XXL Nutrition

Kixat's logje

zwaar deadliften is geen oplossing van je rugproblemen ?

Losers have excuses, winners have plans

• Topic Starter Topic Starter
Klote man ik denk dat je er snel van af bent!
Ik hoop het ook man, ik hoop het ook...

zwaar deadliften is geen oplossing van je rugproblemen ?

Helaas niet :( daar baal ik juist het meest van, squatten kan me gestolen worden dat vond ik niet leuk om te doen. Deadliften daarintegen vind ik heerlijk om te doen. vanmiddag (gister) nog een beetje lopen "deadliften" met de bank en ik voel het jammer genoeg toch in me onderrug, niet bij de lockout maar juist in het midden van de lift :S.

Losers have excuses, winners have plans

De plannen zijn er al een tijdje de uitvoering ervan alleen iets minder :cool:
Binnenkort ga ik met frank rond de tafel zitten om een 3 maanden schema in elkaar te knutselen, met een beetje mazzel ben ik tegen die tijd ervanaf en hoeft me rug niet ontzien te worden maar dat zien we dan wel weer. Knutselen dan ook een voedingsschemain elkaar dus dan heb ik iniedergeval weer wat leermomentjes.

Ben trouwens ook nogsteeds bezig met erachter komen wat ik wel kan doen en wat ik niet kan doen. Laatst werd ik (gelukkig) meegetrokken naar golds door een maatje van me aangezien ik alweer 2 weken niet was geweest, alles ging goed behalve concentration curls, reden? > bij concentration curls zit je iets "schuin".

Ohja nog 1 vaag iets wat ik merk met de "achteruitgang" van me fysiek. De delen waar ik juist het meest tevreden mee was (Bovenkant borst, Triceps) zijn het hardst achteruit gegaan terwijl me rug juist amper achteruit gaat en me biceps lijken op de een of andere duistere wijze zelfs te groeien ??? En me benen zijn nu van wandelstokjes terug naar sateprikkers ;(

Ja je legt het weer mooi bij een ander neer.

Motivatie komt niet uit een schema. Motivatie komt ook niet van een internet forum af.

Je bepaald voor jezelf hoevaak je kan en wilt trainen. Je ego laat je thuis, je traint voor jezelf, dag voor dag.

Ik wil je best een handje helpen, maar niet als je als los zand zo nu en dan een keer wat denkt te gaan doen.

Je kan 100 man benaderen om je te helpen maar zolang jezelf niet aan de slag gaat, komt er weinig van terecht.

blessures en alles er omheen is maar net wat je er zelf van maakt, ik heb 1 knie waar niks meer van over is, 2e knie is ook niet best. Ik ben ziek (kun je ergens hier in een topic wel iets over terug vinden) maar ik ben altijd in de gym. Ik geef iedere training alles wat ik heb. Soms zijn dat ego strelende squats.. soms totaal niet niet. Soms bench ik op mn max, soms maar met 100 kg. It doesn't matter! zo lang je er bent en het onderste uit de kan haalt.

Die keren dat ik jou heb zien trainen, heb ik je 1 keer zien trainen wat ergens naar toe ging.. helaas ging je na 10 minuten out... shit happens.. morgen weer een dag.

Motivatie komt niet uit een schema. Motivatie komt ook niet van een internet forum af.

Je bepaald voor jezelf hoevaak je kan en wilt trainen. Je ego laat je thuis, je traint voor jezelf, dag voor dag.

Ik wil je best een handje helpen, maar niet als je als los zand zo nu en dan een keer wat denkt te gaan doen.

Je kan 100 man benaderen om je te helpen maar zolang jezelf niet aan de slag gaat, komt er weinig van terecht.

blessures en alles er omheen is maar net wat je er zelf van maakt, ik heb 1 knie waar niks meer van over is, 2e knie is ook niet best. Ik ben ziek (kun je ergens hier in een topic wel iets over terug vinden) maar ik ben altijd in de gym. Ik geef iedere training alles wat ik heb. Soms zijn dat ego strelende squats.. soms totaal niet niet. Soms bench ik op mn max, soms maar met 100 kg. It doesn't matter! zo lang je er bent en het onderste uit de kan haalt.

Die keren dat ik jou heb zien trainen, heb ik je 1 keer zien trainen wat ergens naar toe ging.. helaas ging je na 10 minuten out... shit happens.. morgen weer een dag.

Deze lap tekst kan gelijk opgenomen worden als sticky in het motivatiedeel

Ben het jammer genoeg niet met alles eens wat je hier typt. Ja, ik leg het momenteel bij een ander omdat ik zelf niet weet hoe ik momenteel een goed schema inelkaar moet zetten, er zijn een hoop oefeningen die ik niet kan doen door deze blessure of door een ander mankement.

Motivatie haal ik niet uit een schema of van dit forum af, als ik eenmaal bezig ben dan blijf ik bezig enige tegenslag hier is dat als ik bezig ben ik niet volluit kan gaan en dit maakt het sporten niet meer leuk. Jij sport met een doel, om wedstrijdklaar te zijn en je daar elke keer weer voor te verbeteren, ik sport op de 1ste plek om van mijn blessures af te zijn en op de 2de plek voor mijn fysiek. Ja ik vind het jammer dat ik nu verlies wat ik heb opgebouwd maar ik weet dat als ik straks weer volluit kan beginnen dat ik mezelf keihard ga verbeteren, alles ligt al klaar, het schema om weer te "wennen" (1 maand) en daarna het schema om een paar maanden op te knallen.

Ik doe nu overigens niet niks als jij dat soms denkt, ik ben alleen niet in de sportschool te vinden. Om de dag doe ik oefeningen thuis voor mijn schouders en voor mijn core stability, ook ben ik dagelijks bezig met rek en strek oefeningen voor mijn hamstrings,quads,piriformis en de IT-bands.

Zoals ik hierboven al een beetje typte, deze blessure zorgt ervoor dat ik niet volluit kan gaan. Ik kan niet voldoende spanning houden om volluit te pressen, squatten is ook niet goed te doen en ik mag van de fysio momenteel maar tot net boven par (punt waar ik een buttwing krijg) dit had ik vervangen door box squats maar toen kreeg ik achteraf ook last. Enige wat ik WEL pijnloos kan doen zijn flyes en meerdere rugoefeningen/bicep/schouder, triceps heb ik laatst getraint en toen kreeg ik ook steken in mijn onderrug wat ervoor zorgt dat ik niet volluit kon gaan. Al dit heeft mij na 5 of 6 weken aankloten op lage gewichten en wat meer herhalingen en nog meer geconcentreerde reps laten besluiten om de blessure af te wachten en daarna weer keihard te gaan.

Had je al rugproblemen voor je met BB begon?

Had je al rugproblemen voor je met BB begon?

Ja, ik had rug, schouder en knie klachten. Ik ging toen 2x per week naar een sportfysiotherapeut om hiervoor te trainen. De meeste klachten komen door mijn hypermobiliteit (gewrichten kunnen de handelingen niet aan dus de spieren moeten meer ondersteunen) dus word mij aangeraden om de rest van mijn leven te blijven sporten, geen probleem ik vind het leuk maar niet op zulke momenten :cool:

Kleine statusupdate:

Kom net van een fysiotherapeut af die mij vroeger ook heeft behandeld voor mijn rug en hij sloot zich aan bij de stabiliteitsmening van de andere fysio MAAR met de oefeningen die ik meekreeg van (ik noem de oude therapeut even fysioA) FysioA trainde ik niet genoeg de kleine spiertjes die de wervels ondersteunen, hierdoor werden de spieren dus wel sterker maar werd het probleem juist erger omdat ik op de verkeerde plaats de stabiliteit train. FysioB (huidige fysio) zegt dus dat ik een paar keer met hem bejaardenfitness moet gaan doen en dan gaan we ons richten op die kleine teringspiertjes die mijn leven wat minder prettig maken momenteel.

Lang verhaal kort te maken: Verkeerde stabiliteitsoefeningen gedaan > probleem werd erger omdat de kleine spiertjes zwakker werden tov de grote spieren omdat de grote spieren het werk overnamen> hierdoor blijven die spierspanningen en werkte dat dry needling dus niet.

Over 4-5 weken hoop ik weer een volwaardige training hier neer te zetten ;)

Ohja, krijg op school nu ook behandelingen voor me sleutelbeen dus met heel erg veel mazzel kan iks traks ook weer gewoon military/shoulder press zonder dat dat sleutelbeen deruit floept :cool: maar dat betwijfel ik.

Update update:

Ben heel erg blij dat ik naar m'n oude fysio ben gegaan! De klacht is me nu helemaal duidelijk en alles valt nu gewoon op z'n plek. Die kleine spieren bij mijn ruggenwervel zijn
gewoon zodanig slap dat ik altijd aan het overcompenseren ben met de grotere spieren.

Ik merkte het net al bij het 1ste testje, ik moest me handen onder me rug leggen terwijl ik op de bank lag en dan m'n voeten om en om een paar centimeter omhoog doen. Dit moest ik ook doen terwijl ik me "onderbuikspieren" aan spande. Ik voelde nu dus dat de spieren die langs mijn ruggenwervel lopen (om meteen even goed in me opleiding te rollen) > M. Erector spinae zonder aanspannen veel meer "opzetten" dan als ik die buik lichtjes aanspande.

Dit betekent dus dat die kleine spiertjes veels te slap zijn en alles valt nu op z'n plek en ik durf nu wel te zeggen dat dit al heel lang aan de hand is. Het mooie aan dit hele probleempje is dus dat er een hoop verbetering mogelijk is omdat het nu zo slecht is > ik kom dus straks harder terug dan ooit tevoren en ik zal m'n spieren beter aan kunnen spreken :D

Eind volgende week of de week daarna gaan we dit invoegen bij squats en dls.

snap er niks van, maar succes

:roflol:

@kevin heb respect dat je door gaat met die blessures,alleen lijkt mij niet echt slim.

ot:

Denk de.meeste rug blessures komt door form, niet goed getrainde core, zou het wel rustig aan opbouwen, want als de pijn weg.is betekend niet dat je weer 100% hersteld bent

snap er niks van, maar succes

:roflol:

:o Zal morgen is een poging wagen om het goed uit te leggen.
@kevin heb respect dat je door gaat met die blessures,alleen lijkt mij niet echt slim.

ot:

Denk de.meeste rug blessures komt door form, niet goed getrainde core, zou het wel rustig aan opbouwen, want als de pijn weg.is betekend niet dat je weer 100% hersteld bent

Probleem was dus dat m'n techniek (over het algemeen) wel goed zat en dat mjn core redelijk aan de zwakke kant was(was ik van bewust). Ik probeerde het dus op te lossen door meer crunches,planks,sideplanks en noem het maar op te doen maar daar verergerde ik de klacht mee omdat de beginselen van stabiliteit niet goed zaten.

Heel simpel voorbeeld van wanneer die grote spieren de taakal overnemen : Ik zit op een stoel en doe me been omhoog. Voor een normaal persoon is dit vanzelfssprekend maar als ik het doe dan zie je dat het niet klopt en dat ik aan het compenseren ben. Als ik het bij zoiets al doe kan je wel raden dat ik eigenlijk met ALLES aan het overcompenseren. Die overcompensatie zorgt ervoor dat mijn spieren mij belemmeren in het bewegen en hierdoor krijg ik dus de pijnklachten en voelt het alsof het "vast" zit.

Ga het zeker rustig opbouwen, dit was k soweiso al van plan n heb de schema's al klaar liggen, enige wat ik hier nog aan toe moet voegen zijn de oefeningen waarbij ik het allemaal moet onderhouden om niet terug te vallen.

Ja dat klopt, goed dat je nu weet wat het probleem veroorzaakt, volgens mij hebben veel bbers hier kast van.

ik ga je log volgen,

Net weer fysio gehad.

Eerst moest ik op zo'n fysiobal weer de opa oefeningen doen (benen om en om omhoog) en dan zag je duidelijk dat ik met me rug aan het compenseren was (ik maakte halve hyperextensions) en dat ik iets naar links en rechts ging.

Daarna gingen we deadliften :woot: Probleem hier was dat ik me rug volledig hol trek en dat is niet goed, ik moet me rug iets neutraler doen zodat m'n onderrug RECHT is en niet "hol". Dit had ik dus geleerd uit alle deadlift,squat,bench boeken en filmpjes die ik ooit gelezen/gezien heb dus dit word moeilijk voor mij om het af te leren maar ik snap wel de logica erachter. De deadlift was redelijk snel "gefixt" maar voelde wel wat steken na de laatste reps (deed overigens alleen met stang)

Nu moest ik squatten (in m'n spijkerbroek..). Hier was hetzelfde aan de gang, ik trok me onderrug veels te hol. Ik heb een stuk of 40 reps gemaakt om m'n onderrug goed te houden en de laatste 10 gingen wel aardig. Op diepte komen was wel godse moeilijk! Zat daar serieus met een rooie kop, ader op me voorhoofd om met een lege stang goed onder par te komen. Vanaf par werd het gewoon echt GRRR, stagiare die erbij stond die zat me aan te kijken van dafuq. Stond nadien ook lekker te zweten :o

Tot donderdag moet ik dus thuis verder gaan met de opa oefeningen en voor de spiegel thuis squatten met een goeie rug, dit word moeilijk want m'n spiegel is redelijk smal.

Maarja het gaat iniedergeval de goeie kant op, ik snap steeds meer van de blessure en ik word ook langzaam weer wat stabieler.

Die forumadds beginnen trouwes "slim" te worden?
Fysiotherapie Oefeningen
Bekwame Fysiotherapeuten Maak Vandaag Nog Een Afspraak!
detelefoongids.nl/fysiofitcentrumde
staat onder mijn topic

Net alsof je goed op diepte komt met een spijkerbroek aan

Net alsof je goed op diepte komt met een spijkerbroek aan

Was best wel bang dat ik uit me broek zou scheuren :o

Edit: heb nu echt een onmeunige last van m'n knieën... Daar heb ik echt nog nooit last van gehad,misschien omdat ik voor het eerst sinds 3 maanden weer ben gaan squatten en meteen heel veel langzame reps?

Laatst bewerkt:
Vanmiddag weer bij de fysio geweest. Had vandaag geen oefeningen gedaan omdat ik gister een spier had verrekt aan de achterkant/zijkant van me bovenbeen(tijdens een warming up :roflol: )... Ik gok op de adductor magnus of 1 van de koppen van de hamstrings.

Anyway, fysio heeft dus een poging gewaagd om de ruimte tussen mijn wervels wat te vergroten. Qua gevoel of qua pijnsteken was het vanmiddag nog hetzelfde maarja volgende afspraak ik volgende week dinsdag hopelijk is er dan wat meer verbetering. Stabiliteit is al wel een stukje beter geworden, ik pak nu ook elke kans aan om ergens op te balanceren en het mezelf dus moeilijk te maken.

Dinsdag nieuwe update.

Update:

Vandaag weer bij de fysio geweest, jammer genoeg was mijn eigen fysio ziek dus de stagiare nam het over. Inprinciepe had ik hier geen problemen mee, ik had gemeld dat de klacht niet minder is geworden en misschien zelfs ietsjes erger is geworden. Zei is dus gaan kijken hoe ik m'n oefeningen uitvoerde, nou dat was prima.

Vervolgens mocht ik de bank op en ging ze kijken hoe strak die spieren stonden en hoe beweeglijk mijn wervels waren, zelfde verhaal als vorige keer, die spieren staan nogsteeds verdomde strak en die wervels hebben weinig ruimte. Ze probeerde dus om die spieren wat te laten ontspannen en gvd ik lag daar soms toch echt even met m'n kiezen op elkaar. Spierspanning was echt abnormaal onderin, bovenin was ik "goed getraind :D". Maarja nu voelt het wel ff lekker maar ik durf er geld op in te zetten dat het maar tijdelijk is.

Morgen word ik gebeld om een nieuwe afspraak te maken, waarschijnlijk word ik verwezen naar de manueel therapeut (de baas van de praktijk).

Update waarschijnlijk begin volgende week.

chiropracter anders eens proberen mss ?

Terug
Naar boven