 ----------

Wat is die Total Abdominal?

Total Abdominal is een apparaat voor buik. Zonder crunches met gewicht. Zercher Squats zijn heel quads dominant, maar je kunt er lekker diep gaan.

Squat movie upload ik binnenkort

Ben benieuwd naar je Squat movie. Maar je gaat lekker man, ik blijf je volgen!

BP
20xbar
10x40
10x60
10x60
10x60
10x60
10x60

Incline Dumbbell Press
10x22
10x22
10x22

Cable Crossover 10kg per kant
10x
10x
10x

Decline BP
8x60
8x60

Wide Chest Press
8x60
8x60

Die wide chest is lekker he

22 kg db presses netjes.

Is die squat movie al Bijna bij de post production?

Duurt wel lang, heb vandaag een deadlift en BOR sessie opgenomen en al gepost

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 21:15 ----------

mooie BP

That's good form right there!

Ben nog steeds ontevreden haha, bol mn rug veel te vroeg. Moet tot par toch zeker met hol/rechte rug halen.

sterke squats goede forum, alleen ligt de barbell niet iets te ver in je neck

21.35
DL
8x60
8x90
8x90
8x90
8x90

BOR
8x55
8x55
8x55
8x55

Wide Grip Pulldown
8x60
8x60
8x60

Seated Pulley
10x30
10x30
10x20 contraction control

Close Grip Pullups
8x
8x
8x

22.15

Goede wide grip pulldowns man.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven