Haha vindt het wel een stuk beter, nu kan ik tenminste in een oogopslag alles vergelijken.
Flyes zou ik eruit laten, dips pakken je sternal head al, dus flyes erbij zou imo echt overkill zijn. Sowieso heb je op UB dagen heel veel oefeningen, dus veel meer moet het niet worden. Ik zou back day ook gewoon zo laten, 3 oefeningen is imo echt te veel, met borst dag kan het nog wel, omdat je twee verschillende koppen hebt, maar daar heb je dips dus extra.
Flyes twijfelde ik omdat ik daar altijd zon godsgruwelijk gevoel in me chest bij krijg (trilt helemaal etc) anders op UB1 Incline Flyes en UB2 incline press? *bij borst heb je 3 koppen***
En ik zou idd die high incline press vervangen door een front raise o.i.d. want je hebt idd veel presses vraag me af of front raises uberhaupt nodig zijn aangezien je gewoon al veel presses hebt, je kan denk ik beter wat meer posterior deltoid stimulatie gebruiken (ipv. anterior).
Wut, ik heb de reverse flyes er niet ingezet. Even kijken hoe ik die er tussen knutsel. Backday hou ik die high incline erinzitten en op de chestday vervang ik em met frontraise
Ik zou sowieso kijken of je nog een beetje kan schrappen, want je hebt gewoon erg veel oefeningen. Misch wat minder arm werk, of dat je incline DB press en high incline press alterneert (beide pakken clavicular head, alleen de een legt meer nadruk op verschillende delen).
Klopt het zijn verdomd veel oefeningen, maar geloof mij maar op me woord het traint heerlijk, je gaat echt helemaal kapot en je gaat gwn als een malle. armwerk kan ik eigenlijk niet schrappen, bij het banken merk ik namelijk dat m'n armen de zwakke schakel zijn momenteel (lockout +trillende armen) en het lijkt gewoon nergens op (lockout kan overigens ook gewoon moeilijk zijn omdat ik eigenlijk te breed bank wat nadelig is voor die overgang maar ik vind het zo fijner) . Ik herinner me nu wel dat ik helemaal geen onderarmen werk erin heb zitten
Word even op gevoel kijken als ik er mee bezig ben hoe ik dat ga doen/of het nog nodig is. High incline press pak ik overigens voornamelijk voor schouders omdat ik dus geen shoulderpress/military kan, ik weet ook nog niet of deze momenteel mogelijk is met mijn sleutelbeen
Cable pressdowns moet je even goed kijken welke variant je doet. Straight bars pakken vooral je lateral head, maar rope of angled bars pressdown pakken meer je long head. Misschien ook een idee om je bench dips eens te om te wisselen met bv. triceps extensions (beste om je long head te pakken, aangezien die meestal achterloopt).
Ik doe hem met een stang, wel mooi dat je het zo neerzet trouwens dan heb ik het eindelijk eens duidelijk op een rijtje, als ik het plaatje goed in me hoofd heb dan loopt die ook niet achter. Bench dips worden uiteindelijk omgezet naar normale dips op beide dagen en dan naar weighted op 1 dag etc.
Benen schema lijkt me prima, misschien een idee om de leg extensions te vervangen met leg press. Je zou gedurende je training ook nog even kunnen monitoren of
je vastus medialis of dan wel lateralis niet uit balans raakt ten opzichte van elkander. Maar misschien overthink je hem dan....vind het sowieso uitgebreid schema voor een beginner