MuscleMeat

Aankondiging Kijktip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar ik echter zéker niet gelukkig van werd was die opmerking dat AAS verslavend zou zijn. Dat is gewoon niet waar. Tuurlijk voel je je beter, maar het is werkelijk niet serieus te vergelijken met bijvoorbeeld cocaine. Die vergelijking gaat echt veel te ver. Daarnaast, en mogelijk wel het belangrijkste nog, triggert AAS gebruik geen dopamine receptoren in het hoofd. Je 'beloningscentrum' wordt nooit ingeschakeld en daar is vrijwel iedere verslaving wel op gefundeerd. Door zo'n uitspraak koppel je het toch al negatieve van AAS aan het 'hiervan-weten-we-zeker-dat-het-slecht-is" van drugs. Jottum!
Is ook een heel topic over bezig dat verslaving. Ik denk dat het een 50-50 situatie is. Tuurlijk is het niet verslavend als cocaine, maar het heeft wel iets weg van soort verslaving denk ik.

Ik weet niet Yannick. Nu ik dat clipje zie met dat interview zijn er toch wel dingen die je zegt waar ik als BBer niet heel blij mee ben. Dat gezegde van "kuren is huren" moet bijvoorbeeld echt eens sterven. Het is gewoon niet waar. Tuurlijk verlies je wel wát van de winst van een kuur (het extra vocht met name) maar als jij gewoon gaat eten zoals je moet eten na je kuur (je TDEE moet omhoog), dan valt dat heus niet weg. Ja je hebt even een dipje, maar het lichaam vreet heus geen spierweefsel op binnen een paar maanden als het genoeg voeding krijgt. Het hele 'huren' deel van dat gezegde is gebaseerd op de mensen die het verkeerd aanpassen en daarmee zet je AAS toch ook zelf weer in het verdomhoekje.

Waar ik echter zéker niet gelukkig van werd was die opmerking dat AAS verslavend zou zijn. Dat is gewoon niet waar. Tuurlijk voel je je beter, maar het is werkelijk niet serieus te vergelijken met bijvoorbeeld cocaine. Die vergelijking gaat echt veel te ver. Daarnaast, en mogelijk wel het belangrijkste nog, triggert AAS gebruik geen dopamine receptoren in het hoofd. Je 'beloningscentrum' wordt nooit ingeschakeld en daar is vrijwel iedere verslaving wel op gefundeerd. Door zo'n uitspraak koppel je het toch al negatieve van AAS aan het 'hiervan-weten-we-zeker-dat-het-slecht-is" van drugs. Jottum!

De rest van je verhaal is overigens verder prima, ik verslikte me alleen wel effe in bovenstaande twee punten.
1: Kuren is huren. Period.
Als je stopt met trainen raak je je gains kwijt. En dat gebeurt sneller als je aas gebruikt hebt dan wanneer je je fysiek natty opgebouwd hebt. Het is niet anders.

2: AAS kan wel degelijk verslavend zijn.
Niet zozeer op receptoren zoals jij bedoelt, maar door wat aas kan doen voor je bij het gebruik (en alle positieve aspecten) en het na-effect van de dip (waardoor je weer opnieuw wilt) kan het geestelijk zeker wel verslavend zijn. Laatst nog een topic over geweest.

Dus jij vind spier overhouden net zo eruit zien als je shape wanneer je on bent?
Gewicht en kwaliteit zijn nogal 2 verschillende dingen.
Never nooit dat ik het tren/mast/winstrol effect behoud na een kuur.
Het is dus wel degelijk huren van een uiterlijk.
Als je gaat kijken naar alleen kilo's, dan zal het vast meevallen, maar kilo's op zichzelf spreken me absoluut niet aan.
Gaat toch wel om de complete look.

Daarnaast heb ik nergens gezegd dat aas een verslavend middel is en de vergelijking met coke was om de feelgood gevoel te beschrijven met iets wat hij en veel mensen wel kennen..

Ik weet niet Yannick. Nu ik dat clipje zie met dat interview zijn er toch wel dingen die je zegt waar ik als BBer niet heel blij mee ben. Dat gezegde van "kuren is huren" moet bijvoorbeeld echt eens sterven. Het is gewoon niet waar. Tuurlijk verlies je wel wát van de winst van een kuur (het extra vocht met name) maar als jij gewoon gaat eten zoals je moet eten na je kuur (je TDEE moet omhoog), dan valt dat heus niet weg. Ja je hebt even een dipje, maar het lichaam vreet heus geen spierweefsel op binnen een paar maanden als het genoeg voeding krijgt. Het hele 'huren' deel van dat gezegde is gebaseerd op de mensen die het verkeerd aanpassen en daarmee zet je AAS toch ook zelf weer in het verdomhoekje.

De rest van je verhaal is overigens verder prima, ik verslikte me alleen wel effe in bovenstaande twee punten.
Had zelf meegedaan dan, je kan je nog steeds opgeven

Als je stopt met trainen raak je je gains kwijt. En dat gebeurt sneller als je aas gebruikt hebt dan wanneer je je fysiek natty opgebouwd hebt. Het is niet anders.

Niet zozeer op receptoren zoals jij bedoelt, maar door wat aas kan doen voor je bij het gebruik (en alle positieve aspecten) en het na-effect van de dip (waardoor je weer opnieuw wilt) kan het geestelijk zeker wel verslavend zijn. Laatst nog een topic over geweest.

Jongen, dat is gewoon niet waar. Je raakt niet AL je gains kwijt. Waarom zou je het dan uberhaupt nog doen? En waarom denk je dat Mr. O contestants er zo veel van in hun lijf pompen. Denk eens na man.

En ja, alles KAN verslavend zijn, maar om de parallel te trekken met coke vind ik echt te ver gaan. Dat er een topic over geweest is zegt verder natuurlijk niks.

Dus jij vind spier overhouden net zo eruit zien als je shape wanneer je on bent?
Gewicht en kwaliteit zijn nogal 2 verschillende dingen.
Never nooit dat ik het tren/mast/winstrol effect behoud na een kuur.
Het is dus wel degelijk huren van een uiterlijk.
Als je gaat kijken naar alleen kilo's, dan zal het vast meevallen, maar kilo's op zichzelf spreken me absoluut niet aan.
Gaat toch wel om de complete look.

Daarnaast heb ik nergens gezegd dat aas een verslavend middel is en de vergelijking met coke was om de feelgood gevoel te beschrijven met iets wat hij en veel mensen wel kennen..

Dat is niet wat ik zeg. Ik zei dat je inderdaad wel wát verliest maar vanzelfsprekend niet álles. Nee natuurlijk zie je er niet zo uit na je kuur als tijdens, maar het hele idee van AAS gebruiken is dat je er beter uitziet na afloop dan ervoor. Of kuren Gingerbreadman en jij eigenlijk alleen maar zodat je er leuk bijloopt tijdens de kuur? Ook niet toch? Jullie zijn wel echt selectief in lezen zeg. Lees nou eens terug wat ik werkelijk zeg in plaats van de helft over te slaan. Ik nuanceer enorm.

Enneh dude, je zei WEL dat AAS verslavend werkt. In dezelfde zin waarin je het vergelijkt met coke. Overigens ben ik ook heel aardig bekend met het gevoel hoor. Ook al van voor ik aan de TRT ging. Zoals ik zei vond ik die vergelijking veel te ver gaan. Tuurlijk is het een fijn gevoel om ON te zijn, maar daar stopt naar mijn mening ook iedere overeenkomst. Vergelijk het dan met pillen. Daar is ook (vrijwel, mafkezen heb je altijd) niemand verslaafd aan, maar vrijwel niemand die aan de pillen gaat, gaat nog naar een feestje of festival zonder ze mee te nemen.

Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat je maar tot op zekere hoogte een filter hebt tijdens zo'n interview dus ik neem het je heus niet echt kwalijk ofzo. Ze hebben mij ook benaderd om hier aan mee te werken, wat ik afsloeg juist omdat ik ook nog wel eens iets roep voor ik goed nadenk.

Als je zo een interview geeft zoals Yannick dan heb je altijd het risico dat je dingen zegt waar mensen zich aan kunnen storen of oneens zijn. Ik heb me zelf niet inhoudelijk gestoord aan wat hij zei, vond dat hij het meer dan behoorlijk heeft gedaan.

Zou ik het zelf beter gedaan hebben? Denk het niet.

Had zelf meegedaan dan, je kan je nog steeds opgeven

Heb de kans gehad en heel bewust voor gekozen het niet te doen. Ik vind mezelf niet droog genoeg om een positief of zelfs maar neutraal beeld te geven van AAS, onherkenbaar gemaakt of niet. Bovendien eindigde mijn laatste kuur ervaring met een trombose dus sindsdien hou ik me braaf aan mn TRT dosis ;) En zoals gezegd ben ik ook nogal een flapuit dus het leek me wijzer om het niet te doen. Yannick is qua body een betere vertegenwoordiging dan ik.

En nogmaals: afgezien van die twee puntjes vond ik hem t wel heel goed doen. Weloverwogen en welbespraakt. Zeker niet het standaard tokkie die ze normaliter van stal halen. Mn complimenten dus.

Wacht...je zegt "stopt met TRAINEN", niet "stopt met kuren". Wie stopt er dan ook in fucksnaam geheel met trainen vlak na een kuur? Wat een stroman argument zeg.

kuren is huren :roflol:

altijd lekker van die one liners die dusdanig kort door de bocht en ongenuanceerd zijn dat ze eigenlijk niks meer betekenen

• Topic Starter Topic Starter

Aas niet verslavend?
Niet qua lichamelijke afhankelijkheid nee.

Maar degenen die ik ken en kuren, hebben zonder uitzondering allemaal al een keer hun laatste kuur gedaan. :)

Het gevoel en de gains zijn imo absoluut wel verslavend.

Wacht...je zegt "stopt met TRAINEN", niet "stopt met kuren". Wie stopt er dan ook in fucksnaam geheel met trainen vlak na een kuur? Wat een stroman argument zeg.
Geen idee? Jij?
Het gaat puur om een punt duidelijk te maken. Kuren is huren. Hoe kut ik dat ook vind, want ik geef een hoop geld uit aan aas en voeding, ik realiseer mij maar al te goed dat er een moment in m'n leven komt dat ik niet meer op het niveau zal staan als waar ik nu ben. Door niet meer te kuren en mogelijk minder/niet meer te trainen.
Als jij een andere mening toebedeeld bent, helemaal prima.

Trouwens thumbs up voor het feit dat je je shirt niet uitdeed toen Filemoon dit vroeg. Dat sierde je :) Heb verder geen verstand van AAS etc. maar denk dat je het allemaal goed verwoord hebt.

Zoals hierboven ook gevraagd werd ben ik ook benieuwd hoe ze bij jou kwamen, hoe hebben ze je benaderd?

Trouwens thumbs up voor het feit dat je je shirt niet uitdeed toen Filemoon dit vroeg. Dat sierde je :) Heb verder geen verstand van AAS etc. maar denk dat je het allemaal goed verwoord hebt.

Zoals hierboven ook gevraagd werd ben ik ook benieuwd hoe ze bij jou kwamen, hoe hebben ze je benaderd?
Vond ik ook stijl. Train voor jezelf, en niet om anderen er iets van te laten vinden.

Nee zoeken nog gebruikers die in de uitzending willen komen, gok de laatste dan. Om aan tafel te zitten
Hoop dan op mensen die iets meer verstand van aas hebben dan die ouwe op het eind van die uitzending.
@Galen @Cools @skydirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven