MuscleMeat

Kixat's logje

Ja je legt het weer mooi bij een ander neer.

Motivatie komt niet uit een schema. Motivatie komt ook niet van een internet forum af.

Je bepaald voor jezelf hoevaak je kan en wilt trainen. Je ego laat je thuis, je traint voor jezelf, dag voor dag.

Ik wil je best een handje helpen, maar niet als je als los zand zo nu en dan een keer wat denkt te gaan doen.

Je kan 100 man benaderen om je te helpen maar zolang jezelf niet aan de slag gaat, komt er weinig van terecht.

blessures en alles er omheen is maar net wat je er zelf van maakt, ik heb 1 knie waar niks meer van over is, 2e knie is ook niet best. Ik ben ziek (kun je ergens hier in een topic wel iets over terug vinden) maar ik ben altijd in de gym. Ik geef iedere training alles wat ik heb. Soms zijn dat ego strelende squats.. soms totaal niet niet. Soms bench ik op mn max, soms maar met 100 kg. It doesn't matter! zo lang je er bent en het onderste uit de kan haalt.

Die keren dat ik jou heb zien trainen, heb ik je 1 keer zien trainen wat ergens naar toe ging.. helaas ging je na 10 minuten out... shit happens.. morgen weer een dag.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.

t lost niet echt snel op he balen man! sterkte!

• Topic Starter Topic Starter
chiropracter anders eens proberen mss ?

Ik dacht dat chiropractor niet veel verschilt van een manueel therapeut behalve dat een chiro een röntgenfoto mag laten maken, zal het verschil morgen eens vragen op m'n school hoe dat nou zit.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.

t lost niet echt snel op he balen man! sterkte!

Thx! hoop dat het ook niet veel langer duurt! Ik wil snel weer lekker kunnen gainen :D

:D

Vandaag bij de manuele therapeut geweest en er is eindelijk een mooi verhaal! Hij legde het mij allemaal hartstikke mooi uit met tekeningetjes en hij ging dingen zelf uitvoeren om het verschil te laten zien. Ik ben uiteindelijk iets van 45 minuten daar geweest en hij riep zelfs een collega om deze situatie te laten zien

Ben er nu dus achter dat ik al een HELE lange tijd hiermee rondloop. Ik vond het altijd al zo raar dat het onderste gedeelte van mijn Erector Spinae er maar niet uitkwam ondanks al het deadliften en hyperextensions. Dit is nu dus allemaal te verklaren! Motorisch maakt mijn lichaam de verkeerde keuzes, mijn deadlift techniek was volgens het boekje goed MAAR niet voor mij! een bolle rug was voor mij juist goed geweest!

Ik moet nu activiteiten op gaan schrijven waar ik vooral last heb en die prioriteit voor mij hebben en dan gaan we mij opnieuw "programmeren" en dan hoop ik er binnenkort eindelijk vanaf te zijn. Geeft iniedergeval alweer een hoop voldoening dat het eindelijk duidelijk is hoe het nou zit. Iniedergeval zie ik het al gebeuren dat mijn mindset voor het trainen heel erg gaat veranderen en dat ik hier heel veel van ga leren.

En we gaan weer dicht. Ik hou alles nu bij in een wordbestandje, als er weer word getraint dan zien jullie het wel verschijnen.

Laatst bewerkt:
je mag blij zijn met zo'n fysio!
sterkte hoopn dat t goed komt

Lang geleden dat je iets hebt gepost hoe gaat t nu ?

Lang geleden dat je iets hebt gepost hoe gaat t nu ?

Erg wisselvallig de laatste tijd. De ene dag gaat het goed en heb ik amper last en de volgende dag word ik zowat gedwongen om pijnstillers te nemen. Ben de laatste tijd wel wat aan het kloten met pushups en af en toe wat pullups aan de trap puur uit verveling. Maar over het algemeen ben ik best wel wat kwijt, dit was te verwachten marja.

Ik heb de afgelopen week wel een paar dingen gemerkt, dat is namelijk dat als ik precies op de plek ga drukken waar het pijn doet/steekt dan verdwijnt dit en dan kan ik ook bijna elke beweging maken die ik wil (zolang ik op die plek blijf drukken). Dit is voor mij iets vaags en ik weet niet precies wat dit moet betekenen maar ik kaart het iniedergeval wel aan bij de volgende afspraak (morgen). Ik ga ook een foto laten maken, er word dan wel gezegd dat er niks te zien zal zijn op die foto maar dan heb ik het iniedergeval uitgesloten.

Puur uit toeval heb ik ook iets anders vaags opgemerkt, ik moest voor mijn opleiding namelijk een single leg pushup test doen (je staat met 1 been op een verhoging en maakt dan een soort squat beweging tot je andere voet de grond raakt) en hierbij had ik vele malen meer moeite mee dan mede studenten. Ik kreeg ook een raar gevoel bij mijn heup, nou weet ik niet of dit een gevolg is van de onderrug of dat het simpelweg komt doordat mijn spieren niks meer zijn gewend. Ook dit kaart ik morgen aan.

Simpel gezegd, gaat nog steeds belabberd en er komt maar weinig verbetering.

Weer een maandje verder.

Klacht is tenopzichte van vorige post een stuk verbeterd. Ben sinds 2 weken terug ook weer rustig 2 tot 3 keer per week aan het trainen op school en dit gaat tot nu toe wel aardig. Zit natuurlijk nog heel laag in gewicht en hoog in reps maar ik verwacht dat dit begin januari allemaal weer wat omhoog qua gewicht kan en omlaag qua reps en dat ik hopelijk zelfs weer een "normaal" schema kan volgen.

Squatten is nog wel wat gevoelig maar hier ga ik mee aan de slag met de therapeut, ik heb gezegd dat ik gewoon fullsquats wil doen en dat we eraan gaan werken om dit te kunnen ZONDER buttwing! Zal wel een tijdje duren denk, zal hier iniedergeval een hoop gaan leren. Deadliften ging eigenlijk prima, ik lift naar m'n gevoel wel wat anders dan vroeger (ik gooi me heupen er nu meer in, volgens mij is dit alleen maar een pluspunt). Een goeie arch neerzetten bij het bankdrukken is wel pijnlijk, een "normale" arch en laag gewicht gaat wel prima.

Ik heb me ook "ingeschreven" bij battle of the ectos, ik weet nog niet zeker of ik dit topic dus openhoud of dat deze dicht gaat en dat ik na het ecto gevechtje een nieuw topic aanmaak.

Anyway, we zijn weer een stuk verder en ik ben weer wat actiever aan het worden ;) Snel die kilos weer terugpakken en me oude fysiek voorbij schieten!

Poging 2 om dit te typen...

Tijdje geleden dat ik weer wat gepost heb in dit logje. De claims die ik heb gemaakt in mijn vorige post heb ik niet waargemaakt, het werd namelijk eerder 1a2x per 2 weken trainen. Dit kwam uiteraard vanwege die #@%$ rug.
5 weken geleden had mijn fysio weer een heel arsenaal aan handelingen op me los gelaten en sindsdien voelt het weer een stuk beter, zoveel beter zelfs dat ik de afgelopen 4 weken weer aan het trainen ben.

Squatten gaat momenteel vrijwel pijnloos, enige probleempje wat ik nu ervaar met de squat is dat m'n knieën aan het "trillen" zijn, ik denk dat het komt door de belasting die ik niet meer gewend ben en dat het zichzelf wel weer hersteld. Anders zal ik wat walking lunges in het volgende schema moeten verwerken (gaat sowieso gebeuren dus dat is meteen opgelost :cool: ).

Deadliften ben ik nog niet mee begonnnen, ik ben van plan om volgende week donderdag hier rustig mee te beginnen (40/50kg), enige oefening die echt nog niet gaat dat zijn de pendlay rows.. Hier baal ik enorm van aangezien dit samen met deadliften toch me favo oefeningen waren.

Momenteel weeg ik rond de 69 (sportkleding > zal dus rond de 67,5kg worden) Nog veels te weinig dus maar we stijgen weer! Voeding is nog niet helemaal optimaal, kzit wat laag in eiwitten en ook veels te weinig in kcal. Laatst had ik een gemiddeld dagje gelogd en toen kwam ik uit op 115 gr eiwit/iets van 110 gr vet en de rest kh, volgens mij kwam ik toen uit op 2200 kcal.
Huidige voeding is ongeveer dit:
Wakker: [06:30-08:00]80-100 gr brinta + scoop whey
Rond 10-11 uur: 4 sneetjes brood met pindakaas en kaas
1-3 uur: 4 sneetjes brood met pindakaas en kaas en een plak ontbijtkoek
Meestal rond deze tijd ook een scoop whey met water.
Met mazzel ben ik dan nu thuis (6-7 uur) en met heel veel mazzel ligt er dan avondeten klaar, zoniet worden er 2 eitjes klaargemaakt met 2 tosti's of met 2 zakjes noodles.
Thuis drink ik bijna altijd melk of vruchtendrank (maar meestal melk)
Hierna is het vaak wat snacken(paaseitjes :o )....
Waardeloos dus. Ik heb gister een tweetal bakken kwark gekocht en zal daar dus 250 gram voor het slapen van namen. De reden dat ik relatief weinig brood eet is eigenlijk heel simpel, ik waardeer brood tegenwoordig niet meer zo veel, hetzelfde met pindakaas. Beide moet ik weer leren waarderen voor dem gains.

Als student zijnde heb ik helaas de luxe niet meer om met geld te strooien aangezien ik minder werk tegenwoordig, veel geld gaat dus ook niet uit naar voeding. Snel uitgerekend heb ik maximaal 5 euro per dag voor voedsel. Over een week uitgespreid moet dit eigenlijk voldoende zijn, zeker met het eten van huis uit erbij (niet dat daar veel van is).

Wat ik wel nog zoek is een goedkoop adresje voor nootjes zoals cashewnoten, bij de lidl hebben ze namelijk alleen een ongezouten ongebakken of extreem gezouten gebakken variant. Goedkope/lekkere/kwalitatief goede kwark tips zijn ook altijd welkom, als ik het me goed herinner heb ik ze nu van de franse hoeve (1,20 voor 500 gram). Gister wat goedkope varianten gezien bij de appie maar misschien weten jullie nog betere opties. Tonijn heb ik ook naar gekeken maar die heb ik graag "wild" gevangen of vanuit een goede leefomgeving en niet die strontvisjes vanuit vietnam. Goedkoopste die ik had gezien was 1,20 en die was op waterbasis, die op olie was weer vietnamkwaliteit.

Huidig trainingschema:
Dag 1:
-BP
-Incline BP
-Machine Flyes (ding is al 2 weken kapot dus dit zijn db flyes geworden)
-DB shoulder press (vanwege luxerend sleutelbeen is dit met minimaal gewicht en gaat het meer om de beweging)
-Machine side raise
-Dips

Dag 2:
- Lat pulldown (Ik varieer nog weleens van grip)
- seated cable row, small hammer grip.
- Back extensions
- Crunches
- Torso rotations
- Half doorgesneden bal in je rug en dan de poten de lucht in
- One-armed cable curl/Straight barbell curls
- Wrist curls / aanvullend onderarm werk

Dag 3:
- Squat
- Leg extension
- Seated Leg curl
(- walking lunge, staat niet op m'n schema maar die heb ik 2maal erbij gedaan)
- Semi hack squat Calve raise
- Seated calve rais
- Crunches
- Torso rotations
- Half doorgesneden bal in je rug en dan de poten de lucht in

Dit schema volg ik dus nog sowieso tot aankomende dinsdag, daarna gaan er wat veranderingen plaatsvinden, zoals normale chinups erin, DB incline bp erin/incline bp eruit, dl erin. En over de improvised glute ham raise en DB/yates row twijfel ik nog. Ik ben wel van plan om een deze dag indeling nog even vast te houden, daarna word het een fullbody en als ik weer helemaal in orde ben en wat minder ecto ben is PHAT aan de beurt, tegen die tijd zal er wel een nieuw logje verschijnen.

"nieuwe" pics staan op m'n telefoon en zal ik morgen uploaden, foto's van december staan in het battle of the ecto's log, beide zijn om van te janken.

Dus huidige aandachtspuntjes/doelen
1. Algehele belastbaarheid opschroeven (ommeunig hoge hartslag na een setje squatten)
2. Fysieke belastbaarheid en mentale belastbaarheid weer op 1 lijn krijgen.
3. Krachtstats terugkrijgen (oude prs: 1x75 bp/1x135 dl/1?x95 squat)
4. Oude fysiek moet weer terug zijn op uiterlijk 16 juli.
5. Risicofactoren (onderrug)blessures beperken
6. Eind 2013 75+kg, 85kg bp/ 160kg DL/110kg squat

/out.

succes man!

Legday, had vandaag wat last dus heb het op safe gespeeld en vandaag de gewichten niet verhoogd.

Squat
2x10x20
3x10x40

Single legged Leg extensions
3x20 (benen om en om dus eigenlijk 3x10 per been). 10kg per kant.

Lying leg curls
3x10x25

Semi-hack squat Calve Raise
3x12xgewicht van dat blok zelf.

Seated calve raise
15x30
12x30
10x30

Knieen trilde minder dan de vorige keer maar had het nog steeds nie helemaal onder controle, volgende week weer verhogen dus even kijken of het dan weer erger is,anders even kijken met welke oefeningen ik dit ga verhelpen. Merk ook dat ik het moeilijk vind om m'n core goed aan te spannen tijdens de reps dus misschien komt het daardoor maar ik denk het niet.

Volgende training : Donderdag; borst/schouder/tri's

Ohja, ik verbied mezelf bij deze om mensen uitleg te geven over oefeningen aangezien ik dingen door de war aan het halen ben,eerst m'n kennis over de oefeningen weer even updaten (welke spieren aangesproken worden met wide stance squats t.o.v. small stance/ conventional vs sumo deadlifts etc).

Goed dat je weer kan trainen. Ik train tegenwoordig vaak voor mijn werk (tussen 6 en 7) dus vaak zal ik je niet meer tegenkomen. Misschien in het weekend.

Succes iig

Goed dat je weer kan trainen. Ik train tegenwoordig vaak voor mijn werk (tussen 6 en 7) dus vaak zal ik je niet meer tegenkomen. Misschien in het weekend.

Succes iig

Mijn tijden verschillen heel erg, laatste tijd ook weleens van 11-12 savonds of rond 6 uur, we zien het wel ;)

mooi dat je weer bezig bent mijn , GL

mooi dat je weer bezig bent mijn , GL

Thx brah.

Vandaag getraind omdat gister niet uitkwam, ik merk wel dat ik behoorlijk moeite begin te krijgen met deze gewichtjes.. Ik gok dat dit komt omdat ik de laatste tijd nogal weinig slaap (volgende week belangrijke herkansingen) en omdat ik niet genoeg eet, dit samen houd mij ecto. Kan ook gewoon zijn dat m'n armen(triceps) falen aangezien de lockout enorme problemen geeft en op de borst amper, dit vandaag dus maar meteen aangepakt met wat extra oefeningen.

BP
2x10x20
3x10x45 (weet dus niet zeker of die laatste set 9 of 10 was, had met de laatste rep behoorlijk moeite met de lockout).

Incline DB Press
10x 10? (anderhalve schijf)
3x10x14? (2 en een halve schijf)

Flat db Flyes (machine is gerepareerd maar was constant bezet).
3x10x8? Voelde de oefening minder dan normaal, geen idee waarom.

DB shoulder press (puur om de beweging voor sleutelbeen)*
10x4/6?
2x10x6/8?

Skullcrushing pullovers
2x10x20
Skullcrusher > 1x8x20

Bench Dips
3x12-15

Cable pressdown (zwarte systeem)
2x10x23 > handvat erg k*t, vraag me af hoe ik dit vroeger deed...

Heb ook nog nooit zoveel mensen zien squatten o.0 Stonden serieus mensen te wachten om te kunnen squatten, techniek was nog doenbaar ook.

Paar dagen mezelf een verbod opgelegd om te trainen vanwege herkansingen de afgelopen dagen, vandaag was de laatste herkansing dus meteen goed begonnen met deadlifts. Ik merkte wel dat ik dit echt niet gewend ben, me hartslag was constant enorm hoog en na een 3 kwartier kreeg ik zelfs een ietwat misselijk gevoel > beetje hetzelfde als een tijd geleden toen ik met kevinF mee deed en supersets moest doen :o Al moet ik wel zeggen dat ik niet heel fit ben de laatste dagen dus misschien kwam het daar gewoon door. Genoeg gezeurd :

6 minuten crosstrainer

Deadlifts
10x50
10x70
10x70

Pullups (hammer)
? x bw
? x bw + negatief
Chinups > iets van 3 of 4 x nog maar + de laatste 2 negatief (sprongetje naar hoogste punt).

DB elbowing Row
3x10x12

Torso Rotation
3x10x32,5

Dus, hamstrings (semi's) voelen alsof ze verdomd veel hebben gedaan en ik verwacht daar eigenlijk ook spierpijn als ik morgen wakker word :cool: Na de training nog 8 minuten op de ligfiets gezeten omdat ik dus wat licht in me hoofd was.. Volgens de hartslagmeter op dat ding zat bleef ik op de 130 zitten terwijl ik op het eind duidelijk rustiger was.

Vrijdag of zaterdag de volgende training en daarna waarschijnlijk weer een paar dagen niet omdat ik weer een week vol tentamens heb..

Edit:
Ohja, techniek bij de deadlifts voelde niet heel goed maar het was te druk en er was niet echt veel ruimte om hier uitgebreid op in te gaan. Volgende keer hier wat beter naar kijken, ik denk dat ik te snel strekte vanuit de knieen.

EN Vandaag de nieuwe schijven gezien bij golds > ze zijn mwua, wel mooi het logo enzo maar ze zien er nogal cheap uit en ik geloof niet dat het echt 200 nieuwe schijven zijn, volgens mij veel minder.

MAAR er zijn ook nieuwe dumbbells!!!!!!!!! en die zijn wel awesome en volgens een instructeur zijn ze onbreekbaar maar alles kan kapot :cool:

Laatst bewerkt:
Net beentjes getraind, en op de 1 of andere duistere wijze heb ik volgens mij m'n serratus inferior posterior (rechts) verrekt of iets. Waarschijnlijk tijdens het setje squatten met 40kg omdat ik zijwaarts naar de spiegel keek tijdens de uitvoering om me buttwink in de gaten te houden. Vage shit, gelukkig niks ernstigs.

5 minuten crosstrainer.
2,5 min roei apparaat.

Squats (squatrek was bezet dus de 1ste 3 setjes waren zonder rek/met het diprek dus vage setup).
2x10x20
1x10x40 > na dit setje dus die vage ?verrekking? had er verder geen last van met de oefeningen,alleen met romprotaties en dat gebeurt niet zo veel bij de oefeningen gelukkig.
3x10x50 > knieen gaan steeds minder knikken dus dat gaat ook volgens plan.

Single leg alternating leg extensions
3x10x15kg (per been)

DB walking lunges
3x10x12 per been.

Kuiten een keertje niet gedaan, alhoewel ik was op een apparaat gaan zitten maar dat was tijdsverspilling.

Ab crunch apparaat
3x20

6 minuutjes fietsen.

Lekkere training,op dat vage spiertje na.

Volgende training is volgende week zaterdag pas vanwege tentamens.

Mooi dat je weer beetje kan trainen man!

Mooi dat je weer beetje kan trainen man!

Indd! Heb nu wel een paar blessurevrije jaren verdiend.

Had een weekje niet getraint vanwege een pittige tentamenweek, slecht gegeten, slecht geslapen dus had weer de 45 gepakt met bp.

Bp
10x20
10x35
2x10x45
8x45 (meer zat er echt niet in)

Incline db press
3x10x14

Machine flyes
2x10x33
10x40

Skullcrushing pullovers
10x20
10x25
8x25 ware niet echt mooie reps vanaf de 4 :o

Bench dips
3x10

One handed shoulder press > puur voor de beweging van mn schouder (sleutelbeen)
3x10x2

Machine side raise
3x10x?

Done, redelijke training. Bp gingniet eel lekker, kreeg mn core niet goe aangespannen. Volgende keer de benchdips vervangen door normale dips.

Huidig gewicht 69.1kg vp onbekend, kzal maandag even laten meten door een klasgenoot.

Terug
Naar boven