Fitness Seller

Killy Foto's flex cup

Ja maar precies bij squats of bijvoorbeeld deadlifts.

niks mis met tot falen squatten toch?

Ik zit niet zo graag met een redelijk gewicht onderin dat ik hem van me af moet gooien.

Ja maar precies bij squats of bijvoorbeeld deadlifts.

Zo'n onderzoek zul je echt niet vinden. En waarom zou het bij squats anders zijn dan bij bijv. leg press of leg extension?

En over het onderin weggooien, is toch geen probleem in een rek? Zorg dan dat je alleen je laatste set zeer dicht nabij falen komt, zodat je niet het probleem hebt dat je die zware stang weer naar boven moet krijgen ;)

Zo'n onderzoek zul je echt niet vinden. En waarom zou het bij squats anders zijn dan bij bijv. leg press of leg extension?

Omdat de techniek veel complexer is en je zo naar mijn mening meer kapot kan maken dan dat het op kan leveren. Op een leg press of leg extention kan je niet zoveel fout doen behalve de herhaling niet halen.

En over het onderin weggooien, is toch geen probleem in een rek? Zorg dan dat je alleen je laatste set zeer dicht nabij falen komt, zodat je niet het probleem hebt dat je die zware stang weer naar boven moet krijgen ;)

buiten het feit dat het voor mij als powerlifter totaal onnodig en zelfs contra productief werkt zou ik dit ook niet graag doen met 200+kg elke keer. Ten eerste sloop je er halters mee en je rek als je niet rustig genoeg doet.

Waarom zou je zo nodig willen falen met een squat? Kan je aantonen dat dat meer groei oplevert dan voor falen stoppen?

Aantonen in de zin van, ik citeer een onderzoekje waarin mogelijk bevestigd wordt dat spierfalen meer spiergroei oplevert dan niet? En jij een citaatje opzoekt waaruit blijkt dat het andersom is? Als er eenduidigheid over dit soort zaken was, hadden we dat wel geweten inmiddels.

Ik zeg niet dat je het moet willen, ik zeg juist dat je het liever niet moet willen. Maar in bodybuilding is het tot spierfalen gaan voor de meeste een indicator van hoge intensiteit/'maximale' beschadiging van de spier (o.a. HIT). Met squatten is dit onpraktisch en zelfs gevaarlijk, waardoor het in mijn ogen niet helemaal noodzakelijk/ideaal is om een goed stel quadriceps te ontwikkelen. Ik heb Yates ook een keer horen zeggen dat hij squats na een periode uit zijn schema mikte, om deze reden. Ook Jay doet ze alleen nog in de smith, zegt die. En bij ons op de gym is Ed de Haan ook niet bepaald positief over structureel zwaar squatten. Het punt lijkt te zijn: squats zijn niet noodzakelijk voor een goed stel benen.

Interessant stuk hierboven wat ik persoonlijk vind is bijvoorbeeld bij stronglifts dat ze elke trainingsdag 5 sets zwaar squatten doen en daarbij nog eens 2.5kg per keer verhogen.
Mijn benen trekken dit niet en is zo een schema voor mij onmogelijk te volgen.

Aantonen in de zin van, ik citeer een onderzoekje waarin mogelijk bevestigd wordt dat spierfalen meer spiergroei oplevert dan niet? En jij een citaatje opzoekt waaruit blijkt dat het andersom is? Als er eenduidigheid over dit soort zaken was, hadden we dat wel geweten inmiddels.

Nee dit bedoelde ik niet, want ik smijt vrijwel nooit met onderzoekjes. Maar puur of je misschien iets had over squats.

Ik zeg niet dat je het moet willen, ik zeg juist dat je het liever niet moet willen. Maar in bodybuilding is het tot spierfalen gaan voor de meeste een indicator van hoge intensiteit/'maximale' beschadiging van de spier (o.a. HIT). Met squatten is dit onpraktisch en zelfs gevaarlijk, waardoor het in mijn ogen niet helemaal noodzakelijk/ideaal is om een goed stel quadriceps te ontwikkelen. Ik heb Yates ook een keer horen zeggen dat hij squats na een periode uit zijn schema mikte, om deze reden. Ook Jay doet ze alleen nog in de smith, zegt die. En bij ons op de gym is Ed de Haan ook niet bepaald positief over structureel zwaar squatten. Het punt lijkt te zijn: squats zijn niet noodzakelijk voor een goed stel benen.

Ja ik ben het er mee eens dat tot falen squatten gevaarlijk is en dat het misschien niet noodzakelijk is, maar als verder vrijwel iedere topatleet squats doet en zwaar dan lijkt het me uit logica gezien een toegevoegde waarde.

Er is sowieso geen eenduidigheid in enige sport qua training, maar squat blijft de koning van alle beenoefeningen en het is sowieso zonde om die niet te trainen vind ik. Tenzij je trainen niet echt leuk vindt of een blessure hebt.

Killy post niet in zijn eigen log? :trollface:

Omdat de techniek veel complexer is en je zo naar mijn mening meer kapot kan maken dan dat het op kan leveren. Op een leg press of leg extention kan je niet zoveel fout doen behalve de herhaling niet halen.

buiten het feit dat het voor mij als powerlifter totaal onnodig en zelfs contra productief werkt zou ik dit ook niet graag doen met 200+kg elke keer. Ten eerste sloop je er halters mee en je rek als je niet rustig genoeg doet.

Met tot failure doel ik op falen om nog een herhaling met correcte techniek uit te voeren. Ik zeg niet dat je eerst nog reps op foutieve manier eruit moet persen voordat je mag zeggen dat je tot falen hebt gesquat.

Voor dat laatste: ik heb literatuur gelezen die beschreef dat het voor PLer (pure kracht) minder essentieel is om tot falen te gaan. Maar laat killy dat maar wel doen ;) (wel met goede techniek uiteraard!).

maar dat ia juist het probleem, 'falen' word door iedereen anders gezien.
de ene pyramid omhoog tot een max gewicht de andere gooit m vol met moderate gewichten. je kan met verschillende technieken falen..
feit is dat squats de beste massa bouwer blijft voor lb

Over vele zaken in dit veld bestaat er wel een soort van consensus, alleen geen 100% zekerheid. En je ziet toch ook dat de meeste mensen gebruik maken van tot failure training en denken dat dit effectief is.

Met tot failure doel ik op falen om nog een herhaling met correcte techniek uit te voeren. Ik zeg niet dat je eerst nog reps op foutieve manier eruit moet persen voordat je mag zeggen dat je tot falen hebt gesquat.

Voor dat laatste: ik heb literatuur gelezen die beschreef dat het voor PLer (pure kracht) minder essentieel is om tot falen te gaan. Maar laat killy dat maar wel doen ;) (wel met goede techniek uiteraard!).

Als je techniek goed is, is vrijwel elke herhaling hetzelfde. In mijn geval zou ik niet een incorrecte techniek hebben bij een fail, maar zou gewoon blijven hangen onderin. Maar ja het zal allemaal wel.

• Like
Waarderingen: X.
+1 Eddine.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 00:52 ----------

t/m failure met squat is haast niet te doen zelfs met spotter

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 00:53 ----------

t/m failure met squat is haast niet te doen zelfs met spotter

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 00:59 ----------

+1 Eddine.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.175
Borst armen.
Dag je eerder dan eigenlijk de bedoeling was maar ik heb morgen geen tijd.

Energie zat er lekker in.

Incline db press
12x24 (warmup)
8x28
6x34
6x34

Machine press (hammer grip)
8x80
3x6x75

Pec deck
8x50
8x55
6x55

Cable flyes
3x8x25

BB curl vs dips
8x30 vs 8xbw
8x30 vs 8xbw
8x30 vs 8xbw
8x30 vs 12xbw (woeps setje teveel)

Hammer curl vs db skull crushers
Voel veel kracht verschil in links en rechts, dus heb beide armen apart gepakt.
Dus eerst links curl en crushers en dan rechts.

8x16 vs 6x14
8x16 vs 6x12
8x16 vs 6x12

High pulley curl vs extenstion
8x22.5 vs 8x22.5
8x25 vs 8x22.5
8x25 vs 8x22.5

Epic pump in mijn armen, elleboog voelde ook weer echt goed sterk.
Heb elbow sleeves gebruikt bij zware setjes van incline db press en bij de 4 sets van bb curl vs dips.

Nice training brah! lekkere super sets ook :D Mooi dat je elleboog zich goed houd, kill bill heeft dus zijn werk gedaan

je mag ook bij mij langskomen killy :D :D

Terug
Naar boven