Vandaag bij de fysio geweest en holy shit die kerel is geniaal.
Ik moest eerst gewoon staan en toen ging die kijken hoe ik erbij stond, ging die zich richten op m'n heup (+1, dit heeft geen enkele fysio ooit gedaan). Moest ik op 1 been gaan staan, been optillen etc, hyperxtension maken, tenen aanraken, zijwaarste beweging maken > +1 ook dit heeft een fysio nog nooit gedaan!
Moest ik op het bankje gaan zitten en toen ging die de beweeglijkheid even controleren
Dit was ik wel gewend van andere fysios, tot die het ook daadwerklijk los ging maken. Heel vaag hoe die dat deed, maar het werkte wel! Vervolgens ging die me hele ruggenwervel af, en zoals ik al had verwacht zou die zeggen dat het bij m'n schouders en nek nogal vast zit.
Dit nam die dus ook meteen onder handen, 3 vorige fysios die gingen mijn nek helemaal vaag kraken deze fysio die ging me nek helemaal ontleden! Nek helemaal links/rechts buigen, die spier helemaal volgen, vragen waar de spanning kwam te staan als die iets deed.
En TOEN: Kreeg ik naalden in me kont en hamstrings

Maar vaag genoeg werkte dit als gezegend, me kontspier stond namelijk echt super strak, ik dacht dat dat "normaal" was maar als ik vergelijk hoe het nu aanvoelt... Dat werd door die naalden dus ontspannen. Moest ik weer wat bewegingen maken en tadaa, alles ging veel beter. Veel minder compensatie vanuit me rug, het voelde alsof het echt uit me been kwam.
Toen ging die weer me onderrug behandelen, en TAK er sprong iets terug (jammer genoeg aan de verkeerde kant, maar het voelde niet verkeerd). Hij zei dat er een onderwervel aan de rechterkant (waar de klacht zat) iets scheef was gekanteld en dat dit nu weer "goed" ligt en dat de klacht dus grotendeels weg zou moeten zijn.
Op het laatst nog een oefening gekregen om me nekspieren wat langer te maken en hij had me hamstrings nog wat geprikt en die waren toen ook dus weer volledig ontspannen.
Ohja, en toen ik me weer aan het aankleden was zei hij dat ik me rug meer moest trainen en me borst minder (want borst was al goed

) En dat zou mijn schouderklachten ook kunnen verminderen. Mooi meegenomen, want dit was ik al van plan.
Cliffs:
- Fysio is een held

- Klachten zijn grotendeels weg