- Waardering
- 2.024
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja maar precies bij squats of bijvoorbeeld deadlifts.

Zo'n onderzoek zul je echt niet vinden. En waarom zou het bij squats anders zijn dan bij bijv. leg press of leg extension?
En over het onderin weggooien, is toch geen probleem in een rek? Zorg dan dat je alleen je laatste set zeer dicht nabij falen komt, zodat je niet het probleem hebt dat je die zware stang weer naar boven moet krijgen![]()
Waarom zou je zo nodig willen falen met een squat? Kan je aantonen dat dat meer groei oplevert dan voor falen stoppen?
Aantonen in de zin van, ik citeer een onderzoekje waarin mogelijk bevestigd wordt dat spierfalen meer spiergroei oplevert dan niet? En jij een citaatje opzoekt waaruit blijkt dat het andersom is? Als er eenduidigheid over dit soort zaken was, hadden we dat wel geweten inmiddels.
Ik zeg niet dat je het moet willen, ik zeg juist dat je het liever niet moet willen. Maar in bodybuilding is het tot spierfalen gaan voor de meeste een indicator van hoge intensiteit/'maximale' beschadiging van de spier (o.a. HIT). Met squatten is dit onpraktisch en zelfs gevaarlijk, waardoor het in mijn ogen niet helemaal noodzakelijk/ideaal is om een goed stel quadriceps te ontwikkelen. Ik heb Yates ook een keer horen zeggen dat hij squats na een periode uit zijn schema mikte, om deze reden. Ook Jay doet ze alleen nog in de smith, zegt die. En bij ons op de gym is Ed de Haan ook niet bepaald positief over structureel zwaar squatten. Het punt lijkt te zijn: squats zijn niet noodzakelijk voor een goed stel benen.
Omdat de techniek veel complexer is en je zo naar mijn mening meer kapot kan maken dan dat het op kan leveren. Op een leg press of leg extention kan je niet zoveel fout doen behalve de herhaling niet halen.
buiten het feit dat het voor mij als powerlifter totaal onnodig en zelfs contra productief werkt zou ik dit ook niet graag doen met 200+kg elke keer. Ten eerste sloop je er halters mee en je rek als je niet rustig genoeg doet.
(wel met goede techniek uiteraard!).Aantonen in de zin van, ik citeer een onderzoekje waarin mogelijk bevestigd wordt dat spierfalen meer spiergroei oplevert dan niet? En jij een citaatje opzoekt waaruit blijkt dat het andersom is? Als er eenduidigheid over dit soort zaken was, hadden we dat wel geweten inmiddels.
Met tot failure doel ik op falen om nog een herhaling met correcte techniek uit te voeren. Ik zeg niet dat je eerst nog reps op foutieve manier eruit moet persen voordat je mag zeggen dat je tot falen hebt gesquat.
Voor dat laatste: ik heb literatuur gelezen die beschreef dat het voor PLer (pure kracht) minder essentieel is om tot falen te gaan. Maar laat killy dat maar wel doen(wel met goede techniek uiteraard!).
Nice training brah! lekkere super sets ookMooi dat je elleboog zich goed houd, kill bill heeft dus zijn werk gedaan
Jup, ga denk ik nog 1x voor de zekerheid.
Zit toch nog wat stijfheid in.