AndroidHealthClinic

kitten's log

Ha, nu toch weer op kracht aan het trainen na het commentaar? :D Je trainer was het er mee eens?

Komt redelijk overeen met je max, best netjes als je een hele tijd heel anders getraind hebt. Toch sterker door de var? Post je nog s filmpjes?

160kg squat bij een 130kg Dead? lol whut?

in b4 kite high squats :p

Smith squats he? Dat is net zoiets als een pr op legpress. Cute, but pointless.

Je zegt dat je de bench netjes met vlakke rug hebt gedaan, maar je weet ( of hopelijk je PT, if not: fire him ) dat een holle rug juist de bedoeling is op bench? Je rug plat op die bank houden is precies wat je niet moet doen.
Hoefde je dus ook niet ontevreden over te zijn.

Je zegt dat je de bench netjes met vlakke rug hebt gedaan, maar je weet ( of hopelijk je PT, if not: fire him ) dat een holle rug juist de bedoeling is op bench? Je rug plat op die bank houden is precies wat je niet moet doen.
100kg op de smith is uiteraard niet te vergelijken met 100kg freeweights maar is het daarom nutteloos? Je pakt je quads nog steeds aan he...

En waarom zou een platte rug niet mogen op de bench? En hoe hol moet je rug dan zijn volgens jou?

hou maar op sjors, je krijgt toch geen antwoord..
teveel kritiek in je post..

dus cute, but pointless.:p

holle rug op bank = decline bench

telt dus niet :trollface:

100kg op de smith is uiteraard niet te vergelijken met 100kg freeweights maar is het daarom nutteloos? Je pakt je quads nog steeds aan he...

En waarom zou een platte rug niet mogen op de bench? En hoe hol moet je rug dan zijn volgens jou?

Moet ik dit serieus nog gaan uitleggen? ???

arm-in-out.jpg

*tadaaa*

Als je je rug plat houd Tatt, gaat het nooit lukken om je borst uit te zetten. Je schouders zullen automatisch ook naar voren gaan staan. Wat gebeurt er dan logischerwijs > je gaat met je schouders drukken ipv met je borst.
Wat gebeurt er als je dat doet? Dan gaat je schouder uit de kom, verneuk je je cuffs of gebeuren er andere gruwelijke dingen, zoals bench 'plateaus' .

Schouderbladen tegen elkaar, borst omhoog en bovenrug op spanning, billen op de bank.

als je je bovenrug holt (bovenrug, dus kont op het bankje) trek je je schouders naar elkaar toe.. druk je je borst omhoog. hierdoor vormt je gehele lichaam 1 geheel, net als dat je spanning moet zetten op je lichaam bij squats en deads.
door je schouders op slot te zetten (schouderbladen naar elkaar toe trekken, probeer maar eens), kunnen je armen nog maar 1 beweging maken, waardoor je veel minder kans op schouder blessures hebt.

en bij elke andere compound is het een well known fact dat je je rug iets moet hollen, dus hoezo zou dat anders zijn bij deze compound.

---------- Post toegevoegd 10 September 2013 om 10:27 ----------

well.. wat sjors zegt dus whahahah

arm-in-out.jpg

*tadaaa*

Als je je rug plat houd Tatt, gaat het nooit lukken om je borst uit te zetten. Je schouders zullen automatisch ook naar voren gaan staan. Wat gebeurt er dan logischerwijs > je gaat met je schouders drukken ipv met je borst.
Wat gebeurt er als je dat doet? Dan gaat je schouder uit de kom, verneuk je je cuffs of gebeuren er andere gruwelijke dingen, zoals bench 'plateaus' .

Schouderbladen tegen elkaar, borst omhoog en bovenrug op spanning, billen op de bank.
Zeer heldere uitleg. Thanks!

• Topic Starter Topic Starter
"goedemorgen" vol log;) Was even info verwerken na et wakker worden. Zal proberen te reageren op inhoud.

@ Abfab:Nope, nie zwaarder gaan trainen. Zo nu en dan is het gewoon leuk om te toppen.Trainingen blijven staan zoals ze zijn. Enige wat ik heb aangekaart heb bij pt is de frequentie. Verder gaan gewichten omhoog wanneer de uitvoering (te) eenvoudig wordt als blijkt dat gewicht te laag is.

@ Robke78; Benen kunnen met squat meer aan maar rug niet. Voor Deadlift is 130 nu de max. Als ik dus squats zwaarder zou willen gaan doen met ik zo'n riem om denk ik. Vandaar dat ik dus niet zwaarder ga.

@ Sjors 26: Elke pr is een pr op wat voor toestel of met welke dumbell het ook moge zijn. Als gewichten omhoog gaan is er sprake van een pr. Snap dus niet wat er zo leuk en nutteloos is aan LP pr of squat in smit pr? En archen voor een BP pak je net wat meer gewicht dan wanneer je dit niet zou doen. Als ik plat bench gebruik ik net zo hard mijn borstspier en gaat het juist niet vanuit schouders door gewichtsverdeling. Maar goed, dat ben ik. Van benchen platte/ rechte rug voel ik bortspieren primagoed. Nadruk ligt dan enkelt en alleen op borst.

@corpaul (en Robke78) snap die even niet:o

@ Cynthia & Mac10; Hoewel het voor mij een pr is maakt ook voor mij dat het door de uitvoering niet telt. Ik persoonlijk zie het als een soort van smokkelen maar dat ben ik.

En nu ga ik koken

dat je waarsch niet diep genoeg squat als je deadlift 30kg lager is ;)

• Topic Starter Topic Starter
dat je waarsch niet diep genoeg squat als je deadlift 30kg lager is ;)

Alsof je op en stoel gaat zitten toch? zo diep en nee, geen hoge stoel;). En ik zei ook dat rug een rol speelt. Benen kunnen meer aan, rug niet. Krimp bekant 10 cm in lengte ervan

Terug
Naar boven