AndroidHealthClinic

Kixat's logje

Vind het beetje moeilijk om het complete plaatje te krijgen van je schema, kan je hem wat compacter neer kunnen zetten?

En zou je rug en borst niet beter alterneren? Dus BOR, BP, Chins, Incline DB... Ik merk zelf iig altijd als ik alle borst en rug allemaal achter elkaar doe (niet alternerend), dat m'n tweede rug/borst oefening altijd een stuk minder is.

Wat zou er overigens mis zijn met brood?

Vind het beetje moeilijk om het complete plaatje te krijgen van je schema, kan je hem wat compacter neer kunnen zetten?

En zou je rug en borst niet beter alterneren? Dus BOR, BP, Chins, Incline DB... Ik merk zelf iig altijd als ik alle borst en rug allemaal achter elkaar doe (niet alternerend), dat m'n tweede rug/borst oefening altijd een stuk minder is.

Zit suiker en zout in. Ik vind er niets mis mee (in beperkte maten), maar sommige mensen zijn er tegen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Over het trainingsschema ken ik niet echt veel zeggen. Ik volg gewoon standaard split en 'less is more'.

Voeding ziet er op zich goed uit. Sommige mensen zouden wrs zeggen brood schrappen en iets anders in de plaats, maar ik eet zelf brood. Je doel is cutten?
En welke maaltijd eet je na het trainen? (zorgen dat dit de grootste is)

Ow en maak een account aan op myfitnesspal! En als je een smartphone hebt, dat erop zetten! Is echt een ogenopener! Je eet zoveel extra kcals zonder dat je het door hebt!

Bedankt voor het het posten mannen!

Ik zal kijken of ik het schema over een uurtje wat overzichtelijker kan maken.

@ arnodsi ik ben tegenwoordig niet zo heel dol meer op brood maar het zijn maar 6 sneetjes dus dat kan ik me nog wel opbrengen, zat er wel aan te denken om 1 koude pasta mee te nemen naar school. Ik koop dat weleens in de kantine op school en dat is gruwelijk lekker, maar dat moet ik allemaal even uitdokteren.

Welke maaltijd eet ik na het trainen, dit verschilt van dag tot dag.. Meestal valt het avondeten direct na de training of ga ik na m'n werk en dan is het de bak kwark met fruit en duik ik meteen me bed in.. Misschien handiger als ik dat onderverdeel met een pre en post workout meal, ik zal hier vanavond of morgen even naar kijken.

@ Daan

Ik heb teruggekeken naar m'n trainingen van toen en toen deed ik ze niet om en om maar op deze manier en ik vond het heerlijk, maar ik kan het altijd een keer proberen, bevalt het niet dan terug naar het origineel ;)

Lekkere training gehad.

Bp
10x20
10x40
10x50
10x50
9x50 +1 met behoorlijke spot, fuark.

Incline DB Press, ging een stuk zwaarder. Waarschijnlijk door die fail @ bp
10x14
10x16
10x16
8x18, 9 had er absoluut niet ingezeten.

Machine flyes
2x10x43, Dit apparaat is niet fijn dus daar ga ik niet meer op zitten.

Schoulder press beweging voor het sleutelbeen..
2x10x8, rechts gaat het 90% goed links gaat het 50% goed, lijkt wel verbetering in te zitten.

Straight arm side raise, ook hier doet linker schouder wat moeilijk> maandag gaat m'n docent me schouder nakijken voor me sleutelbeen en dan komt dit ook wel ter sprake.
2x10x8

Reverse flyes > wit station, kabels zijn te kort :roflol: zwarte station was bezet en mocht meedoen bij wit dus het moest maar.

Skullcrushing pullovers
3x10x25, laatste 2 reps van set 2 en 3 waren behoorlijk pittig.

Bench Dips
10x
10x+15
10x+25
> ging makkelijker dan verwacht

Tricep pressdown
2x10x+/- 40

In de tussentijd nog gekeken hoe een instructeur iemand afbeulde met deadlifts, mooi om te zien. Kerel moest 8 of 10 reps met 160 doen, hij stopte bij 4 en liep weg, instructeur stuurde hem terug aan het werk " hop setje afmaken! " zo hoort het :cool:

Volgende training: Vrijdag

Vanavond een edit met wat ik gister eigenlijk zou doen @ voedingsschema.
@ Daantje groot, hoe zou je dat schema overzichtelijker willen zien?

Zoiets dergelijks: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/upperbody-lowerbody-schema-check-337188/

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 15:38 ----------

Eten lijkt er overigens prima uit te zien. Vergeet niet genoeg groenten & fruit te eten voor benodigde vitamientjes & mineralen, ook erg belangrijk.

& 1 schep whey is 35gr? 1scoop is 28gr toch? of gebruik je wat anders?

Klopt 1 schep is iets van 28 gram of zelfs nog minder volgens mij, ik doe standaard eigenlijk 1 volle schep en een beetje en dan kom ik meestal op de 30-35 gram uit.

Hier het schema zoals jij het wou
Dag 1: “Maandag” Back focus [3]
Pendlay Rows*| 4 sets, lege stang (kijken hoe dit gaat met het ruggetje)
Chinups| 3x -1 fail, laatste set tot falen.
Bench Press| 2 opwarm sets , 1 met lege stang, 1 met 40. Werksets 3x8x 45 [1]
Incline DB Press| 1 “opwarm” setje 3x16? Gewicht hangt af van hoe het opwarm setje voelt.
Bench Dips| met extra gewicht, 2 sets x minimaal 8 maximaal 10
High incline smith press |2 sets, 35kg?
Straight single arm Side Raise| 3x8?
Shrugs|, iets voorover gebogen. 3x 60
Ez curls| 2x smal, 2x wijd, minimaal 8 reps, maximaal 10 3x25
Tricep Cable Pressdown| 2 sets 8 reps

Dag 2: “Dinsdag”

Squats|2 opwarmsets, 1 met lege stang andere met 40. 3x8x55
Alternating Leg extensions| 3sets, 10 reps per been, 20 kg per been.
Walking Lunges [2] 3sets, 24 stappen, 1 dumbbell van 16/18kg
Lying leg curl| 2 sets
Semi hacksquat calve raises| 3 sets, 10-8-6, stijgend gewicht.
Seated Calve raise| 3x12
Buik, nog niet zeker wat maar het moet lijken op planks/sideplanks/ stir the pot/rollouts

Dag 3: “Woensdag”
Rust!

Dag 4: “Donderdag” Chest Focus [4]
Benchpress| 2 opwarmsets, 3x8x50
Incline DB Press| 1 opwarm set. 3x8x18, gewicht hangt eigenlijk af van de opwarmset.
Flyes?? [1] 2 sets
Lat Pulldown, |------| < dat ding 3 sets
Cable rows|, smal 2 sets
Dips| 2x5, easy? Een 3de setje.
High incline Smith Press| [2]2 sets
Machine Side Raise| 3x28
21en| 2 sets
One arm cable curl | 2x8x?
Tricep cable pressdown |2x?

Dag 5: Vrijdag

Deadstop Deadlifts| 2x5x60, 3x8x70
Alternating Leg Extensions| 3 sets, 10 reps 20 kg per been
Modified Glute Ham Raise| 3sets
Semi hacksquat calve raises |3 sets, 10-8-6, stijgend gewicht.
Seated Calve raise |3x12
Crunches >

Probleempjes met het schema:
Blauw 3 en 4, ik zit nog te tobben hoe ik die dagen wat beter kan indelen, 1 meer op rug en 1 meer op borst aangezien dat de hoofdgroepen zijn.
Dan sluit Blauw 1 hier ook meteen op aan, als de 2de UB dag een chestdag is, zal ik dan hetzelfde gewicht pakken op dag 1 of lichter?
Blauw 2, eigenlijk gaat is dit hetzelfde verhaal, ik wil 1 dag squatten en de andere dag deadliften, walking lunges vind ik heerlijk en voel ik enorm in me hams en glutes, modified glute ham raise voel ik dondersgoed in mn hams (glute gedeelte ontbreekt grotendeels) Misschien op de deadlift dag 3 sets legpress erbij?

Rood 1: Ik wil flyes in het schema maar ik twijfel of het nu niet teveel oefeningen word voor borst aangezien er bij de dips en high incline smith press ook wel wat activteit daar word verwacht. Maar hoe dan?

Rood 2: Heeft de high incline smith press nog wel een aandeel of kan ik het beter vervangen voor bijvoorbeeld 2 setjes frontraise omdat ik al behoorlijk veel press werk heb? * normale shoulder press kan niet wegens luxerend sleutelbeen*

Zo beter te beoordelen? vind het zelf zo juist veel onoverzichtelijker :cool:

Fruit is meestal banaan en van die fruitcocktails uit een blik door de kwark/bulkshake. Appel eet ik soms maar als ik dat een paar dagen achter elkaar eet dan ga ik aan de schijt. Groentes is meestal met het avondeten > dopertjes, mais, brocolli, noem het maar op.

Haha vindt het wel een stuk beter, nu kan ik tenminste in een oogopslag alles vergelijken.

Flyes zou ik eruit laten, dips pakken je sternal head al, dus flyes erbij zou imo echt overkill zijn. Sowieso heb je op UB dagen heel veel oefeningen, dus veel meer moet het niet worden. Ik zou back day ook gewoon zo laten, 3 oefeningen is imo echt te veel, met borst dag kan het nog wel, omdat je twee verschillende koppen hebt, maar daar heb je dips dus extra.

En ik zou idd die high incline press vervangen door een front raise o.i.d. want je heb veel presses. Vraag me af of front raises uberhaupt nodig zijn zijn al meer dan genoeg presses waarmee anterior deltoid wordt gepakt. Je kan denk ik beter wat meer posterior deltoid stimulatie gebruiken.

Ik zou sowieso kijken of je nog een beetje kan schrappen, want je hebt gewoon erg veel oefeningen. Misch wat minder arm werk, of dat je incline DB press en high incline press alterneert (beide pakken clavicular head, alleen de een legt meer nadruk op verschillende delen).

Cable pressdowns moet je even goed kijken welke variant je doet. Straight bars pakken vooral je lateral head, maar rope of angled bars pressdown pakken meer je long head. Misschien ook een idee om je bench dips eens te om te wisselen met bv. triceps extensions (beste om je long head te pakken, aangezien die meestal achterloopt).

Benen schema lijkt me prima, misschien een idee om de leg extensions te vervangen met leg press. Je zou gedurende je progressie nog even kunnen monitoren of je vastus medialis of dan wel lateralis niet uit balans raakt ten opzichte van elkander (en dus stance/oefening veranderen. Maar misschien overthink je hem dan.... vind het sowieso uitgebreid schema voor een beginner :p

Laatst bewerkt:
Haha vindt het wel een stuk beter, nu kan ik tenminste in een oogopslag alles vergelijken.

Flyes zou ik eruit laten, dips pakken je sternal head al, dus flyes erbij zou imo echt overkill zijn. Sowieso heb je op UB dagen heel veel oefeningen, dus veel meer moet het niet worden. Ik zou back day ook gewoon zo laten, 3 oefeningen is imo echt te veel, met borst dag kan het nog wel, omdat je twee verschillende koppen hebt, maar daar heb je dips dus extra.

Flyes twijfelde ik omdat ik daar altijd zon godsgruwelijk gevoel in me chest bij krijg (trilt helemaal etc) anders op UB1 Incline Flyes en UB2 incline press? *bij borst heb je 3 koppen***

En ik zou idd die high incline press vervangen door een front raise o.i.d. want je hebt idd veel presses vraag me af of front raises uberhaupt nodig zijn aangezien je gewoon al veel presses hebt, je kan denk ik beter wat meer posterior deltoid stimulatie gebruiken (ipv. anterior).

Wut, ik heb de reverse flyes er niet ingezet. Even kijken hoe ik die er tussen knutsel. Backday hou ik die high incline erinzitten en op de chestday vervang ik em met frontraise

Ik zou sowieso kijken of je nog een beetje kan schrappen, want je hebt gewoon erg veel oefeningen. Misch wat minder arm werk, of dat je incline DB press en high incline press alterneert (beide pakken clavicular head, alleen de een legt meer nadruk op verschillende delen).

Klopt het zijn verdomd veel oefeningen, maar geloof mij maar op me woord het traint heerlijk, je gaat echt helemaal kapot en je gaat gwn als een malle. armwerk kan ik eigenlijk niet schrappen, bij het banken merk ik namelijk dat m'n armen de zwakke schakel zijn momenteel (lockout +trillende armen) en het lijkt gewoon nergens op (lockout kan overigens ook gewoon moeilijk zijn omdat ik eigenlijk te breed bank wat nadelig is voor die overgang maar ik vind het zo fijner) . Ik herinner me nu wel dat ik helemaal geen onderarmen werk erin heb zitten :eek: Word even op gevoel kijken als ik er mee bezig ben hoe ik dat ga doen/of het nog nodig is. High incline press pak ik overigens voornamelijk voor schouders omdat ik dus geen shoulderpress/military kan, ik weet ook nog niet of deze momenteel mogelijk is met mijn sleutelbeen

Cable pressdowns moet je even goed kijken welke variant je doet. Straight bars pakken vooral je lateral head, maar rope of angled bars pressdown pakken meer je long head. Misschien ook een idee om je bench dips eens te om te wisselen met bv. triceps extensions (beste om je long head te pakken, aangezien die meestal achterloopt).

Ik doe hem met een stang, wel mooi dat je het zo neerzet trouwens dan heb ik het eindelijk eens duidelijk op een rijtje, als ik het plaatje goed in me hoofd heb dan loopt die ook niet achter. Bench dips worden uiteindelijk omgezet naar normale dips op beide dagen en dan naar weighted op 1 dag etc.

Benen schema lijkt me prima, misschien een idee om de leg extensions te vervangen met leg press. Je zou gedurende je training ook nog even kunnen monitoren of je vastus medialis of dan wel lateralis niet uit balans raakt ten opzichte van elkander. Maar misschien overthink je hem dan....vind het sowieso uitgebreid schema voor een beginner :p

Precies om die reden heb ik de lunges erin zitten, ik weet dat leg extensions ervoor kunnen zorgen dat de vuurfrequentie van de vastus medialis gaat dalen en dat die hierdoor dus minder gaat "sporen" Zodra de gedachte erin springt dat m'n medialis z'n werk niet doet gooi ik de leg extensions er voor een tijdje uit en komt er meer single leg werk in.

Thx voor de feedback, hier heb ik een hoop aan!

Np.

En je hebt 3 koppen?? Oh ja zie het, haha, haal de meeste van m'n info over anatomie meestal van exrx en daar hebben ze het altijd maar over de sternal head & clavicular head :o

Np.

En je hebt 3 koppen?? Oh ja zie het, haha, haal al de meeste van m'n info over anatomie meestal van exrx en daar hebben ze het altijd maar over de sternal head & clavicular :o

Ik dacht vroeger ook altijd dat er 2 delen waren hoor, tot ik me anatomie boekje opende en pars abdominalis zag staan.

Hammer Pullups
10
7
4,9 + 1 na 10 sec rust.

Cable row, smal
2x10x39
10x43, laatste 2 waren smokkelend.

Lat pulldown, wide hammer grip
10x49
10x53
10x53

DB Ellbowing row
10x14
10x18
10x18

Straight arm lat pulldown
10x36
10x41
10x41

Straight bar Bicep curl
10x25 normaal
10x25 normaal
7x25 smal

One arm cable curl
2x10x15

DB Holds
?x 26
?x 30
?x 30 , eeltblaren worden hier toch wel een last op een begeven moment..

Dat pump
Lats 2/5
Biceps 5/5

Van't weekend ff nieuwe foto's maken, beetje vergelijken hoe ik er nu bij sta in vergelijking met paar maanden geleden, vlak voor ik weer begon met trainen en in vergelijking met vroegah. Vooral benieuwd naar de rugfoto.

Squats
2x10x20
10x40
3x8x55 (set 3: rep 7 was niet zo netjes, rep 8 was ook niet helemaal vloeiend...)

Walking lunges
10 stappen per been > + 16kg
2x10 stappen per been > +18 kg

Alternating leg extensions
10x per been x20kg
2x10x per been 25kg

Glute ham raise,
3x ?

Semi hack squat calve raise (minimumgewicht= 27,3)
8x30+minimum gewicht= 57,3
8x72,3
8x92,3
8x92,3 , watmeer setjes omdat ik eigenlijkm'n 6repmax aan het zoeken was maar ik had met die 92 evenveel moeite als met de 72.. Waarom wou ik dit uitzoeken? kwil die oefening voortaan op 10-8-6-6 doen.

Seated Calve Raise
2x12x30

Vanavond ff vragen of me broer foto's kan maken.

is de blessure al een beetje over allemaal?

is de blessure al een beetje over allemaal?

Yup eindelijk, af en toe nog wel wat last maar dit zit meer naar de zijkant dus dat is denk ik gewoon een spier die wat moeilijk zit te doen. Doe alles nog wel wat voorzichtig, deadlifts niet gedaan wegens een andere vage klacht. Nu is mn schouder aan de beurt om nagekeken te worden, daar hb ik alleen last van bij side raises of bij bewegingen boven de schouder dus dat valt nog mee. Als pendlay rows pijnloos gaan dan is de rug voor 100% gefixt

Voedingsupdate:

Van het weekend had niemand boodschappen gedaan dus m'n ontbijt was meteen semi-afwezig, ook had ikme verslapen dus ik DACHT dat ik hooguit 500 kcal binnen had gekregen vandaag o.0 heb ik me daar even (gelukkig) in vergist.
Tot nu toe dus: paar slokken melk +/-250 ml
2 kaiserbroodjes, 1 met kaas en een klein gekookt eitje, de ander was zonder beleg er zat alleen wat kaas op de bovenkant.
0,5 l vifit.
3 croissantjes
> 46,61 gr vet/ 167,11 gr kh/ 46,39 gr eiwit --> 1306 kcal
Die croissantjes tikten echt enorm aan, nooit geweten dat zo'n klein croissantje +/- 201 kcal bevat.

Wat staat er nog op de planning voor vandaag qua voedsel?

Wheyshake met melk en 30 gr ultra fine oats
Restant avondeten van gistr +/- 80 gr rundergehakt en een kop macaroni
Hand suikerpinda's +/- 50 gr
250 gr kwark
En om goed uit te komen nog 2 sneetjes brood met 15 gr pindakaas
Dan is het eindresultaat voor vandaag :
98,87 gr vet / 293,70 gr kh / 152,31 gr eiwit / 2707 kcal

Fysio update:
Schouder een stuk of honderd keer laten floepen, gemarteld, en nu auwie. Staat wel op camera dus ik zal eens kijken of ik dat filmpje kan bemachtigen, is wel "leuk" om te zien

Een beetje op safe gespeeld met bp omdat schouder maandag behoorlijk gesloopt was, wel een extra setje gedaan om op hetzelfde volume uit te komen..

Gewicht 72.2 > steady gains
Bp
10x20
10x40
3x8x50
6x50

Incline db press

8x16
8x18
8x20
7x22+3 spot , deze komt ook weet hard terug.

Flat db flyes
3x10x8

Cable flyes
3x10x14

Dips
8 of 10
5 of 6
4
> word tijd om weer een papiertje mee te nemen.

Skullcrushing pullovers
2x10x20
10x25, eerst lager ingeschat omdat ze echt leeg aanvoelde...

En dat was het weer, nu nog braaf 600 kcal naar binnen gooien en dan hebben we dat ook weer gehad, ik houd me braaf aan me max kcal, verdeling verschilt nog weleens maar eiwitten heb ik op minimaal 145 en vetten op minimaal 60.

Deadlift
3x8x70

Lat pulldown, Hammer v grip ding
2x8x70,6
6x70,6

Db elbowing rows
10x16
10x22
6x26

Cable rows, een wat bredere hammergrip ding
10x46
2x10x52

Straight arm lat pulldown
3x10x41(of 46 idk)

Straight bar bicep curl
3x8x25

One armed cable curl
10x15
10x15 L. 8x R ( expres om krachtverschil weg te werken)

Db shrugs
10x28
10x30
De rest was niet noemenswaardig aangezien het probeersels waren.

Rare training, kracht was bij de lat pulldown veel beter dan de vorige weken, zelfde met de cable row.

Pomp was redelijk

Terug
Naar boven