XXL Nutrition

Kixat's logje

• Topic Starter Topic Starter
Lekker bezig geweest jong. Die gripsterkte komt vanzelf wel. Heb er ook heel veel last van gehad.. Nu met chalk+mix grip geen problemen meer, hoewel ik de 200 nog niet heb geprobeerd.

Grip was gewoon zwak vandaag, had 24 mei 135x18 seconden, maar toen had ik geen hele rugtraining al achter de rug dus misschien valt het nog mee..

Wil er toch een streven van maken om 5kg boven me DL pr 20 seconden vast te kunnen houden.

Grip was gewoon zwak vandaag, had 24 mei 135x18 seconden, maar toen had ik geen hele rugtraining al achter de rug dus misschien valt het nog mee..

Wil er toch een streven van maken om 5kg boven me DL pr 20 seconden vast te kunnen houden.

Na rugtraining is het logisch dat je grip zwakker is hoor. Onderarmen (vingers) zijn ook spieren.

Specifieke oefeningen voor grip doe ik niet. Ik doe DL en Kroc rows, vind het zelf genoeg.
Misschien ooit eens die CoC's aanschaffen om het apart te trainen.

Specifieke oefeningen voor grip doe ik niet. Ik doe DL en Kroc rows, vind het zelf genoeg.
Misschien ooit eens die CoC's aanschaffen om het apart te trainen.

Doet niks voor je grip die dingen, is alleen maar leuk voor je ego (real life quote van harpep)

Wanneer train je over het algemeen? dagen / tijden

Meestal rond 2-3 uur en dan uiterlijk tot 5 uur wegens werk (6-11). De avonden kunnen alleen op woensdag/za/zo.

Deze week zit mijn planning zo:
Dinsdag-borst schouders.
Donderdag- fysio
Zaterdag-Armen

Hopelijk volgende week weer normaal benen/onderrug te kunnen trainen

als loonslaaf zijnde ben ik pas rond 16.15 in de gym te vinden.

als loonslaaf zijnde ben ik pas rond 16.15 in de gym te vinden.
Dan zijn woensdag,zaterdag en zondag de enige dagen die voor mij mogelijk zijn. Donderdag en Vrijdag zou ook kunnen maar dat ligt eraan hoe ik word ingeroosterd (meestal kwartover 7, maar de laatste tijd gooien ze me er eerder op :( Die 2 dagen zouden dus ook kunnen zolang ik maar rond half 7 aan me eten zit :cool: ).

Zo, zou vandaag me eten wat anders doen, geen pwo nemen en ook geen dextrose meenemen maar ik was nogal moe dus heb het toch maar wel zoals gewoonlijk gedaan. Alleen de dextro had ik niet mee.

Dus gewoon, 4 sneetjes pindakaas als ontbijt. uur voor trainen 300 ml melk, 140 gr havermout, 30gr whey en een scoop nesquick.

pwo genomen en op naar de gym.

heb al een paar dagen last van me lies, dus heb eerst wat abductor/adductor gedaan als "warming up" (geen liesbreuk volgens mij, en hoop ik niet op eigenlijk...)

Shoulder dislocations

Benchpress
8x20
8x50
6x65> ARGG, kon er nog wel 2 denk ik maar ik had er geen spotter achter staan en wou absoluut niet een roll of shame doen :o
4x65> kon me core niet aangespannen houden :S
4x65> ging beter dan vorig setje.

Had me voorgenomen om 3x8 te doen :o Volgende keer 3x6 en dan daar verder mee bouwen.

Incline Db Press
8x16
6x22
6x26 >wrist wraps
6x30> wrist wraps + Fuark, die 1ste nakt me echt elke keer........... Had wel een relaxte spotter :)

DB Flyes
3x +/- 8 x 10 > lekker langzaam en strict, goed op MMC

Iso Lateral Decline Machine Press
8x70
6x90
3x100 :o iets teveel van het goede dus ss 4x80

Cabline Incline flyes
3x?x9 , voelt zo damn goed aan deze oefening.

Side Raise
2x8x10, strict en langzaam.

Wide Grip Upright Rows
8x20
8x25

Dumbbell Pullovers > naar mijn gevoel is het gewoon een schouder oefening.
8x20
8x24
8x24

Cable Reverse flyes
2x8x9
Machine Reverse Flyes
2x8x33/40

Lekkere training, beetje teleurstellend van de bp maarja dat kom nog wel.
Me armen zagen er in de spiegel ook facking buff uit voor mijn doen, geen idee waarom. Ohja, ik had ook me grip wat smaller gepakt bij de bp. Ik merk wel dat die overgang van borst/triceps nu veel makkelijker gaat alleen de lockout word wat moeilijker > had ik niet verwacht want me triceps zijn toch qua looks wel me sterkste punt, ofterwijl triceps meer apart trainen :D

Vorige keer zei de fysio dat ik me rug meer moest trainen, nu vind ik dat ik me triceps meer moet trainen > de 2 groepen die ik het leukst vind om te trainen ga ik nu dus meer focus op leggen :D

Weer wat tips gegeven aan 2 jongens die aan het squatten waren, zie hun wel vaker en leuk dat ze ook eindelijk wat serieuzer bezig gaan. De 1 hield totaal geen spanning met z'n armen/bovenlijf en de ander stopte ver boven parallel, knieën gingen naar binnen en de hakken kwamen licht van de grond.

Donderdag fysio en dan maak ik er een stability-training van. Zaterdag is de volgende "echte" training weer, dan zijn de armpjes aan de beurt.

Toch nog maar een fysio afspraak?
En netjes getraind man, volgende keer ben ik dr weer om je te spotten ;)

Toch nog maar een fysio afspraak?
En netjes getraind man, volgende keer ben ik dr weer om je te spotten ;)

Ja, heb gezegd dat ik er in uiterlijk 3 behandelingen vanaf wou zijn, en er zit een behoorlijk tempo in de behandeling. Hij doet echt gigantisch veel in 1 behandeling.

Volgende keer heb jij een rustweek voor de wedstrijd bish :cool:

Hey goed getraind weer kerel! BP komt wel, misschien ben je net als ik niet zo'n benchheld.
Las laatst dat je moet experimenteren met de stand van je armen smaller/breder om zo uit te vinden op welke manier jij het meest kan drukken.
Ben er zelf nog niet aan toe gekomen maar na de wedstrijd ga ik daar ook even voor liggen.
Enne, als je denkt dat je er nog 2 kan, kan je er zeker nog 1 dus volgende keer gewoon doen. Je hebt geen keus en drukt 'm wel terug in het rack.

Haha dus je geeft al hints mooi man tis altijd leuk vind ik om jongens wat hints te geven zodat ze denken dat jij dr heel veel van af weet.

Nette training !

Haha dus je geeft al hints mooi man tis altijd leuk vind ik om jongens wat hints te geven zodat ze denken dat jij dr heel veel van af weet.

Nette training !

Als je dat niet doet kan je beter je bek houden toch? :o

Zoals rusty zegt, ik geef alleen tips als ik 100% zeker ben dat ik het zelf goed heb. Ook geef ik alleen tips aan mensen die serieus bezig lijken te zijn of die het mij gewoon komen vragen, ik heb 2x gehad dat mensen mij zo aankeken van "oh, gaat dit onderdeurtje mij vertellen hoe ik iets beter kan doen?" toen ik hun op hele logische dingen wees.

Als iemand mij bijvoorbeeld vraagt: wat is nou beter voor massa, 8 reps of 12. Dan zeg ik heel simpel dat dat heel persoonlijk kan zijn, de 1 groeit meer op 12 de ander meer op 8 en dat er dus niet echt een "beste" manier is maar dat ze gewoon uit moeten vinden wat voor hun het fijnste is.

Maar als mensen mij dingen gaan vragen over bijvoorbeeld de traps of kuiten dan verwijs ik ze snel door :o

Oh en Rusty, met de gripbreedte experimenteer(de) ik heel veel. Ik zat toen namelijk vast op de 60kg bench en ben toen van "pink op de ringetjes" naar "duim een cm voorbij de ringetjes" gegaan. En hier ben ik toen naar de 75x1 geschoten en hier is mijn borst heel erg op gegroeid. Ik denk dat mijn optimale breedte iets (1 of 2 cm) breder is dan hoe ik hem deze training had maar daar kom ik binnenkort wel achter ;)

Zo bedoelde ik t ook tis niet echt logisch als je iemand de les gaat leren met de kans dat hij t beter weet en je dus gewoon uitlacht.

hoe gaat ie hier? Ben ook weer bezig. Vandaag voor het eerst weer naar golds geweest. Vorige week op een booreiland wat getrained en de week daarvoor rustig thuis wat gedaan. Ben er dus weer klaar voor.

Volgend weekend weer een keer samen knallen?

hoe gaat ie hier? Ben ook weer bezig. Vandaag voor het eerst weer naar golds geweest. Vorige week op een booreiland wat getrained en de week daarvoor rustig thuis wat gedaan. Ben er dus weer klaar voor.

Volgend weekend weer een keer samen knallen?

Joooo ik had het gister op de dbb meet nog over je :cool: ben je nu weer helemaal gezond ofnie dan? Je bent er een aardig tijdje uit geweest..

Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen is me onderrug vernaggelt door (waarschijnlijk) met een sledgehammer te klooien. Nu dus al 2x fysio geweest en elke dag oefeningen om het los te krijgen.

Maandag staat bij mij weer een bikkeltraining op de planning (rug/traps) en dan woensdag borst/schouders en vrijdag armpjes + stability .Ik hoop de maandag daarop dan weer helemaal fit te zijn en aan me nieuwe schema te kunnen beginnen.

No legs deze week vanwege onderrug?

Terug
Naar boven