XXL Nutrition

Tams log

Bedoelen jullie niet gewoon dumbbell row als jullie het hebben met knie en hand op bankje.
Dumbbell bor is volgens mij gewoon met 2 dumbbells en staand.

Weet het niet zeker hoor, maar viel me ff op :o.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Marina! Grappig dezelfde vraag :D

En Feedback, ja zo bedoel ik het eigenlijk, Dumbbell Bor is voor mij dus ook staand met 2 dumbbells en dumbbell row met knie en hand op het bankje! Maar aangezien ik nog zeer regelmatig dingen door elkaar haal :D weet toch vaak nog niet het juiste naampje te geven aan een oefening!

Bedoelen jullie niet gewoon dumbbell row als jullie het hebben met knie en hand op bankje.
Dumbbell bor is volgens mij gewoon met 2 dumbbells en staand.

Weet het niet zeker hoor, maar viel me ff op :o.

Dit is DB Bor
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html

Dit is DB row aka bent over 2 db row
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/bent-over-two-dumbbell-row

Dit is Barbell BOR
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Dit is Pendlay row
http://www.youtube.com/watch?v=aXZGAnzIhtE

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 18:32 ----------

Thanks Marina! Grappig dezelfde vraag :D

En Feedback, ja zo bedoel ik het eigenlijk, Dumbbell Bor is voor mij dus ook staand met 2 dumbbells en dumbbell row met knie en hand op het bankje! Maar aangezien ik nog zeer regelmatig dingen door elkaar haal :D weet toch vaak nog niet het juiste naampje te geven aan een oefening!

Het is dus precies omgekeerd :rolleyes:

Hmmm... dan heb ik het ook fout gedaan. Dan zou ik niet de met het bankje moeten doen maar barbell of dumbbell zoals jij aangeeft! Weer wat geleerd *gaat log aanpassen*

Goed en nu ga ik het voor eens en altijd onthouden :o

Borst-tricep

DB bench press
12x10
8x12
8x14
8x14
8x14

Schuin DB bench
8x10
8x10
8x12
8x12

DB fly
10x7
3x8x8

Bench dip
4x8xBW

Skull chruser + gelijk dan naar mijn navel en en neer ( :o zo ga ik kijken of ik die naam kan vinden...)
10x7,5 (dus 10x de skull en 10x die ander)
8x10
8x10
8x10
8x10

Push down
8x10
8x10
10x10

Was tijdens werk aan het trainen, dus cardio even overgeslagen, om nou zwetend van de band af te rennen als er een klant bij de balie staat is ook niet al te netjes ;) Morgen extra 20 minuutjes!

Goed, DB press is toch wat anders dan met de barbell kwam ik vandaag achter :p Begon heel fanatiek, maar even terug gekomen in gewichten hehehe....Maar fijn voor de afwisseling, ga ik er in houden!

Momentje hoor, even kijken wat je nu precies voor oefening hebt gedaan tussen de bench dips en push down in
:roflol:

( ik vind je db press sterk hoor! )

Ik kan hem niet vinden online :D (verder aan het zoeken...) maar eigenlijk soort smal bankdrukken en dan de hoogte van mijn navel ( Shiiit hahaha ) --> Goed, denk dat het een niet bestaande oefening is hahaha, dan zal er wel iets fout aan zijn. Maar ga het even vragen aan diegene van wie ik hem gekregen heb. Hij staat ook in mijn boekje als "en dan langs mijn lichaam richting navel", anders zou ik daarna niet meer weten hoe die moet ;)

Thanks, moet even wennen aan de losse gewichten, vond dit ook al pittig!

Laatst bewerkt:
Mooie training! die gewichten ga ik nog even verder over dromen oke? :D

Mooie training! die gewichten ga ik nog even verder over dromen oke? :D
Hahaha, niet over dromen, ervoor trainen :D

Vanochtend was eigenlijk mijn cardio, maar deels vervangen door een circuit training. Licht gewicht een hoog tempo. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden :p

Dumbbell squat to shoulder press 12x
Jump squat 20x
DB Biceps curl 12x
Jumping Jacks 30x
En dat achter elkaar, 45 seconden rust, 4x herhalen

Plate front raise 12x
DB stepups onto bench 30x
Buik 30x
Triceps dips 12x
Ook weer 45 seconden rust, 4x herhalen

Umm vooral bij de jump suqats ging ik lichtelijk door, en dan sprong ik niet eens zo hoog ;)
De eerste vond ik zwaarder dan de tweede, daar misschien nog even wat in veranderen. Maar voor de afwisseling fijn. Ga ik er denk ik wel even 1x per week inhouden, kijken wat het me oplevert.

Daarna nog 20 minuten gelopen op 13% (stukjes op 15% :D Sommige loop apparaten hier kunnen verder, niet allemaal ben ik achter gekomen) op 6 km/h. Al met al lekker gezweet!
Nu weer verder leren voor tentamen morgen :rolleyes:

Schouders/ biceps

DB shoulderpress
12x10
8x12
8x12
5x14

Front raise

8x5
8x6
8x6
8x6

Side raise
8x6
8x6
8x6
8x6

Upright row
10x12,5
8x17,5
8x20
8x20

Rear deltoid
4x8x26

Biceps, excentrisch,
14 kilo per arm, omhoog helpen en dan tegenhouden/rustig laten zakken. Dat voel je :o
2x8 en 1x6 per arm. Toen trillende armpjes

Cable curl
3x10x12,5

20 minuten gelopen op 13% sommige stukjes 15%, 6 km/h

Nu opschieten voor tentamen!

Nice hoor! ziet er goed uit!
succes met je tentamen. :)

Sterke training Tams! Al goed gewend aan die helling zie ik :P
Succes met tentamen :)

Hehehe thanks! Nu heerlijk klaar!

En Sjors, ja ik vind het fijn! Ik voel ook lekker mijn benen en flink mijn kuiten daarna. De ene keer met helling en de andere keer interval, maakt het ook wat minder saai zo. En ik ga er heeeerlijk van zweten!

Schei uit, hou op. Vandaag was ik binnen 8 minuten zeiknat. Ging je helling nu ook tot 20%? Die is echt nasty. Gaat alles van je kuit tot je kont branden terwijl het zweet in je ogen loopt. Geen idee waarom ik dat leuk vind, maar ik voel me erna altijd fantastisch :D

Nee op de ene gaat hij maar tot 15%, maar we hebben verschillende, nieuwere en oudere, en die op de andere locatie nog uitproberen, misschien gaan die hoger :D Want nu wil ik natuurlijk ook 20% proberen!
Tja en waarom het fijn is, geen idee, denk dat het iets te maken heeft met pijn is fijn enzo ;)

Zo das een behoorlijke shoulder press! Gewicht is per db toch? Anyway zeer nette training! Ik mag vandaag weer aan de schouders

Zo das een behoorlijke shoulder press! Gewicht is per db toch? Anyway zeer nette training! Ik mag vandaag weer aan de schouders

Ja is per arm! Wel zwaar maar erg lekker :rolleyes: Ik doe trouwens maar een schouder, dus niet twee tegelijk. Waarom weet ik eigenlijk niet, gister vroeg iemand dat. Ik weet niet wat beter is, tegelijk zal wel zwaarder zijn. Even kijken voor de volgende keer.

Net benen gedaan!

Box squat
15x20
12x30
12x40
10x50

In ss met DB Squat (DB voor mijn borst)
12x14
12x14
12x14
12x14

SLDL
12x40
10x50
8x60
7x60

in ss met Hiptrust
12x20
10x30
4x80
8x40

GHR
3x8
1x6

Leg extension
8x40
8x42,5
8x45
8x50

Leg press, een ander dan normaal, staat geen gewicht op, alleen per schijf oplopend nummer
15x standje 5
12x6
10x6
8x6

En toen 10 minuten uitgelopen, had trillende beetjes. Vandaag even variaties op de normale squat gedaan omdat de afgelopen weken mijn squat gewoon niet lekker voelde. Dit was wel even leuk voor de afwisseling. Kuiten wilde ik doen, maar alles was bezet, die pak ik morgen wel even erbij. Verder fijne training wel!

Rug

Afgelopen zaterdag buik en core gedaan in een soort circuitje.
Leuk om te zien dat ik de plank eerst met moeite 30 seconden vol hield, en nu kan ik 3x 1minuut.
Ook de ab roller was voorheen echt een hel, en nu gaat dat steeds beter ook, kan 3x 12.
Toen nog lekker gelopen, eerst wat interval en toen nog even lekkere helling.

Gister dagje rust, moest werken!

en vanochtend:

DL
12x20
8x50
8x60
8x70
5x75

Chin ups
8x omhoog en langzaam laten zakken.
De eerste twee kon ik half zakken en zelf weer omhoog, is nog niet veel, maar wel iets!

DB Row http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/bent-over-two-dumbbell-row deze dus ;)
4x8x12

Latt pulldowm
8x37,5
8x37,5
8x37x5
6x40

Low row
3x6x47 Kon toen echt niets meer, mijn handen deden zo een pijn!

Afgesloten met 20 min. lopen op 13% helling.

Mooie trainingen hier!

Terug
Naar boven