AndroidHealthClinic

Tams log

Nou als je steeds meer definitie van spieren gaat zien gaat het de goeie kant op hé?!
Ja je hebt ook meestal wel een dominante kant.. rechtshandig? dan ben je toch vaak wat sterker met rechts..

Dan is het idd beter om onafhankelijke oefeningen te doen, one arm cable curl, concentration curl, db bicep curl etc.
Want zodra je oef gaat doen waarbij je je armen tegelijk gebruikt pakt je sterkere kant het over wanneer de 'zwakkere'kant begint te falen.. en met onafhankelijke oefeningen "moet'je zwakkere kant net zo hard werken.

Maar goed bezig geweest hoor,erg netjes

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, ik ga vanaf volgende keer maar even biceps onafhankelijk doen! Ben inderdaad rechtshandig trouwens.

Zozo tams!! Mooie gewichten zeg... DB press beetje jaloers :p hihi

Ziet er mooi uit en die gewichten doe ik je niet na. Zo een training ook niet. :D

Ik merk ook dat ik 1 zwakkere kant heb. Vooral met mijn benen kwam ik erachter met de leg extension. ik doe die dan ook nu per been. Dan kan je je echt focussen op 1 been.
Dat kan je ook met je armen doen he! leuk ook dat je nu meer definitie ziet. Zag ik laats bij mezelf ook een beetje. al heb ik nog niet zoveel spiermassa. Toch zie je het dan wel. TOP hoor! keep up the good work he!

Benen

Zozo tams!! Mooie gewichten zeg... DB press beetje jaloers :p hihi
Ik was zelf ook een beetje verbaasd hoor dat het lukte :p

Ziet er mooi uit en die gewichten doe ik je niet na. Zo een training ook niet. :D

Ik merk ook dat ik 1 zwakkere kant heb. Vooral met mijn benen kwam ik erachter met de leg extension. ik doe die dan ook nu per been. Dan kan je je echt focussen op 1 been.
Dat kan je ook met je armen doen he! leuk ook dat je nu meer definitie ziet. Zag ik laats bij mezelf ook een beetje. al heb ik nog niet zoveel spiermassa. Toch zie je het dan wel. TOP hoor! keep up the good work he!

Thanks! En inderdaad onafhankelijk trainen!

Vanochtend benen gedaan, het is de week van de korte trainingen! Dus ook vandaag even een keuze gemaakt van de oefeningen.

Squat
12x20
8x40
8x50
6x60
5x60
12x20

GHR voor het eerst met zo een halve bal eronder, en vanaf daar afzetten naar boven
3x8
Erg onwennig, dacht eerst dat ik niets voelde en het helemaal fout deed, tot ik eraf stapte, toen voelde ik het zeker!

Hip trust
12x20
10x30
10x35
8x35

Leg extension
8x35
8x45
8x50
7x50

Leg press
12x85
10x85
10x85

Kuiten naar buiten
3x20x45

Kuiten recht
3x15x55

En toen vond ik het weer mooi. Squats waren zwaar vandaag, die zijn altijd eigenlijk al zwaar, maar vandaag helemaal. verder wel oke de training! GHR nog erg aan wennen, ook weer op deze manier, maar wel fijn!

Erg onwennig, dacht eerst dat ik niets voelde en het helemaal fout deed, tot ik eraf stapte, toen voelde ik het zeker!

Met een beetje geluk ga je er morgen ook nog van nagenieten ^_^

Goed, gister had ik een afspraak met de jongen van de sportschool om naar mijn schema te kijken en naar mijn eten. Heel veel had hij niet op te merken, hij vond dat ik wel wat iets meer vet binnen mag krijgen, daar moet ik niet te bang voor zijn, zolang het natuurlijk gezonde vetten zijn. Ook was hij voor meer eiwitten, maar daar voel ik me zelf niet goed bij, dus wil niet te laag gaan zitten op mijn koolhydraten. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik net een beetje op gang kom qua afvallen dus wil nu ook niet te veel veranderen.
Daar was hij het ook mee eens, en niet te veel veranderen ineens, anders weet je op een gegeven moment niet wat werkt.

Op mijn schema had hij niet veel aan te merken, hij adviseerde me om triceps niet te doen bij borst. Ik hoor hier verschillende verhalen over, dat het juist wel goed is of niet. Op zich vind ik het nu prima gaan, maar kan ook best mijn triceps gaan doen bij mijn rug, even kijken hoe dat bevalt. Ik weet niet of jullie daar nog tips over hebben?

Daarnaast doe ik nu 2 dagen cardio, en hij raadt mij aan om 1 daarvan te vervangen door een circuit training, laag gewicht hoog tempo en dan full body. Dat lijkt mij wel wat, vooral omdat het minder saai is dan op de loopband of de fiets. Hij gaat nog even een circuitje voor me opstellen en die krijg ik dan van de week, dan zal ik die hier ook even posten.
We hebben ook nog even een paar oefeningen doorgenomen om te kijken of mijn techniek nog goed was, en een paar nieuwe oefeningen gekregen voor mijn core, en eindelijk een keer goed de BOR geleerd :o Op een één of andere manier lukte me die nooit :D

Al met al, een paar tips gehad, geen grote veranderingen, wat ik aan de ene kant jammer vind, maar aan de andere kant ook fijn, want kennelijk ben ik nu dus goed bezig. Voor nu dus nog even door gaan met mijn schema zoals die is, en alleen circuit toevoegen ipv cardio. O en even kijken voor de triceps, graag jullie mening daarover!

Verder gister gelijk nog even flink wat buik gedaan, dus die voel ik vandaag lekker :D Vandaag rust dagje en met de neus in de boeken, morgen weer knallen!

Klinkt al met al wel positief. Weinig opmerkingen dus je doet het al aardig goed he! Zo zie je maar!
Ik kan je niet echt adviseren wat betreft triceps. ben er zelf net pas gisteren mee begonnen en heb goeie spierpijn in mijn armen. :D
Maar je hebt wel weer wat geleerd en belangrijk is dat techniek goed is! dus je gaat goed!
Morgen weer he! ik mag ook weer! hahaha.. heb er nu al zin in. Maar eerst een dag werken. :)
succes met studeren.

Rug

Na vorige week het iets rustiger aangedaan te hebben, deze week er weer vol in!

DL
12x20
8x50
8x60
8x60
6x70

DB BOR (eerste keer)
10x10
10x10
8x12
8x12

Chin ups vasthouden tot vallen, langzaam zakken
5x

Low row
8x47
8x47
8x47
6x47

Latt puldown
10x33
8x37,5
8x37,5
8x37,5
6x40

En 20 minuten heftige interval tot ik er bij neer viel.

Voordeel van 's middags trainen is toch wel dat er meer mensen zijn en ik soms dus ook goede adviezen krijg. Vandaag even tips gekregen voor mijn deadlift, ik moest wat meer mijn tenen onder de stang houden, verder prima. Ook gingen mijn dead's vandaag beter dan vorige weken, voelt gecontroleerder, dus fijn! Alleen mijn handjes blijven gruwelijk veel pijn doen bij de laatste set, die moeten nog wennen.

Ook voor het eerst BOR gedaan, even wennen, maar ik hou hem erin denk ik. Ik had nu maar wat gewicht gepakt, weet niet of dat erg laag is, maar moet nog even wennen aan de beweging, vond dit al zwaar :o

Verder, de chin ups, is het handig om die te doen door te springen, en dan zo lang mogelijk vasthouden, of springen en gelijk langzaam laten zakken? Om het op te bouwen tot ooit de echte....

Bor is goed voor je :P
Ik vind 'm niet het leukst, maar het is gewoon een goede rug-oefening.

Nette training!
Voor mij werkte het wat chins betreft om 'm eerst bovenin goed te locken ( en ff goed kinnetje boven de bar ) en dan langzaam te laten zakken. Zodat de rom wat netter was.
Dat springen en meteen zakken ( mental image :P ) voelde voor mij teveel kamikaze-achtig :D

Ik vind de houding van Bor heel onnatuurlijk, dus gaat een beetje tegen mijn gevoel in, maar dat is denk ik ook een kwestie van wennen! Voorheen deed ik wel de DB row, zo op een bankje met een knie en een arm (snappie ;)), en die vind ik wel fijner, maar bij deze gebruik je volgens mij wel meer spieren in je lichaam. En ach, juist als iets niet lukt moet het juist wel gaan lukken he :D

Hmm hoeveel seconden hield je dan vast? Ik zit nu op de 10 seconden ongeveer, en dan laat ik langzaam zakken, ga ik langer vasthouden dan lukt het me niet om langzaam te zakken. Nadeel nu is dat ik na 5x wel ongeveer gelijkt neerstort, 4x lukt me netjes.

Huh, je haalt er weer 2 door elkaar denk ik. Db BOR is met een knie en een arm :roflol:

Tien seconden is wel veel! Ik schat dat ik er hooguit enkele tellen in blijf zitten en dan laat zakken.
Gelijk neerstorten hoort erbij ( srs :o ) dat had ik ook in het begin. Zodra je rug sterker wordt vermindert dat. Bij chins gaat dat sowieso sneller want je gebruikt veel bicep.

Hehehe, ben gelukkig niet de enige dus die hem niet zo leuk vind ;)

Maar bij de barbell BOR sta je toch in dezelfde houding zoals met DB in het filmpje? Wat is dan het precieze verschil ertussen dat je hem doet met barbell of met dumbbell? Of haal ik nu weer van alles door elkaar :D

Met de barbell kan ik over het algemeen zwaarder gaan; maar met db's is mijn rom groter. Ik 'voel' de spiercontractie ook beter.

Als ik bijv bench press, tegenover db press zet dan geeft de db me meer het gevoel dat ik mijn pecs heb aangepakt.
Ik ben ( lifts/squats etc ) uitgezonderd, een groot fan van Dbs all the way.

Dus het hangt een beetje van je doel, je blessure-historie en je voorkeur af.

Thanks, ik hou deze er dan wel even voorlopig, kijken wat het voor me doet! Krijg ik er een te grote haat aan kan ik het met de barbell gaan proberen ;)

Mooie training!

Wel grappig. Dit was precies de vraag die ik gisteren in mijn log nog stelde en geen antwoord nog op had. Ik deed ook DB BOR met knie en hand op bankje. Heb hem nu met barbell ook even gedaan. Om het verschil te voelen. Met barbell voel ik meer mijn rug en gebruik ik meer spieren. Met DB BOR op bankje voel ik meer mijn afzonderlijke spieren.
Dus ik vroeg me ook af wat beter zou zijn. Met Barbell kan ik meer gewicht pakken en met DB wat minder. Maar dan pak je wel je armen apart omdat ik krachtverschil in mijn armen heb. Denk dat ik ze ook maar afwissel. :)

grappig om te lezen dat jij ook met die vraag zat:D

Terug
Naar boven