Gooi het nu ook gewoon hierop, en blijf onder failure. Merk bij bijvoorbeeld benen spierpijn, terwijl ik van mijn armen gister niks voel. Volgende week bij armen dus meer gewicht pakken en bv CGBP, Dumbbell Press over failure gaan met spotter.
Onder failure blijven is inderdaad het beste, dan kan je lichaam snel genoeg herstellen en kan je die volgende training net iets meer gewicht of reps op sets meer aan. Zou niet over failure gaan dus bij dumbbell press.
Bij benen is het heel normaal dat je spierpijn voelt, in het begin had ik soms voor meer dan een halve week, nu heb ik maar 1 of 2 dagen héél lichte spierpijn. Wat niet slecht is, spierpijn hoeft GEEN indicatie te zijn voor een goede training.
In je armen voel je echt HELEMAAL niks, of gewoon een beetje? Als je nu je biceps flexed of triceps, voel je dan niet een beetje spierpijn? Dat is al genoeg hoor.
Laatste training heb ik skull crushers gedaan, nieuwe oefening, en heb dus spierpijn gehad, omdat je lichaam dat niet gewoon is, maar over paar weken gaat dat ook weg.
Zelfde met barbell lunges die ik pas heb toegevoegd, echt een aanrader!
Laat me nu bijvoorbeeld jou BB row nemen en zeggen hoe ik daar progressie zou maken, dit kan je bij elke oefening doen, zelfs bij bicep curls.
Je zit nu op 4x8x50 bij BB row.
Dus volgende keer gaan voor die 5x8x50, 5 setjes is max vind ik.
De training daarop zou ik oftwel gaan voor 3x10x50 oftewel 3x8x52,5 (of 52/53, maakt niet uit zolang je maar progressie maakt).
Voordat je het weet doe je 3x8x70 over een half jaar, en bij progressie hoort muscle gains, en daar gaat het allemaal om.
Even een insight view op hoe ik het doe.